Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 18925
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"

Viesti Kirjoittaja nalleolut » Pe Touko 17, 2019 16:11

Syylärin vaihdon yhteydes helppo puhdistaa ja ehkä korjata maadoituspiste .
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659

Avatar
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 3788
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"

Viesti Kirjoittaja Saab.96 » Pe Touko 17, 2019 16:38

nalleolut kirjoitti:
Pe Touko 17, 2019 16:11
Syylärin vaihdon yhteydes helppo puhdistaa ja ehkä korjata maadoituspiste .
Hyvä vinkki :D kiitos
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 99L 2D 1974 Museoauto / Saab 9-3 Sc 2008 BioPower / Saab 900 2.1 3D 1992
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.

nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 18925
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"

Viesti Kirjoittaja nalleolut » Pe Touko 17, 2019 16:56

Uudet letkut samalla..

Mä ehkä puhdistaisin laatikon huohotuksen samalla...
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659

Avatar
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 3788
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"

Viesti Kirjoittaja Saab.96 » Pe Touko 17, 2019 17:15

nalleolut kirjoitti:
Pe Touko 17, 2019 16:56
Uudet letkut samalla..

Mä ehkä puhdistaisin laatikon huohotuksen samalla...
Onko vaitöhteiston huohotin jossain siellä edessä?

Uudet letkut o hyvä ajatus.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 99L 2D 1974 Museoauto / Saab 9-3 Sc 2008 BioPower / Saab 900 2.1 3D 1992
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.

nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 18925
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"

Viesti Kirjoittaja nalleolut » Pe Touko 17, 2019 17:23

siinähän se päädys se pyöreä lätkä sen rautapannan alla
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659

Avatar
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 3788
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"

Viesti Kirjoittaja Saab.96 » Pe Touko 17, 2019 17:52

nalleolut kirjoitti:
Pe Touko 17, 2019 17:23
siinähän se päädys se pyöreä lätkä sen rautapannan alla
Pidetään mielessä, kiitoksia :D
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 99L 2D 1974 Museoauto / Saab 9-3 Sc 2008 BioPower / Saab 900 2.1 3D 1992
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.

nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 18925
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"

Viesti Kirjoittaja nalleolut » Pe Touko 17, 2019 17:53

jos ei kauhean öljynen oo ni anna olla.
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659

Avatar
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 3788
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"

Viesti Kirjoittaja Saab.96 » La Touko 18, 2019 17:02

Mallikohtaisia jäähdyttimen ylä- ja alavesiletkuja ei tunnu saavan mistään, mikäs kokoista ja pituista pitäs olla jos yleismallisista tekee?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 99L 2D 1974 Museoauto / Saab 9-3 Sc 2008 BioPower / Saab 900 2.1 3D 1992
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.

Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9387
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"

Viesti Kirjoittaja Mertmi » Su Touko 19, 2019 20:14

Näinköhän paranee vaihtamalla? Letkut on varsin pitkäikäisiä, kunhan vaan ei moottoriöljy ole päässyt niitä pehmittämään lakuksi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

Avatar
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 3788
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"

Viesti Kirjoittaja Saab.96 » Ma Touko 20, 2019 05:49

Mertmi kirjoitti:
Su Touko 19, 2019 20:14
Näinköhän paranee vaihtamalla? Letkut on varsin pitkäikäisiä, kunhan vaan ei moottoriöljy ole päässyt niitä pehmittämään lakuksi.
Vielä en ole niitä päässyt tutkimaan mutta 28 vuotta ja 414 000 km on pitkä matka :lol: ja ne öljyvuodot on ihan mahdollisia....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 99L 2D 1974 Museoauto / Saab 9-3 Sc 2008 BioPower / Saab 900 2.1 3D 1992
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.

Avatar
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 3788
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"

Viesti Kirjoittaja Saab.96 » Ma Touko 20, 2019 10:05

Nyt on auraus säädetty ja eteen on vaihdettu uudet renkaat. Jos nyt päästäisiin loppu kesä ja seuraavakin niillä.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 99L 2D 1974 Museoauto / Saab 9-3 Sc 2008 BioPower / Saab 900 2.1 3D 1992
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.

