Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23999
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Syylärin vaihdon yhteydes helppo puhdistaa ja ehkä korjata maadoituspiste .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Hyvä vinkki kiitos
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23999
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Uudet letkut samalla..
Mä ehkä puhdistaisin laatikon huohotuksen samalla...
Mä ehkä puhdistaisin laatikon huohotuksen samalla...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Onko vaitöhteiston huohotin jossain siellä edessä?
Uudet letkut o hyvä ajatus.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23999
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
siinähän se päädys se pyöreä lätkä sen rautapannan alla
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Pidetään mielessä, kiitoksia
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23999
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
jos ei kauhean öljynen oo ni anna olla.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Mallikohtaisia jäähdyttimen ylä- ja alavesiletkuja ei tunnu saavan mistään, mikäs kokoista ja pituista pitäs olla jos yleismallisista tekee?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Näinköhän paranee vaihtamalla? Letkut on varsin pitkäikäisiä, kunhan vaan ei moottoriöljy ole päässyt niitä pehmittämään lakuksi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Vielä en ole niitä päässyt tutkimaan mutta 28 vuotta ja 414 000 km on pitkä matka ja ne öljyvuodot on ihan mahdollisia....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Nyt on auraus säädetty ja eteen on vaihdettu uudet renkaat. Jos nyt päästäisiin loppu kesä ja seuraavakin niillä.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Lopultakin sain rca piuhan ja virtakaapelin vedettyä takakonttiin. Nyt pääsee ekaa kertaa sovittaa matkalaukkuja takakonttiin.
Subbari on asennus valmis mutta vahvistimen laukku on vielä vähä kesken...
Subbari on asennus valmis mutta vahvistimen laukku on vielä vähä kesken...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Jotta vahvistin ei katoaisi kokonaan laukkuun sisälle tein laukkuun välipohjan, näin vahvistin on paremmin esillä ja saa myös paremman jäähdytyksen. Myös piuhat saa piiloon pohjanlevyn alle.
Jotta laukun kansi ei menisi itsestään kiinni tein toiseen kulmaan taitettavan tuen joka estää kantta sulkeutumasta kokonaan ja siten varmistaa että vahvistin saa ilmaa. Lopuksi asensin ledivalon laukun kannen yläreunaan, se valaisee vahvistimen hienosti sen ollessa päällä.
Nyt kun kaikki valmistelut on tehty täytyy auto kaapeloida, radiolta rca- ja akulta virtakaapelit takakonttiin. Rca-johto olikin omanlaisensa haaste, pitkän etsimisen jälkeen sain sen vedettyä kuskin puolelta kynnyskotelon alla takakonttiin. Virtakaapeli meni helpommin, käytin alkperäistä johtosarjan läpivientiä apukuskin puolella ja sitten samanlailla kynnyskotoleon sisällä takakonttiin. Kun kaapelit oli tuotu sovittelin vielä laukkuja konttiin että
sain niiden paikat merkittyä.
Sain jo virtakaapelin ja rca:n tuotua mutta vahvistin tarvitsee myös maan. Sen sain tekemällä maapisteen takaluukun pohjan alle. Samalla kun vaneripohja oli irti porasin siihen reiät eilen merkitsemiin paikkoihin pihoja varten. Sitten pujottelin piuhat reijistä läpi ja asettelin pohjalevyn takaisin pakoilleen, näin piuhat ovat kaikkialla piilossa. Tein vahvistimen laukkuun vielä aukon josta piuhat tulevat laukkuun sisälle, jonka jälkeen asetin laukun paikalleen takaluukkuun ja kiinnitin sen pohjalevyyn neljällä ruuvilla.
Asetin laukun välipohjan sisälle laukkuun ja nostelin piuhat reunoilta esille. Kiinnitin piuhat vahvistimeen ja kiinnitin vahvistimen levyyn. Vahvistimen ja levyn väliin tein vielä 12 mm kupariputksesta 10 mm korokkeet jotta ilma päsee kiertämään myös vahvistimen alla. Sitten kiinnitin subbarilaukun kulmaraudalla takakontin pohjaleevyyn ja kytin kaijutinjohdot subbariin. Asennuksesta tuli oikeastaan aika siisti kun mitään piuhoja tai kiinnikkeitä ole näkyvissä. Lopuksi tein pienen koesoiton ja säädin hieman vahvistinta. Nyt soi rokki kunnolla!
Jotta laukun kansi ei menisi itsestään kiinni tein toiseen kulmaan taitettavan tuen joka estää kantta sulkeutumasta kokonaan ja siten varmistaa että vahvistin saa ilmaa. Lopuksi asensin ledivalon laukun kannen yläreunaan, se valaisee vahvistimen hienosti sen ollessa päällä.
Nyt kun kaikki valmistelut on tehty täytyy auto kaapeloida, radiolta rca- ja akulta virtakaapelit takakonttiin. Rca-johto olikin omanlaisensa haaste, pitkän etsimisen jälkeen sain sen vedettyä kuskin puolelta kynnyskotelon alla takakonttiin. Virtakaapeli meni helpommin, käytin alkperäistä johtosarjan läpivientiä apukuskin puolella ja sitten samanlailla kynnyskotoleon sisällä takakonttiin. Kun kaapelit oli tuotu sovittelin vielä laukkuja konttiin että
sain niiden paikat merkittyä.
Sain jo virtakaapelin ja rca:n tuotua mutta vahvistin tarvitsee myös maan. Sen sain tekemällä maapisteen takaluukun pohjan alle. Samalla kun vaneripohja oli irti porasin siihen reiät eilen merkitsemiin paikkoihin pihoja varten. Sitten pujottelin piuhat reijistä läpi ja asettelin pohjalevyn takaisin pakoilleen, näin piuhat ovat kaikkialla piilossa. Tein vahvistimen laukkuun vielä aukon josta piuhat tulevat laukkuun sisälle, jonka jälkeen asetin laukun paikalleen takaluukkuun ja kiinnitin sen pohjalevyyn neljällä ruuvilla.
Asetin laukun välipohjan sisälle laukkuun ja nostelin piuhat reunoilta esille. Kiinnitin piuhat vahvistimeen ja kiinnitin vahvistimen levyyn. Vahvistimen ja levyn väliin tein vielä 12 mm kupariputksesta 10 mm korokkeet jotta ilma päsee kiertämään myös vahvistimen alla. Sitten kiinnitin subbarilaukun kulmaraudalla takakontin pohjaleevyyn ja kytin kaijutinjohdot subbariin. Asennuksesta tuli oikeastaan aika siisti kun mitään piuhoja tai kiinnikkeitä ole näkyvissä. Lopuksi tein pienen koesoiton ja säädin hieman vahvistinta. Nyt soi rokki kunnolla!
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Nyt on makee
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
No, nyt nuo ovat oikeassa paikassa! Tuonne nuo sopivat kuin nenä päähän , tuollaiset ei sovi 99:sin katolle
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen