Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Myin edellisen käyttö-auton pois jo viime tammikuussa. Sopivaa yksilöä sen tilalle ei vaan tuntunut löytyvän. Lopulta Etelä-Ruotsista, Kalmarista löytyi sopiva Saab.
Tässä on ensimmäiset kuvat uutukaisesta. Löysin auton Blocket.se:n kautta. Lähdimme isäni kanssa 4.4.2018 lentäen Ruotsiin. Arlandan lentokentältä vuokrasimme auton jolla pääsimme liikkeelle katsomaan autoja. Ostimme samalla reissulla auton myös isälleni.
Keskiviikko 4.4. meni ajellessa Tukholma-Eskilstuna-Örebro linjalla. Kun olimme ostaneet auton isälleni palautumme vuokra-auton Arlandaan ja suuntasimme hotellin yöksi. Torstaina 5.4 ajelimme Kalmariin hakemaan minulle kuvien Sab 9³:sen. Kalmarista ajoimme vielä illaksi Norrköpingiin hotelliin.
Perjantaina aamulla suuntasimme Norrköpingistä kohti Tukholmaa ja Viking Lininen terminaalia. Reissun aikana tuli ajettua Ruotsissa noin 1800 km yhteensä kahden auton perässä.
Onneksi kuitenkin autot olivat odotusten mukaiset ja reissu oli onnistunut.
Launataina kotoma pääsi tutustumaan uuteen autoon kunnolla. Koe-ajoa tuli yli 500 km josta auto suoriutui mainiosti. Kaikki laitteet ja varusteet toimivat moitteetta, paitsi vilkut.
Vilkut eivät toimineet ollenkaan kun ostin auton, mutta se vika on varmasti korjattavissa. Ajoltaan auto on loistava, ei vetele eikä kolise. Sisustan verhoilut on lähes moitteettomassa
kunnossa, ainoastaan kuskin penkissä on pientä kulumaa.
Moottori:
- 2.0 turbo (175 hv/260 Nm)
- B207E
- Mitsubishi TD04L-11T turboahdin
- Alkuperäinen BioPower
Voimansiirto:
- 6 -vaihteinen manuaali (F-40)
Alusta:
- Alkuperäinen
Jarrut:
- Alkuperäiset
- 302 mm levyt edessä ja 285 mm levyt takana
Vanteet ja renkaat:
- Kesällä 7,5"x17" alkuperäiset vanteet (Alu 39) ja 225/45 kesärenkaat
- Talvella 7,5 "x16" alkuperäiset vanteet (Alu 85) ja 225/45 nastarenkaat
Korimutokset:
- Kori alkuperäinen
- Väri: Pepper Green (307)
Sisustamuutokset:
- Vector varustelu
- Kaksiväriset mustat nahkapenkit vaaleilla kangasinserteillä
ICE:
- Alkuperäinen Bose 300w 10 kaijuttimen järjestelmä subwooferilla
Varusteet:
- AFL-Xenon ajovalot (kaarreajovlot)
- ESP-Ajonvakautusjärjestelmä/luistonesto
- Automaattisesti tummeneva tausta- ja sivupeilit
- Sähköisesti sisään kääntyvät sivupeilit
- Automaatti-ilmastointi
- Jäähdytetty hansikaslokero
- Peruutustutka
- Sadetunnistin
- Ajotietokone
- Vakionopeudensäädin
- Keskuslukitus
- Irroitettva vetokoukku
Lisää kuvia löytyy -> http://www.tonikoskinen.com/saab_9-3_sc_green.html
Tässä on ensimmäiset kuvat uutukaisesta. Löysin auton Blocket.se:n kautta. Lähdimme isäni kanssa 4.4.2018 lentäen Ruotsiin. Arlandan lentokentältä vuokrasimme auton jolla pääsimme liikkeelle katsomaan autoja. Ostimme samalla reissulla auton myös isälleni.
Keskiviikko 4.4. meni ajellessa Tukholma-Eskilstuna-Örebro linjalla. Kun olimme ostaneet auton isälleni palautumme vuokra-auton Arlandaan ja suuntasimme hotellin yöksi. Torstaina 5.4 ajelimme Kalmariin hakemaan minulle kuvien Sab 9³:sen. Kalmarista ajoimme vielä illaksi Norrköpingiin hotelliin.
Perjantaina aamulla suuntasimme Norrköpingistä kohti Tukholmaa ja Viking Lininen terminaalia. Reissun aikana tuli ajettua Ruotsissa noin 1800 km yhteensä kahden auton perässä.
Onneksi kuitenkin autot olivat odotusten mukaiset ja reissu oli onnistunut.
Launataina kotoma pääsi tutustumaan uuteen autoon kunnolla. Koe-ajoa tuli yli 500 km josta auto suoriutui mainiosti. Kaikki laitteet ja varusteet toimivat moitteetta, paitsi vilkut.
Vilkut eivät toimineet ollenkaan kun ostin auton, mutta se vika on varmasti korjattavissa. Ajoltaan auto on loistava, ei vetele eikä kolise. Sisustan verhoilut on lähes moitteettomassa
kunnossa, ainoastaan kuskin penkissä on pientä kulumaa.
Moottori:
- 2.0 turbo (175 hv/260 Nm)
- B207E
- Mitsubishi TD04L-11T turboahdin
- Alkuperäinen BioPower
Voimansiirto:
- 6 -vaihteinen manuaali (F-40)
Alusta:
- Alkuperäinen
Jarrut:
- Alkuperäiset
- 302 mm levyt edessä ja 285 mm levyt takana
Vanteet ja renkaat:
- Kesällä 7,5"x17" alkuperäiset vanteet (Alu 39) ja 225/45 kesärenkaat
- Talvella 7,5 "x16" alkuperäiset vanteet (Alu 85) ja 225/45 nastarenkaat
Korimutokset:
- Kori alkuperäinen
- Väri: Pepper Green (307)
Sisustamuutokset:
- Vector varustelu
- Kaksiväriset mustat nahkapenkit vaaleilla kangasinserteillä
ICE:
- Alkuperäinen Bose 300w 10 kaijuttimen järjestelmä subwooferilla
Varusteet:
- AFL-Xenon ajovalot (kaarreajovlot)
- ESP-Ajonvakautusjärjestelmä/luistonesto
- Automaattisesti tummeneva tausta- ja sivupeilit
- Sähköisesti sisään kääntyvät sivupeilit
- Automaatti-ilmastointi
- Jäähdytetty hansikaslokero
- Peruutustutka
- Sadetunnistin
- Ajotietokone
- Vakionopeudensäädin
- Keskuslukitus
- Irroitettva vetokoukku
Lisää kuvia löytyy -> http://www.tonikoskinen.com/saab_9-3_sc_green.html
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Tänään eka säikähdys, auto alkoi kolisemaan oudosti moottorijarrutuksella ja vapaalla.
Luulin jo että jotain on rikki.
Pysäytin ja kokeilin rengasavaimella pyöränpultteja ja molemmat vasemman puolen renkaat oli melkein irti
Pultit kireälle ja oudot kolinat loppu.
Luulin jo että jotain on rikki.
Pysäytin ja kokeilin rengasavaimella pyöränpultteja ja molemmat vasemman puolen renkaat oli melkein irti
Pultit kireälle ja oudot kolinat loppu.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Onnea uudelle :saab:ille! Ihan mielenkiinnosta, mitkä sun "must-have" speksit oli, jotka autosta piti löytyä, että kaupat syntyi?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Onneksi olkoon täältäkin!
Mielenkiinnolla jään seuraamaan ”projektin” edistymistä.
Mielenkiinnolla jään seuraamaan ”projektin” edistymistä.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
KiitoksetCona kirjoitti:Onnea uudelle :saab:ille! Ihan mielenkiinnosta, mitkä sun "must-have" speksit oli, jotka autosta piti löytyä, että kaupat syntyi?
Näitä varusteita haettiin
AFL xenonit, Bose 300w subbarilla, Vector varustelu, sport alusta, sporttipenkit muistilla, irroitettava vetokoukku, 6-vaihteinen manuaali....
Ajettu alle 160 tkm
Väri oli vapaa
Kiitokset.tsaarela kirjoitti:Onneksi olkoon täältäkin!
Mielenkiinnolla jään seuraamaan ”projektin” edistymistä.
Tarkoitus olis yrittää pitäytyä ylläpidossa, ei niinkään tunaroida
Autossa on valmiiksi jo tärkeimmät
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Ai että, kyllä kelpaa!
Melko vastaavilla spekseillä olen katsellut itsellekin uutta kulkinetta
Melko vastaavilla spekseillä olen katsellut itsellekin uutta kulkinetta
Aloitteleva saabisti - 9-3 SC 2.0
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Kiitos, olen kyllä tyytyväinenDi17 kirjoitti:Ai että, kyllä kelpaa!
Melko vastaavilla spekseillä olen katsellut itsellekin uutta kulkinetta
Melko vaikea löytää vastaavilla varusteilla Saabia, kannattaa katsoa myös Ruotsin tarjonta
Tänään tilasin klubikaupasta kilventaustan ja ikkunatarran
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Tänään PKS potkuissa sain Napen asentamaan Stage 1 softan autoon. Tulihan kivasti lisää löylyä
Lisäksi tuli vaihdettua Led polttimot sisustan valoihin.
Onneks tämä Saab pysyy vakiona
Lisäksi tuli vaihdettua Led polttimot sisustan valoihin.
Onneks tämä Saab pysyy vakiona
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Eilen jätin autoveroilmoituksen ja tänään jo tuli päätös
Maanantaina katsastukseen kilpiä ruinaamaan
Maanantaina katsastukseen kilpiä ruinaamaan
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
No on kyllä nopeaa. Kannattaako tuollaisen haku taloudellisesti vai onko enemmän kyse siitä, että saa juuri sellasen yksilön, kuin haluaa?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Enemmän sitä että saa sellaisen kun haluaa, ja vähemmän ajettuna.Cona kirjoitti:No on kyllä nopeaa. Kannattaako tuollaisen haku taloudellisesti vai onko enemmän kyse siitä, että saa juuri sellasen yksilön, kuin haluaa?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Syynä vilkkujen toimimattomuuteen on CIM-yksikössä olevat vilkkujen microkytkimet. Sain Napelta rikkinäisen CIM-yksikön kuoret jossa on ehjät microkytkimet. Aloitin orroittamalla aibagin ja ratin. Sitten CIM-yksikkö oli kiinni kolmella pienellä ruuvilla ja vasemmalla puolelta takana on sähköliitin, ne irroittamalla CIM-yksikkö oli kiinni vain muovisilla klipseillä ylä- ja alapuolelta. Sitten irroitin yksikön takalevyn kolme ruuvia avaamalla.
Kun takalevy oli irti lähti CIM-yksikön piirilevy irti kevyesti nostamalla. Airbagin spiraali irtosi myös kevyesti nostamalla. Siirsin spiraalin ja piirilevyn uuteen kuoreen jossa on ehjät microkytkimet ja laitoin takalevyn takaisin kiinni. Sitten vain koko CIM-yksikkö takaisin rattiputkeen ja ratti sekä airbag takaisin paikailleen. Lopuksi kokeilin vilkkuja ja nehän toimivat! Nyt auto on valmis katsastettavaksi.
Maksoin autoveron heti kun lasku tuli ja eilen kävin näyttämässä autoa katsastuksessa. Vikoja ei löytynyt ja lähtiessä sain vielä Suomen kilvet mukaan kun reksiteröintilupa oli tullut verottajalta. Nyt on taas yksi Saab enemmän Suomen kilvissä.
Kun takalevy oli irti lähti CIM-yksikön piirilevy irti kevyesti nostamalla. Airbagin spiraali irtosi myös kevyesti nostamalla. Siirsin spiraalin ja piirilevyn uuteen kuoreen jossa on ehjät microkytkimet ja laitoin takalevyn takaisin kiinni. Sitten vain koko CIM-yksikkö takaisin rattiputkeen ja ratti sekä airbag takaisin paikailleen. Lopuksi kokeilin vilkkuja ja nehän toimivat! Nyt auto on valmis katsastettavaksi.
Maksoin autoveron heti kun lasku tuli ja eilen kävin näyttämässä autoa katsastuksessa. Vikoja ei löytynyt ja lähtiessä sain vielä Suomen kilvet mukaan kun reksiteröintilupa oli tullut verottajalta. Nyt on taas yksi Saab enemmän Suomen kilvissä.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
^ Luulen tietäväni mistä hait kilvet.
Viimeksi muokannut Risto, Ke Tammi 22, 2020 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Risto kirjoitti:^ Luulen tietäväni mistä hait kilvet.
mahtavaa
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Toukokuu on ollut poikkeuksellisen lämmin ja sen myötä on käynyt ilmi että auton ilmastointi ei puhalla kunnolla kylmää. Vien auton ilmastointihuoltoon parin päivän päästä jolloin selviää onko kyseessä vain huollon puuute (kylmä-aineen puute) vai onko järjestelmässä jokin vika. Aamulla pesin auton ja huomasin samalla että pinnassa ei ole merkkiäkään minkäänlaisesta autovahasta. Täytyykin ottaa auto työn alle joku päivä ja kiilloittaa pinta 1-step menetelmällä ja sitten vahata pinta hyvällä vahalla.
http://www.tonikoskinen.com/saab_9-3_sc_green.html
http://www.tonikoskinen.com/saab_9-3_sc_green.html
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.