Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
Re: Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
Otin vasaran kauniiseen käteen ja aloin tutkimaan pohjaa.
Kuskin puolelle ei vetaritunneliin reikää saanu. Toki ruostetta on ja varmaan korjattuki joskus.
Massaa eli hyvin massattu vai hyvin peitelty? Kovaa kuitenki viä.
Akkuhappo tehny varmaan tehtävänsä. Ei kuitenkaa hitsattavaa (on kyllä aikasemmin hitsattu)
Totaki on korjattu, mutta edelleen kunnos.
Joskus paikattu takapyörän edestä, mutta kovaa edelleen.
Sen edes tuoretta massaa... Hrr...
Kai tollekki jotain vois tehdä. "Kovaa" kuitenki.
Vasen takapyörän edusta. Oho.
Vasemmalla takana tää näytti kivalta.
Kunnes vasara lipsahti. Oho.
Tää oli varmaa oikean takapyörän edestä. Oho.
Tää myös. Oho.
Jarruputki taitaa vuotaa.
Pohjan tasasilla osuuksilla on ohut kerros massaa. Hrr. Nooh, elämä on.
Sit se takakontin nurkka. Oho siäki.
Summasummarum: on hitsailtu, mutta nyt akuuttia leimalle tarvittavaa mätähommaa on takapyöränkotelois ja takakontis. Vois se pahempiki olla.
Eilen oli ongelmia saada auto käyntiin kun alipaineletku oli vuotavas linjastos kii, mutta tänään letku tukittuna lähti niinku palmun alta. Ryyppy ylös ja ina kaasua ja siinä se kehräs
Sain kaverilta hihnapyörän. Se pitäs huomenna/ylihuomenna vaihtaa ja sitte ajaa vajaa 250km päähän tallille hitsaamaan. Sen jälkeen sitte leimalle. Pohja on tutkittu ja yllätti erittäin positiivisesti. Toki massan alla voi olla mitä vaa. Myyntimiehet puhuu "juuri massattu", realisti on sitä mieltä, että "juuri peitelty ja jätetty muhimaan". Toisaalta en niitä jaksais poiskaa kaapia, jäätävä duuni
Kuskin puolelle ei vetaritunneliin reikää saanu. Toki ruostetta on ja varmaan korjattuki joskus.
Massaa eli hyvin massattu vai hyvin peitelty? Kovaa kuitenki viä.
Akkuhappo tehny varmaan tehtävänsä. Ei kuitenkaa hitsattavaa (on kyllä aikasemmin hitsattu)
Totaki on korjattu, mutta edelleen kunnos.
Joskus paikattu takapyörän edestä, mutta kovaa edelleen.
Sen edes tuoretta massaa... Hrr...
Kai tollekki jotain vois tehdä. "Kovaa" kuitenki.
Vasen takapyörän edusta. Oho.
Vasemmalla takana tää näytti kivalta.
Kunnes vasara lipsahti. Oho.
Tää oli varmaa oikean takapyörän edestä. Oho.
Tää myös. Oho.
Jarruputki taitaa vuotaa.
Pohjan tasasilla osuuksilla on ohut kerros massaa. Hrr. Nooh, elämä on.
Sit se takakontin nurkka. Oho siäki.
Summasummarum: on hitsailtu, mutta nyt akuuttia leimalle tarvittavaa mätähommaa on takapyöränkotelois ja takakontis. Vois se pahempiki olla.
Eilen oli ongelmia saada auto käyntiin kun alipaineletku oli vuotavas linjastos kii, mutta tänään letku tukittuna lähti niinku palmun alta. Ryyppy ylös ja ina kaasua ja siinä se kehräs
Sain kaverilta hihnapyörän. Se pitäs huomenna/ylihuomenna vaihtaa ja sitte ajaa vajaa 250km päähän tallille hitsaamaan. Sen jälkeen sitte leimalle. Pohja on tutkittu ja yllätti erittäin positiivisesti. Toki massan alla voi olla mitä vaa. Myyntimiehet puhuu "juuri massattu", realisti on sitä mieltä, että "juuri peitelty ja jätetty muhimaan". Toisaalta en niitä jaksais poiskaa kaapia, jäätävä duuni
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
Ajattelin vaihtaa koneeseen öljyt ennen pitkää siirtoetappia. Siihenhän tarvittiin ohjekirjan apua eli suoraan Googlesta kasikolmosen ohjekirja.
