Sivu 2/3

Re: Saab 9-3 2006 Aeron elämä uudessa kodissa

Lähetetty: La Touko 18, 2019 10:27
Kirjoittaja cc
Lukkomoduuliongelmia ulkomaiden foorumeita selatessa aika monella ongelma ollut moottorin viransaanti, ne haarukat jotka työntyy moottorin sisään. Putsaus ja joku niitä on taivutellutkin että antaa paremman kontaktin. Kannattaa tuokin nyt tarkistaa jos moduulin vielä avaa.
Tässä dokussa kuvaa: https://www.bentasker.co.uk/documentati ... nit-repair

Re: Saab 9-3 2006 Aeron elämä uudessa kodissa

Lähetetty: La Touko 18, 2019 11:18
Kirjoittaja AZP
Jos on identtiset roinat sisällä, niin eiköhän se ei-TSL ole. Tuolta thesaabsite.comin VIN-haun varustelistasta sen voi vielä tarkistaa.

Re: Saab 9-3 2006 Aeron elämä uudessa kodissa

Lähetetty: La Touko 18, 2019 14:32
Kirjoittaja Sabanisti
On ei TSL malli ku sain aikaiseksi testata, ja samaa näytti Saabsiten VIN-decoder.
Pitäis jostaki hommata toimiva värkki ni sais laittaa kuntoon.
Pikkusen väänsin niitä nastoja jotka menee moottorin sisään mutta eipä ollu siitäkään taikaa.

Sen verran voin kehua että on hyvä ajaa ja kutonen kuullostaa mukavalta matkaseuralta :D

Eikä ainakaan vielä ole päivääkään hankinta kaduttanut.

Re: Saab 9-3 2006 Aeron elämä uudessa kodissa

Lähetetty: Su Touko 19, 2019 05:47
Kirjoittaja Sabanisti
Töihin tullessa ja nopeuden ylittäessä yli 100kmh alkoi kuskinpuolen katon lista viheltämään/ujeltamaan. Pitää vissii repiä taas pois ja kattoa mitä sielä näkyy, vielä on yksi varaklipsi jos sillä tokenisi.
Ei kyllä kehtaa tuommosta vihellystä kuunnella.

Re: Saab 9-3 2006 Aeron elämä uudessa kodissa

Lähetetty: Ma Touko 20, 2019 19:29
Kirjoittaja Sabanisti
Elo jatkuu ja uusi ominaisuus löytynyt lisää.
Iltasella lähin töistä kotia kohti ni starttas laiskanpulskeasti kotipihaan päästyä mittasin lataisjännitteen tyhjäkäynnillä akulta ja mittari näytti 13.65.
Eikö tuon nyt yli 14 pitäisi olla? Akku on uusi.

Nyt alkaa jo hankinta mietityttämään 8O

Re: Saab 9-3 2006 Aeron elämä uudessa kodissa

Lähetetty: Ma Touko 20, 2019 19:35
Kirjoittaja AZP
Mittaa laturilta myös, niin näkee hukkaako se jännitettä matkalle. 2000 rpm taitaa olla joku ohjeistus mittauskierroksiksi, eli kannattaa kokeilla kierroksillakin.

Re: Saab 9-3 2006 Aeron elämä uudessa kodissa

Lähetetty: Ma Touko 20, 2019 20:04
Kirjoittaja Sabanisti
Mistähän kautta olis järkevin mennä laturille? On melko peräreikään laitettu, akunkengät jäi kokeilematta ovatko kuumat jos vaikka sinne katoais jännitteet.

Kyllähän on melkonen veheje, oletin huoletonta pöristelyä mutta ei näköjään :saab: päästä minua helpolla.

Re: Saab 9-3 2006 Aeron elämä uudessa kodissa

Lähetetty: Ti Touko 21, 2019 14:39
Kirjoittaja Sabanisti
Lisää empiirisiä tutkimuksia.
Mittailin uudestaan.
-Tyhjäkäynnillä ac päällä 13.7
Tyhjäkäynnillä ilman ac:ta 14.0

Kierroksilla aikalailla samat luvut mutta sen huomasin että kun ilmastoinnin laittaa päälle ni kone tuntuu kyykkävään kierroksilla noin 500rpm.
Eli jos pietän kierroksia jossain 2000rpm ja lyön ilmastoinnin päälle ni kone alkaa käymään helvetin raskaasti ja kierrokset putoaa.
Tiedän että jonkuverran ottaa tehoa mutta eikai se nuin paljoa?

