Suzuki Saab

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
JaakkoM86
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Su Tammi 21, 2018 11:58

Suzuki Saab

Viesti Kirjoittaja JaakkoM86 »

Tällänen prokkis työn alla
Kuva
Todenäkösesti päivittyy hitaasti ja valmistuu mahdollisesti yhtä hitaasti :D
En sitte tiiä mistään mitään eli asia virheitä voipi tulla että älkää :saab: Miehet Naiset tappako pianistia ennenkö kuuletta sen soittavan :oops: :o

Elikkä koppa on susuki alto josta teen kartaani version tällähetkellä ajatuksena fordin enkku koska niitä on nurkissa etukehto joko sierra tai esko taiii mersun w203 (olis hammastanko valmiiksi)

Lootaksi joku en tiiä vielä mikä helpoin vissiin se omega??? korjakkaa jos väärässä

Tekniikan luovuttajana toiimii 90 luvun puolivälin 2.3 N/A tonnari ja olikos se nii että tää olis se lyhylohko ku punasella syttö kassulla ja T5 moottoriohjauksella :?: (oliko)

Jos menee etukehto ford linjaan niin tolpat ja jarrut tonnarista eteen Taakse teen tonnarin jarrut koska sellaiset on vieressä :P

Kaaret sisään ja tulevista kuvista tulee näkeen kuinka takaa ajetaan eli eka ajatus oli että jokkis säännöillä teen, mutta vielä ei anna säännöt periksi 16v ruutaa laittaa tohon koppaan nii ja onhan se isoki iskutilvuudeltaan.
Mutta sehän ei oo ongelma vaikka tekeekin tolla 2.3 ku nehän samoja moottoreita muuten että svappaa sitte pikku lohkon paikoilleen jos haluaa ihan kisoihin
Kuva

Elikkä tekniikka istutetaan vaparina kiinni ja ajoon niin että saa alustaa hieroa kuntoon sitte ku :roll: Alusta kunnossa katotaan sitä viritys politiikkaa mut kannen porttaus ja nokkien vaihto+bensa puoli kuntoon oli ajatuksena

noh tulihan tuota rainaa siihenki

Kertokaapas sitte oma näkemys asiasta elikkä jos het tulee joku mieleen että ton kaas tulee ongelmaa niin ei muutako paas kirjottaen
muuten ei kannata dissata mää tän teen jollain aikavälillä valmiiksi vaikka omaksi leikkikaluksi jos ei muuta käyttyä tuu :D

Rupean tässä foorumia kalastaan läpi lisä tietojen takia koska alkuun ne kiperimmät hommat eli.
-Tekniikan naitto kone-loota-perä
-SÄHKÖT :? jotta kone käy
-4 Linkki perään
-Kaaret työn alle

jos noilla lähtis liikkeelle että sais yhdeksi kokonaisuudeksi kaverin :mrgreen:

Kiitos ja Anteeks
Hyvää Kevättä
(Jaakko)
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Suzuki Saab

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Jos menaa hyvän ajettavan en lähtis tuohon projektiin.

miinuksia mitä on jos kardaanin menaa.liian lyhyt akselin väli,liian pieni perä ylitys,liian pieni kone huone.

oma ajatus oli joskus jo paperille asti suunniteltu.

saab 900 kompi 3-ovinen.kone huoneessa tilaa,hammastanko moottorin etupuolelle,volvon laatikko,perä ylitys hyvä saa myös pitoja pyörille,helppo tehdä kardaanitunelli.riittävän leveä ei tarvitse pätkiä akseleita saa 1000kg painoon helposti ym.hyviä puolia.

mietippä kuinka keula painoinen siitä susukista tulee ja siihen lyhyt akseliväli.
siksi ralli crossissa suositaan sitä 340 volvoa.

kilpurin tärkein lähtökohta on alusta,paino,ajettavuus.raideväli luokkaa astra/volvo ja heikko kori jo alkuunsa huono lähtökohta.volkkarin polo esim.sekin parempi lähtökohta. :idea:
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Suzuki Saab

Viesti Kirjoittaja Keme »

JaakkoM86 kirjoitti:Kaaret sisään ja tulevista kuvista tulee näkeen kuinka takaa ajetaan eli eka ajatus oli että jokkis säännöillä teen, mutta vielä ei anna säännöt periksi 16v ruutaa laittaa tohon koppaan nii ja onhan se isoki iskutilvuudeltaan.
Viimeisimmän tiedon mukaan kaudella 2019 saa pistää 16v koneen mihin vaan EVK laitteeseen. Tosin tämänhän tietää varmaksi vasta 2019 Kupla kuhmuissa, kun siellä sitä sääntökirjaa luetaan ja tulkitaan vasta oikeasti ensimmäisen kerran...

Lyhytlohkon ja käyttökelvottoman pitkälohkon tunnistaa helpoiten kampuran asentoanturin paikasta; Lyhytlohkossa se on lohkossa nelospytyn kohdilla. Näkyy alla olevassa kuvassa lohkolämppärinvastuksen alapuolella.


