Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Oon ehkä kysyny aiemminki mut saako tuossa pakotettuu dinon käymään jos vaikka uudel työmatkalla joutuu isolle tielle missä se suora välitys tai mikä nyt olikaan kytkeytyy niin bensasta sais parhaan hyödyn jos ja kun sitä bensaa on poltettava ennenkuin menee vanhaks :roll:

On toi kyllä sulla ollut aika huoleton, melkein joskus harmittaa kytkintä polkiessa että miksei tullu käytyy koeajamassa moista ennen dusterin ostoo kunnes muistaa viime keväiset pyynnit...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Peruutuskamera on kyllä hyvä, mutta tuuriakin voi olla. Omassa pihassa on mahdollisuus ajaa oven eteen autokatoksilta, mutta siinä on pieni mäki jossa on portaat. Arvioin väärin Citikan kääntyvyyden ja osuin kuskin puolen takaovella portaiden puiseen kaiteeseen. Onni onnettomuudessa kaide osui juuri ovenkahvan kohdalle eikä siihen tullut mitään selkeää naarmua. Jos kaide olisi osunut ovipeltiin, olisi tuloksena ollut varmasti lommo ja käynti maalarilla :roll:

Ja tuo Suzukihan on nätti kuin sika pienenä :mrgreen:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

tetammi kirjoitti:
Ma Tammi 02, 2023 14:08
Oon ehkä kysyny aiemminki mut saako tuossa pakotettuu dinon käymään jos vaikka uudel työmatkalla joutuu isolle tielle missä se suora välitys tai mikä nyt olikaan kytkeytyy niin bensasta sais parhaan hyödyn jos ja kun sitä bensaa on poltettava ennenkuin menee vanhaks :roll:
Saa pakotettua joo. Keskikonsolista löytyy nappulat CHARGE ja SAVE, joista ensimmäinen pakkokäyttää polttokonetta, myös silloin kun auto seisoo paikallaan ja auto käyttää kaiken ajamisesta yli jäävän polttokoneella generoidun sähkön ajoakun lataamiseen. SAVE sen sijaan koittaa ylläpitää akun tason siinä missä se oli nappulaa painaessa, eli auto menee hybriditilaan jossa se voi välillä ajaa sähkölläkin ladattuaan akkua ensin polttomoottorilla. Charge siis käytännössä on se pakkopakko, joka pitää männät koko ajan pyörimässä.

Savea en oo koskaan käyttänyt, mutta Chargea olen käyttänyt maantieajossa. Joku suositteli sillä lataamaan akkuun 5-10 km sähkörangea ja sen jälkeen käyttämään tuon latauksen sähköajoon. Väittävät että laskee keskikulutusta verrattuna siihen että jollottelee menemään vain hybridimoodissa akku tyhjänä, jolloin siis auto itse päättää koska akussa on riittävästi varausta siirtyäkseen hetkeksi sähköajoon. En tiedä totuutta, en oo niin paljoo maantiellä ajanut että osaisin verrata.

Chargea tulee käytettyä myös silloin jos tiedän ajavani niin pitkään että range loppuu kuitenkin, ja auton sisätiloja pitää lämmittää. Tällöin olen katsonut että kannattaa lyödä polttomoottori heti lähtiessä päälle, ja alkaa ottaa siitä lämpöä kabiiniin ennemmin kuin että ajaa ensin sähköllä ja lämmittää sähköllä, jonka jälkeen siirtyy ajamaan bensalla kun akku on tyhjä. Polttomoottorista kun se lämpö tulee ilmaiseksi, mutta akusta sähkölämmityksenä otettuna se on joko verkosta tai polttomoottorilla ladattua sähköä, joka maksaa.