Sitten koneesta kuuluu välillä semmone naputus joka loppuu yhtäkkiä ja alkaa sitten jossain vaiheessa.
En osaa videota laittaa tänne mutta voin halukkaille diaknoosinantajille lähettää videon vaikka whatsapissa.

Ja ettei ihan nillitykseksi menis ni sain tänään laitettua klubin kilventaustat :D

Re: Saab 9-3 2006 Aeron elämä uudessa kodissa

Lähetetty: Ti Touko 21, 2019 23:05
Kirjoittaja Jaakko.H
Hait vissiin Ylivieskasta? Lähtikö kuin huokeaan hintaan kun seisoi aika kauan liikkeessä. Siisti päällepäin kyllä

Re: Saab 9-3 2006 Aeron elämä uudessa kodissa

Lähetetty: Ti Touko 21, 2019 23:11
Kirjoittaja Sabanisti
Juu ylivieskasta hain. Kyllä se muutaman satasen pyynnistä puotti.
Kori ainakin ihan fiksussa kunnossa verrattuna muuhun tarjontaan samassa hintaluokassa. Ja vasta tehty jakopääremontti vaikutti kans aikapaljon ostopäätökseen.

Nyt on vaan ilmennyt nuita ominaisuuksia joita yritän selvitellä ja jos jotain oikein kallista ilmenee ni yritän liikkeen kautta puljata asiaa.

Re: Saab 9-3 2006 Aeron elämä uudessa kodissa

Lähetetty: Ke Touko 22, 2019 18:04
Kirjoittaja juntti
Ei saisi maalata piruja seinille, mutta jos jakopääremontti on tehty vaihtamalla pelkkä ketju (mikä voi olla hyvin mahdollista jos entinen omistaja on silloin tiennyt aikovansa laittaa auton myyntiin), niin ongelmia voi olla tiedossa...

Re: Saab 9-3 2006 Aeron elämä uudessa kodissa

Lähetetty: Ke Touko 22, 2019 20:06
Kirjoittaja Sabanisti
En kyllä tarkkaan tiedä mitä jakopäähän on laitettu.
Huoltokirjassa merkintä kettensatz Saabin liikkeen leimalla.
Voihan se olla että on viraabeliremppa mutta se on asia minkä kanssa pitää nyt elää ja olla.

Re: Saab 9-3 2006 Aeron elämä uudessa kodissa

Lähetetty: To Touko 23, 2019 07:40
Kirjoittaja tturku
jos se on saabin leimalla ja ketjusetti huoltokirjassa niin eiköhän se silloin ole hyvin tehty ja alkuperäisillä osilla.

Re: Saab 9-3 2006 Aeron elämä uudessa kodissa

Lähetetty: Su Touko 26, 2019 21:14
Kirjoittaja Sabanisti
Tänään tuli pyörähettyä Rovaniemellä Tekitettävänä. Epäilys oli että naputus kuuluisi venttiilikoneistosta mutta empiiriset tutkimukset osoitti naputuksen tulevan jostain alipaine/saastehässäkästä. Eli en ota suurempaa stressiä siitä, ainakaan vielä.
Naputushan kuuluu moottorin ja tulipellin välisestä raosta, vielä ei ole tarkkaa paikkaa löytynyt. Pitää tutkia kun on aikaa.

Ja samalla reissulla löyty että yksi vahvistin ei ollut "päällä" no ei muutaku Techillä virtaa pönttöön ni jo vain rupes rokki raikaamaan, syytä en kyllä tiedä miksi kytketty pois päältä (autossa 13 kaijuttimen järjestelmä).

Re: Saab 9-3 2006 Aeron elämä uudessa kodissa

Lähetetty: Ti Touko 28, 2019 11:12
Kirjoittaja white9-5
Sabanisti kirjoitti:
Su Touko 26, 2019 21:14
Ja samalla reissulla löyty että yksi vahvistin ei ollut "päällä" no ei muutaku Techillä virtaa pönttöön ni jo vain rupes rokki raikaamaan, syytä en kyllä tiedä miksi kytketty pois päältä (autossa 13 kaijuttimen järjestelmä).
Luultavasti tuo AMP1 hajonnut ja vaihdettu toiseen, joka on jäänyt ohjemoimatta.