Saab 9000 aero -96 Kesäpeliksi. Spin-off 2020 : Sisätautinen 9-5 Aero My04
-
- "Kaasari"
- Viestit: 26
- Liittynyt: Su Loka 20, 2013 13:03
- Paikkakunta: Oulu
Saab 9000 aero -96 Kesäpeliksi. Spin-off 2020 : Sisätautinen 9-5 Aero My04
Hyvää iltaa, god afton arvon saabistit.
Saabismia tullut tässä kärsittyä vasta muutama vuosi, mutta ehkä sellaista oireetonta taudinkantoa on ollut ilmassa aina.
kantaa yllään todella kiehtovaa henkeä ja perinnettä. Appiukkoni omistaa useamman vanhemman saabin, osa todella hyvässä kunnossa,
ja kaikki koeajettuani ajatus omasta Saabista oli pihvi. Mieli halajaa og 900 turboa tai 9000 cse:tä.
No niinhän sen sitten Vaasasta Velipoika bongasi. Kaikki kohdallaan, 9000 aero Imola red, super aerot,lepakkonahkat, sisältä ja ulkoa ranettamaton, konehuone/tekniikka suht räpeltämätön. Km kertynyt 370 tkm, onko se sitten paljon vai vähän, en osaa sanoa. Yksilöitä nämä on kaikki. Auto on myös klubin kilvenalusella ja tarralla siunattu, mikäli entinen klub-omistaja lukee niin olisin kovin kiitollinen
jos paiskaisit YV:tä mm. softasta ym. tekemisistä. T7 mankkuvena ja 3# putkiston kyllä hoksasin.
Tämä auto ei tule näkemään enää tiesuolaa, tästä me rakennellaan kesäauto. Auto kotiutui meille 10.2.2018.
Tässäpä vähän kuvia missä kondiksessa auto tuli, kaikki paikallaan/sielläpäin, kuvat myyjän otoksia:
To do:
-Huolto kaikki öljyt ja suodattimet 27.4.2018
-Ilmastointi ei toimi,mahdollinen vuoto paikannettu Kompressori vaihdettu ja ilmastointi huollettu 24.4.2020
-Penkinlämmittimet ei pelaa
-Super aerojen puhallus ja pulveeraus, mikäli joku osaa antaa oikean värikoodin niin antaa kuulua! tehty talvella 2019
-Moottoritilan pesu tehty 13.2.2018
-Venttiilikopan maalaus
-Sisustan pesu tehty 11-12.2.2018
-Konepellin myllytys tehty 13.2.2018
-maalaus kaukana tulevaisuudessa
-Ahtimen huolto
-Ylävesiletkun vaihto tehty talvella 2020
-lukot:vas. takaovi ei aukea sisäkahvasta Korjattu vahingossa
-Etupenkkien sähkösäädöt hieman takertelee korjattu 11.2.2018, kiskojen putsaus ja rasvaus riitti
Pisteosat(saa tarjota!)
-Konepellin merkki Tilattu marmorilta 14.2.2018
-Takakannen "Saab", "9000" ja "aero" merkit Etrattu korjausmaalilla 13.2.2018
-Takavalon kansi oik(pieni halkeama) ok
-Takakontin valopaneeli(pieni halkeama) ok
-vänkärin penkin selkänojan säätöpotikan nuppi
-Rekisterikilven valojen kannet todella mytineet uusittu, PRO-Carservice
Päivitellään kun jotain tulee tehtyä, tässä vaiheessa jo jotain tehty ja niistä jäljempänä. Tässä mitää ruunebergejä olla, mutta kyllä sitä tarinaa aina riittää.
Kesää odotellessa!
Muokkailtu 29.4
Muokkailtu ja herätetty eloon 16.4.2020
Spin-off 9-5 20.7.2020
Saabismia tullut tässä kärsittyä vasta muutama vuosi, mutta ehkä sellaista oireetonta taudinkantoa on ollut ilmassa aina.
kantaa yllään todella kiehtovaa henkeä ja perinnettä. Appiukkoni omistaa useamman vanhemman saabin, osa todella hyvässä kunnossa,
ja kaikki koeajettuani ajatus omasta Saabista oli pihvi. Mieli halajaa og 900 turboa tai 9000 cse:tä.
