Sivu 4/7
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Lähetetty: La Elo 04, 2018 11:25
Kirjoittaja Saab.96
Nyt on ajeltu bensalla 320 km ja tankkasin ku osuttiin bensa-aseman kohdalle (täällä niitä ei ole turhan tieheään) keskikulutus oli tällä pätkällä 7,5 l/100 km.
Maasto on ollut aika vuoristoista joten uskoisin että tasaisemmalla pääsisi paljon pienemmällä
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Lähetetty: Ma Elo 06, 2018 17:20
Kirjoittaja Saab.96
Nyt takana on jo reippaat 1500 kilometriä kotoa lähdön jälkeen. Saabi pelaa kuin kello. Nyt on RVS:n ohjeen mukaan käsittely valmis (vaatii 1500-2000 km ajon) ja ainakin vaihteiston osalta voin sanoa että aski tuntuu selvästi jouhevammalta kun ennen. Moottorin osalta selviää lisää kun päästään taas tankkaamaan ja näkee todellisen kulutuksen....
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Lähetetty: Ma Syys 03, 2018 16:10
Kirjoittaja Saab.96
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Lähetetty: Ma Tammi 21, 2019 10:15
Kirjoittaja Saab.96
Syksyllä tuli askarreltua autoon sisäpistoke lohkolämmärin kaveriksi, nyt se kyllä lunastaa vaivan tätdellisesti
oli ilo lähtee aamulla lämpimällä autolla liikenteeseen kun pakkasta oli -20.
Lisäksi täytyy todeta ettei vaihteiston öljynvaihto + RVS ollut turhaa vaihteisto tuntuu lähes samalta kun kesäkeleillä vaikka pakkasta olikin reilusti. Ero on viime talveen todella iso, nyt ei tunnu pahalta hämmentää vaihteistoa pakkaella.
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Lähetetty: To Kesä 13, 2019 09:27
Kirjoittaja Saab.96
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Lähetetty: Ti Kesä 18, 2019 13:04
Kirjoittaja Saab.96
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Lähetetty: Ti Kesä 18, 2019 13:27
Kirjoittaja AZP
Loppuunajetussahan laitettiin nuo takakaaret ammattilaisen toimesta kuntoon viime syksynä ja etukaaret jo 2015. Ja tänä keväänä askartelin etukaaria itse kun oli ilmestynyt uutta ruskeaa. Jännä sinänsä että näissä alkaa olla ihan kunnolla ruostetta esim takakaarissa, mutta en silti muista nähneeni yhtään NG-kolkkia, jossa takakaaret olisi ihan MB Sprinter -tyyppisessä kunnossa, eli ruostevanat valuisi sitä tahtia että jättää sadekelillä ruskean lammikon allensa
Sulla kun on toi maalaustouhu selvästi hallussa ja itse jättänyt ne ammattilaisille ja puljannut vain pieniä kohtia spraylla, niin kysyisin vinkkiä tuohon häivyttämiseen. Eli vanha lakkapinta vesihiotaan, päälle värimassa ja sitten lakka. Sitä värimassaa ei ymmärtääkseni hiota ennen lakkaa? Ja onko tarkoitus vesihioa sitä vanhaa lakkapintaa sen verran pitkälle, että uuden lakan jälkeen näkyviin jää vielä vanhaa vesihiottua lakkapintaa, joka sitten kiillotetaan tahnalla taas kiiltäväksi siten että vanhan ja uuden lakkapinnan häivytyssauma tasoittuu mahdollisimman sileäksi? Oletko vesihionut ja kiillottanut myös uutta lakkapintaa viimeistelyssä?
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Lähetetty: Ti Kesä 18, 2019 19:01
Kirjoittaja Saab.96
AZP kirjoitti: ↑Ti Kesä 18, 2019 13:27
Loppuunajetussahan laitettiin nuo takakaaret ammattilaisen toimesta kuntoon viime syksynä ja etukaaret jo 2015. Ja tänä keväänä askartelin etukaaria itse kun oli ilmestynyt uutta ruskeaa. Jännä sinänsä että näissä alkaa olla ihan kunnolla ruostetta esim takakaarissa, mutta en silti muista nähneeni yhtään NG-kolkkia, jossa takakaaret olisi ihan MB Sprinter -tyyppisessä kunnossa, eli ruostevanat valuisi sitä tahtia että jättää sadekelillä ruskean lammikon allensa
Sulla kun on toi maalaustouhu selvästi hallussa ja itse jättänyt ne ammattilaisille ja puljannut vain pieniä kohtia spraylla, niin kysyisin vinkkiä tuohon häivyttämiseen. Eli vanha lakkapinta vesihiotaan, päälle värimassa ja sitten lakka. Sitä värimassaa ei ymmärtääkseni hiota ennen lakkaa? Ja onko tarkoitus vesihioa sitä vanhaa lakkapintaa sen verran pitkälle, että uuden lakan jälkeen näkyviin jää vielä vanhaa vesihiottua lakkapintaa, joka sitten kiillotetaan tahnalla taas kiiltäväksi siten että vanhan ja uuden lakkapinnan häivytyssauma tasoittuu mahdollisimman sileäksi? Oletko vesihionut ja kiillottanut myös uutta lakkapintaa viimeistelyssä?
Joo, eihän nää sieltä pahimmasta päästä ole vaikka vähän mätänevätkin
Sen häivytyksen teen juurikin kuten kuvailit ja tosiaan hion myös sitä uutta lakkaa. Tärkeää on että lakkaa on ruiskutettu riittävän pitkälle vanhan lakan päälle, sillon ei vahingossa mene puhki kiilloittaessa
Täysin sitä rajaa ei saa katoamaan mutta sen verran kuitenkin että sitä ei löydä ellei kiilloittaja osoita sitä.
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Lähetetty: Ti Kesä 18, 2019 19:13
Kirjoittaja ristos
Kyllä se on oiva apu näissä hommissa, että omaa tuollaisen maalarin taidon! Tuollainen selkeä kokonaisvaltainen ote noiden ruostevammojen kanssa antaa hyvän lopputuloksen. Kiitos taas asian selkeästä ja täsmällisestä esittämisestä!
tätä on mukava seurata.
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Lähetetty: Ti Kesä 18, 2019 19:25
Kirjoittaja Saab.96
ristos kirjoitti: ↑Ti Kesä 18, 2019 19:13
Kyllä se on oiva apu näissä hommissa, että omaa tuollaisen maalarin taidon! Tuollainen selkeä kokonaisvaltainen ote noiden ruostevammojen kanssa antaa hyvän lopputuloksen. Kiitos taas asian selkeästä ja täsmällisestä esittämisestä!
tätä on mukava seurata.
Kiva kuulla että tästä on iloa muillekin
vielä pitää ruostesuojaus hoitaa ennen kuin pääsee kasaama auton...
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Lähetetty: Ti Kesä 18, 2019 19:52
Kirjoittaja AZP
Kiitoksia, noin sen olen itse päissäni ajatellut oikein tehtävän, nyt sain varmistuksen oikeaan työmenetelmään.
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Lähetetty: Ti Kesä 18, 2019 19:57
Kirjoittaja Saab.96
AZP kirjoitti: ↑Ti Kesä 18, 2019 19:52
Kiitoksia, noin sen olen itse päissäni ajatellut oikein tehtävän, nyt sain varmistuksen oikeaan työmenetelmään.
Tiedä sitä kuinka oikea se on
mutta tuntuu olevan toimiva resepti
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Lähetetty: Ke Kesä 19, 2019 13:46
Kirjoittaja Saab.96
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Lähetetty: Ke Kesä 19, 2019 14:58
Kirjoittaja AZP
Missä kunnossa tässä yksilössä on pohja takapenkin alla olevan pystyseinämän kohdalta ja siitä taaksepäin tankin ympäristössä? Loppuunajetusshan tuo pystyseinämä oli mystisesti ruosteessa muun pohjan ollessa kuitenkin tosi siistissä kunnossa:
viewtopic.php?f=29&t=157206&start=692
Ruostetta oli tuon lisäksi tankin sivuilla menevissä runkopalkeissa, mutta sinne ei oikein pääse käsiksi irrottamatta tankkia. Sen sijaan takana sisälokasuojien alla ei ruostetta juurikaan ole. Pohdin vain että miten yksilöllistä tämä mun auton ruosteiden keskittyminen tuohon paikkaan oikein mahtaa olla.
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Lähetetty: Ke Kesä 19, 2019 16:50
Kirjoittaja Saab.96
AZP kirjoitti: ↑Ke Kesä 19, 2019 14:58
Missä kunnossa tässä yksilössä on pohja takapenkin alla olevan pystyseinämän kohdalta ja siitä taaksepäin tankin ympäristössä? Loppuunajetusshan tuo pystyseinämä oli mystisesti ruosteessa muun pohjan ollessa kuitenkin tosi siistissä kunnossa:
viewtopic.php?f=29&t=157206&start=692
Ruostetta oli tuon lisäksi tankin sivuilla menevissä runkopalkeissa, mutta sinne ei oikein pääse käsiksi irrottamatta tankkia. Sen sijaan takana sisälokasuojien alla ei ruostetta juurikaan ole. Pohdin vain että miten yksilöllistä tämä mun auton ruosteiden keskittyminen tuohon paikkaan oikein mahtaa olla.
Edellisessä katsastuksessa se oli ihan siistin näköinen, täyttyy taas kurkkia loppukesästä kun käyttää leimalla. Pohja oli kaikin puolin siisti viimeksi.