Sivu 2/2

Re: 900i16 -> t16

Lähetetty: Su Elo 18, 2019 14:06
Kirjoittaja AZP
Menee offtopic, mutta itse käyttänyt vain Google Photosia kuvien jakoon foorumilla, ja toimii hyvin kun tietää miten linkki pitää hakea. Kuvat kun luurista latautuu automaattisesti Googlen pilveen, niin on aika simppeli laittaa kuvat jakoon foorumille. Ei vaadi kikkailuja. Mobiilikäyttö tosin vähän nihkeää.

Re: 900i16 -> t16

Lähetetty: Su Elo 18, 2019 23:27
Kirjoittaja Hietalahti
Paketti (T16) on vasta tulonpäällä, siinä on täydelliset sähköt mukana. Voin laittaa tänne raporttia kun paketti on saapunut Ruotsista.

Olen hankkinut myös toisen koneen, matalapaineturbokoneen. Moottori ja vaihdelaatikko, se tulee myyntiin syksyn aikana.

Ennakkokyselyt:
p .050 369 1412, whatsapp, yv, soitto.

Re: 900i16 -> t16

Lähetetty: La Loka 12, 2019 05:38
Kirjoittaja Hietalahti
Moottori T16 HPT(malli B202L), turbo (malli Mitsubishi TE05-12B) ja vaihteisto (malli GM55706), joka on mielestäni paras kombinaatio. Olen rauhassa perehtynyt moottoriin, apulaitteisiin ja sähköjohtosarjaan. Kaikki tuntuu pelaavan niin kuin pitää; alipainesäädin, hukkaportti, puristuspaineet ok, laturi, turbo ok. Kaikki osatkin on löytyneet ja niille paikka. Tallissa on toinenkin moottori 900LPT, josta voi tehdä vertailua/yhdistää osia.

Sisusta ja kojelauta on purettu täysin, jotta sähköt on saatu esiin.

Projektissa autoon tulee lisänä ehjä kojelauta, alpine stereot, vakionopeudensäädin ja mittaristo.

Re: 900i16 -> t16

Lähetetty: Pe Helmi 14, 2020 23:00
Kirjoittaja Hietalahti
Projekti etenee, valmiusaste 70%. Homma etenee suunnitellusti, vastoinkäymisiä ei toistaiseksi ole ollut.

Re: 900i16 -> t16

Lähetetty: Ke Helmi 19, 2020 22:35
Kirjoittaja Hietalahti
Valmiusaste 98%, kaikki meni hyvin, ainoastaan edellisen omistajan jälkiasennus varashälytin aiheutti harmaita hiuksia. Bensapumpun releet ja startti jäi ilman virtaa.

Re: 900i16 -> t16

Lähetetty: La Helmi 22, 2020 22:56
Kirjoittaja Hietalahti
Nyt starttaa, mutta bensapumpun rele ei saa sähköä 😂

Re: 900i16 -> t16

Lähetetty: To Helmi 27, 2020 09:33
Kirjoittaja Hietalahti
Homma valmis!

900i16 2.1 on nyt 900 Turbo 16 täyspaineturbo, intercooler, APC ja 55706 vaihdelaatikolla.

Re: 900i16 -> t16

Lähetetty: To Helmi 27, 2020 10:14
Kirjoittaja Cona
Hienoa. Kansa vaatii kuvia! 8)

Re: 900i16 -> t16

Lähetetty: To Helmi 27, 2020 22:26
Kirjoittaja Hietalahti
Jösses, en osaa laittaa kuvia tänne. Facebookin saabistit- ryhmässä on materiaalia.

Re: 900i16 -> t16

Lähetetty: Pe Helmi 28, 2020 16:39
Kirjoittaja pullasorsa
Hietalahti kirjoitti:
To Helmi 27, 2020 22:26
Jösses, en osaa laittaa kuvia tänne. Facebookin saabistit- ryhmässä on materiaalia.
Eikö niitä kuvia saa sieltä facebookista mitenkään linkitettyä tänne? Itellä ei facea ole ja en tiedä miten siellä on se kuvien jako toteutettu ja onko ylipäätään edes mahdollista sitä kautta tänne pistää? Kuvat on kyllä kiva lisä aina tällaisiin projektikertomuksiin :)

Re: 900i16 -> t16

Lähetetty: Pe Helmi 28, 2020 18:04
Kirjoittaja AZP
Laita linkkiä edes sinne Facebookiin. Kahlailin Saabistit-ryhmän julkaisuja eikä osunut mitään silmään tästä projektista.

Re: 900i16 -> t16

Lähetetty: La Helmi 29, 2020 00:27
Kirjoittaja Hietalahti

Re: 900i16 -> T16 hpt, APC ym.

Lähetetty: La Huhti 04, 2020 10:24
Kirjoittaja Hietalahti
Tekniikan vaihtoprojekti on valmis, auto on muutoskatsastettu, auto oli alunperin 900i16 2.1. Homma toteutettiin Saabin omalla 900 turbo 16 (täyspaineturbo) tekniikalla, mitään virityksiä ei tullut. APC, intercooler, vaihdelaatikko, ylipainekytkin, vakionopeudensäädin, pakoputkisto, katalysaattori ym.