Ylläpitoriemua: OG900i my88

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
lauriolio
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Putte-satkun nimipäivät: vara-autosta harrasteautoksi

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

Vara-autoilukausi käynnistyi yllättäen, kun tarvittiin vara-autoa. Nyt se palautui kotiin, ja sillä olikin mukava ajella pari sataa kilometriä ihan vain kokeeksi. Nyt mielessä kaikuukin lähinnä vain se, että ottaako sen pois liikenteestä ja aloittaa kevyet purkuhommat, vai pitääkö liikenteessä elokuun loppuun, käyttää katsastuksessa ja jälleen siirtää projektia...

No ehkä tämä ensimmäinen skenaario olisi vahva. Samalla kasaukselle tulee hyvä dedis, kun voisi tuon ensi talveksi katsastaa kovien pakkasten varalle (RE: kakkoskäyttiksenä meillä vanha Leaf-sähköauto). Tankkikin on sopivasti riittävän tyhjä, niin on hyvä aloitella kevyt purku ja puunailu. Täytynee jonkunmoinen todo-lista muodostaa, että saa hommat pysymään järkevissä mitoissa.
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
lauriolio
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Putte-satkun nimipäivät: vara-autosta harrasteautoksi

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

Kesä tuli, kesä meni.

Kilometrejä tuli noin 2500 edellisestä katsastuksesta eli tällähän tuli ajeltua enemmänkin. Oikeastaan tällä tehtiin lähinnä pari (huoletonta) seikkailureissua ja muuten se seisoi kuivurissa odottelemassa katsastusta.

Katsastus meni sukkana läpi, joskin pari suullista huomautusta tuli alkavista ruosterei'istä ja takasumuvalon toimimattomuudesta. Nämä täytynee katsoa kuntoon. Nyt kuitenkin talvirengasta alle ja kovia pakkasia odottelemaan, ne kelit ovat tämän auton kelejä. Harrastuksellisuus antaa vielä odottaa itseään :roll:
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
lauriolio
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Putte-satkun nimipäivät: vara-autosta harrasteautoksi

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

Talvirenkailla tuli muuten ajettua talven aikana yhden (1) kerran. No eipä siinä paljoa kertomista jää, auton ovet olivat ahkerassa käytössä lopun aikaa, kun lapsi tykkää pitää tätä leikkimökkinään kuivurissa 8)

Katsastusaika lähestyy ja mietin pitkään, että lähdenkö katsastelemaan. Aika kalliilta tuntuvat meinaan kilometrit tälle, jos satakunta euroa pistää katsastukseen oletetulla 0,5--3 tuhannen ajokilometrimäärällä. Viime katsastuksesta puhutaan tällä hetkellä ehkä 60 kilometristä, toki vielä ehtii jonkun reisun heittämään ja pakkokin on, ettei bensiini ala happanemaan tankkiin. Sitä on puolisen tankillista tällä hetkellä eli siitä saa loppukesän ruohonleikkuubensat ja toisaalta maksetun työmatkan.

Fiilistelyarvossaan tää on itselle parhaimmillaan. Leikin erilaisilla ajatuksilla aiheesta ”aina kun näen” tämän, ja joskus vähän muutenkin. Muistilistoissa on paljon linkkejä, joista löytyisi mukavaa pientä palikkaa piristämään, onneksi en ole tilailemaan päätynyt vielä, kun vapaa-aikaa ei liikaa ole (tai sen haluan kohdistaa johonkin perheyhteisöllisempään). Ja sitten on tämä loputon torin selaaminen sopivan vanhan, halvan, hyväkuntoisen ja katsastusvapaan (lue: kevyen) asuntovaunun toivossa. Sitten tämä olisi pakettien kunkku, ja veisin perheen kohti karavaanariunelmaa, vaikkei innostus minun lisäkseni muissa asukaan :mrgreen:

Päätin joka tapauksessa, että kyllähän tämä pitää leimata, jos sitä aikoo tuolla seisottaa. Jos menee läpi niin hyvä, jos ei niin ei hätää. Pakko ei ole korjailla vikoja. Ensin tulille ja akku on edelleen hämmentävän hyvässä kunnossa, ei miinuskaapeli irrotettuna kadota varausta pitkälläkään seisotuksella. Jos ei kerrasta lähtenyt niin kolmannesta. Jotain outoja höyryjä tuli ekan viiden minuutin aikana, ehkä ohjaustehostimen suunnalta. Jotain taisi roiskahtaa jostain remmeille. Loppui kuitenkin.

Sitten kesärenkaat alle: lähes ajamattomat venäjän hakka7-kloonit eli Cordiantit pois ja aitosuomalaisvenäläiset Hakka Blue 2:t tilalle. Ne renkaat ostin kaverin tallista muutamalla kympillä VAG-vanteineen ja laitatin viime kesänä paremmille vanteille. 195/65/15 on tonnarin rengaskoko, mutta monesta syystä tykkään niistä paljon tämän auton alla, istuu todella kivasti. Vanteetkin on kyl tonnaria.

Kuva

Kesän projekti alkoi puunauksella. Ja siivottavaa oli ja on (RE: Saappi leikkimökkinä). Kahtena iltana olen puuhastellut ja nyt sisällä alkaa olemaan imuroinnit tehtynä ja rätin kanssa myös touhuttu. Roskaa/hiekkaa tuli pari imurinpussillista. Nuukana henkilönä tyhjensin välissä ja lopuksi, kyllä, hyvin se vielä palvelee. Penkit saavat vielä jonkinmoisen tekstiilipesukerran tai kaksi, josko myös vanhat tupakkiodöörit saisi vaimeiksi. Roikkuvaan kattoverhoiluun lienee tosin tervaa imeytynyt niin paljon, että ennen sen vaihtoa ei kannata liikaa rehkiä. Ulkoa pesin vasta kerran ja kaikki pinttymät eivät irronneet. Tämä toisaalta on tulossa oman epäkeskokonehankinnan ekaksi uhriksi, eiköhän se auta vähän pinttyneempäänkin maaliin tai likaan.

Kuva

Katsastusprojekti jäänee hetkeksi tauolle, että saan saatettua Superin laillisen katuliikenteen alttarille ja kangasalalaiseen tehohoitoon. Eiköhän tämäkin sitten elokuun lopuksi käytetä soratiellä jarrujen herkistyksessä, yksi työmatka eli 150-200km ajoa, vähän RE85:ta tankkiin päästöjen parantamiseksi ja tarkistukseen! Hyvä siitä tulee. Niin ja tuo viimeksi havaittu takasumari täytyy muistaa tsekata, kuten muutkin lamput.
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
lauriolio
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Putte-satkun nimipäivät: vara-autosta harrasteautoksi

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

Päätin lopulta kuitenkin, että tämä projekti ei mene katsastukseen eikä edes ajoon tänä kesänä. Harrastebudjetti ja aika käytetään tuohon Superiin, koska sille on melko varmasti myös oikeaa käyttöä talven aikana.

Ajelin Putskun tänään takaisin kuivuriin sen jälkeen, kun tankista oli pumpattu viitisentoista litraa bensaa ruohonleikkureissa pois poltettavaksi. Jos on jossain välissä aikaa, niin otan puskureita irti, jotta pääsee fiksailemaan myös niiden alta. Edelleen tämä tulee olemaan myllytykselle ensimmäinen harjoituskappale.
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
lauriolio
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Putte-satkun nimipäivät: vara-autosta harrasteautoksi

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

Käynnistetty ja siirretty aurinkoisen kevätpäivän kunniaksi!

Vähän jarruja ja kytkintä jumitti, mutta kivasti siirtyi. Vajaa kilometri tuli mittariin pihatiellä ajoa kunnes auto päätyi takaisin melkein samaan paikkaan kuin lähtiessään. Nyt olisi paremmin tilaa puuhata..
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
lauriolio
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Putte-satkun nimipäivät: vara-autosta harrasteautoksi

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

Kuva

Varastopölyllä huomiota! Auto on nyt ollut kuivassa kylmässä varastoituna vuoden ja varastopölyä alkaa olla hyvä määrä päällä. Vanha kuivuri pölisee sopivasti.

Jostain iski kevyt inspiraatio liimata aikaa tähän aiheeseen. Kilometrejä en tälle paljoa odota, mutta vanhempi lapsi (4-vuotias) on kovasti toivonut pääsevänsä tämän kyydissä kuljeskelemaan kylille. Ensimmäisenä toimenpiteenä öljyn ja öljynsuodattimen vaihto näillä kilometreillä ja tällä päivämäärällä:

Kuva

Öljyt, kaikki suodattimet ja tulpat on vaihdettu 2018-2019, muutama tuhat kilometriä sitten. Öljyksi oli joskus takakonttiin valikoitunut Motoxin Super mineraaliöljy kohtalaisen järeällä viskositeetilla 15w40: https://m.motonet.fi/fi/tuote/599503/Mo ... CFCG-4-5-l. Kumpa muistaisin, että miksi. Ehkä siksi, että halusin ostaa puolisynteettisen sijasta mineraaliöljyä. Jos tämä on talvella ajoon joutumassa, niin ehkä kannattanee syksyllä laittaa hieman notkeampaa semisynteettistä tilalle?

Kuva

Tässä vielä räpsy mahdollisesta koukkukaverista, vuoden 1985 Lokari Jumbo. Aivan mainio kuomullinen pikkukärry ja vuosi vuodelta fiilistyttää enemmän tämä parivaljakko! Eli vaikkei muuta käyttöä olisi, niin aina on romua ja roskaa vietäväksi kierrätysasemalle ja miksei sen sitten tekisi tyylillä :heart_eyes: :saab:

Eihän tässä sitten muuta kummoista olekaan ku kannusta vähän lisää bensaa tankkiin ja RE85-asemalta pikkaisen täydennystä matkalla katsastukseen. Perjantaillekin eli huomiselle saisi aikoja, voi kyllä olla että odottelen oikeen maanantaille asti.
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
lauriolio
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Putte-satkun nimipäivät: vara-autosta harrasteautoksi

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

Läpi meni että lätkähti ja vuosi laillista ajoaikaa edessä! Voin vain suositella Loimikatsastusta. Ketjujen ulkopuolinen yksityistoimija ja pohjaa ei hakattu hakkaamisen ilosta rikki. Asialliset tarkistukset tehtiin ja haltijaa vinkattiin sopivasti asioista :) Koko prosessiin meni aikaa todella vähän, ajanvaraus piti kutinsa. Ajan varasin tuntia ennen h-hetkeä. Hinta normaalinoloinen 69 euroa päästömittauksineen, nettivaraajan alennuksella.

Juhlan kunniaksi katsastuspotretti, kun pölytkin pesty helteessä pois!

Kuva

Ei toki ihan ilman sanomista päästy. Yksi vanha ruostepaikka on puoliksi irti ja siitä korjauskehotus. Tämä täytyy hoidella kuntoon, vaikkei tarvitsekaan mennä näyttämään uudelleen. Päästöt ja muut kuitenkin mallikelpoista kamaa. Takaisintullessa vähän pelästyin, kun jarrut tuntuivat katoavan; takarenkaat käyvät kuumana eli laahausta on riittävästi. Samoin jäähynestettä katoaa pikkaisen johonkin, tätä täytyy vähän selvitellä myös. Kuskin jalkatilaan on tullut lätäkköä, joskaan ei nyt, eli ainakin kahdesta paikkaa täytyy vuotoa tilkkiä.
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Putte-satkun nimipäivät: vara-autosta harrasteautoksi

Viesti Kirjoittaja AZP »

Pienellä paikkakunnalla varmaan vähän erilainen markkina katastuksissa kuin isommalla kirkolla. Keväällä maksoin Oldsin syynäyksestä päästömittauksineen 44 oiroa. Kauhistelin tuotakin hintaa kun en vuosikausiin ole päästöjä konttorilla mittauttanut, ja sen vuoksi olin tottunut maksamaan syynistä 25-30 oiroa.