Noi mun päivittäiset matkat on niin lyhkäsiä että ei välttämättä syntyisi mitään hyötyä vetäistä Chargella polttokone käyntiin sille n. 5 km pätkälle mikä mulla työmatkalla on 80 km/h rajoitusta. Varsinkin kun aamulla sitä ajaessa ei kuitenkaan voi kovin varmaksi tietää paljonko niitä kilsoja lopulta päivän aikana tulee. Tänäänkin tuli sellainen 37 km ajoja, josta ekat vajaa 30 km meni sähköllä ja loppu kotimatkasta sitten bensalla. Watchdogin mukaan litkua meni 6 dl tuolla loppumatkalla. Jos olisin aamulla ennakoiden vetänyt sen 5 km bensalla niin luulisin että olisin silti vetänyt iltapäivästä vielä viimeisiä kilsoja bensalla taas. Siihen olis tullut käytännössä kaksi kylmäkäynnistystä ja kulutus vähintään tuo 6 dl,todennäköisesti yli, meinaan olen oppinut että se on se käynnistyksen jälkeinen koneen lämpimäksi käyttäminen mikä vie suhteessa eniten bensaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Oho. Et on iha oikee nappula tuolle, edesauttaa kyl et tulee joskus käytettyy. Jotenki tuollee tuota toimintaa aattelinki.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

AZP kirjoitti:
Ma Tammi 02, 2023 17:21
tetammi kirjoitti:
Ma Tammi 02, 2023 14:08
Oon ehkä kysyny aiemminki mut saako tuossa pakotettuu dinon käymään ...
Saa pakotettua joo. Keskikonsolista löytyy nappulat CHARGE ja SAVE, joista ensimmäinen pakkokäyttää polttokonetta, myös silloin kun auto seisoo paikallaan ja auto käyttää kaiken ajamisesta yli jäävän polttokoneella generoidun sähkön ajoakun lataamiseen. SAVE sen sijaan koittaa ylläpitää akun tason siinä missä se oli nappulaa painaessa, eli auto menee hybriditilaan jossa se voi välillä ajaa sähkölläkin ladattuaan akkua ensin polttomoottorilla. Charge siis käytännössä on se pakkopakko, joka pitää männät koko ajan pyörimässä.
Kugassa samankaltaiset toiminnot, mutta sillä huomautuksella, että ainakaan tuo Fjoordi EI lataa polttomoottorilla (=EV-charge) akkuun kuin oliko max. 70% varauksen. Tuon yli ei siis patterin lataustaso mene bensalla ladatessa. EV-later (=save) tilassa vähän samaa hommaa olen havainnut, eli täydellä patterilla liikkeelle lähtiessä syö kuitenkin akusta varausta alkuun, kunnes varaustaso on tarpeeksi alhainen. Oma veikkaukseni on, että n. 90% lukemissa alkaa varaustaso sitten pysymään EV-laterilla, jos nyt ei kilometritolkulla paina menemään kaasu pohjassa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Citikassa pitää näytöltä käydä tökkimässä eSave päälle. Valittavana on 10, 20 ja 30 km rangea. Enpä oo testannut lataako täyteen kun talviajossa laskee rangeksi 26 km täydellä akulla, joka ei ole kaukana totuudesta. Toinen vaihtoehto polttokoneen pakottamiseksi on vaihtaa ajotilaksi sport, jolloin polttokone on ensisijainen ja sähkö sitten avustaa sitä mahdollisuuksien mukaan. Tuolloin ei kyllä akkuun kerry välttämättä mitään.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

