Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Kyllähä sitä ois pitäny lähtee iha tieteen nimissä vähä testailee talviominaisuuksia :mrgreen:

Nyt on kyllä nelivetokelit, kotinurkissa ois joutunut kävelee pitkälti etuvetosella.
Liikenteessäki oli pelkkii nutaajia :lol:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tänään ajeltu parikymmentä kilsaa ympäri kaupunkia. Nyt mä ymmärrän miks mukamaastureissa täytyy käyttää vastaavan kokoista tavallista autoa järeämpiä alustan osia. Kun on neliveto ja maavaraa, niin perunapelloiksi jäätyneillä ja tallautuneilla kaduilla vauhdin määrittää pääosin mukavuudenhalu ja pelko alustan osien hajoamisesta höykytyksessä. Ei tarvi pujotella kuoppien ja kokkareiden ohi eikä etsiä sitä pitävää kohtaa ajoradalta, niinkuin suurin osa muista joutuu tekemään. Ei silleen että hurjastelisin, mutta kun itse ajelee normaaleja ajolinjoja neljääkymppiä ja muut pukotellen kahtakymppiä, niin eron huomaa :D

Ei käy kyllä raskaan kaluston kuskeja kateeksi. Bussin ja rahdin pitää kulkea vaikka keli olisi mikä vain. Yhden Scanian näin Brahenkadun jyrkimmässä kohdassa rakennustyömaan porttilävessä siten että auto on pitänyt peruuttaa sinne kadulta ylämäkeen ja samalla tiukasti kääntäen. En mä ymmärrä miten se on sinne saatu näillä keleillä ja tuskin se on siinä kahta päivää seissyt.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Jos tuli edellispäivänä ja eilen testailtua etenemiskykyä ja muita lumipyryn aikaisia ja jälkeisiä talviominaisuuksia, niin tänään tuli katsottua miten mukava on ajella parinkymmenen asteen pakkasessa. Sellainen reilu 15 km tuli pyörittyä kaupunkialueella, ulkolämpötila 18-20 pakkasasteen välillä. Laitoin auton puolen tunnin esilämmitykseen vajaa tunti ennen kuin lähdin liikkeelle, jotta akku ehtii vielä hieman latautua esilämmityksen jälkeen. Auto oli kuitenkin tallissa, jossa lämpötila vain hieman nollan alapuolella, joten se ei siinä hetken aikana jäähtynyt. Sitten ajelulle, ensin keskustaan jossa ehkä tunnin pysähdys uudessa toriparkissa (viileä, mutta ei pakkasella). Sieltä Citymarketin parkkihalliin (kylmä, mutta ei pakkasella) ja siitä pienten lisämutkien kautta kotiin.

Koko ajan oli lämpötilapyyntina 22 astetta ja lämmityslaite AUTO-asennossa. Koska ulkolämpöanturi on korvattu vastuksella ja auto luulee ulkolämpötilan olevan 10 astetta, ei polttomoottori käynnistynyt päivän aikana kertaakaan. Akusto pysyi koko ajan hieman plussan puolella, joten sitäkään ei pitänyt sen enempää sääliä. Eri asia jos olisi lähtenyt ulkoa auton seistyä yön yli 23 asteen pakkasessa.

Koko päivä oli ihan mukavan lämmin ajella, kotiin päästessä oli sisälämpötila vakiintunut autossa 15 asteen paikkeille. Ilmeisesti tuon lämpimämmäksi se sähkövastus ei jaksaisi kabiinia ajossa lämmittää, koska vastus huusi kyllä mittariston mukaan täysillä koko ajan. Näillä keleillä +15 on kuitenkin ihan jees sisälämpötila kaupunkipyörittelyyn, kun ajetaan kuitenkin ulkovaatteet päällä. Eri asia jos lähtisi pitkälle matkalle, mutta silloinhan mentäisiinkin polttomoottorilla ja lämpöä saataisiin siitä paljon enemmän.

Kotiin päin kierrellessä tuli myös kokeiltua tarkoituksella muutamia pysähdyksiä ylämäkiin ja jarrutuksia alamäkiin. Ei valittamista. En saanut pyöriä oikeastaan sutimaan enkä ABSää roksumaan vaikka vähän tuhdimmin koitin alamäessä jarruakin. Mutkissa tuli hiukan kokeiltua veto- ja sivuttaispidon yhdistelmää, mutta aika tasapainoisesti tämä näyttää kääntyvän. Ei puske eikä heitä perää. Eikä sinänsä ihme, kun sähköajossa tämä on kuitenkin jatkuva neliveto lievällä takapainotuksella voimanjaossa.

Ainoa moite tulee mukavuudesta nyt kun tiet on kuin olisi pommitettu pään kokoisia reikiä täyteen. Ne ylitetään ihan sujuvasti, mutta alustan kovuus tuntuu kyllä mukavuudessa. Oma roolinsa voi olla silläkin että renkaiss aon 3,0 baria painetta, joka on muistaakseni 0,4 baria enemmän kuin tehtaan speksi. Mutta mikään lulla tämä ei tosiaankaan ole, vaikka onkin ihan sellaisen näköinen, alusta on aika jämäkkä.

Näiden kolmen päivän kaupunkitestien perusteella en siis ole löytänyt tämän auton talviominaisuuksista sen kummempaa moitittavaa. Mitä nyt tuo range jää tietenkin näillä pakkasilla väkisin jonnekin 20 km paikkeille. Mutta se on ihan luonnollista ja onneksi tuossa kulkee tuo range-extender mukana kuitenkin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

15 kk takana yhteiseloa ja nyt löytyi autosta eka vika: takalasinlämmittimessä yksi viiva ei lämpene :!:

Tämä tuli eilen esille kun tuli muutaman tunnin pysähdyksen jälkeen lähdettyä kotiin päin ja stopin aikana oli päivän lämmin ja kostea keli viilentynyt ha vetänyt ikkunan kuuraan. Milläs noita korjattiinkaan, pensselillä ja jollain aineella?

Eilen löytyi samalla reissulla myös ne ikävämmät kelit kitkarenkaille. Takalasin tavoin tiet oli kuurassa, eli asfalttipinnat kauttaaltaan mustassa jäässä. Aika hintsusti sai jarrutella käännöksiin ja ottaa varovasti. En osaa tuosta nyt renkaita syyttää, varmaan oli vaikeat kelit kaikille kitkakumeille, mutta ehkäpä testi voittajat olisi pärjänneet vähän isommalla itsevarmuudella :D

Auto kyllä käyttäytyi liukkailla loogisesti ja mutkissa tasapainoisesti. Samoin kaksi päivää sitten kun kelit vaihtui pakkasesta ja lumipyrystä suojan puolelle ja esimerkiksi meidän kotikatu ja tontin ylämäkeen nouseva ajotie veti tallautuneine lumineen aika liukkaiksi ja lopulta pehmeiksi kun se lumi alkoi saada vettä ja sulaa. Kävin tuona päivänä hakemassa peräkärryllisen hiekoitussepeliä Mitsulla ja hakureissukka sai mm. tarpoa kärry perässä auraamattomalla sorakasapihalla, ei mitään ongelmia. Sutimatta nousi myös sen liukkaan kotimäen vaikka perässä oli arviolta n. 700 kg peräkärryä ja sepeliä, eikä tuohon mäkeen saa oikein vauhtia otettua ellei sitä hae puiston puolelta. Väitän että Saabilla ei olisi tuossa kelissä yhdistelmä pihaan noussut ilman että olisi ottanut kärrystä vähän tavaraa siihen tielle ensin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1740
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Hopeamaalilla korjasin 9-3 SC:n takalasista. Se kun käryytti sitä aina dpf polton aikana kesälläkin niin niitä oli pimeänä vähän väliä. Ei tosin onnistunut enää kalvotuksen jälkeen.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
juntti
"Ruisku"
Viestit: 139
Liittynyt: To Helmi 16, 2017 16:27

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja juntti »

jmaatta kirjoitti:
Su Tammi 24, 2021 22:06
Se kun käryytti sitä aina dpf polton aikana kesälläkin
:?:
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1740
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

DPF poltto kun alkaa pitää moottorille saada kuormaa, siksi esim. takalasinlämmitin kytkeytyy polton ajaksi päälle. Kesälläkin.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Täytyypä kokeilla hopiamaalilla joku päivä, jos tuo tokenisi. Takalasinlämmittimen käyttöaste on mulla kyllä aika alhainen, kun useimmiten liikkeelle lähdetään tallista, mutta kivahan se on jos kaikki autossa toimii kuten pitää.