Avatar
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 3788
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"

Viesti Kirjoittaja Saab.96 » Ti Touko 21, 2019 14:52

Lopultakin sain rca piuhan ja virtakaapelin vedettyä takakonttiin. Nyt pääsee ekaa kertaa sovittaa matkalaukkuja takakonttiin.
Subbari on asennus valmis mutta vahvistimen laukku on vielä vähä kesken...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 99L 2D 1974 Museoauto / Saab 9-3 Sc 2008 BioPower / Saab 900 2.1 3D 1992
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.

Avatar
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 3788
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"

Viesti Kirjoittaja Saab.96 » Ke Touko 22, 2019 13:42

Jotta vahvistin ei katoaisi kokonaan laukkuun sisälle tein laukkuun välipohjan, näin vahvistin on paremmin esillä ja saa myös paremman jäähdytyksen. Myös piuhat saa piiloon pohjanlevyn alle.

Kuva

Kuva

Jotta laukun kansi ei menisi itsestään kiinni tein toiseen kulmaan taitettavan tuen joka estää kantta sulkeutumasta kokonaan ja siten varmistaa että vahvistin saa ilmaa. Lopuksi asensin ledivalon laukun kannen yläreunaan, se valaisee vahvistimen hienosti sen ollessa päällä.

Kuva

Kuva

Nyt kun kaikki valmistelut on tehty täytyy auto kaapeloida, radiolta rca- ja akulta virtakaapelit takakonttiin. Rca-johto olikin omanlaisensa haaste, pitkän etsimisen jälkeen sain sen vedettyä kuskin puolelta kynnyskotelon alla takakonttiin. Virtakaapeli meni helpommin, käytin alkperäistä johtosarjan läpivientiä apukuskin puolella ja sitten samanlailla kynnyskotoleon sisällä takakonttiin. Kun kaapelit oli tuotu sovittelin vielä laukkuja konttiin että
sain niiden paikat merkittyä.

Kuva

Kuva

Kuva

Sain jo virtakaapelin ja rca:n tuotua mutta vahvistin tarvitsee myös maan. Sen sain tekemällä maapisteen takaluukun pohjan alle. Samalla kun vaneripohja oli irti porasin siihen reiät eilen merkitsemiin paikkoihin pihoja varten. Sitten pujottelin piuhat reijistä läpi ja asettelin pohjalevyn takaisin pakoilleen, näin piuhat ovat kaikkialla piilossa. Tein vahvistimen laukkuun vielä aukon josta piuhat tulevat laukkuun sisälle, jonka jälkeen asetin laukun paikalleen takaluukkuun ja kiinnitin sen pohjalevyyn neljällä ruuvilla.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Asetin laukun välipohjan sisälle laukkuun ja nostelin piuhat reunoilta esille. Kiinnitin piuhat vahvistimeen ja kiinnitin vahvistimen levyyn. Vahvistimen ja levyn väliin tein vielä 12 mm kupariputksesta 10 mm korokkeet jotta ilma päsee kiertämään myös vahvistimen alla. Sitten kiinnitin subbarilaukun kulmaraudalla takakontin pohjaleevyyn ja kytin kaijutinjohdot subbariin. Asennuksesta tuli oikeastaan aika siisti kun mitään piuhoja tai kiinnikkeitä ole näkyvissä. Lopuksi tein pienen koesoiton ja säädin hieman vahvistinta. Nyt soi rokki kunnolla!

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 99L 2D 1974 Museoauto / Saab 9-3 Sc 2008 BioPower / Saab 900 2.1 3D 1992
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4772
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"

Viesti Kirjoittaja tturku » Ke Touko 22, 2019 14:30

Nyt on makee :!:
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY10 (KA), NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06 (HA), Volvo V60 D6 MY14 (paremmalla puoliskolla)
Ex: NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid, OG9-3 Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2420
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"

Viesti Kirjoittaja ristos » Ke Touko 22, 2019 14:37

No, nyt nuo ovat oikeassa paikassa! Tuonne nuo sopivat kuin nenä päähän :D , tuollaiset ei sovi 99:sin katolle :lol:
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen

Vastaa Viestiin