Minä ja Itseni sekä Saab og 900S 3d automaatti vm.-92
Lähetetty: La Tammi 13, 2018 19:07
Yleisön pyynnöstä kirjoitan tämän tarinan, niille Saabisteille jotka eivät osaa mitään muuta kuin avata lompakkonsa kuten allekirj.
Pohjustus:
Elämässäni on ollut tosi monta Saabia: neljä 96, yksi 99 GL ja yksi 900 GL sekä tusinan verran turbo 8 v. turboja. Kasa og 9-3 ja og 9-5 mahtuu mukaan. ( Silloin Paraisilla asuessani oli Saabistille hieno osoite " VIGGEN 1" suomeksi Salama.)
Kun 39 vuotiaana nyrkkeily salissa sydämmeni päätti lähteä lomalle ja kuolin 20 minuutiksi, niin Pyhä Pietari portilla onneksi oli sitä mieltä että neljän pojan Saabisti takas maan kamaralle hus hus.
Tämän jälkeen sitten rakennettiin kaksi taloa ja ostettiin erillaisia NG-9-3 sekä muutama NG 9-5 sia sekä muutma OG 900 Aeroa.
Syksyllä sain kaksi aivoinfarktia joten faktat käteen.
Manuaali autot NG-9-5 XWD ja OG 900 Aero piti myydä piiiiiiiiiiiiiiiiiitikin hampain ja pillereitä ottaa kottikärryllisen verran loppu iäiksi.
Murheen murtamana kävelin keppikädessä kotona ja mietin sisäisen luolamieheni kanssa mitä nyt....Pimeinä hetkinä jopa sorruin miettimään muita merkkejä mutta maailma on täynnä jappanilaisia wessoja ja VAG konsernin ulkohuussejä
Tuumasta toimeen:
Eli minulle joka oli myynyt uusia autoja 15 vuotta niin ainoa oikea merkki oli .
Löytyi Nettiautosta hui hai eräänä päivänä sopivan hintanen 900 S automatti joka oli seissyt odottanut 8 vuotta ladossa. aj. 220 tkm.
Joten auto haettiin Mikkelistä ja Löyty oli oikea sana autolle.
Siihen oli uhrattu paljon raha jo ostaessa ja tilauspaperin ruutuihin oli ruksattu seuraavat kohdat:
-Automaatti
-Sähköikkunat ja -peilit
-Vakionopeudensäädin
-Sähkösäätöiset penkit
-Aeron kesävanteet
-Takaluukun paneli ja ilmaohjaimet ovissa,
sekä sivuille tehdas turbo raidoitus ja ilmanpoisto aukkojen muovikotelot....
Vanhana OG AERO miehenä autossa OLI PAKKO olla tietyt varusteet jotta elämä hymyilisi:
-Nahka ratti (josta olen aijemmin kirjoittanut og900 osiolla)
-Sähköantenni
-JBL 6x9 kaijuttimet ja Soitin jossa USB jotta saa 70-80 luvun musikkis soitta tuutintäydellä...
- Saabin urheilualusta
-Varashälytin...
Autossa oli alunperin ollut MEKANINEN NAHKA hälytin joka koonsa puolesta oli ainakin Saksanpaimenkoiran kokoinen.
Tämä "hälytin" oli toiminut päin vastoin sähköistä hälytintä.
Eli kun jalorotuinen Nahkahälytin oli jätetty autoon etulasit raolleen ja joku lähesty autoa....
HÄLYTIN oli ottanut hirveet PULTIT ja koko auto oli heilunut kun viimeistä päivää kun tämä samassa oli puraissut koelautaa ja etupenkkejä.
Sitten koittamaan onnea ja Bensa pumpun vaihdon jälkeen autoni käynistyi ja meni ekalla katsastuksesta läpi....
Mutta autoa piti tietty parantaa....
Kojelauta piti vaihtaa vähemmän purettuun ja soitin sekä sähköhälytin asentaa sekä muita juttuja jotka luettelen alla....
- Normaalihuolto...
- Vaihteisto öljyt
- Alusta Bilstein6 iskarit ja uudet jouset sekä jarrulevyt että palat
- Vahaus
- Ruoste suojaus
- Bypass venttiili ja jarrukytkin
- Merkkejä ja hopealistoja
MITÄ HALUSIN TÄLLÄ SANOTTUA:
Että jos auto maksaa 800e ja siihen uhrataan noin 1800e(merkkiliike mikäli mahdollista) osiin ja suojaksiin niin sadaan 2600 e auto joka toimii.... +työt
TÄHÄN täytyy Lisäsäta se että olen syntynyt oikeiden tähtien alla ja saanut ystäväkseen nimi merkki "STEFA:n" joka tehnyt suurimman osan auton korjauksista
sopivasti. ILMAN häntä tästä ei olisi tullut mitään....
Ja Lopuksi Linkki alla Auton kuvista:
https://drive.google.com/open?id=1M9TGO ... oLmgY4sK53
Ja lisää tulossa autolla nyt ajettu 1000 km....