Mutta pääasiahan on että :saab: on leimassa ja kesä parhaimmillaan! Mikäs sen hienompaa kuin valita pihasta sen ilmastoidun nykyauton sijasta ilmastoimaton klassikko ja ajella hiki päässä ja luu ulkona :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
lauriolio
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Putte-satkun nimipäivät: vara-autosta harrasteautoksi

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

^ 900 kertaa tämä :D

Paikallinen Plus halventelee välillä hintoja ennakkovaraajille ja taitaa olla juurikin tuo vähän alle 50 euroa päästömittauksineen. Huijasin alkuvuodesta Leafin kanssa järjestelmää ja varasin ilman päästömittausta tuon halvan ajan (29 euroa) ja konttorilla ihmeteltiin että mites tää päästömittaus :lol:
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
lauriolio
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Putte-satkun nimipäivät: vara-autosta harrasteautoksi

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

Kuva

Syksy on täällä ja melkein tankillinen polttoainetta on muutettu liikkeeksi ja lämmöksi. Viimeisimmät retket olivat auton vienti pajalle. Matkalla ”jokin” kolkutteli suhteellisen ikävästi ja ajattelin että tulee vähän enemmänkin remppaa, mutta olikin vain löystyneet pyöränpultit :facepalm_man: ilmiselvä ensimmäinen tarkistettava asia, eikä tietenkään avainta matkassa. No, perille päästiin ja auto pääsi hellään hoivaan.

Pientä hitsaushommaa etupyöränkotelosta ja sitten tuon alareunan maalaus ”kokonaan” mustaksi. Vähän linjakkaammaksi tuli.

Tällä päivämäärällä droppasin tämän Saabin pois liikenteestä, vielä syyspesut ja sitten talvipyörää alle niin on valmis mahdollisiin koitoksiin!
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
lauriolio
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Putte-satkun nimipäivät: vara-autosta harrasteautoksi

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

Talvilepoa on häiritty.

Löysin tähän Torista edukkaat -17 paistellut kitkat, laitoin ne viime viikolla alle ja tulipa samalla käytettyä lämpimäksi ennen kiristyneitä pakkasia. Laakista käyntiin, tietysti! Sisälle möngittyäni huomasin, että kuskin paikan matto oli märkä jäähdytysnesteestä. Vanha, mutta todo-listalle jäänyt asia. Pakoputkikin näytti vuotavan aika härskisti, tämäkin vanha tuttu. Sinänsähän koko auto lähinnä odottaa joko kovaa ajoa tai sitä, että alkaisi laittamaan pala kerrallaan kuntoon, jonkun verran purkaen ja kasaten siis. Isoin jumppa lienee alustan osissa ja jarruissa, jotka voisi laittaa järjestäen uusilla/entistetyillä osilla paljon parempaan kuntoon.

Mutta siihen kovaan ajoon. Voipi olla, että tämä pääsee pakkasliikenteeseen vielä tänä talvena! Täytyy muistaa vielä siinä kohtaa se, että laitoin tähän ehkä hieman turhan jämäkät talviöljyt (15w40), tai sitten vaihtaa ne jouheampiin sään lauhtuessa.
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Putte-satkun nimipäivät: vara-autosta harrasteautoksi

Viesti Kirjoittaja torque »

Mutta siihen kovaan ajoon. Voipi olla, että tämä pääsee pakkasliikenteeseen vielä tänä talvena! Täytyy muistaa vielä siinä kohtaa se, että laitoin tähän ehkä hieman turhan jämäkät talviöljyt (15w40), tai sitten vaihtaa ne jouheampiin sään lauhtuessa.
Kuvistä päätellen autossa lohkolämmitin niin sehän auttaa myös noilla öljyillä, toinen asia sit kuinka kauan seisoo pakkasessa jos sähköä ei ole saatavilla.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
lauriolio
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Vanhan vara-auton ylläpitoriemua: OG900i my88

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

Tälle päivämäärälle tuli napattua parhaassa työiässä oleva takaisin liikenteeseen! Heinäkuun alussa on seuraava katsastushetki, siihen asti pidetään nyt kevyessä harrasteajossa.

Kuva

Tänään tehtiin vanhemman lapsen kanssa pieni ajeluretki. Pienempiä teitä ja asiainhoitoa, samalla tietoa siitä, että auto toimii. 50 kilometriä tupsahti mittariin!

Kuva

Tuossa on tullut ruuvailtua pikkuisen huvin vuoksi, aina se 10-20min kerrallaan mitä lapset ovat jaksaneet leikkiä samassa lokaatiossa. Ajeluilla selvisi lisääkin: oikean puolen takajarru tuntuisi vähän laahailevan ja koska oli märkä keli, niin kaupan parkkipaikalle oli muodostunut väriläikkää.. liekö sitten sade huuhdellut vanhoja irti vai onko jotain vuotoa. Ja kyllähän jarruosat voisi (pitäisi) kaikki laittaa uusiksi samalla satuloita herkistellen.

Kaikenlaista pientä puuhaahan tämä vaatii, kun ajetaan harvoin ja vähän ja ikää alkaa olla. Puuhaa on enemmän kuin aikaa, siksi tästä tulee vielä kesäkuun aikana myynti-ilmoitusta foorumille.
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
lauriolio
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Vanhan vara-auton ylläpitoriemua: OG900i my88

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

Pidin männä viikonloppuna pesuritalkoot, jotta Saab pääsisi edustuskuntoon työmatkatoimiin ennen lomien alkua. Pari kuvaakin tuli räpsittyä samalla: https://imgur.com/a/to638m2. Kuvat otin jonkunmoista myynti-ilmoitusta varten, jonka julkaisin täällä. Ei ole viikossa herättänyt vissiin edes hilpeyttä kanssaeläjissä :mrgreen: Jos ei nyt harrastuksen ostajaa löydy, niin kesäkuun ajan pidän Saabin liikennekelpoisena, hoitelen mahdollisuuksien mukaan muutamia juttuja ja käytän katsastuksessa heinäkuun alussa ja sitten katsotaan mitä tehdään, varmaan Nettiautoon pelkkää autoa ja osat sitten pikkuhiljaa rompetoreilla.

Ennen Turku-reissua piti takajarrua vähän herkistellä laahauksen takia. Reissu meni ihan mukavasti ja kylläpä jaksaa vanhuksen hiljaisuus ihmetyttää noiden aasialaisten rinnalla. Matkalla ilmeni pientä tyhjäkäyntiongelmaa. Kuumotus oli kova, kun auto sammui ryhmittyessä keskelle Ysitietä, mutta matka jatkui turvallisesti. Vika ratkesi kierroksia käyttämällä. Lämppärin kenno tai hana vissiin vuotaa vähän jäähdytysnestettä kuskin jalkatilaan, sille pitäisi tehdä jotain. Pakoputki odottelee myös vaihtoa jo useamman vuoden ajalta, pieni reikä takapöntössä ei ole ainakaan pienentynyt :lol: Onneksi nyt on ainakin teoriassa koko kesä aikaa puuhastella, se on sitten eri asia haluaako tätä priorisoida pakollisten katsastukseen vaikuttavien asioiden lisäksi. Kyllähän viime vuodet enimmäkseen varastossa seisseessä autossa ilmenee tekemistä, autot kun tykkää siitä, että niillä ajetaan.
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
lauriolio
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Ylläpitoriemua: OG900i my88

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

Kuva

Kuva
Kuva

Käytin tänään Saappia nosturilla. Muuten meni suhteellisen mukavasti, mutta Ruskea Ystävä on iskenyt jälleen ja ajoaikaa annettiin 1.8. saakka. Tällä kertaa vuorossa takaiskarien yläpäät molemmin puolin:

Kuva

Kuva

Ajoaikaa on elokuun alkuun saakka, ja hetken pohdin, että mitäs tälle nyt sitten. Päätöksenä se, että ajellaan heinäkuu, laitetaan ruostepaikat kuntoon ja pidetään auto tallissa, kun tuo Superi poistuu lähiaikoina rivistä lähisukuun käyttöautoksi.

Sain tutulta peltisepältä jo ajan varattua ja nyt metsästelen korjauspaloja. Ehkä löysinkin, vastaava kuin https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/6515553/598623 ja oikean puolen vastineensa 6515554. Lieköhän nää oikeat tuohon käyttöön?

Samalla pohdin, että laitattaisiko samaan työhön takaiskarit ja ehkä jousetkin tuoreisiin.
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
Vastaa Viestiin