Sivu 2/3

Re: SAAB 9-3 SE 2.0t -99

Lähetetty: Ke Heinä 10, 2019 12:48
Kirjoittaja ristos
Otin itselleni kuvia WST:ssä olleesta 96:sta, millainen oli minun eka Saabini! :D Valitettavasti en ole etsiskelystä huolimatta löytänyt omaa alkuperäistä autoa. Siitä on niin kauan, että liene jo mennyt menojaan! Nykyinen MR 96 on yönsininen!

Kuva
Kuva

Kyllä tuo Sinun autosi on minun silmääni aivan loistavan värinen! Hienoa, että joku uskaltaa nostaa esiin näitä vanhoja värejä, mitkä aikanaankin olivat aika harvinaisia. :saab: :D

Re: SAAB 9-3 SE 2.0t -99

Lähetetty: Ke Heinä 10, 2019 12:51
Kirjoittaja aero
Ohan tuo komia väri, sopii hyvin tuoreempaankin saappiin.

Saako pyytää, että kun lisäät kuvia jne, niin jatka vaan kertomusta ketjun jatkeeksi? Pysyy lukiessa paremmin kartalla siitä, mikä on uutta ja näkyykin ketjulistassa, että mihin ketjuun on tullut lisää.

Re: SAAB 9-3 SE 2.0t -99

Lähetetty: To Heinä 11, 2019 10:52
Kirjoittaja Osaci
ristos kirjoitti:
Ke Heinä 10, 2019 12:48
Otin itselleni kuvia WST:ssä olleesta 96:sta, millainen oli minun eka Saabini! :D Valitettavasti en ole etsiskelystä huolimatta löytänyt omaa alkuperäistä autoa. Siitä on niin kauan, että liene jo mennyt menojaan! Nykyinen MR 96 on yönsininen!
Joo, oikein hienoja molemmat. Projekti threadi 96 ois kova. Oliko sulla noilla kromipuskureilla silloin?
btw tuli mieleen että eikö saabia yhessä vaiheessa saanut vain vihreänä? :)

Re: SAAB 9-3 SE 2.0t -99

Lähetetty: To Heinä 11, 2019 10:54
Kirjoittaja Osaci
aero kirjoitti:
Ke Heinä 10, 2019 12:51
Ohan tuo komia väri, sopii hyvin tuoreempaankin saappiin.

Saako pyytää, että kun lisäät kuvia jne, niin jatka vaan kertomusta ketjun jatkeeksi? Pysyy lukiessa paremmin kartalla siitä, mikä on uutta ja näkyykin ketjulistassa, että mihin ketjuun on tullut lisää.
Eiköhän se onnistu. Tossa oma ajatusmalli oli se että kaikki olisi yhessä postauksessa jotta olisi helppo lukea selaamatta mutta ehkä se on päinvastoin. Tai ainakin pitäisi olla selkeät päivämäärät kaiken yläpuolella.

Re: SAAB 9-3 SE 2.0t -99

Lähetetty: To Heinä 11, 2019 11:00
Kirjoittaja aero
Jos aloittaa lukemisen kun projekti on loppunut, on kieltämättä helppoa lukea yksi pitkä viesti, toisaalta on myös helppoa jaksottaa lukemista ajan sallimiin pätkiin, jos viestit on lyhyempiä ja ketju pitkä.

Jos taas seuraa tälläi homman edetessä ja ketjun pidetessä, pitää foourmi huolen siitä että on helppo jatkaa lukemista siitä mihin on jäänyt, jos uusi asia on uudessa viestissä. Tökkää vaan keltasta lappua ketjulistassa, niin ruudulle napsahtaa se kohta ketjusta, mitä ei ole aiemmin ruudulle ladannut.

Re: SAAB 9-3 SE 2.0t -99

Lähetetty: To Heinä 11, 2019 12:34
Kirjoittaja ristos
Kopio
”Joo, oikein hienoja molemmat. Projekti threadi 96 ois kova. Oliko sulla noilla kromipuskureilla silloin?
btw tuli mieleen että eikö saabia yhessä vaiheessa saanut vain vihreänä? ”

Saab 96:sta kromipuskurit vaihtuivat paksuihin puskureihin -76b mallissa syksyllä 1976. Itse ajoin 96:lla 1971-1981 välisen ajan ja molempia puskureita tuli koettua, mutta mielestäni nuo kromipuskurit olivat hienompia. Mutta aikahan tietysti kultaa muistoja.
Kyllähän Saabin alkuajan värikartat olivat suppeampia ja en kyllä tiedä olisiko vain yhden värin tarjontaa ollut? Vihreä väri on kyllä ollut aikanaan hyvin suosittu! Muistelen, että 1973 tullut Veronan vihreä oli aikanaan miltei valtaväri punaisen rinnalla. Tämä Sinun värisi oli värikartoilla vain lyhyen hetken 1970-72 välillä ja 96:sen ohella myös 99:sin sai tällä värillä.

