Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Klunssilaa lainatakseni: "Ei pitäisi mennä nenineen sinne missä muut on ollu munineen".

Tai Vanhaa Testamenttia: "Tieto lisää tuskaa".

:lol:
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Kesäjonnien pitäisi aloittaa 206:ien raikkarien vaihdosta ja edetä sitten hankalampiin. 206:ssa raikkarin vaihto menee suunnilleen: otetaan vanha pois ja pannaan uusi tilalle. :lol:
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1852
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

^sama homma tossa ceemelissä, melkoisen piristävä huoltotyö, kun on ensin harjoitellut femman raikkarin vaihtoa kymmenen vuotta :lol:
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tammikuu 2020. Vielä on sitä muutama tunti jäljellä, mutta koska auto makaa tallissa täyteen ladattuna eikä tänään enää tule ajoa, voi laskeskella kk-suoritetta jo nyt.

Vuosikymmenen valjetessa oli mittarissa 128358,6 km, nyt lukema on 129140,8. 782,2 km ja kun tätä oikaisee noin 3 % mittarivirheellä (näyttää alikokoisten talvirenkaiden vuoksi liikaa), oli todellinen ajosuorite melko tasan 760 km. Watchdog osaa kertoa, että kuukauden keskinopeus oli 31 km/h. Tosin sovellus ei osaa laskea ajettuja kilometrejä kuin siltä ajalta, kun sovellus on käynnissä, ja lukemia verratessani huomaan että olen ajanut epähuomiossa tai yhteyden katkeamisen vuoksi ilman Vahtikoiraa 24,9 kilometriä. Ei vaikuttane keskinopeuslaskelmaan, eli pidetään tuo 31 km/h muistissa.

Watchdog tietää kertoa, että polttomoottori on käynyt kuukauden aikana minuutin ja 53 sekuntia. Ja itse tiedän että tämä kertyi tasan kahdelta käynnistyskerralta, jotka molemmat oli käytännössä turhia. Ensin painoin hieman liian nopeaan kaasua ja toisella kertaa testailin lämmityslaitteen sietoa sisälämpöpyynnille. Watchdog tietää, että näillä käynnistyksillä bensaa kului yhteensä 0,11 litraa. Miten tarkka tuo sitten on, niin sitähän ei voi tietää.

Sähköä olen ladannut autoon laturien sähkömittareiden mukaan 197,5 kWh. Auton oma laskuri näyttää 194,0 kWh, eli on tuo kohtalaisen tarkka, kun taas Watchdogin latauslaskuri näyttää vähän mitä sattuu. Ladatusta sähköstä itse maksettavaa oli 110,4 kWh ja työpaikalla ilmaista sähköä 87,1 kWh.

197,5 kWh/760 km = 26,0 kWh/100 km. Lämmityslaite ollut todella vähällä käytöllä tammikuussa, joten oletan että mun ajoilla ei paljon tuon alle pääse kesälläkään. Siihen päälle bensankulutus 0,014 litraa/100 km :mrgreen:

Tuosta itse maksettavasta sähköstä tulee laskua reilu 11 euroa. Kustannus mulle siis reilu puolitoista euroa per 100 km.

Katsoinpa huvikseen Saabin muistiinpanoista minkälaisella dieselmäärällä se meni keskinopeuksilla 30-32 km/h. Tällaisia tankkauksia löytyi viiden vuoden ajalta 17 kappaletta, ja tankillisten keskikulutukset vaihteli välillä 8,7-11,5 litraa, keskimääräisen ollessa 10,0 litraa/100km. Nykyisillä fossiilisen dieselin hinnoilla tämä tarkoittaisi noin 15 euroa per 100 km, eli melko tasan kymmenkertaista kulua suhteessa töpselikärsään.

Tässä olis nyt neljä viikkoa aikaa polttaa vajaa 10 litraa bensaa, tai muuten polttomoottori käynnistyy väkisin, kun pelkää että bensa vanhenee tankkiin. Tankkauksesta on nääs kaksi kuukautta ja kolme kuukautta on se aika, jonka välein pitäisi vähintään tankata 15 litraa, jotta bensanvanhenemislaskuri resetoituu. Tässä ei ole mitään pitkiä maantieajoja suunnitteilla helmikuuksi, kun ensi viikolla talvilomallekin suunnataan junalla, joten ajattelin nyt tammikuun vertailuluvut saatuani kokeilla helmikuussa ainakin jonkin aikaa ajoja niin että pidän lämmityslaitteessa raa'asti vaikka 20 asteen pyynnin taulussa ja annan polttokoneen käydä kun se haluaa. Saa vähän referenssiä siihen että paljonko sillä säästää, että istuu autossa näillä lokakuisilla tammikeleillä tumput käsissä ja pipo päässä. Ja voihan sitä käydä sellainenkin ihme, että lämpötilat helmikuussa painuu jopa pakkaselle ja lämmitystä alkaa oikeasti kaipaamaan.