No niinhän sen sitten Vaasasta Velipoika bongasi. Kaikki kohdallaan, 9000 aero Imola red, super aerot,lepakkonahkat, sisältä ja ulkoa ranettamaton, konehuone/tekniikka suht räpeltämätön. Km kertynyt 370 tkm, onko se sitten paljon vai vähän, en osaa sanoa. Yksilöitä nämä on kaikki. Auto on myös klubin kilvenalusella ja tarralla siunattu, mikäli entinen klub-omistaja lukee niin olisin kovin kiitollinen
jos paiskaisit YV:tä mm. softasta ym. tekemisistä. T7 mankkuvena ja 3# putkiston kyllä hoksasin.
Tämä auto ei tule näkemään enää tiesuolaa, tästä me rakennellaan kesäauto. Auto kotiutui meille 10.2.2018.
Tässäpä vähän kuvia missä kondiksessa auto tuli, kaikki paikallaan/sielläpäin, kuvat myyjän otoksia:
To do:
-Huolto kaikki öljyt ja suodattimet 27.4.2018
-Ilmastointi ei toimi,mahdollinen vuoto paikannettu Kompressori vaihdettu ja ilmastointi huollettu 24.4.2020
-Penkinlämmittimet ei pelaa
-Super aerojen puhallus ja pulveeraus, mikäli joku osaa antaa oikean värikoodin niin antaa kuulua! tehty talvella 2019
-Moottoritilan pesu tehty 13.2.2018
-Venttiilikopan maalaus
-Sisustan pesu tehty 11-12.2.2018
-Konepellin myllytys tehty 13.2.2018
-maalaus kaukana tulevaisuudessa
-Ahtimen huolto
-Ylävesiletkun vaihto tehty talvella 2020
-lukot:vas. takaovi ei aukea sisäkahvasta Korjattu vahingossa
-Etupenkkien sähkösäädöt hieman takertelee korjattu 11.2.2018, kiskojen putsaus ja rasvaus riitti
Pisteosat(saa tarjota!)
-Konepellin merkki Tilattu marmorilta 14.2.2018
-Takakannen "Saab", "9000" ja "aero" merkit Etrattu korjausmaalilla 13.2.2018
-Takavalon kansi oik(pieni halkeama) ok
-Takakontin valopaneeli(pieni halkeama) ok
-vänkärin penkin selkänojan säätöpotikan nuppi
-Rekisterikilven valojen kannet todella mytineet uusittu, PRO-Carservice
Päivitellään kun jotain tulee tehtyä, tässä vaiheessa jo jotain tehty ja niistä jäljempänä. Tässä mitää ruunebergejä olla, mutta kyllä sitä tarinaa aina riittää.
Kesää odotellessa!
Muokkailtu 29.4
Muokkailtu ja herätetty eloon 16.4.2020
Spin-off 9-5 20.7.2020
Viimeksi muokannut Raatokärppäne, Ma Heinä 20, 2020 19:32. Yhteensä muokattu 11 kertaa.
#6791
1996 9000 Aero CS "kesäpeli"
2004 9-5 Aero
EX: 2005 NG 9-3 2.0t Stage 2, 2004 NG 9-3 1.8t Stage 1, 1997 9000CSE,1998 9000CS Sport"Romu"
1996 9000 Aero CS "kesäpeli"
2004 9-5 Aero
EX: 2005 NG 9-3 2.0t Stage 2, 2004 NG 9-3 1.8t Stage 1, 1997 9000CSE,1998 9000CS Sport"Romu"
-
- "Kaasari"
- Viestit: 26
- Liittynyt: Su Loka 20, 2013 13:03
- Paikkakunta: Oulu
Re: Saab 9000 aero -96 Kesäpeliksi
11-12.2.2018 tuli hinkattua sisustaa. Lähtökohtaha ei missään nimessä ole huono, hieman oli koppura.
