Kyl tää on jo korjaustuomion saanu. Katsastusta tosin lykkään syksyyn, niin saan kerrasta 16kk leiman. Joskus syyskuulla tais saada viedä.
Kojelautaa en oo koskaan purkanu. Onneks siihen on kuvalliset ohjeet netin syövereissä. Joku osaamaton ei oo niitä viittiny kaivaa, koska kojelaudan naamataulun kulmaa on kammettu irti ja sehän on paskana ja irvistää. Toisaalta saahan 34 vuoden ikä jo näkyäkki.
Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
Re: Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
12 vuotta sitten alko mun saabistin taival juuri -86 ja -85 vuosimallin karvalakki satkuista. Kummassakin mittarissa noin 250tkm ja samalla tavalla happamia kosmisia skedoja ne oli mutta se junan vakaus ajossa... käsittämättömän hyviä ajaa. Parempi ajotuntuma kuin melkein kymmenen vuotta uudemmassa 460 volvossa monista muista merkwistä puhumattakaan. Niin kauan kun auto on ulkoapäin siisti niin helppo siitä on noita ruosteita korjailla. "Aitosaabit" on niin yksinkertaista tekniikkaa että niitä on helppo korjailla. Ajan kanssa vaan parantelet räpellykset ja nautit autosta! Onnea uudelle hankinnalle!
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
Ehkä tuosta risukasasta on vaikea löytää sitä pientä pilkahdusta päivänvaloa, kun ei ole tosi happamia projekteja tehny. Edellinen satku lähti kylmästi paalikuormaan kun totesin pohjaan kurkkailun jälkeen toivottomaksi. Mutta tottahan turiset. Ei tos tartte maalata edes konepellin etureunaa. Toisen oven alareunas tais paris kohtaa maali kupruilla, muuten toi on "ruosteeton".
Tänään piti purkaa kojelauta, mut kello on jo kolme... Eiliset häät painaa vielä päälle, vaikka Hus Lindmanin myyntipuoli kävi vähän väliä toppuuttelemas takakonttiryyppäystä katualueen puolella
Tänään piti purkaa kojelauta, mut kello on jo kolme... Eiliset häät painaa vielä päälle, vaikka Hus Lindmanin myyntipuoli kävi vähän väliä toppuuttelemas takakonttiryyppäystä katualueen puolella
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
Saab sai hyvän kodin seuraavalta harrastajalta. Potkuis pohdittua käynnistysongelmaa sain ratkottua: napautus kaasarien kylkiin autto. Ja ei, en jättäny kertomatta uudelle omistajalle, näytin vasaran jäljet et "tohon"
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
Laita nyt näkyviin millaisille hirveille katteille vanhoja aitosaabeja trokaamalla pääsee
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
Melko tarkkaan 520€ kii ja 170€ persnetto. Toki maalit makso 60€ ja ryyppykamat varmaa saan myytyä ~20€ nii harrastamisen hinnaks jäi siten 90€. Sai siinä aimo annoksen kokemusta ja ihan nautinnollisia hetkiä. Seuraavaa projektia saa sit kattella vieläki inhorealistisemmin ajatuksin. Olishan tolle rahalle parempaaki käyttöä ollu, toisaalta moni muuki parin illan harrastaminen olis sen maksanu.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09