Auton latausmittariin liittyen muuten hauska aivopieru taas Mitsun insinööreiltä. Autossahan ei toki ole näyttöä joka näyttäisi ladatut kilowattitunnit, mutta tietokoneeseen voi määritellä kilowattitunnin hinnan, ja ruutuun saa viime latauksen ja kuluvan kuun latauksen kustannukset. Mulla määritelty sähkön hinnaksi 0,10 euroa, koska kotona virta maksaa veroineen tasan 10,24732 senttiä per kwh.

Tässä hieno grafiikka, josta ilmenee tammikuun päiväkohtaiset latauskustannukset:

Kuva

Ja tässä palkit kuukausikohtaisista kuluista:

Kuva

Mitäköhän Japanissa sähkö maksaa? Tai paljonko siellä yleensä ajetaan päivässä (sähköllä)? Jos autoa lataisi kolme kertaa päivässä tyhjästä täyteen, niin vaatisi sähkön hinnaksi pyöresti 650 senttiä per kwh, jotta pääsisi tuonne 180 euron päiväkustannukseen. Tai 450 senttiä per kwh, jos haluaisi että kuukausikustannus olisi tuolla asteikon yläpäässä 3600 oirossa. Mulla menee latauksiin parhaimmassakin tapauksessa alle kaksi euroa päivässä, joten paljon ei palkki nollasta pääse tuolla asteikolla nousemaan.

Vai onkohan euroversioon unohtunut jeniasteikko? Valuuttaa saa asetuksista vaihdettua, en ole katsonut löytyykö sieltä jenit ja muuttuuko asteikko.

Muutin nyt sähkön hinnaksi 1,00 euroa, eli jatkossa tuo lukema näyttää suoraan kilowattitunteja, vaikka euron merkki perässä onkin. On jotenkin loogisempaa, varsinkin kun laskurin näyttämä kokonaiskustannus ei ole oikeasti se mun kustannus, koska lataan välillä ostettua ja välillä annettua sähköä.

Lämmitykseen liittyen Mitsufoorumilta löytyi vinkki, että korvaamalla auton ulkolämpötila-anturin 2 kohm vastuksella, auto luulee ulkona olevan 20 astetta ja polttokone ei käynnisty vaikka pyytäisi lämpöä 29 astetta. Silti sähkövastus ymmärtää lämmittää sisääntulevaa ilmaa ihan kunnolla, koska määrittää lämmitystarpeen todellisen auton sisälämmön mukaan. Eli vaikuttaa siltä, että sen ostamani (ja palauttamani) yli 200 oiron Phev Boxin voi korvata euron vastuksella ja pienellä ranetuksella. Pitää kokeilla joku päivä. Lähinnä ihan kiva saada tuulilasille joskus lämmintä puhallusta huurteenpoistoon, muuten en ole lämpöä näillä keleillä kaivannut. Ja toki sitten jos se talvi vielä joskus tulee, niin ihan kiva saada lämpöä kabiiniin ilman että ottaa päähän, kun polttokone käynnistyy 4 km matkalla vaikka akku on täynnä.

Ostin pari päivää sitten taas uudet sulat tuulilasille. Tuulilasiin ilmestynyt taas harmaa kalvo syksyisen lasinkiillotuksen jälkeen. Lisäksi syksyllä ostetut Championin sulat jättää kuskin puolella juuri suoraan silmien eteen leveän viirun, mistä en tiedä miksi se siihen jää uudehkoillakin pyyhkimillä. Vaihdoin uudet Boschin Aerotwinit heti Puuilon pihalla, ja saman päivän aikana alkoi nämäkin jättää samaan paikkaan raanua. Eilen kotiin tullessa kiillotin tuulilasin kuskinpuoleisen osan, ja tänään ei ainakaan jäänyt raanua taas ollenkaan. Koska autossa ostohetkellä olleet sulatkin teki suunnilleen yhtä hyvää (tai siis huonoa) jälkeä kuin nämä kahdet uudet sulat on tehneet, alan olla sitä mieltä että nekin on vielä käyttökelpoiset (jätin ne takakonttiin varasuliksi kun vaihdoin). Nyt on sulkia siis joksikin aikaa, mutta pitää vielä puleerata tuota tuulilasia kunnolla. Jos ei meinaa tulla hyvää niin pitää käydä jossain lasiliikkeessä kysymässä voiko tuota kiillottaa ammattimaisesti vai mitä sille pitäisi tehdä. Melko pieni murhe, mutta ärsyttävä, ja varsinkin se harmaa kalvo on tietyissä keli- ja valaistusolosuhteissa jopa vaarallinen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