Kuva
jeeeeeee!
JaakkoM86
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Su Tammi 21, 2018 11:58

Re: Suzuki Saab

Viesti Kirjoittaja JaakkoM86 »

Noh jos 600 fifalla uransa ajaneena laittaa sussukin niin eipä tilanne mihinkään muutu :D
kylläpä siinä painopiste muuttuu jonnii verran ku tuo sen 30 cm taappäin mutta oikeassa olet pitkä ja levee paree välikoppa vois tietty olla paree koppa aihio ehkä vois tietty samalla vaivalla sen siihenki istuttaa olis sitä pituutta enämpi mut eka tarkotus oli tehdä erikoinen ja mielenkiintoinen kapistus jota tämä nyt varmasti tulee olemaan niin näöllisesti kuin ajettavuudeltaankin

nämä src hommat on seja sama mulle ne tekee sitä puoli ammatiksee minä harrastuksen vuoksi 8)

juu tuo -19 oli tietty joo mut on liika kaukasena :D sen tosiaan näkee sitte kuplakuhmuis
JaakkoM86
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Su Tammi 21, 2018 11:58

Re: Suzuki Saab

Viesti Kirjoittaja JaakkoM86 »

mietiskelin jotta eikös 9000 punasella syttökassulla oleva nyt oo kumminki tuo lyhyt lohkonen
sitte jakaja mallisella kannella oleva tonnari oo se piiiitkä motoori tosin semmonenki kilipuri on tosin tonnarin koppakin :D

entiiä pitäs jokseenki näinä päivinä rueta keksiin kaariputkia ja sitä ompun lootaa ku tietäs taas sen lootan tyypin että oliko se 2.2 bensan perästä paseli manu aski vaiko hähkö menikös se niin
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Suzuki Saab

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

On pitkälohkotkin di-kasetilla. B202:sta on molempia sytkäversioita.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Suzuki Saab

Viesti Kirjoittaja Keme »

JaakkoM86 kirjoitti: ompun lootaa ku tietäs taas sen lootan tyypin
Omegan askeista sopii mikä vaan bensa OHC, 16v tai V6 aski Saabin lyhytlohkon jatkoksi. Tosta kampuran asentoanturin paikasta sen pitkä- ja lyhytlohkon erottaa.
jeeeeeee!
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Suzuki Saab

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Eikös työsylkälle joutunu jotain tekemään omegan laatikkoon että saa kytkimen toimimaan
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Suzuki Saab

Viesti Kirjoittaja Keme »

saba90 kirjoitti:Eikös työsylkälle joutunu jotain tekemään omegan laatikkoon että saa kytkimen toimimaan
Joo, A Omegan vaijerilaatikon haarukkaan pitää tehdä jonkinlainen toteutus painelaakerin alle ja B Omegan askissa sen voi hoitaa vaikka näin:

Kuva
Kuva
jeeeeeee!
jussi.p
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Elo 03, 2015 23:08

Re: Suzuki Saab

Viesti Kirjoittaja jussi.p »

Ja tuon b omegan laatikkoon voi tehdä vain sen holkin pitemmäksi mihin laakeri tulee kiinni.
Lare90
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Elo 18, 2017 18:40

Re: Suzuki Saab

Viesti Kirjoittaja Lare90 »

Onko tää projekti edistyny miten? Minkä verran omegan laatikko kestää?
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Suzuki Saab

Viesti Kirjoittaja Keme »

Toivottavasti edistyy, kun tää on aika mielenkiintonen projektointi! Kai se Omegan aski jonkun ~300hp kestää.
jeeeeeee!
JaakkoM86
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Su Tammi 21, 2018 11:58

Re: Suzuki Saab

Viesti Kirjoittaja JaakkoM86 »

:mrgreen: ei kauheesti oo edenny
viton etutolpat tuli hommattua tai oikiastaa koko vito eskon pikku perä ois jos sitä kokeilis voi olla että ei kestä

kaaria on suunniteltu ja tilaa koneelle puukkosahalla
mut ei oikee muuta hienoo oo saanu aikaseksi 8O
vkutvonen
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 20:45
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Suzuki Saab

Viesti Kirjoittaja vkutvonen »

Kai sulla jotain kuvia kuitenkin on :?:
JaakkoM86
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Su Tammi 21, 2018 11:58

Re: Suzuki Saab

Viesti Kirjoittaja JaakkoM86 »

Noniin talvi masennus rupeaa oleen selätetty ja koittas aloitella :oops: ei oo edennyt yhtään mihinkään kun työt haittaa harrastuksia enempi ku riittävästi

josko vaikka aloitta niitten kaarien teolla kun lumet vähenee niin saa kaari putket esille 8O

viton tolpat oli järeät meni rautaromuun pitääydytään saabissa tai toinen vaihtoehto oli golf noh saab olis jo olemassa nii menee niillä :mrgreen:

4 linkkiä pitäis tehdä tai ostaa jos sattus olee joku rakennus sarja

juu näillä eteenpäin ugh

ja hyvää kevään odotusta
Vastaa Viestiin