Re: SAAB 9-3 SE 2.0t -99

Lähetetty: Ma Heinä 15, 2019 11:33
Kirjoittaja Osaci
Konehuone oli aika roisissa kunnossa ja sitä tuli vähän maalailtua.
Kuva

Samalla löytyi ja vaihtui imucobra hieman vakiota isommaksi (olikohan speedpartsin?) kun foorumilainen vaihtoi omansa vielä astetta isompaan 260chp aeron imucobraan.
T7 mankuvena asennettu välijohtoineen sekä 3 bar mappi ja ecu siinä samalla modattiin/softattiin tukemaan edellämainittuja.
Tech 2 taitaa hieman valehdella ahtojen suhteen kun on tuo 3 bar mappi. Näyttää W letku irti 240 peak boost mutta todellisuudessa taitaa ahtoja olla joku 1.88 bar kun 20% isompi mappi (240 x 1.2 = 288 kpa joka 1.88 bar). Korjatkaa jos olen väärässä.
Kuva

Re: SAAB 9-3 SE 2.0t -99

Lähetetty: Ma Heinä 15, 2019 12:42
Kirjoittaja Eski
Onkohan tuo di-kasetti maalattu mustaksi, vai onko kasetti vaihtunut jossain vaiheessa? T5:saa kuuluisi olla punainen kasetti, vaikka tuo mustakin saattaa toimia ainakin jonkin aikaa...

Eski

Re: SAAB 9-3 SE 2.0t -99

Lähetetty: Ma Heinä 15, 2019 13:59
Kirjoittaja Saabisti -77
Ilmamäärämittarista päätellen kone on T7

IP

Re: SAAB 9-3 SE 2.0t -99

Lähetetty: Ma Heinä 15, 2019 14:13
Kirjoittaja Eski
Niinpäs onkin. Minä kun auton entisenä omistajana oletin, että se on T5, mutta kone onkin vaihtunut jossain vaiheessa uudempaan versioon... Miten siinä muuten saattoi olla T5 mankkuvena, kuten aikaisemmin kerrottiin..?

Eski

Re: SAAB 9-3 SE 2.0t -99

Lähetetty: Ma Heinä 15, 2019 14:39
Kirjoittaja Tobbana
Taitaa olla hylsy tuo ilmamassamittari, kun ei ole liitintäkään paikallaan. Mikä ranetus lie. T5 tuo on ollut tehtaalta lähtiessään ja sellainen varmaan edelleenkin. Ja vuosimalli on muuten 2000.

-Sami

Re: SAAB 9-3 SE 2.0t -99

Lähetetty: Ma Heinä 15, 2019 16:57
Kirjoittaja Eski
Jep, minulla siinä ei takuulla ollut immua ja kone oli alun perin T5 :twisted:

Eski

Re: SAAB 9-3 SE 2.0t -99

Lähetetty: Ma Heinä 15, 2019 21:44
Kirjoittaja tetammi
2019 talvella vaihdoin garretin tilalle mitsun 19t ahtimen ja t7 imu cobran, cross flow välijäähdytin ym. imu/ahto puolen osat.
Kertomuksen alusta lainattu :wink:
Eli sovitteena vaan..

Re: SAAB 9-3 SE 2.0t -99

Lähetetty: Ti Heinä 16, 2019 09:04
Kirjoittaja Eski
Niinpäs olikin. Mustasta kasetista kuitenkin lähdettiin liikkeelle, joten sen tilanne ei ole vielä selvinnyt...

Eski

Re: SAAB 9-3 SE 2.0t -99

Lähetetty: Ti Heinä 16, 2019 14:44
Kirjoittaja Osaci
Eski kirjoitti:
Ti Heinä 16, 2019 09:04
Niinpäs olikin. Mustasta kasetista kuitenkin lähdettiin liikkeelle, joten sen tilanne ei ole vielä selvinnyt...

Eski
hehe, juu eli tosiaan t7 koneesta kaikki imu ja ahto puolen osat paitsi tuo orkkis alumiini imuputki joka imusarjasta tulee välijäähylle ja blow off venttiilille. Kone on edelleen T5 esim öljytikku on keskellä kun t7 enemmän vasemmalla.

MAF-anturi tuli tosiaan paketissa mukana ja täyttää putki kiinnikkeen roolia. :mrgreen: Liekö vaikutusta virtaukseen. Voisihan sen verkon sisältä puhkoa.

Punainen kasetti vain maalattu mustaksi koska kone tuntui muuten liian punaiselta. :lol: