Sivu 1/1

88 turbo tontun pikku vikojen / ruostevaurioiden korjaus

Lähetetty: Ke Maalis 23, 2005 02:30
Kirjoittaja Johny
Joo o piti nyt sitte tämäkin päivä nähdä 8O harras ford mies teki loikkauksen ja osti saabin ... No viikon verran on pian tonnarilla ajettu. Ja eihän tuo mikään tykki ole mutta kyllä se kivasti liikkuu :lol: (ainakin 2l doch i cl sierraan) verrattuna (joka meni lunastukseen :cry: )

No opiskelian piti halvalla saada ja tietäähän sen kun halvalla jotain hakee.... no kätensä siinä kyllä ainakin likaseksi saa

havaitut viat puutteet: antilock valo vilkkuu aina silloin tällöin toimii kun ei pala ei toimi kun palaa.... no eikun liitoksia tarkistelee putsailee & testailee antureita. nopeus mittari jää välillä jumiin 30km kohdalle välillä 80:n kohdalle (tovottavasti vika löytyy muualta kuin laatikosta) :( . automaatti ilmastointi toimii muuten mutta nopeus tieto on ohitettu on/off kytkimelle olisko vaa feti palanu säätöboxista ja ohitettu sen jälkee (toivottavasti). :? . hattu hylly puuttuu. ovien sisävaloja puuttuu.

Sitten olen kyllä koittanut foorumia selailla mutta en oikeeen löytänyt vastausta elikkä vaihdelaatikosta ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä mutta kun vaihteen lyö silmään niin silti vaihdekeppi liikkuu sivuttais suunnassa noin 4cm eli on sivuttais suunnassa löysää? onko vaarallista ? onko mitään tehtävissä?

kone käy mielestäni aika iloisesti ja ottaa myös kierrokset aivan kiltisti ja paineetkin nousevat ja laskevat odotusten mukaisesti.

ruostetta ei o paljoa (ainakaan löytynyt) ja aika pintapuoleista mutta vkl näkee paremmin kun rupee hieman raottelee paikkoja

ainiin unohdin sanoa että kaikesta huolimatta kyllä on saabismi viemässä tätä poikaa aika pahasti :P onhan tuo hieno auto jos vielä olisi varaa hieman parempaan yksilöön

Lähetetty: Ke Maalis 23, 2005 08:59
Kirjoittaja jus
Mimmi kirjoitti:ACC:n ongelma kuullostaa etuvastusvialta (siinä on ylilämpösuoja, tarkasta se ensin).
Automaatti-ilmastoinnissa ACC:ssa ei ole etuvastusta eikä etuvastuksen lämpösuojaa. Vika on todennäköisesti siinä säätöyksikön tehotransistorissa, kuten Johny epäili. Aiheestahan on paljon juttua täällä, hakutoiminto auttaa.

Ruostetta olen omastakin löytänyt, mutta yksilöitähän nuo autot ovat. Jos on ruostetta, tosin on usein samoissa kohdissa kuin muillakin :-)

Lähetetty: Ke Maalis 23, 2005 11:53
Kirjoittaja Johny
niin tuli vaaan mieleen et jos nopeus mittarin laatikon pää on särki niin? toimiiko trippi ja kilometrimittari silti että mistä nämä ottavat tietonsa?
kun mulla ainakin toimii vaikkei nopeutta näytäkkään? 8O

Lähetetty: Ke Maalis 23, 2005 11:56
Kirjoittaja jus
Matka- ja trippimittari ottavat tiedon siitä samasta anturista vaihteistossa mistä nopeusmittarikin. Jos laatikon ratas on rikki, ei toimi mikään noista mittareista.

Vika nopeusmittarissa, kosketushäiriö johtoliitoksissa tai vika vaihteistoon ruuvatussa "dynamossa".

Siltä varalta, että vika olisi dynamossa: on todennäköistä että nopeusmittarin viisarista havaitsee nopeudenvaihtelut helpommin kuin matkamittarin rullien pyörintänopeutta tarkkailemalla.

Lähetetty: Ke Maalis 23, 2005 12:23
Kirjoittaja Johny
:lol: eli toivoa on vielä

Lähetetty: Ke Maalis 23, 2005 12:26
Kirjoittaja turkkaki
niin no toi jumittaminen kauheesti viittais mittarivikaan, eikä anturivikaan...

sieltä anturilta tulee pulssia, ja jos pulsseja ei tule tippuu mittari nollille... epäilisin siis että mittarin päässä on vikaa, jos tosiaan nopeuksille jumii. oliskohan peräti ihan mekaanista??

muut saa kertoo, itelläni ei noita sähköherbeleitä ole;)

Lähetetty: Ti Maalis 29, 2005 00:47
Kirjoittaja Johny
jaahas päivityksiä ....
elikkä puhaltimen säätöyksiköstä oli vain yksi juotos irti. Näytin hieman kolvia ja purin turhat purkka viritykset ja sehän toimii :lol: . no empä tässä vielä hirveemmin muuta ehtinytkään korjailemaan mutta alku se tuokin. ja nopeus mittari alko timii kun hakkas vähän aikaa trippi mittaria