AZP kirjoitti:
Pe Tammi 31, 2020 19:53
Sähköä olen ladannut autoon laturien sähkömittareiden mukaan 197,5 kWh. Auton oma laskuri näyttää 194,0 kWh, eli on tuo kohtalaisen tarkka, kun taas Watchdogin latauslaskuri näyttää vähän mitä sattuu.
Hoksasin tänään mistä tuo 3,5 kwh:n erotus suurimmaksi osaksi syntyy. Kotona autotallissa sukolaturi on jatkuvasti kiinni mittarillisessa pistorasiassa. Laturi käyttää mittarin mukaan aina seinässä kiinni ollessaan vähintään 4 wattia tehoa. Siis silloinkin kun auto ei ole kiinni laturissa. 0,004 kW x 24 h/vrk x 31 vrk/kk = 3,0 kWh/kk. Loput puoli kWh menee kohinaan tai varmaankin tuo laturi vie ladatessaan yli sen 4 wattia mitä se tyhjäkäynnillä syö. Eli oikeasti tammikuussa autoon asti päätyi melko tarkkaan tuo 194 kWh energiaa ja 3,5 kilowattitunnilla lämmitin autotallia :roll:

Ei silleen että tällä olisi paljon mitään vaikutusta euromääräisiin laskelmiin, mutta kiva huomata että auton laskuri täsmää laturien mittareihin, antaa uskottavuutta luvuille.
Viimeksi muokannut AZP, La Helmi 01, 2020 23:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Mikään ei lämmitä excel-miestä niin kuin se että saa taseet nollaan :mrgreen:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

No äläpä! Kun on vielä tuplavamma, eli on insinööri- ja tilimies samoissa housuissa niin moiset poikkeamathan vie yöunet :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
aero
-
Viestit: 8667
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja aero »

AZP kirjoitti:
Pe Tammi 31, 2020 19:53
Muutin nyt sähkön hinnaksi 1,00 euroa, eli jatkossa tuo lukema näyttää suoraan kilowattitunteja, vaikka euron merkki perässä onkin. On jotenkin loogisempaa, varsinkin kun laskurin näyttämä kokonaiskustannus ei ole oikeasti se mun kustannus, koska lataan välillä ostettua ja välillä annettua sähköä.
Muistaako se valllan kustannukset erikseen, vai laskeeko kustannushistorian uudestaan tuon hintamuutoksen myötä? Jälkimmäinen olisi huono idea kustannusseurannan osalta, mutta helpompi toteuttaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kyllä se vanhat kustannukset muistaa vanhalla hinnalla. Toisinsanoen nyt kun muutin kuun vaihteessa hinnan, ei joulu- ja tammikuiden graafit nousseet sen korkeammalle kuin tuossa kuvassa.

Ostin Motonetistä uuden raikkarin. Vaihtoehtona oli 9 oiron tarvike, 16 oiron alkuperäislaatu ja 28 oiron alkuperäislaatuinen suodatin, josta sanottiin:
Aktiivihiilisuodatin jossa bifunktionaalinen erikoispinnoite, joka suodattaa allergeenit ja hienojakoisen pölyn lähes sataprosenttisesti. Lisäksi suodattimessa on antimikrobinen kerros, joka suodattaa bakteerit ja homesienet, sekä estää niiden ravinnonsaannin.
Ajattelin ekana että halvalla pärjää hyvin. Sitten siinä tiskille vuoroa odottaessani muistelin niitä ihania hetkiä kun on sovittanut paskaa tarvikeosaa autoonsa todeten että se on sentin liian lyhyt/pitkä/ohut/paksu/leveä/kapea. Joten otetaan se alkuperäislaatu.

Hetken vielä odotellessani totesin että eihän se ole kuin noin kympin kalliimpi se ydinsäteilyäkin suodattava alkuperäislaatuinen filtteri, joten kävelin kassalle lopulta Mann Filterin boksin kanssa ja köyhdyin sen 28 euroa.

