Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Just sitä, et nois kuvis on kyl litistetty/venytetty uudemmas hinnastos :D
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Saattaa sen hyundain saada nopeemmin kuin aiemmin mietityn solterran/toitsun
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/pit ... toyotalla/

Aika ihme josseivat saa pyörän pultteja pysyy kiinni, oiskohan kumminki jotain vakavampaa vikaa kun toimitukset löyty kokonaan jäihin :roll:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

^aika hauska. "Ongelman ratkaisemiseksi tehdään töitä yötä päivää". Ja siis takana on maailman suurin autovalmistaja. Ja ongelma on pyöränpultit. Vuosi on 2022. :facepalm_man:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
kaseva
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja kaseva »

tetammi kirjoitti:
To Syys 01, 2022 07:46
Tuonne kun erehtyy laittaan jotain muuta kuin golfbägin ja joutuu vähä jarruttaan niin tälläne lyhyenläntä joutuu ryömii tuonne sisään et saa ne pois :lol:
Ei tarvi. Siinä (tai Y:ssä) ei ole minkäänlaista hattuhyllyä eli hyvällä tuurilla sen porakoneensa saa poimia matkaan siitä kojetaulun päältä. Kun ei liian lujaa jarruta, ettei tarvii hakea risteyksen toiselta puolen ojasta tai kaivaa takaraivostaan. :lol: :lol: No, kai se siitä hattuhyllystäkin läpi tulis mut kuitenkin, aika erikoinen ratkaisu. Y:ssä toinen hienous liittyy takapenkin selkänojaan, joka ei yllä auton sivuseiniin saakka. Arvatkaa onko näppärä kaivaa turvavyötä aina sieltä tavaratilan puolelta siitä pienestä raosta. :roll:

Työkavereilla on sekä 3 että Y. Kumpikin malli vahvistaa mielikuvaa siitä, että Tesla on enemmän akku- ja alustateollisuusfirma kuin autonvalmistaja.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kyllä Teslan kolmosessa on ihan perinteinen sedanin hattuhylly, eli siis kiinteä sellainen. Kontista ei ole pääsyä ohjaamoon ellei takapenkkejä kaada siis.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Ja Y:ssä on nykyään hylly, tuli samaan aikaan Berliinin tehtaan avaamisen yhteydessä.
Edit. En varmaksi mene sanomaan mutta turvavyöt taisi tulla samassa yhteydessä paremmin tyrkylle myös.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Huollossa bongattu sumuvalojen nurinkurisuus korjattu. 2,5 minuuttia meni kun kiskaisi umpion ympäriltä suojamuovin pois, avasi kaksi ruuvia, kiersi umpiota 180 astetta, kiinnitti kaksi ruuvia ja tökkäsi suojamuovin takaisin. Toinen 2,5 minuuttia toiseen puoleen, eli yhteensä tuhlasin elämästäni tähän viisi minuuttia.

Kuva

Silleen jännä että japanialainen insinööri ei ole Poka-Yoke-päissään suunnitellut tuota lamppua niin että sitä ei pysty asentamaan väärin. Ruuvinreijät on tolleen symmetrisesti enkä löytänyt umpioista edes mitään nuolta tai ohjetta joka selvästi kertoisi asentajalle miten päin lyhty kuuluu kiinnittää. Ei varmana olis Toyotalla tällaista suunnittelua päästetty tuotantoon :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
kaseva
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Vai on ne keksiny Teslalla nykyään hattuhyllyt. Hyvä niin, vaikkei kaikki hattuja käytäkään. Noi työkavereiden autot on kyl jääny niitä vaille vielä tehtaalla, ehkä tulee lisävarusteeksi noihin vanhempiinkin jossain kohtaa.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
aero
-
Viestit: 8670
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja aero »