McStadey kirjoitti:
Ke Tammi 04, 2023 09:48
... kun talviajossa laskee rangeksi 26 km täydellä akulla, joka ei ole kaukana totuudesta. Toinen vaihtoehto polttokoneen pakottamiseksi on vaihtaa ajotilaksi sport, jolloin polttokone on ensisijainen ja sähkö sitten avustaa sitä mahdollisuuksien mukaan. Tuolloin ei kyllä akkuun kerry välttämättä mitään.
Aika samanlaiset ranget on Kugassa. Pikku pakkasilla kylmästä ulkoilmasta lähtiessä, niin jää 30km sähkörangea haaveeksi. Viimeksi maanantaina ajelin -2...-3 asteen pakkasella suht.lumettomia teitä (rajoitukset 40-80km/h välillä), niin 28,5km pääsi patterilla ennen kuin pärähti polttomoottori käyntiin. Polttomoottorin käynnistyessä rangea on akussa mittarin mukaan yleensä vielä 2km jäljellä. EDIT: Nyt kun muistelin tuota maanantaita, niin patteri latasi vielä kun olin lähdössä, eikä varaustaso ollut vasta kuin 94% liikkeelle lähtiessäni. Eli 100% täydellä patterilla olisi ehkä just mennyt 30km :D

Sport-ajotilassa Kuga pitää myös polttomosan käynnissä koko ajan. Jos normisti ajelee muun liikenteen mukana, niin kerryttää varausta vajaaseen akkuun hiljakseen muutaman kilometrin lisää. Polttoaineen kulutus tuolla sport-moodilla on ei-niin-yllättäen about parisen litraa satkulle korkeampaa vs. Normal-ajotila.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja tturku »

Ihan samanlaisia toimintoja näyttäis olevan kun V60D6ssa. Volle jättää save napilla akun varauksen mitä on jäljellä jos enemmän kun puolet ja jos vähemmän niin lataa puolikkaan akun. Power moodissa ja AWD moodissa pitää sitten aina jonkun verran varausta akussa. Purella ajaa niin pitkään kunnes akku tyhjä ja hybridillä jättää vähän akkuun aina varausta ja moottori pörähtää käyntiin rippuen nopeudesta ja kaasun asennosta.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tammikuu:
matkaa 645 km
sähköä 178 kWh
bensaa 4 litraa
Rahaa näihin 25 €

Alusta (10/2019) laskien:
matkaa 24 229 km
sähköä 5982 kWh
bensaa 394 litraa
Rahaa näihin 1276 €
Kulutus ja kulut per 100 km: 1,6 litraa + 25 kWh eli 5,3 €

Tylsää ajoa vaan, ei oikein muuta. Oltiin hyvin matkalla kohti 800 km kuukautta, mutta viime viikon alussa olin kolme päivää työmatkoilla julkisilla ja loppuina kahtenakaan päivänä ei tullut käytyä työpaikalla eikä oikein missään, joten koko viikon ajorupeamaksi kertyi 26 km joka mulla menee normaalisti ihan vaan kerran työpaikalla käydessä.

Ens viikon tiistaina muuten pärähtää polttomoottori pakkokäynnille bensan vanhenemista estämään, ellen tankkaa sitä ennen 15 litraa. Lokakuun lopulla täyteen tankatusta tankista Watchdogin mielestä kulutettu 13 litraa, joten saas nähdä saanko tuota moottoria pysymään hiljaisena vai meneekö pakkopolton puolelle. Tuolla 13 litralla tultu sitten reilu 2000 km, eli ei voi keskikulutusta ihan karmeaksi haukkua. Sähköä mennytkin sitten 26-28 kWh/100 km viime kuukausina, eli sitä Mitsu tykkää kyllä hörppiä. No mitä voi odottaa virtahevon kokoiselta ja muotoiselta autolta?

Tuli tuossa alkukuusta testailtua nelivetoa vähän vaikeammissa olosuhteissa ja todettua että kyllä tosiaan Harakiri-sanilla olis ollut vähän kehitettävää tuossa älyssä ennen auton markkinoille päästämistä. Oli sellanen keli että meidän rinteessä oleva ajotie oli jään peitossa ja jään päällä ihan ohut kerros lunta. Oikein unelmakohta kitkarenkaiselle autolle pysähtyä siihen ajotien alkupäähän, jossa on heti se jyrkin kohta, ja koittaa siitä lähteä liikkeelle. Jarrulla auto pysyi kivasti paikoillaan, ja kaasulla se lähtikin sitten pienen nykäyksen jälkeen hienosti alaspäin. Siis keula oli ylöspäin ja vaihde eteenpäin, mutta pidon pudotessa parista renkaasta niin loppui enempi yrittäminen autolta ja valahdettiin takaisin tielle.

Toinen yritys ei tuottanut tuon parempaa tulosta, vaikka painoin kojelaudan 4WD Lock -nappulan pohjaan. Tuonhan olisi tarkoitus simuloida keskitasauspyörän lukkoa, eli sovittaa etu- ja takasähkömoottorien nopeudet silleen että akselit pyörii samalla vauhdilla (välityssuhde on edessä eri kuin takane, eli moottorit ei tällöin pyöri keskenään yhtä nopeasti). Mutta eihän se keskilukko kauheasti auta jos molemmilla akseleilla alkaa toinen pyörä lipsua liukkahilla ja sinä kohtaa loppuu lopuilta kahdelta renkaalta veto eteenpäin, kun auto ei osaa jakaa voimaa fiksusti.

En jäänyt sen enempää leikkimään, kai tuota olisi vielä voinut koittaa jarrulla avittaa että sais jotain vetoa kaikkiin neljään pyörään, mutta luovutin. Kyllähän siitä muutaman metrin alkuvauhdilla ylös päästiin että hätä ei ollut minkään näköinen, mutta jotenkin Pajeron valmistajan tuotteelta hieman nolo esitys, oli kiesi sitten kuinka katumaasturi vain. Vaikkei toki tällaisen auton jarruilla toteutettavalla lukkosimuloinnilla ole mitään tekemistä kunnon pajeron akselilukkojen kanssa, mutta peruslähtökohta nelivedon tarpeelle pitäisi olla valmistajalla tiedossa ja toteutukselta sopisi odottaa siis enemmän.

Hyvähän tuo neliveto siis toki on normiajossa tien päällä, kun sähköajossa on aina neljä vetävää pyörää ja pelkällä etuvedolla eteneminen tapahtuu käytännössä aina vasta yli 65 km/h nopeuksissa polttomoottorilla ajaessa ja silloinkin taka-akseli tulee heti mukaan jos lähdetään kiihdyttämään tai muuten tarvitaan tukea. Ei tuolla normaaliliikenteessä juurikaan sutimaan ole päässyt, lähtee aina tosi asiallisesti valoista liikkeelle jne. Mutta sitten tuollainen toki testimielessä tahallaan aiheutettu, mutta kuitenkin realistinen erikoistilanne saa auton antautumaan, niin se on vähän noloa. Vedin mä tuon saman mäen yhtä haastavassa kelissä ylös yli tonnin painava peräkärry perässä viime talvena, eli kuskin tekemisistähän se on eniten kiinni, eli että ymmärtää mihin kohtaa saa tai kannattaa pysähtyä ja mihin ei.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Saako tuosta luistoneston pois tuossa lock tilassa?

Edit. Dusterissa siis sanotaan näin
Ajonvakautusjärjestelmä ja
luistonestojärjestelmä maastoajon
aikana
(Autot, joissa on ESC)
Ajettaessa kuohkealla maalla (hiekka, savi,
paksu lumikerros) on suositeltavaa poistaa
käytöstä ESC painamalla kytkintä ”ESC”.
Tässä tapauksessa vain jarrutus pyörä
pyörältä on käytössä. Tämä toiminto jarruttaa luistavaa pyörää (luistavia pyöriä), jotta
moottorin vääntö välittyy pyöriin, joiden pito
on kaikkein parhain. Se on erityisen hyödyllistä vetopyörästön tapauksessa.
Kaikki ESC-järjestelmän toiminnot otetaan
uudestaan käyttöön, kun nopeus ylittää
noin 50 km/h (60 km/h tilassa 4WD Lock)
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Joo saa, ja sen myös tein tuolla toisella yrityätämällä. Mutta ei auttanut.

Dacian osalta ainakin tuo tarinointi antaa ymmärtää että tuohon olisi suunnitteluvaiheessa jotain panostettu.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JLuomala
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: La Tammi 14, 2023 16:15

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja JLuomala »

Kyllä vähällä menee ja on halpaa ajoa.. Kilometrejä ei näemmä tule hirveästi.. Mä kun tykkään ajella, vaikka työmatka on 3km, niin Aeroon tulee 20 000km ja Meseen 10 000km vuodessa.. Viime kesänä meinas vähän sylettää, kun Meseen ei saanu 200 eurolla tankkia täyteen...
Saab 95 Aero -04 (käyttöauto)
Saab 99 Turbo 5d -77 (entisöinti tulossa)
MB E550 Amg sport s212 -10 (kesäpyhäauto)
Toyota Crown Turbo -65 (400hp katu/ratarassi)
Toyota Corolla -69 (katu/ratarassi)
Land Rover Series 2A -65 (entisöinti menossa)
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja tetammi »

AZP kirjoitti:
To Helmi 02, 2023 20:20
Joo saa, ja sen myös tein tuolla toisella yrityätämällä. Mutta ei auttanut.

Dacian osalta ainakin tuo tarinointi antaa ymmärtää että tuohon olisi suunnitteluvaiheessa jotain panostettu.
Tosin tuoki vaatii sutimista mitä rajoittaa ettei välttämättä ois tuossa kohtaa auttanu..
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Pientä ropaamista viikonlopun iloksi:

Kuva

Ohjelmana etujarrujen avaus, putsaus, voitelu ja kasaus. Syynä se että epäilin jarrujen laahaavan ajoittain. Muutaman kerran huomannut töihin saapuessa että päivittäisestä vakiomatkasta huolimatta näyttäisi sähkörangea kuluneen poikkeuksellisen paljon ja eilen töihin ajaessa näytti normaalisti sujuneen alkumatkan jälkeen loppureissun 80 km/h alueella rangemittari pudottelevan kilsoja aika tahtia. Samaan aikaan oli autoa ajaessa jotenkin sellainen olo kuin kiihdyttäisi ylämäkeen vaikka ajoi tasaista nopeutta ja tietä. Saattoi olla ihan tsykologinen harha, koska vaikea sähköllä ajaessa on oikeasti saada tuntumaa voimalinjan todelliseen kuormitukseen.

Joka tapauksessa perille päästyäni kokeilin jarrulevyt läpi ja etujarruista oikea oli kuuma ja vasen vain lämmin. Ja siihen nähden miten vähän joudun työmatkalla jarrupaloja vaivaamaan niin vasemmankin lämpö tuntui pakkasaamuun liioitellulta.

Mähän vaihdoin tähän 3v sitten etupalat, eli asennukset oli ihan isännän jäljiltä. Kaikki siellä näytti ehjältä mutta putsi ja rasvaus ei voi pahaa tehdä ja kyllä se oikean pyörän sisäpala oli jossain määrin jumissa, kun se piti vasaralla nakuttaa irti. En sitten tiedä olisko se sen takia voinut muka laahata kun tuntui että itse satulat liukui tapeissaan ihan ok.

No nyt seuranta jatkuu ja onpahan putsaushuolto tehty. Pyöräjarrut tosiaan on aika minimaalisella käytöllä mulla, kun regeneroiva hoitaa suurimman osan hidastuksista, joten vois ne takasetkin joskus avata. Monta kertaa ollut ajatuksissa että renkaanvaihdon yhteydessä sitten, mutta sitte vaihdankin aina renkaat pienellä kiireellä eikä ole ollut aikaa availla jarruja.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Numba
"Viggen"
Viestit: 667
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 20:22

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja Numba »

AZP kirjoitti:
La Helmi 04, 2023 19:22

Kuva
:mrgreen: mämmikouratesti :mrgreen:
Tietää ainakin mistä osat löytyy.
Vastaa Viestiin