Aikansa kun Motonetin hyllyjen välejä kohnus, niin löyty tuote, jonka paketoinnissa on jo ajateltu meitä pussihousuja.
SE/CC eli bensois luokitus pykälän alle Saabin vaatimuksen, dieseleis täyttyis. Vähä se on jäykkää alapäältään, mutta mitäpä se kesäautossa haittaa. Jos yhdessä luokitusasteessa öljyt parani niin paljo, että sen takia mun kesäauton kone laukee, niin sitte se saa laueta. Hyvä syy turbottaa
Automaattiin pitäis vaihtaa öljyt 20tkm / 1v välein. Edellinen omistaja kehu vaihtaneensa kerran. Tos pohdein, että lootas ei oo jäähdytintä ja turbiiniki aina luistaa, niin on sillä tiheällä vaihtovälillä varmasti syynsä Pelaa kuitenki viä, ja suodatin pitää siihen kaivaa jostain kaukaa ja hankalasta paikasta. Motonetistä ei saa tilattua, tosin Pakari lupas selvittää syvemmin. Kahtoo sitä sitte ku ton saa leimattua.
Muutenhan tää koko Aito-Saabeilu koki kolauksen aika pahasti. Ymmärrän jo, miksi WST:ssä kattotaan kuin alemman luokan ihmisiä heitä, jotka satkuilla koittavat tulla oikeiden Aito-Saabien alueelle. Toisaalta nykytiedolla voisin kyllä mennä reteesti GMST:ssä aitiopaikalle tällä GM:n kiroamalla rouskuttimella. Jaa miksikö? Ohjekirjassa ohjaustehostimen öljyissä lukee "GM Specification Power Steering Fuild" Kyl mää niin mieleni pahotin. Toisaalta kun tässä ei ole tehostintakaa, niin ehkä juuri tämä yksilö on sitten Aito-Saab - ei ole GM pilannut.
Aikansa kun Motonetin hyllyjen välejä kohnus, niin löyty tuote, jonka paketoinnissa on jo ajateltu meitä pussihousuja.
SE/CC eli bensois luokitus pykälän alle Saabin vaatimuksen, dieseleis täyttyis. Vähä se on jäykkää alapäältään, mutta mitäpä se kesäautossa haittaa. Jos yhdessä luokitusasteessa öljyt parani niin paljo, että sen takia mun kesäauton kone laukee, niin sitte se saa laueta. Hyvä syy turbottaa
Automaattiin pitäis vaihtaa öljyt 20tkm / 1v välein. Edellinen omistaja kehu vaihtaneensa kerran. Tos pohdein, että lootas ei oo jäähdytintä ja turbiiniki aina luistaa, niin on sillä tiheällä vaihtovälillä varmasti syynsä Pelaa kuitenki viä, ja suodatin pitää siihen kaivaa jostain kaukaa ja hankalasta paikasta. Motonetistä ei saa tilattua, tosin Pakari lupas selvittää syvemmin. Kahtoo sitä sitte ku ton saa leimattua.
Muutenhan tää koko Aito-Saabeilu koki kolauksen aika pahasti. Ymmärrän jo, miksi WST:ssä kattotaan kuin alemman luokan ihmisiä heitä, jotka satkuilla koittavat tulla oikeiden Aito-Saabien alueelle. Toisaalta nykytiedolla voisin kyllä mennä reteesti GMST:ssä aitiopaikalle tällä GM:n kiroamalla rouskuttimella. Jaa miksikö? Ohjekirjassa ohjaustehostimen öljyissä lukee "GM Specification Power Steering Fuild" Kyl mää niin mieleni pahotin. Toisaalta kun tässä ei ole tehostintakaa, niin ehkä juuri tämä yksilö on sitten Aito-Saab - ei ole GM pilannut.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
Säästyit tosiaan tehostamattomuuden kautta mahdollisesti GM-syövältä. Vahva tuntuma meinaan on, että tehostetuissa satkuissa se GM-tauti ei rajoitu nesteen luokitukseen. Nimittäin tuohon Oldsmobileen kaivettiin aikanaan tehostimen putki OG-satkun varaosahyllystä ja se sopi just jetsulleen
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23976
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
Ovet lienee virheettömät?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
^^Hyshys nyt sohaset sellasta muurahaispesää, ettet uskokkaa. Toisaalta sä kyl muotoilit sen niin, että Oldsis on Saabin putki eikä Saabis Oldsin putki, niin annettakoon anteeksi
^Ovien alareunat on korjattu kertaalleen. "Ruosteettomat" nyt, mutta totuus voi olla joko ruosteeton tai ruosteet valmiiksi jemmassa korjauspalojen takana. Vaikea sanoa purkamatta korjauksia pois
^Ovien alareunat on korjattu kertaalleen. "Ruosteettomat" nyt, mutta totuus voi olla joko ruosteeton tai ruosteet valmiiksi jemmassa korjauspalojen takana. Vaikea sanoa purkamatta korjauksia pois
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
GM Saginaw tehostinhan se oogeessa. Tunnettu laatutuote..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
Meinasin just heittää lisää löylyä kertomalla että mm. tehostimen nestesäiliö korkkeineen näyttävät täysin identtisiltä OG:ssa ja Oldsissa. Mutta jcarlson päästi tästä keskustelunaiheesta turhat paineet ulos
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
Olis jo juttuainesta Saabisti-lehteen, et missä Aito-Saabeis (tm) on GM-osia pussihousujen "tietämisestä" huolimatta
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
Pitäis siinä lootassa olla jäähdytin. Sellainen putki minkä läpi öljyt kiertää ja jäähdytysneste vaipassa. Jossain koneen vasemmalla kyljellä.
Edit. Toi T-haara pakoputki on melkone tulppa tuolla, uudempi sopii suoraan tilalle.
Tosin yks tollanen hyväkuntoinen pitäis jostain löytyy jos haluaa pysyy tehtaan linjoissa...
Edit. Toi T-haara pakoputki on melkone tulppa tuolla, uudempi sopii suoraan tilalle.
Tosin yks tollanen hyväkuntoinen pitäis jostain löytyy jos haluaa pysyy tehtaan linjoissa...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
Operaatio hihnapyörä. GM-vehkeissä saa sisälokarin irrottamalla ammuttua pultin mutterimopolla, tähän leluun ei vähänkään tujummat romut mahdu koneen ja tulipellin väliin. Ennen oli aina paremmin jne
Noh, tässä on tullut tutuksi, että näiden vehkeiden kanssa saa apua. Tetammilta löytyis 30 mm lenkki, joka sopii tänne ja Atte Piikkiöstä sano, et "tuo tänne niin vaihdetaan hihnapyörä" Sinne siis.
Vetolevyn lukitusta hetken pähkäilin, mutta ammattiruuvari kun ruuvaa, niin heti bongas paikan vetolevyn pultista.
Vasemmalla orkkis, oikealla paikalleen sovitettava hihnapyörä.
Edellisen ranen jäljiltä oli myös kaks stefaa. Toinen runnottuna hihnapyörään säpäleiks, toinen öljypumpun kannes (vai mikä onkaa). Vissiin haettu tuplatiivistystä
Niin tosiaan tässä kohtaa joku tätä operaatiota testannut voisi jo sanoa, että lopputulos on paluu lähtöpisteeseen. Eli ei sovi ristiin hihnapyörät. Tohon oli Attella jopa joku holkki, jolla teoriassa onnistuisi, mutta hihnapyörä ottais jakopään kopan pultteihin kiinni.
Sovitus oli uudella varaosalla aika tiukka, eli pari tuntia tuli kiroiltua noiden kanssa ja lopulta alkuperäinen takasi. Kauhee säätö, toisaalta se oli vain vapaa-aikaa. Mitään ei paskottu, kone käy edelleen ja vaikka toinen (rikottu) stefa jäi pois, niin ainakaa ei norona tule öljyä
Näin yleisesti ottaen tämä pussihousuilu on todella sosiaalista puuhaa. Sekä Atte että tetammi ovat ainakin molemmat auttaneet niin kovalla innolla, että melkein hävettää ottaa se kaikki apu vastaan. Toivottavasti pääsen auttamaan vastavuorosta sitte joskus.
Tetammilta löytyy jokku isohkot hattuhyllykajarit. Ei oo Jensenit, mut jokku joihin voi mallata hyllystä DLS:n 5,25" erkkasatsit sisään. Sen pakoputkenki voisin kyllä ostaa, koska tuo nykynenhän myös vuotaa tosta pöntön liitoksesta. Kaksi kärpästä samalla iskulla.
Ai niin. Jotta kukaan ei epäile Atten tallin varustuksia, niin siä oli hyllys myös uus stefa, jos vanha olis alkanu vuotamaan
Uus hihnapyörä löytyy nyt sitten Honkajoelta isän purkuautosta. Siinä on vain se juju, että ton nykysen pitäs kestää sinne asti. Pitää varmaan ainaki löysätä laturia niin paljo, että juuri ja juuri ei vingu. Eihän sen auton tartte käydä kuin kolme tuntia. Toisaalta jos toi on jo pitkän aikaa vemputtanu, niin pikkujuttuhan tää sitte on
Jos joku kuulee juorua, että sanoin tästä autosta jotain rumaa ja mielessäni oli antipussihousumaisia ajatuksia, niin se mitä tapahtu Atten pihas jää Atten pihaan.
Noh, tässä on tullut tutuksi, että näiden vehkeiden kanssa saa apua. Tetammilta löytyis 30 mm lenkki, joka sopii tänne ja Atte Piikkiöstä sano, et "tuo tänne niin vaihdetaan hihnapyörä" Sinne siis.
Vetolevyn lukitusta hetken pähkäilin, mutta ammattiruuvari kun ruuvaa, niin heti bongas paikan vetolevyn pultista.
Vasemmalla orkkis, oikealla paikalleen sovitettava hihnapyörä.
Edellisen ranen jäljiltä oli myös kaks stefaa. Toinen runnottuna hihnapyörään säpäleiks, toinen öljypumpun kannes (vai mikä onkaa). Vissiin haettu tuplatiivistystä
Niin tosiaan tässä kohtaa joku tätä operaatiota testannut voisi jo sanoa, että lopputulos on paluu lähtöpisteeseen. Eli ei sovi ristiin hihnapyörät. Tohon oli Attella jopa joku holkki, jolla teoriassa onnistuisi, mutta hihnapyörä ottais jakopään kopan pultteihin kiinni.
Sovitus oli uudella varaosalla aika tiukka, eli pari tuntia tuli kiroiltua noiden kanssa ja lopulta alkuperäinen takasi. Kauhee säätö, toisaalta se oli vain vapaa-aikaa. Mitään ei paskottu, kone käy edelleen ja vaikka toinen (rikottu) stefa jäi pois, niin ainakaa ei norona tule öljyä
Näin yleisesti ottaen tämä pussihousuilu on todella sosiaalista puuhaa. Sekä Atte että tetammi ovat ainakin molemmat auttaneet niin kovalla innolla, että melkein hävettää ottaa se kaikki apu vastaan. Toivottavasti pääsen auttamaan vastavuorosta sitte joskus.