AZP kirjoitti:
Pe Syys 02, 2022 19:32
Silleen jännä että japanialainen insinööri ei ole Poka-Yoke-päissään suunnitellut tuota lamppua niin että sitä ei pysty asentamaan väärin. Ruuvinreijät on tolleen symmetrisesti enkä löytänyt umpioista edes mitään nuolta tai ohjetta joka selvästi kertoisi asentajalle miten päin lyhty kuuluu kiinnittää. Ei varmana olis Toyotalla tällaista suunnittelua päästetty tuotantoon :mrgreen:
Kertoo myös jotain katsastajien kiinnostuksesta valoja kohtaan. Kai tää kuitenkin Suomessa on joskus leimattukin?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Katsastus nyt on mitä on. Mä siitä ääneen narisin (uusintaleimalla), kun lasi oli ylhäältä alas asti halki eikä huomautuksia, mutta kuitenki rekisterikilven toinen polttimo oli sitten laitettu vikalistalle. Hetken henkiviä keskusteltuamme lopputulema oli se, että jos auton tarkastais kuten kuuluisi, niin asiakkaat loppuisi.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kaks kertaa Suomessa käyny leimalla, ekan kerran maahan tullessaan ja tokan kerran sitten 2v myöhemmin eli noin vuosi sitten. Ei valituksia valokuvioista.

Tainnu tosiaan sumarien suuntauksen tarkastaminen unohtua molemmilla kerroilla. Tietty hiukka hämäävää mallia tuntemattomalle inssille että samoissa umpioissa on päiväajovalot ja sumarit. Päiväajovaloille ei kai mitään kuvio- tai suuntausvaatimuksia ole.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
aero
-
Viestit: 8670
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja aero »

^Jep, päiväajovalot on semmosia suunnattomia hajavalotykkejä, että niistä vaan katotaan että syttyykö ja sammuuko ne niinku pitäsi. Tuo kyllä selittää ettei välttämäti ees tajua että autossa on sumarit, kun päivikset loistaa oletuksena.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Vielä kun se sumarien kytkeminen tapahtuu siten että viiksessä on nolla-asentoon jousella palautuva holkki, jota kääntämällä syttyy takasumari ja kääntämällä toisen kerran syttyy etusumarit. Sammutus samalla logiikalla mutta käänteisesti ja vastakkaiseen suuntaan kääntäen. Eli ei mikään nappula kojelaudassakaan oikein huuda että tästä syttyy noihin päiväajovalokikkuloihin sumuvaloa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
aero
-
Viestit: 8670
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja aero »

AZP kirjoitti:
Pe Syys 02, 2022 22:01
nolla-asentoon jousella palautuva holkki, jota kääntämällä syttyy takasumari ja kääntämällä toisen kerran syttyy etusumarit.
...siis että joku merkki maailmassa on sittenkin päätynyt tekemään sumarien yhden nappulan käynnistysjärjestyksen oikein päin?

Kaikissa kohtaamissani merkeissä, joissa asennot on 0-yksipää-kaksipäätä -henkisesti (myönnettäköön, että näistä tulee mieleen lähinnä Volkkarit ja niiden johdannaiset) syttyy sumarit ensin eteen ja vikana taakse, eli takasumaria ei voi käyttää ilman etusumareita. Itse taas en ole koskaan kohdannut keliä, jossa etusumareista olisi hyötyä ja takasumarista ei, mutta olen kyllä monesti kohdannut kelejä, joissa takasumarista on hyötyä ja etusumareista haittaa, niin olen aina ihmetellyt tuota etupään pakkopolttoa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ei sittenkään. Ihan aloin veli aeron kirjoitusta lukiessani pohtimaan että onko Mitsun elektroniikkainsinööri voinut tässä kohtaa tehdä poikkeuksen ja suunnitella jotain järkevästi ja ilman turhia pimputuksia.

Ilman pimputuksia sentään noi sumarit toimii, mutta totta tosiaan ne toimii just väärässä järjestyksessä eli takasta ei saa loimottamaan ilman etusia.

Edellisen viestini ajatukset siis tuli ulkomuistista joka osoittautui ihan vain fantasiaksi, koska niinhän niiden pitäisi toimia, mutta sitten eivät kuitenkaan toimi. Kävin oikein autolla testaamassa. Taustalla siis myös toki se että kuten mainittua, en noita sumareja oikeastaan koskaan ole käyttänyt. Joskus on tainnut olla tarkoitus polttaa sitä takasumaria ja en nyt ole varma olenko kiertänyt kytkintä kerran vai kaks, eli olenko sittenkin ajanut perä sumuisana ja etusumarit väärinperin kohti taivasta sojottaen :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin