Og 9-3 cabbea nopeammaksi

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Og 9-3 cabbea nopeammaksi

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Tehdääs tästä topicci , jotta voi myöhemmin naureskella kaikelle mitä on tehnyt .

Aihiona siis erittäin hyväkuntoinen OG 9.3 Cabbe -01 . Foorumin jäsen " TommyW" toi tämän Saksasta kesällä 2017 ja avokuumeessani ostin tämän itselleni. Kesä 2018 oli paras avokesä mitä kuvitella saattaa ja mittariin tuli yli 19000km , 99% siitä katto auki ! Tuli ajettua kaikki työreissut lappia myöden katto selällään, koska mä vaan tykkään tuosta tavasta liikkua . Avoja on ollu ennenkin joten mikään uutuuden viehätys se ei ole.

Auto on toiminut aivan täydellisesti. Vakio ei ole vaihtoehto joten kesän 2018 aikana laitettiin perus stagetus , 3" ränni, alusta kuntoon ja purkaamolta löydetty parempi Aeron sisusta kiinni, sekä 18" alupallot alle. Näillä mentiin siis tämä kesä

Nälkä kasvaa syödessä , joten tämän talven aikana on tarkoitus parannella tätä nautinnon tuottajaa aika merkittävästi

Kuva
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Og 9-3 cabbea nopeammaksi

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Suunnitelma on se perinteinen. Otetaan 1kpl B235R koneita ja peruskunnostetaan T5 männillä ja veiveillä sekä paremmilla venajousilla . Seuraksi laitetaan joku myöhemmin selviävä puhallin , ehkä 19T tai 20T


18.10.2018 . Moottori tiputettu apurunkoineen ja tolppineen alas . Vanha kone löysi uuden kodin 179tkm ajettuna

Kuva



20.10.2018. Hyllyssä ja pitkin lattiaa möllöttää kaikkea mistä pitäisi konetta alkaa tekemään

Kuva

Tulipa tuossa pestyä vähän alas tiputettuja osiakin

Kuva

Ja T5 männätkin on koneistajakaveri saanut sheivattua

Kuva
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Og 9-3 cabbea nopeammaksi

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Tänään viimeksi tuijottelin ng93 avon hämähäkkiä apurungon vahvisteena niin voisit kyllä tehdä testin muuttuuko sitten aikanaan ajettavuus lisävääntöjen ja parempien alustanosien kanssa tuollaisella etupään vahvistuksella.
Jokin syy sille täytyy olla ettei umpikorisessa tuota ole mutta avokkaassa on
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Og 9-3 cabbea nopeammaksi

Viesti Kirjoittaja Kaide »

vesa67 kirjoitti:Tänään viimeksi tuijottelin ng93 avon hämähäkkiä apurungon vahvisteena niin voisit kyllä tehdä testin muuttuuko sitten aikanaan ajettavuus lisävääntöjen ja parempien alustanosien kanssa tuollaisella etupään vahvistuksella.
Jokin syy sille täytyy olla ettei umpikorisessa tuota ole mutta avokkaassa on

Kyllä , mun " hovitoimittaja" tekee hämähäkin . On jo tilauksessa
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Og 9-3 cabbea nopeammaksi

Viesti Kirjoittaja Cona »

Komeat on vanteet ja mustat avot on vaan 8) .

Itellä ihan sama suunnitelma koneen osalta, kun vanha 2.0-T5, joskus antautuu. Mitähän tohon swappiin saa Euronrahoja kulumaan ihan perusmeiningillä ilman "hipostelua"?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
jatsi74
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: To Marras 20, 2014 13:56
Paikkakunta: Akaa

Re: Og 9-3 cabbea nopeammaksi

Viesti Kirjoittaja jatsi74 »

täällä kanssa kohta putoo T5 tekniikkaa alas NG900 avosta kun tuo 9-3 luovutti just kytkinpoljinta yms Viggen kytkintä varten.
Vastaa Viestiin