Ovelaa hinnoittelua Motonetiltä, luulisin että jos vaihtoehdot olisi olleet 9 ja 28 euroa, niin olisin ottanut sen halvan tarvikkeen. Ja todennäköisesti katunut valintaani kotona :mrgreen:

Tän päivän ajelut, n. 26 km tein lämppäri 20 asteen pyynnillä. 15 min esilämmitin ennen liikkeelle lähtöä täydellä akulla. Sitten ihan perusmalliin 6 km anoppilaan, siitä 3 km Ikeaan, 1 km kaffelaan, 5 km Motonettiin, 3 km anoppilaan, 6 km kotiin, 1 km kauppaan ja 1 km kotiin. Tässä vaiheessa akku olikin jo tyhjä vaikka polttokone oli käynyt melko paljon päivän aikana. Ajotietokone näytti päivän ajelujen keskikulutukseksi 3,5 litraa/100 km ja Watchdog 3,0. En tiedä kumpi tietää tarkemmin. Keskinopeus päivälle 30 km/h eli Saappi olis vieny sen reilu kymmenen litraa sadalle ellei enemmänkin kun oli noin pätkää ajoa.

Watchdog sanoo että ajoaikaa tuli reilu tunti josta polttokone käynnissä reilu 13 minuuttia.

Tän päivän ajelut olisi voinut ajaa kokonaan sähköllä ja akkuun olisi jäänyt vielä 10 km rangea. Sähkönkulutus oli siis kolmanneksen kovempi kuin ilman lämmitystä, ja sen lisäksi meni vajaa litra bensaa.

Ulkolämpötila oli 3-4 astetta. Tottumuksesta oli ajaessa pipo päässä, hanskat kädessä ja takissa vetskari kiinni. Totta puhuen en huomannut eroa viihtyvyydessä verrattuna ajeluihin tammikuussa samoissa keleissä ilman lämmitystä. Aika turhaa touhua toi bensanpolttaminen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Mä olen tänään naureskellut sun jutuille krapulassa, selvin päin sekä humalassa.

Kiitos.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kiva jos naurattaa, niin en ihan turhaan tee ittestäni pelleä täällä :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
lauriolio
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

AZP kirjoitti:
Pe Tammi 31, 2020 19:53
Auton latausmittariin liittyen muuten hauska aivopieru taas Mitsun insinööreiltä. Autossahan ei toki ole näyttöä joka näyttäisi ladatut kilowattitunnit, mutta tietokoneeseen voi määritellä kilowattitunnin hinnan, ja ruutuun saa viime latauksen ja kuluvan kuun latauksen kustannukset. Mulla määritelty sähkön hinnaksi 0,10 euroa, koska kotona virta maksaa veroineen tasan 10,24732 senttiä per kwh.
...
Mitäköhän Japanissa sähkö maksaa? Tai paljonko siellä yleensä ajetaan päivässä (sähköllä)? Jos autoa lataisi kolme kertaa päivässä tyhjästä täyteen, niin vaatisi sähkön hinnaksi pyöresti 650 senttiä per kwh, jotta pääsisi tuonne 180 euron päiväkustannukseen. Tai 450 senttiä per kwh, jos haluaisi että kuukausikustannus olisi tuolla asteikon yläpäässä 3600 oirossa. Mulla menee latauksiin parhaimmassakin tapauksessa alle kaksi euroa päivässä, joten paljon ei palkki nollasta pääse tuolla asteikolla nousemaan.
Leafissa on kulutuksen osalta samankaltainen asteikko. Käytännössä auton kulutus on aina 10..30kWh/100km, mutta auto haluaa näyttää tämän kilometrikohtaisesti (eli esimerkissä 0.1-0.3kWh/km) ja asteikko on 0-0.3 välillä. Tarkkuus ei päätä huimaa, perusajossa jos katselee kulutuspalkkia niin juuri ja juuri voi havaita pysyvänsä 0.1-0.2 välillä :mrgreen: Ja mielestäni kulutushistorian esiinkaivaminen tuottaa samankaltaista nollainformaatiokäppyrää, kun lukemat ovat sinne päin ja tarkkaa lukua ei ole kerrottu.

EDIT: lukemaväliä korjattu, mutta on se silti epätarkka :)
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Minkätehoinen se sähkölämmitin siinä on? Hoitaako se esilämmityksen myös sillä, sisältäkin? Mitsussa siis.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Olin aiemmin siinä uskossa, että sähkölämmittimen teho on 6 kW, mutta se taitaakin lähteestä riippuen olla 4,4 tai 4,5 kW. Ruudussa lämmittimen mittarin asteikko vain menee kuuteen kilowattiin saakka.

Tätä vastusta käytetään sisätilojen lämmittämiseen ajossa sekä esilämmityksessä. Moottoria sillä ei voi esilämmittää, eli lämmittää vain sisäänpuhallettavaa ilmaa.

Sähkövastus ei ole kaikilla markkina-alueilla vakiovaruste, joten Suomeen uitettua ostaessa kannattaa varmistaa, että se löytyy.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

^4,5 kW. Meidän saunan kiuas on samaa luokkaa. :lol:
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Vastaa Viestiin