Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
BillyJoe
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ke Helmi 20, 2019 21:38
Paikkakunta: Turku

Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T

Viesti Kirjoittaja BillyJoe »

Löytyi yksi irronnut letku. Se saattaisi selittää öljyntiputuksenkin. Se oli tuo yksisuuntaventtiilin toinen pää.

Kuva
Kaarina
Saab 9-5 2,0t MY2003. 3”DP, Bosch EV14-790cc, TD04-15T, Softa by Nappe
Muut projektit:
Suzuki SJ413 https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85433
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23978
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Mikä funktio nippusiteillä on?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T

Viesti Kirjoittaja torque »

^Jo tovi kun tuota vaaleaa yksisuuntaventtiiliä tuli edellisessä viirussa katsottua@vaihto.
Oma arvaus, olikohan siinä jokin kiinnike pitämässä, nuo letkut sen verran pehmeitä uutena ja
haperoina vanhana että jossain kiinnike, pitää edes jotenkin paikallaan että ei tuu vekkiä letkuun.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23978
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Ois ne varmaan tehtaalla asentanu telineen jos se tatvis sellaisen.

Letkut ja takaisku vaihtoon
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T

Viesti Kirjoittaja torque »

^Jo tovi kun tuota vaaleaa yksisuuntaventtiiliä tuli edellisessä viirussa katsottua@vaihto.
Oma arvaus, olikohan siinä jokin kiinnike pitämässä
Viirussa oli näin, eli kiinnike siinä on, vaan viirussa toinen letku oli ns kovamuovia siinä kohtaa. Piti varovasti porata venttiilin pätkä letkusta.
Kuva

Vanhemassa femmassa tuo kohta näyttää olevan kumiletkua tuossa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
BillyJoe
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ke Helmi 20, 2019 21:38
Paikkakunta: Turku

Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T

Viesti Kirjoittaja BillyJoe »

nalleolut kirjoitti:
Ti Marras 09, 2021 04:56
Ois ne varmaan tehtaalla asentanu telineen jos se tatvis sellaisen.

Letkut ja takaisku vaihtoon
Tuollain se oli siinä kun auton ostin, joten olkoon tästä lähinkin. En tiedä miten alunperin ollut. No nyt kuitenkin vikakoodit pysynyt poissa. Niin ja otetaan tuota kytkimen pitämättömyyttä vähän takaisin. Taisi käydä niin että oli imupuolella niin iso vuoto että sai hallitsemattomasti ilmaa ahtimelle ja sai tarpeettomia tehoja 😊 Nyt ”ikävä kyllä” maltillisempi 😂😂
Kaarina
Saab 9-5 2,0t MY2003. 3”DP, Bosch EV14-790cc, TD04-15T, Softa by Nappe
Muut projektit:
Suzuki SJ413 https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85433
Vastaa Viestiin