-Roskat roskiin
-paineilmalla enimmät pölyt pois
-etupenkit irti
-kärcher tekstiilipesurilla matot ja tavaratila puhtaaksi
-autoglymin interior shampoo+sisustanpesupensselillä kojetaulu,ovipahvit ja tuuletusräppänät puhtaaksi
-penkkien imurointi
-penkkien pesu marseille saippualla
-Mehiläisvahan hieronta(ihan miehekkäästi upota ne sormet sinne purkkiin ja anna rakkautta nahkalle )
-Seuraavana päivänä useampaan kertaan kiillotus
Lähtö:
ja Valmis:
Tyytyväinen olen, nahka pehmeni paljolti.Ehkä hieman samettisemman kiillon olisin toivonut, kova kiilto vielä. Täydellistä tuskin saa ilman ompelukonetta ja siihen ei meikäläisen tarvitte ryhtyä.
-Roskat roskiin
-paineilmalla enimmät pölyt pois
-etupenkit irti
-kärcher tekstiilipesurilla matot ja tavaratila puhtaaksi
-autoglymin interior shampoo+sisustanpesupensselillä kojetaulu,ovipahvit ja tuuletusräppänät puhtaaksi
-penkkien imurointi
-penkkien pesu marseille saippualla
-Mehiläisvahan hieronta(ihan miehekkäästi upota ne sormet sinne purkkiin ja anna rakkautta nahkalle )
-Seuraavana päivänä useampaan kertaan kiillotus
Lähtö:
ja Valmis:
Tyytyväinen olen, nahka pehmeni paljolti.Ehkä hieman samettisemman kiillon olisin toivonut, kova kiilto vielä. Täydellistä tuskin saa ilman ompelukonetta ja siihen ei meikäläisen tarvitte ryhtyä.
Viimeksi muokannut Raatokärppäne, Pe Huhti 17, 2020 13:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#6791
1996 9000 Aero CS "kesäpeli"
2004 9-5 Aero
EX: 2005 NG 9-3 2.0t Stage 2, 2004 NG 9-3 1.8t Stage 1, 1997 9000CSE,1998 9000CS Sport"Romu"
1996 9000 Aero CS "kesäpeli"
2004 9-5 Aero
EX: 2005 NG 9-3 2.0t Stage 2, 2004 NG 9-3 1.8t Stage 1, 1997 9000CSE,1998 9000CS Sport"Romu"
-
- "Kaasari"
- Viestit: 26
- Liittynyt: Su Loka 20, 2013 13:03
- Paikkakunta: Oulu
Re: Saab 9000 aero -96 Kesäpeliksi
Konepelti oli selvästi auringon polttama, se häiritsi ja ei muutakuin tuumasta toimeen:
-Suojaukset
-liuotinpesu
-Myllytys koneellisesti 3m aineilla 3-step menetelmällä
-collinite 476s vahaksi pintaan.
Lähtökohta:
Valmis:
Nyt vain näyttää siltä että saa myllyttää loputkin autosta Noh, onhan tuota suvikeleihin aikaa.
Entrasin maskista "Turbo" tekstin ja perästä "saab", "9000" ja "aero merkit". Ei ole lähikuvaa mutta tuosta näkee:
-Suojaukset
-liuotinpesu
-Myllytys koneellisesti 3m aineilla 3-step menetelmällä
-collinite 476s vahaksi pintaan.
Lähtökohta:
Valmis:
Nyt vain näyttää siltä että saa myllyttää loputkin autosta Noh, onhan tuota suvikeleihin aikaa.
Entrasin maskista "Turbo" tekstin ja perästä "saab", "9000" ja "aero merkit". Ei ole lähikuvaa mutta tuosta näkee:
Viimeksi muokannut Raatokärppäne, Pe Huhti 17, 2020 13:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#6791
1996 9000 Aero CS "kesäpeli"
2004 9-5 Aero
EX: 2005 NG 9-3 2.0t Stage 2, 2004 NG 9-3 1.8t Stage 1, 1997 9000CSE,1998 9000CS Sport"Romu"
1996 9000 Aero CS "kesäpeli"
2004 9-5 Aero
EX: 2005 NG 9-3 2.0t Stage 2, 2004 NG 9-3 1.8t Stage 1, 1997 9000CSE,1998 9000CS Sport"Romu"
Re: Saab 9000 aero -96 Kesäpeliksi
joko ehdit kurkata takaroiskeläpän taakse?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Kaasari"
- Viestit: 26
- Liittynyt: Su Loka 20, 2013 13:03
- Paikkakunta: Oulu
Re: Saab 9000 aero -96 Kesäpeliksi
Eihän sitä meinannut unta edes saada ku näin jännityksessä pidetään. Paikkahan sieltä löytyi ja tuoreen näköistä massaa. Pohja muutoin tosi hyvä, perus polttoaineen täyttöputken ja korin välissä paljon paskaa mutta ei reikää.mestari kirjoitti:joko ehdit kurkata takaroiskeläpän taakse?
#6791
1996 9000 Aero CS "kesäpeli"
2004 9-5 Aero
EX: 2005 NG 9-3 2.0t Stage 2, 2004 NG 9-3 1.8t Stage 1, 1997 9000CSE,1998 9000CS Sport"Romu"
1996 9000 Aero CS "kesäpeli"
2004 9-5 Aero
EX: 2005 NG 9-3 2.0t Stage 2, 2004 NG 9-3 1.8t Stage 1, 1997 9000CSE,1998 9000CS Sport"Romu"
-
- "Kaasari"
- Viestit: 26
- Liittynyt: Su Loka 20, 2013 13:03
- Paikkakunta: Oulu
Re: Saab 9000 aero -96 Kesäpeliksi
Inboxiin oli kolahellut viestejä edellisiltä omistajilta! Kiitoksia kaikille, kyllä klubin foorumissa on voimaa!
#6791
1996 9000 Aero CS "kesäpeli"
2004 9-5 Aero
EX: 2005 NG 9-3 2.0t Stage 2, 2004 NG 9-3 1.8t Stage 1, 1997 9000CSE,1998 9000CS Sport"Romu"
1996 9000 Aero CS "kesäpeli"
2004 9-5 Aero
EX: 2005 NG 9-3 2.0t Stage 2, 2004 NG 9-3 1.8t Stage 1, 1997 9000CSE,1998 9000CS Sport"Romu"
Re: Saab 9000 aero -96 Kesäpeliksi
Kuvien vanteet eivät ole Super aerot vaan 16" Aerot.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 26
- Liittynyt: Su Loka 20, 2013 13:03
- Paikkakunta: Oulu
Re: Saab 9000 aero -96 Kesäpeliksi
Kuvissa alla talvirenkaat, kesävanteet superaerot.Risto kirjoitti:Kuvien vanteet eivät ole Super aerot vaan 16" Aerot.
#6791
1996 9000 Aero CS "kesäpeli"
2004 9-5 Aero
EX: 2005 NG 9-3 2.0t Stage 2, 2004 NG 9-3 1.8t Stage 1, 1997 9000CSE,1998 9000CS Sport"Romu"
1996 9000 Aero CS "kesäpeli"
2004 9-5 Aero
EX: 2005 NG 9-3 2.0t Stage 2, 2004 NG 9-3 1.8t Stage 1, 1997 9000CSE,1998 9000CS Sport"Romu"
Re: Saab 9000 aero -96 Kesäpeliksi
Hieno on!
Lienee suomiauto?
Rahamies kuka tuon on uutena ostanut.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=92590
Lienee suomiauto?
Rahamies kuka tuon on uutena ostanut.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=92590
Re: Saab 9000 aero -96 Kesäpeliksi
Mites käytännössä tuon merkkien entrauksen suoritit? Voisi olla omassakin aivan tarpeellista.
#7529
Saab 9000 CS 2.3tA 1997 E85
Saab 99 GL 1981
ex: Saab 9-3 Aero 2001 Biopower
Saab 9000 CSE 2.3t 1996
Saab 9000 CS 2.3tA 1997 E85
Saab 99 GL 1981
ex: Saab 9-3 Aero 2001 Biopower
Saab 9000 CSE 2.3t 1996
-
- "Kaasari"
- Viestit: 26
- Liittynyt: Su Loka 20, 2013 13:03
- Paikkakunta: Oulu
Re: Saab 9000 aero -96 Kesäpeliksi
Korjausmaalilla, eli sellaisessa kynsilakkapullossa hopeaa maalia. Mahto olla mastonia. Pari kertaa vedin.dappercom kirjoitti:Mites käytännössä tuon merkkien entrauksen suoritit? Voisi olla omassakin aivan tarpeellista.