P.S,
EN ole ajemmin ajanut MPT joten voin vain sanoa että tämähän liikkuu kuin kaikki modernit autot ja verrattuna Aeroon puuttuu SE mahtavaa potku
Pohjustus:
Elämässäni on ollut tosi monta Saabia: neljä 96, yksi 99 GL ja yksi 900 GL sekä tusinan verran turbo 8 v. turboja. Kasa og 9-3 ja og 9-5 mahtuu mukaan. ( Silloin Paraisilla asuessani oli Saabistille hieno osoite " VIGGEN 1" suomeksi Salama.)
Kun 39 vuotiaana nyrkkeily salissa sydämmeni päätti lähteä lomalle ja kuolin 20 minuutiksi, niin Pyhä Pietari portilla onneksi oli sitä mieltä että neljän pojan Saabisti takas maan kamaralle hus hus.
Tämän jälkeen sitten rakennettiin kaksi taloa ja ostettiin erillaisia NG-9-3 sekä muutama NG 9-5 sia sekä muutma OG 900 Aeroa.
Syksyllä sain kaksi aivoinfarktia joten faktat käteen.
Manuaali autot NG-9-5 XWD ja OG 900 Aero piti myydä piiiiiiiiiiiiiiiiiitikin hampain ja pillereitä ottaa kottikärryllisen verran loppu iäiksi.
Murheen murtamana kävelin keppikädessä kotona ja mietin sisäisen luolamieheni kanssa mitä nyt....Pimeinä hetkinä jopa sorruin miettimään muita merkkejä mutta maailma on täynnä jappanilaisia wessoja ja VAG konsernin ulkohuussejä
Tuumasta toimeen:
Eli minulle joka oli myynyt uusia autoja 15 vuotta niin ainoa oikea merkki oli .
Löytyi Nettiautosta hui hai eräänä päivänä sopivan hintanen 900 S automatti joka oli seissyt odottanut 8 vuotta ladossa. aj. 220 tkm.
Joten auto haettiin Mikkelistä ja Löyty oli oikea sana autolle.
Siihen oli uhrattu paljon raha jo ostaessa ja tilauspaperin ruutuihin oli ruksattu seuraavat kohdat:
-Automaatti
-Sähköikkunat ja -peilit
-Vakionopeudensäädin
-Sähkösäätöiset penkit
-Aeron kesävanteet
-Takaluukun paneli ja ilmaohjaimet ovissa,
sekä sivuille tehdas turbo raidoitus ja ilmanpoisto aukkojen muovikotelot....
Vanhana OG AERO miehenä autossa OLI PAKKO olla tietyt varusteet jotta elämä hymyilisi:
-Nahka ratti (josta olen aijemmin kirjoittanut og900 osiolla)
-Sähköantenni
-JBL 6x9 kaijuttimet ja Soitin jossa USB jotta saa 70-80 luvun musikkis soitta tuutintäydellä...
- Saabin urheilualusta
-Varashälytin...
Autossa oli alunperin ollut MEKANINEN NAHKA hälytin joka koonsa puolesta oli ainakin Saksanpaimenkoiran kokoinen.
Tämä "hälytin" oli toiminut päin vastoin sähköistä hälytintä.
Eli kun jalorotuinen Nahkahälytin oli jätetty autoon etulasit raolleen ja joku lähesty autoa....
HÄLYTIN oli ottanut hirveet PULTIT ja koko auto oli heilunut kun viimeistä päivää kun tämä samassa oli puraissut koelautaa ja etupenkkejä.
Sitten koittamaan onnea ja Bensa pumpun vaihdon jälkeen autoni käynistyi ja meni ekalla katsastuksesta läpi....
Mutta autoa piti tietty parantaa....
Kojelauta piti vaihtaa vähemmän purettuun ja soitin sekä sähköhälytin asentaa sekä muita juttuja jotka luettelen alla....
- Normaalihuolto...
- Vaihteisto öljyt
- Alusta Bilstein6 iskarit ja uudet jouset sekä jarrulevyt että palat
- Vahaus
- Ruoste suojaus
- Bypass venttiili ja jarrukytkin
- Merkkejä ja hopealistoja
MITÄ HALUSIN TÄLLÄ SANOTTUA:
Että jos auto maksaa 800e ja siihen uhrataan noin 1800e(merkkiliike mikäli mahdollista) osiin ja suojaksiin niin sadaan 2600 e auto joka toimii.... +työt
TÄHÄN täytyy Lisäsäta se että olen syntynyt oikeiden tähtien alla ja saanut ystäväkseen nimi merkki "STEFA:n" joka tehnyt suurimman osan auton korjauksista
sopivasti. ILMAN häntä tästä ei olisi tullut mitään....
Ja Lopuksi Linkki alla Auton kuvista:
https://drive.google.com/open?id=1M9TGO ... oLmgY4sK53
Ja lisää tulossa autolla nyt ajettu 1000 km....
P.S,
EN ole ajemmin ajanut MPT joten voin vain sanoa että tämähän liikkuu kuin kaikki modernit autot ja verrattuna Aeroon puuttuu SE mahtavaa potku