Täältä löytyy 2000 vuoden femma aero farkku 101 tkm ajettunadimebak kirjoitti: ↑Su Elo 22, 2021 16:005000km meni tällä kertaa vähän ripeämmin ja tänään tuli suoritettua öljynvaihto. Tarveaineet paikalliselta 54€ eli Mann filter-suodatin, 4ltr lesti Castrol Magnatecia ja 1ltr lesti lisäysöljyksi samaa lientä.
Niin joo, 223tkm oli ajokilometrit ko. suoritteen kohdalla mittarissa. Ei paha, yli 17v kinnerille
Käyttöauton ylläpitojorinaa
Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa
Mikäs tuon historia kun on noin vähän kilsoja kerääntynyt
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa
Ruotsalainen vanhempi mies ostanut uutena, aika vähällä käytöllä ollut hänellä. Lekuri oli vienyt kortin jossain vaiheessa. Jokunen vuosi sitten kävin hakemassa auton suomeen. Hoidin verot ja kilvitin suomeen, sen jälkeen laitoin auton seisomaan ettei tuu kisoja ja tehnyt pienimuotoisia huoltotoimia. Täytyy vielä antaa olla museoikään saakka parkissa, pieniä piha ajoja lukuun ottamatta.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa
^kai tollasta helmeä kehtais kesäisin poutapäivinä ulkoiluttaa pihaa pidemmällekin?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa
Joo voishan sillä ajella mut tarkoitus on olla ajelematta pitempiä lenkkejä, säästellään mittarilukemaa
Jos sitte vanhoilla päivillä kävis jonkun lenkin heittämässä, saattaa olla suomen vähiten ajettu aero
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa
Nääh, ajettavaksi nää on tehty. Toki itsekin valitsisin tuossa kohtaa aina kuivan kelin ja pitäisin huolen, ettei pääse tiesuola tai mikään muukaan iskemään.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa
Itse ajelen tuolla ’65 kuplalla joka toinen kesä vain poutasäillä. Kesässä kertyy semmaoinen 1000-2000 km. Vähän mittarilukemaa säästelen minäkin, kun autolla oli mulle tullessa vuonna 2003 ajettu 35 tkm. Nyt taitaa olla joku 48 tkm mittarissa. Mutta autot tykkää kun niillä ajetaan ja ajaminenhan on autoharrastamisen ydintä
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa
Oliko punainen farkku Tukholman alueelta ja liikkeessä myynnissä?vfr kirjoitti: ↑Ke Joulu 29, 2021 11:43Ruotsalainen vanhempi mies ostanut uutena, aika vähällä käytöllä ollut hänellä. Lekuri oli vienyt kortin jossain vaiheessa. Jokunen vuosi sitten kävin hakemassa auton suomeen. Hoidin verot ja kilvitin suomeen, sen jälkeen laitoin auton seisomaan ettei tuu kisoja ja tehnyt pienimuotoisia huoltotoimia. Täytyy vielä antaa olla museoikään saakka parkissa, pieniä piha ajoja lukuun ottamatta.
Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa
Ei ollut kyseinen
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa
vfr kirjoitti: ↑Ke Joulu 29, 2021 05:18Täältä löytyy 2000 vuoden femma aero farkku 101 tkm ajettunadimebak kirjoitti: ↑Su Elo 22, 2021 16:005000km meni tällä kertaa vähän ripeämmin ja tänään tuli suoritettua öljynvaihto. Tarveaineet paikalliselta 54€ eli Mann filter-suodatin, 4ltr lesti Castrol Magnatecia ja 1ltr lesti lisäysöljyksi samaa lientä.
Niin joo, 223tkm oli ajokilometrit ko. suoritteen kohdalla mittarissa. Ei paha, yli 17v kinnerille
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa
Ensi viikon öljynvaihtoon aineet, suodatin ja tulpat 58€. Ja taas päädyin paikallisen puljun myymiin eli Castrol Magnatec-öljyt, Mann filter-suodatin ja joka toisessa öljynvaihdossa laittamani NGK-tulppiin.