#6791
1996 9000 Aero CS "kesäpeli"
2004 9-5 Aero
EX: 2005 NG 9-3 2.0t Stage 2, 2004 NG 9-3 1.8t Stage 1, 1997 9000CSE,1998 9000CS Sport"Romu"
1996 9000 Aero CS "kesäpeli"
2004 9-5 Aero
EX: 2005 NG 9-3 2.0t Stage 2, 2004 NG 9-3 1.8t Stage 1, 1997 9000CSE,1998 9000CS Sport"Romu"
Re: Saab 9000 aero -96 Kesäpeliksi
Saitko käsivaralla siistin vai rajasitko teipillä tms. ?Raatokärppäne kirjoitti: Korjausmaalilla, eli sellaisessa kynsilakkapullossa hopeaa maalia. Mahto olla mastonia. Pari kertaa vedin.
#7529
Saab 9000 CS 2.3tA 1997 E85
Saab 99 GL 1981
ex: Saab 9-3 Aero 2001 Biopower
Saab 9000 CSE 2.3t 1996
Saab 9000 CS 2.3tA 1997 E85
Saab 99 GL 1981
ex: Saab 9-3 Aero 2001 Biopower
Saab 9000 CSE 2.3t 1996
-
- "Kaasari"
- Viestit: 26
- Liittynyt: Su Loka 20, 2013 13:03
- Paikkakunta: Oulu
Re: Saab 9000 aero -96 Kesäpeliksi
Juu käsipelillä. Pari kohtaa piti entrata topsipuikolla ja viinalla.dappercom kirjoitti:Saitko käsivaralla siistin vai rajasitko teipillä tms. ?Raatokärppäne kirjoitti: Korjausmaalilla, eli sellaisessa kynsilakkapullossa hopeaa maalia. Mahto olla mastonia. Pari kertaa vedin.
#6791
1996 9000 Aero CS "kesäpeli"
2004 9-5 Aero
EX: 2005 NG 9-3 2.0t Stage 2, 2004 NG 9-3 1.8t Stage 1, 1997 9000CSE,1998 9000CS Sport"Romu"
1996 9000 Aero CS "kesäpeli"
2004 9-5 Aero
EX: 2005 NG 9-3 2.0t Stage 2, 2004 NG 9-3 1.8t Stage 1, 1997 9000CSE,1998 9000CS Sport"Romu"
-
- "Kaasari"
- Viestit: 26
- Liittynyt: Su Loka 20, 2013 13:03
- Paikkakunta: Oulu
Re: Saab 9000 aero -96 Kesäpeliksi
Päivitelläänpäs. Jotain sitä on tuuskailtu, Viimeisimpänä perus huolto kaikkien filttereiden ja öljyjen osalta ja katsastus. Leimaa tuli, ilmeisesti niin kovasti keskittyminen oli tuolla taka-akselin ympärillä, sillä korjauskehoituksia tuli palaneista polttimoista ja etuvalon suuntauksesta.
"...ruosteeton löytö..."
Niin, muuan paikkahan sitä oli kuitenkin paikattavana, nuo peltihommat on kyllä ihan muhoslaisten hommaa. Onneksi tuli aloitettua aikoinaan, niin sai vapuksi tämän pohjan taka-akselista taaksepäin tehtyä. Tämäkin homma pääsi paisumaan yllättäen, aluksi tarkoitus paikata reijät, sitten tietty piti maalata pohja ja massailla kotelot. Ja kun pohja ja kotelot on mustaa niin pitäähän se akseli,tukivarret ja muut tangot olla samaa luokkaa. Jarrupalat oli takaa finaalissa,jarrusatulat ruosteiset ja hilseilevän punaisen maalin peittämät. "Eihän levyt paljoa maksa" oli verukkeena sille ettei vanhoja ruosteisia tarvitse laittaa kaiken uuden keskelle. Jarrukilvet entiset, viimeistään kun ne irroitti. Nekin läpyskät lähes 90e kappale. Taka-akselin puslista mikään ei antaudu ilman rälläkkää, joten pultit ja puslat uusiksi.
Tuosta kun sormin ja varpain laskee euroja, saa paiskoa parkettia lattiaan,laattoja seinille töissä urakalla
Pari kuvaa lähtiessä:
Akseli tiputettu
Reikää löytyy
Lisäksi vaikka kerkesi tuulettaa ettei siellä Bensatankin täyttöletkun alta löytyny reikää niin kyllä löytyi. Lisäksi varapyörän kotelon yhdestä nurkasta ja palkkien lopuista löytyi paikattavaa, ehkä onneksemme niistä ei kuvamateriaalia ole.
Nippelit ja super aerot lähdössä puhallukseen ja pulveriin
Pohja paikattu ja maalattu
Jarrusatulat hiekkapuhallettu ja maalattu
Akseli, alatukivarren ja muut tangot kävi hiekkapuhalluksessa ja pulverimaalissa.
Akseli saapui
Asennus
Jarrukilvissä meneteltiin siten, että unohdettiin alkuperäiset läpyskät niiden hinnan takia. Paikallinen motonet oli avulias, ja myyjä tonki hyllyistä vaihtoehtoja muista autoista ja valittiin vm2000 v40 volvon kilvet, niistä kuviosahalla ja poraamalla muutama reikä saatiin omasta mielestä hyvä lopputulos. Jarrusatuloihin vaihdettiin tiivisteet.
jarrukilpi
Levyt ja satulat
Että sellaista. Super aerot tuli täysin väärän värisenä, reklamaation jälkeen maalaamo ottaa ne uudelleen maalaukseen vapun jälkeen.
Tälläinen pohjamaali harmailla aeroilla varustettu tonnari liikkuu oulussa . Näillä mennään mikäli vehkeet kestää, tapetille nousi moottorin tuenta, se ja ahdin lie seuraavana projektina.
Akselin kasaamisessa käytettiin alkuperäisiä -osia mahdollisuuksien mukaan, loput "ammattilaisten osia ruotsista".
"...ruosteeton löytö..."
Niin, muuan paikkahan sitä oli kuitenkin paikattavana, nuo peltihommat on kyllä ihan muhoslaisten hommaa. Onneksi tuli aloitettua aikoinaan, niin sai vapuksi tämän pohjan taka-akselista taaksepäin tehtyä. Tämäkin homma pääsi paisumaan yllättäen, aluksi tarkoitus paikata reijät, sitten tietty piti maalata pohja ja massailla kotelot. Ja kun pohja ja kotelot on mustaa niin pitäähän se akseli,tukivarret ja muut tangot olla samaa luokkaa. Jarrupalat oli takaa finaalissa,jarrusatulat ruosteiset ja hilseilevän punaisen maalin peittämät. "Eihän levyt paljoa maksa" oli verukkeena sille ettei vanhoja ruosteisia tarvitse laittaa kaiken uuden keskelle. Jarrukilvet entiset, viimeistään kun ne irroitti. Nekin läpyskät lähes 90e kappale. Taka-akselin puslista mikään ei antaudu ilman rälläkkää, joten pultit ja puslat uusiksi.
Tuosta kun sormin ja varpain laskee euroja, saa paiskoa parkettia lattiaan,laattoja seinille töissä urakalla
Pari kuvaa lähtiessä:
Akseli tiputettu
Reikää löytyy
Lisäksi vaikka kerkesi tuulettaa ettei siellä Bensatankin täyttöletkun alta löytyny reikää niin kyllä löytyi. Lisäksi varapyörän kotelon yhdestä nurkasta ja palkkien lopuista löytyi paikattavaa, ehkä onneksemme niistä ei kuvamateriaalia ole.
Nippelit ja super aerot lähdössä puhallukseen ja pulveriin
Pohja paikattu ja maalattu
Jarrusatulat hiekkapuhallettu ja maalattu
Akseli, alatukivarren ja muut tangot kävi hiekkapuhalluksessa ja pulverimaalissa.
Akseli saapui
Asennus
Jarrukilvissä meneteltiin siten, että unohdettiin alkuperäiset läpyskät niiden hinnan takia. Paikallinen motonet oli avulias, ja myyjä tonki hyllyistä vaihtoehtoja muista autoista ja valittiin vm2000 v40 volvon kilvet, niistä kuviosahalla ja poraamalla muutama reikä saatiin omasta mielestä hyvä lopputulos. Jarrusatuloihin vaihdettiin tiivisteet.
jarrukilpi
Levyt ja satulat
Että sellaista. Super aerot tuli täysin väärän värisenä, reklamaation jälkeen maalaamo ottaa ne uudelleen maalaukseen vapun jälkeen.
Tälläinen pohjamaali harmailla aeroilla varustettu tonnari liikkuu oulussa . Näillä mennään mikäli vehkeet kestää, tapetille nousi moottorin tuenta, se ja ahdin lie seuraavana projektina.
Akselin kasaamisessa käytettiin alkuperäisiä -osia mahdollisuuksien mukaan, loput "ammattilaisten osia ruotsista".
Viimeksi muokannut Raatokärppäne, Pe Huhti 17, 2020 14:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#6791
1996 9000 Aero CS "kesäpeli"
2004 9-5 Aero
EX: 2005 NG 9-3 2.0t Stage 2, 2004 NG 9-3 1.8t Stage 1, 1997 9000CSE,1998 9000CS Sport"Romu"
1996 9000 Aero CS "kesäpeli"
2004 9-5 Aero
EX: 2005 NG 9-3 2.0t Stage 2, 2004 NG 9-3 1.8t Stage 1, 1997 9000CSE,1998 9000CS Sport"Romu"
-
- "Kaasari"
- Viestit: 26
- Liittynyt: Su Loka 20, 2013 13:03
- Paikkakunta: Oulu
Re: Saab 9000 aero -96 Kesäpeliksi
Hohhoijjakkaa. Yks päivä juolahti mieleen että, "ainii, tällästäki kirjottelin ja en varmaa vuotee oo täällä käyny". No todellisuudessa kaksi vuotta on menny.. Rustaillaanpa tässä sitte syntilistaa mitä on tullu tehtyä parina viimeisenä talvena.
Talvi 2018-2019 painittiin pohjan kimpussa. Ruosteeton, eli siis ruosteet on. Ainahan saabit on ostettu käyttöautoiksi, kyllä näillä kilometreillä pehmeää löytyy. Pari tunkin paikkaa tehtiin uusiksi, muutama vedenpoistotulpan ympärys paikkailtiin. Kaikenkaikkiaan ruostekohtia oli toistakymmentä.
Peltihommien jälkeen Pohjan huolellinen pesu useaan kertaan että varmasti kaikki ryönä ja suola saadaan pois, paikkojen maalaus happomaalilla, koko pohjaan kiveniskumassa ja päälle kiiltävä 2k konemaali. Kyllä tällä kesäkäytössä pitäisi pärjätä. Tankin pannat uusittiin, ja tankkiin sujahti alkuperäisen polttoainepumpun tilalle AEM E85 320LPH pumppu.
Kuvia Pohjan maalauksesta:
Superaerot sai lopputalvella 2019 oikean värinsä:
Hitsailujen jälkeen sisusta nippuun. Pohjamatot tuli tekstiilipesurilla pestyä, ja kyynernoja löysi paikalleensa.
Kyynernoja löytyi harmaana, mutta vinyylimaalilla siitä tuli musta. Oli helppo homma
Moottorinohjauksen roplaaminen on vienyt veljeni mennessään. Tervemenoa. Hankittiin toinen tonnari josta sulattaa männät. Toisin kävi, molemmat saabit ovat nykyään onnistuneesti alkoholisoituneita ja viina menee! Omia ohjelmia on säädetty paljon ja ne toimivat hienosti. Kuva menopeleistä, Romu, aero ja Tii. Jälkimmäinen toimittaa varaosien sijaa ja odottaa lähtöä kierrätykseen.
Tälle talvea onkin ollut hieman motivaatio hukassa. Tuon pohjan kanssa kului melkoisesti aikaa ja energiaa niin tuli otettua sitten vähän rennommin
ja keskityttyä mukaviin projekteihin. Viimekesän viimeisellä ajolla ilmastoinnin kompressori hirtti kiinni, joten se vaihdettiin. Siellä moniurahihnan suunnalla heiluessa laturi tuli uusittua, sillä vanha olisi tarvinnut kunnostusta. Se kunnostellaan ajan kanssa varalaturiksi. Tilalle asennettiin Hellan laturi. Kaikki rullat ja kiristin originaalia osaa alavieskan Aliexpressistä. Tietäjät tietää. Purkuautosta otettiin toimiva ilmastoinnin kompressori,samoten moottorin ylätuki. Tästä rulijanssista ei olekkaan kuin kuva entratusta kiristimestä:
Aeroon asennettiin keväällä 2020 spartan2 laajakaista lamda ja isommat suuttimet odottavat hyllyssä.
Maailma on mullinmallin. Onneksi vappuna saa ottaa aeron liikenteeseen ja kruisailla! Pistän fotoa sisältä ja päältä vappuna!
Talvi 2018-2019 painittiin pohjan kimpussa. Ruosteeton, eli siis ruosteet on. Ainahan saabit on ostettu käyttöautoiksi, kyllä näillä kilometreillä pehmeää löytyy. Pari tunkin paikkaa tehtiin uusiksi, muutama vedenpoistotulpan ympärys paikkailtiin. Kaikenkaikkiaan ruostekohtia oli toistakymmentä.
Peltihommien jälkeen Pohjan huolellinen pesu useaan kertaan että varmasti kaikki ryönä ja suola saadaan pois, paikkojen maalaus happomaalilla, koko pohjaan kiveniskumassa ja päälle kiiltävä 2k konemaali. Kyllä tällä kesäkäytössä pitäisi pärjätä. Tankin pannat uusittiin, ja tankkiin sujahti alkuperäisen polttoainepumpun tilalle AEM E85 320LPH pumppu.
Kuvia Pohjan maalauksesta:
Superaerot sai lopputalvella 2019 oikean värinsä:
Hitsailujen jälkeen sisusta nippuun. Pohjamatot tuli tekstiilipesurilla pestyä, ja kyynernoja löysi paikalleensa.
Kyynernoja löytyi harmaana, mutta vinyylimaalilla siitä tuli musta. Oli helppo homma
Moottorinohjauksen roplaaminen on vienyt veljeni mennessään. Tervemenoa. Hankittiin toinen tonnari josta sulattaa männät. Toisin kävi, molemmat saabit ovat nykyään onnistuneesti alkoholisoituneita ja viina menee! Omia ohjelmia on säädetty paljon ja ne toimivat hienosti. Kuva menopeleistä, Romu, aero ja Tii. Jälkimmäinen toimittaa varaosien sijaa ja odottaa lähtöä kierrätykseen.
Tälle talvea onkin ollut hieman motivaatio hukassa. Tuon pohjan kanssa kului melkoisesti aikaa ja energiaa niin tuli otettua sitten vähän rennommin
ja keskityttyä mukaviin projekteihin. Viimekesän viimeisellä ajolla ilmastoinnin kompressori hirtti kiinni, joten se vaihdettiin. Siellä moniurahihnan suunnalla heiluessa laturi tuli uusittua, sillä vanha olisi tarvinnut kunnostusta. Se kunnostellaan ajan kanssa varalaturiksi. Tilalle asennettiin Hellan laturi. Kaikki rullat ja kiristin originaalia osaa alavieskan Aliexpressistä. Tietäjät tietää. Purkuautosta otettiin toimiva ilmastoinnin kompressori,samoten moottorin ylätuki. Tästä rulijanssista ei olekkaan kuin kuva entratusta kiristimestä:
Aeroon asennettiin keväällä 2020 spartan2 laajakaista lamda ja isommat suuttimet odottavat hyllyssä.
Maailma on mullinmallin. Onneksi vappuna saa ottaa aeron liikenteeseen ja kruisailla! Pistän fotoa sisältä ja päältä vappuna!
Viimeksi muokannut Raatokärppäne, Pe Huhti 17, 2020 14:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#6791
1996 9000 Aero CS "kesäpeli"
2004 9-5 Aero
EX: 2005 NG 9-3 2.0t Stage 2, 2004 NG 9-3 1.8t Stage 1, 1997 9000CSE,1998 9000CS Sport"Romu"
1996 9000 Aero CS "kesäpeli"
2004 9-5 Aero
EX: 2005 NG 9-3 2.0t Stage 2, 2004 NG 9-3 1.8t Stage 1, 1997 9000CSE,1998 9000CS Sport"Romu"