Tetammilta löytyy jokku isohkot hattuhyllykajarit. Ei oo Jensenit, mut jokku joihin voi mallata hyllystä DLS:n 5,25" erkkasatsit sisään. Sen pakoputkenki voisin kyllä ostaa, koska tuo nykynenhän myös vuotaa tosta pöntön liitoksesta. Kaksi kärpästä samalla iskulla.
Ai niin. Jotta kukaan ei epäile Atten tallin varustuksia, niin siä oli hyllys myös uus stefa, jos vanha olis alkanu vuotamaan
Uus hihnapyörä löytyy nyt sitten Honkajoelta isän purkuautosta. Siinä on vain se juju, että ton nykysen pitäs kestää sinne asti. Pitää varmaan ainaki löysätä laturia niin paljo, että juuri ja juuri ei vingu. Eihän sen auton tartte käydä kuin kolme tuntia. Toisaalta jos toi on jo pitkän aikaa vemputtanu, niin pikkujuttuhan tää sitte on
Jos joku kuulee juorua, että sanoin tästä autosta jotain rumaa ja mielessäni oli antipussihousumaisia ajatuksia, niin se mitä tapahtu Atten pihas jää Atten pihaan.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23976
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
uudempi pakoputki ei sovi suoraan se häntäputken kiinnitys on eri. mut muutettavissa ellei oo tehty.
eli hihnapyörien ero oli tuon akselin kaulan pituus ero. paljonko se pitäisi olla? mulla ihan uusi trollista 07 ostettu jota en oo saanu vielä sopimaan mihinkään.
eli hihnapyörien ero oli tuon akselin kaulan pituus ero. paljonko se pitäisi olla? mulla ihan uusi trollista 07 ostettu jota en oo saanu vielä sopimaan mihinkään.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
Ajaa kauniina päivänä ilman radiota, valoja ja pöhötintä, niin ei kai se sähköä juur muuhun tartte ku sytkään ja starttiin? Kevyttä kuormaa laturille ja akkukin (etenkin hyväkuntoinen) kestää pidemmän kotvan sen jälkeen kun laturi tippuu pelistä.JP_Vette kirjoitti:Uus hihnapyörä löytyy nyt sitten Honkajoelta isän purkuautosta. Siinä on vain se juju, että ton nykysen pitäs kestää sinne asti. Pitää varmaan ainaki löysätä laturia niin paljo, että juuri ja juuri ei vingu. Eihän sen auton tartte käydä kuin kolme tuntia.
Vesipumppua mä enempi jännittäisin kuin sähkön riittämistä - jos en vallan väärin muista, taitaa sekin pyöriä saman pyörän vetämänä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
^^Akselin kaulan saa kompensoitua välipalikalla, mutta kun hihnapyörä on pöydällä niin offset on eri. Oikeas on ~1,5 "hihnanleveyttä" kun taas vääräs oli "alle hihnanleveys". Kato ylemmästä kuvasta, huono valo mut hiffaat. Tosi iso ero kuitenki.
^Juu tää on h-moottorilla eli vesipumppu pyörii laturin hihnalla ja laturilla se hihna kiristetään Mut joo, vähä kuormaa eli varmaa aika löysälläki saa ajeltua. Sähköä ei tosiaan oo ku sytkä ja ne vähät lamput jokka ny sattuu palamaan
^Juu tää on h-moottorilla eli vesipumppu pyörii laturin hihnalla ja laturilla se hihna kiristetään Mut joo, vähä kuormaa eli varmaa aika löysälläki saa ajeltua. Sähköä ei tosiaan oo ku sytkä ja ne vähät lamput jokka ny sattuu palamaan
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23976
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
eli ihan väärää osaa sinne yritetään sovittaa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
Sehän on harrastamisen suola, että joskus pääsee kokemaan myös onnistumisia eikä pelkkiä suoria kunnareita
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09