Jep, tulee taas puoli vuotta ennemmin kuin 5000km. Taitaapi olla 4300km tulossa ennen vaihtoa joten melkein. Ja taas hirveät 2,5 desiä on joutunut lisäämään jos halunnut pitää öljytason maksimissa.
Ei muutako kovaa ajoa…
Jep, tulee taas puoli vuotta ennemmin kuin 5000km. Taitaapi olla 4300km tulossa ennen vaihtoa joten melkein. Ja taas hirveät 2,5 desiä on joutunut lisäämään jos halunnut pitää öljytason maksimissa.
Ei muutako kovaa ajoa…
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa
Vaihdoin öljyt, kun puoli vuotta tuli täyteen, ja ne tulpat kans. Reilu 4300km tuli tässä ajassa ajettua, ei siis mikään paha talouden ainoalla autolla Niin, mittarilukema 227338km.
Ja olihan se aika rapsakka keli autotallin ”kynnyksellä” tehdä tämäkin pikahuolto, kun mittari näyttää -14 pakkasta
Ja olihan se aika rapsakka keli autotallin ”kynnyksellä” tehdä tämäkin pikahuolto, kun mittari näyttää -14 pakkasta
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa
No, jo oli ihmeellinen vaiva kinnerissä. Tyhjäkäynti oli aavistuksen raskaankuuloinen, menokin hieman nuhaista. Ryntäytin konetta aika huolella parkissa ja perkales sain helikopterin vilkkumaan mittaristossa. Samalla moottori meinasi sammua kierrosten laskiessa.
Ja koska kämpästä ei löydy vikakoodin lukijaa niin google avuksi. Vaikka ja mitä löytyi netistä, ja vaihdettujen osien pohjalta heitin hatusta, että se on joko sytkäkasetti tai bensapaineensäädin. Kasettia en voi varmentaa ilman koodien lukua mutta paineensäädintä voi vähän käpistelläkin.
No, ei tarvinnut pitkälle käpistellä, kun näki paineensäätimen alipaineletkun. Oli aika rapsakka, mureni käsissä, kun yritti irroittaa. Vaihdoin sitten alipaineletkun paineensäätimeen ja bypassin ohjausventtiiliin.
Ja lopputulema kinneri käy taas paremmin ja vaikka kuinka antaa monoa parkissa niin kierrokset laskee tasaisesti. En kuitenkaan nollaa koodeja irroittamalla sulaketta vaan käyn vielä luetuttamassa koodit. Varmuuden vuoksi.
E: Tämän päivän kauppareissulla huomasin, että kinneri käy tasaisemmin tyhjäkäyntiä ja pienellä kuormalla vaihtaa vaihteet pehmeämmin No, ilmeisesti sillä alipaineella on merkitystä.
Ja koska kämpästä ei löydy vikakoodin lukijaa niin google avuksi. Vaikka ja mitä löytyi netistä, ja vaihdettujen osien pohjalta heitin hatusta, että se on joko sytkäkasetti tai bensapaineensäädin. Kasettia en voi varmentaa ilman koodien lukua mutta paineensäädintä voi vähän käpistelläkin.
No, ei tarvinnut pitkälle käpistellä, kun näki paineensäätimen alipaineletkun. Oli aika rapsakka, mureni käsissä, kun yritti irroittaa. Vaihdoin sitten alipaineletkun paineensäätimeen ja bypassin ohjausventtiiliin.
Ja lopputulema kinneri käy taas paremmin ja vaikka kuinka antaa monoa parkissa niin kierrokset laskee tasaisesti. En kuitenkaan nollaa koodeja irroittamalla sulaketta vaan käyn vielä luetuttamassa koodit. Varmuuden vuoksi.
E: Tämän päivän kauppareissulla huomasin, että kinneri käy tasaisemmin tyhjäkäyntiä ja pienellä kuormalla vaihtaa vaihteet pehmeämmin No, ilmeisesti sillä alipaineella on merkitystä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa
No joo, vain yksi vikakoodi ja sekin P1300. Lienee siis paikallaan hankkia uusi sytytyskasetti, kun tuolla on ikää melkein 12 vuotta.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa
Uusi sytkäkasetti tilattu trollpartsilta, 314,50€ toimituskuluineen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001