Sivu 31/40
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Lähetetty: Ti Huhti 30, 2019 11:13
Kirjoittaja Saab.96
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Lähetetty: Ti Huhti 30, 2019 13:48
Kirjoittaja aero
Kuis pahalta idealta kuulostaisi, jos vahvistinlaukku olisi pystyssä ja normaalisti auki? Tyyliin sillai että toisella reunalla on pystyssä salkkusubbari ja toisella reunalla avoin vahvistinsalkku.
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Lähetetty: Ti Huhti 30, 2019 14:00
Kirjoittaja Saab.96
aero kirjoitti: ↑Ti Huhti 30, 2019 13:48
Kuis pahalta idealta kuulostaisi, jos vahvistinlaukku olisi pystyssä ja normaalisti auki? Tyyliin sillai että toisella reunalla on pystyssä salkkusubbari ja toisella reunalla avoin vahvistinsalkku.
Jos salkku olis auki niin se ratkaisisi sen tuuletuksen tietysti helpoiten
Pitää kokeilla eri vaihtoehtoja takaluukussa.
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Lähetetty: Ti Huhti 30, 2019 14:17
Kirjoittaja aero
Hitto ku osais piirtää, rustaisin tuonn vision kuvaksi mitä ajattelin.
Sillai että kun avaat kontin, niin vasemmassa reunassa on vähän vinosti, mukamas remmillä kiinni pystyssä oleva subbarisalkku. Sillai, että subbari osoittaa kutakuinkin kohti oikeata takavaloa (ei kuitenkaan ihan, mutta melkein) ja oikealla vastaavassa asennossa vahvistinsalkku, joka on "levähtänyt" auki.
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Lähetetty: Ti Huhti 30, 2019 15:17
Kirjoittaja Saab.96
aero kirjoitti: ↑Ti Huhti 30, 2019 14:17
Hitto ku osais piirtää, rustaisin tuonn vision kuvaksi mitä ajattelin.
Sillai että kun avaat kontin, niin vasemmassa reunassa on vähän vinosti, mukamas remmillä kiinni pystyssä oleva subbarisalkku. Sillai, että subbari osoittaa kutakuinkin kohti oikeata takavaloa (ei kuitenkaan ihan, mutta melkein) ja oikealla vastaavassa asennossa vahvistinsalkku, joka on "levähtänyt" auki.
Kyllä toi idea tuollakin jo aukeaa
eikä voi huonoksi haukkua
jotain tuollaista täytyy toteuttaa.
Täytyy vaan jostain löytää halpa ja toimiva 2 /4 kanavainen vahvistin, noi mitä tallista löytyy ei rokkaa enään
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Lähetetty: Ti Huhti 30, 2019 23:47
Kirjoittaja aero
...ja vieläpä laukun mittoihin sopiva. Asettaa tiettyjä rajoja...
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Lähetetty: Ke Touko 01, 2019 07:16
Kirjoittaja Saab.96
aero kirjoitti: ↑Ti Huhti 30, 2019 23:47
...ja vieläpä laukun mittoihin sopiva. Asettaa tiettyjä rajoja...
Joo, vaikka mä en ole kovin pikkutarkka
merkillä ja mallilla ei ole väliä. Toi kuvan lankku on suurin mikä Fiksusti mahtuu ja se on 4 kanavainen. En usko että tota isompaa kannattaa muutenkaan hankkia, useimmat 2/4 kanavaiset on tota pienempiä.
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Lähetetty: Pe Touko 17, 2019 08:10
Kirjoittaja Saab.96
Viime syksynä tehdyn etujousien lyhennyksestä johtuen meni eturenkaat kaljuksi 2 700 km ajon jälkeen. (pintaa oli maaliskuun lopussa n 4,5 mm) Syyksi paljastui Eturenkaiden haritus, 10,9 mm
Tänään olis tarkoitus rakentaa faijan kanssa aurauksensäätö työkalu
sen avulla saadaan auraus säädettyä ohjearvojen mukaiseksi.
Tänään pitäisi myös PostNordin toimittaa uudet eturenkaat, ne vaihdetaan alle kunhan saadaan tuo auraus kohdalleen....
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Lähetetty: Pe Touko 17, 2019 09:12
Kirjoittaja tetammi
Itsellä on kans sellane levee U-mallinen rauta jossa putket menee keskellä sisäkkäin ja päissä vielä pienet vaakanatsat.
Saattaa olla kyl hyvä käyttää oikeessaki suuntauksessa et ovat samas linjassa takarenkaiden kanssa.
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Lähetetty: Pe Touko 17, 2019 12:02
Kirjoittaja Saab.96
tetammi kirjoitti: ↑Pe Touko 17, 2019 09:12
Itsellä on kans sellane levee U-mallinen rauta jossa putket menee keskellä sisäkkäin ja päissä vielä pienet vaakanatsat.
Saattaa olla kyl hyvä käyttää oikeessaki suuntauksessa et ovat samas linjassa takarenkaiden kanssa.
Just samanlainen rauta rakennettiin. Saatiin auraus just ohjearvon
Pystyykö og900 säätää muuta kun etupäätä? Eikös taka-akseli ole aikalailla yhtä rautaa?
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Lähetetty: Pe Touko 17, 2019 12:15
Kirjoittaja nalleolut
kyl se taipuu ku akselia murjoo.. mut onko tarvetta on eriasia.. joku joskus kirjoitti et taka akseleis ois eroa just vm juttu et toinen kulkee ku juna ja toinen ei .
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Lähetetty: Pe Touko 17, 2019 12:26
Kirjoittaja Saab.96
nalleolut kirjoitti: ↑Pe Touko 17, 2019 12:15
kyl se taipuu ku akselia murjoo.. mut onko tarvetta on eriasia.. joku joskus kirjoitti et taka akseleis ois eroa just vm juttu et toinen kulkee ku juna ja toinen ei .
Vastaavaa olen kuullut itsekin. Siksi jos ajossa ei oo moittimista saa tää riittää.
Äsken tuli uudet renkaat sopivasti pihalle, meen maanantaina laittaa ne alle niin olisi satku iskussa.
Jossain välissä pitää ehtiä vaan vaihtaa se jäähdytin vielä uuteen. Onkohan se millainen urakka
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Lähetetty: Pe Touko 17, 2019 13:27
Kirjoittaja tetammi
Ei sitä takapäätä säädetä vaan etuset säädetään suhteessa siihen tjsp.
Syylärin vaihto on helppo, se on vaan yläreunast kiinni, alhaalla tapit.
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Lähetetty: Pe Touko 17, 2019 14:28
Kirjoittaja b20
Camberit/casterit kannattaa etupäästä joskus tarkistaa/säätää. Ainakin rankkemmissa vetarintunnelin korjauksissa kulmat saattavat muuttua jos tukivarren kiinnitys alapäästä siirtyy tai korjauspala ei ole kohdillaan. Niiden säätö on sinänsä helppoa niilla säätölevyillä ylätukivarren kiinnityspisteisiin.
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Lähetetty: Pe Touko 17, 2019 15:02
Kirjoittaja Saab.96
b20 kirjoitti: ↑Pe Touko 17, 2019 14:28
Camberit/casterit kannattaa etupäästä joskus tarkistaa/säätää. Ainakin rankkemmissa vetarintunnelin korjauksissa kulmat saattavat muuttua jos tukivarren kiinnitys alapäästä siirtyy tai korjauspala ei ole kohdillaan. Niiden säätö on sinänsä helppoa niilla säätölevyillä ylätukivarren kiinnityspisteisiin.
Se on hyvä ajatus, pääseekö sitä kuskin puolen ylätukivarren levyjä vaihtaa kun on kuullema ahdas kolo?
Tukivarren vaihto kuullema edellyttää moottorin irroituksen.