Mitsu pääsi just maanteiden sankariksi, ja mä apuriksi. Tuossa pari tuntia sitten lähdettiin pojan kanssa kävelylle (siis minä kävelin ja vedin viisivuotiasta viikaria kelkalla perässä), ja vajaa sata metriä meidän portista tuli vastaan oudompi näky. 206 Pösö oli pysäköity poikittain ja siten että eturenkaat ojassa. Nuori mies siinä lapiolla kaiveli Pösön etuosaa esiin hangesta. Kysyin että tarvitaanko apuja tai jotain, ja sain kuulla että vaimo oli ajanut autoa parkkiin töihin mennäkseen ja soittanut sitten miehelle kotiin että "en saanu autoa ihan hyvin parkkiin, voitko käydä kattomassa?"

Oli siis ollut tekemässä uukkaria taskuttaakseen pösön siihen tyhjään loveen, mutta ei tainnut olla tietoinen että tien laidassa on oja, joka on siis nyt täynnä lunta, eikä sitä oikein erota tiestä. Ojan jälkeen nousee penger ylemmäs tien pinnasta ja lumen täyttämänä tämä siis näyttää siltä kuin ajorata tai ainakin piennar jatkuisi tuohon pengerrykseen saakka, mutta siinä välissä onkin ansa. Etupyörät ojaan ja Pösö oli sitten siinä.

Sanoin lapiomiehelle että voin hakea tuosta nelivedon niin nyppästään pösö pois jordanista, mutta hänellä ei kuulemma ollut edes avaimia Pösöön ja vaimo pääsee vasta yhdeksän aikaan töistä. Jätin hälle puhelinnumeron ja sanoin että tuun sit vetämään jos ette saa autoa kahdestaan ylös.

Eikä ne tietenkään saaneet, vaikka toki heillä oli siinä miehen Golffi potentiaalisena hinurina, mutta kun ei ollut köyttäkään matkassa. Joten puhelin soi varttia vaille yhdeksän ja lähdin avittelemaan.

Tien pinta tallautunutta sohjoa ja Pösö vatsastaan tien pinnassa kiinni ja etupyörät ilmassa nyt kun lumet ja moskat oli kaivettu auton etupäästä pois. Eli siinä ei etuvedolla olisi välttämättä ollut jakoja vaikka köysi olisi löytynytkin. Mulla on varmaan 20v ollu hinausköysi takaloosterissa erinäisiä tilanteita varten, en muista että onko sitä kertaakaan edes käytetty. Nyt käytettiin, toinen pää mitsun koukkuun ja oli ilo huomata että Pösössä on kiinteä hinauslenkki joka törröttää takapuskurista läpi, eli ei tarvinnut könyä auton alle kurkkimaan tai kaivaa Pösöstä ehkä löytyvää irtolenkkiä.

Eka yritys tehtiin pitkällä köudellä ja jouduin vetämään enemmän tien suuntaisesti, kun pösö oli melkein 90 asteen kulmassa tiehen nähden. Alkoi liukua vain sivuttain ja kun lähellä oli yksi pysäköity auto niin piti tuumata hetki. Lisäksi alkoi Mitsukin sutimaan siinä tiellä, joten hain kotoa ämpärillisen hiekoitussepeliä, siirsin Mitsun peräkoukun melkein kiinni Pösön hinauslenkkiin, ripottelin sepeliä renkaiden eteen ja pääsin lyhyellä köydellä kiskomaan Pösöä melkein suoraan taaksepäin. Ja siitä se sitten nousi kuin nuori mies aamuisin.

Nuori pariskunta oli tietenkin tyytyväinen, mies varsinkin kaivettuaan autoa hangesta kaksi tuntia ja odotellessa vaimoaan. Siinä oli kai käyty kahdestaan vähän keskustelua pysäköintitaidoista, ja rouva vaikutti helpottuneelta kun sanoin että en ihmettele että tässä päätyy ympärikäännöstä tehdessään ojaan, kun ei sitä ojaa voi nähdä ennen kuin renkaat on jo siellä.

Niin se meidän viisivuotias olisi tietenkin halunnut mukaan, mutta oli jo yöpuku päällä ja joutui tyytymään katselemaan ikkunasta. Siinä kelkkakävelyllä kun olin apua tarjonnut, hän oli asiasta tosi innoissaan ja kyseli että mitäs jos joku muukin tulee tarjoamaan apuaan? Mitä jos siellä on monta ihmistä jotka haluaa vetää sen auton ylös? Mitä jos tulee tappelu siitä kuka sen saa vetää ylös? Mitä jos jotkut lapset tulee ja haluaa vetää sen ylös?

Ei huolta. Lapiomies sanoi että sen parin tunnin aikana mitä siinä autoa kaiveli niin minun lisäkseni yksi ohikulkija oli kysynyt tarvitaanko apua. Ja siitä menee kaikenlaista koiranulkoiluttajaa ja myös autoa ohi kuitenkin muutaman minuutin välein.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Pölhökustaa
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 19:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja Pölhökustaa »

Hienoa toimintaa 👍
Opel Astra H wagon 1.6 2011
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Hellyyttävää tuo viisivuotiaan ajatuksen juoksu :mrgreen:

Ei oo pelkoa että Turussa ryhdyttäisiin tappelemaan siitä kuka saa auttaa :lol:

Ensimmäisten juuttumisten jälkeen laitoin omaan takakonttiin kevytsoraa pienen pussin. Lapio ja hinausköysi pitäis varmaan olla lisäksi, jos vaikka joku päivä jää itse jumiin päiväkodin eteen :roll:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3092
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja viggen »

Tuo soran varaaminen on hyvä juttu, se on tullut tarpeeseen viime talvien tunturireissuilla pääsiäisen aikaan. Pihat ja parkkipaikat ovat peilijäässä ja mökkiyhteisön soralaatikko tietenkin tyhjä. Mökkinaapurin Passat pysähtyi myötämäessä olevan parkkipaikan alimpaan lumipenkkaan, kun kitkat ei pitänyt jäätiköllä, sai olla siellä niin kauan kuin hiekoitus traktori hiekoitti ja veti ylös.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

No nyt pääsin testaamaan tuota mitsua olihan se erittäin suuri pettymys.
Ei minkään laista alustaa verrattuna ng 9-5 saabiin.järkyttävä täristäjä pikku montuissa ja kurvissa sortaa pirusti keula kun on niin jäykkä loppuratkaisu.
Ajo asentoa ei saa millään mieleiseksi erittäin paljon nitinöitä ja narinoita ja uusi auto.mitään ei tapahdu kun pitäs 100km/h vauhdista lähteä ohi.ohjauksessa ei mitään tuntua tuttua japsia.
Itse asettaisin tämän tuotteen dasian tasolle.
Hypättyään ng aeron rattiin täytyy sanoa että on se vaan isolla A auto.ovikaan ei rämähtänyt kun sen sulki kuului vaan laadukas tupsaus.👌

Suosittelen ajamaan esim.x6 bmw merkkisen kamppeen onhan se jo aivan muuta.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tämmösiähän nää on, ei ole urheiluauto, ei rata-auto, ei sadan tonnin Bemari eikä varsinkaan Saappi.

Pääsin eilen aamulla tankkaamaan täyteen ekaa kertaa kesäkuun ensimmäisen päivän jälkeen. Nyt alkaneella viikolla olisi joka tapauksessa ollut varattava aika tankille, kun 99 päivää edellisestä tankkauksesta olisi tullut täyteen, ja kun tankissa oli valmiiksi tilaa tarpeelliselle 15 litralle ja olin lähdössä pojan kanssa Ellivuoren rinteille 135 km päähän, niin ajattelin että tuupataan tankki täyteen että saadaan kulutuslaskelmat tasattua oikein tankkausten mukaan. Tankkauksen jälkeen sitten 270 km maantiepöristelyä 80-100 km/h nopeuksilla ja kotiin tullessa ATK näytti keskikulutukseksi 6,4 litraa sadalle (+ akullinen sähköä). Eli tuli heti tehtyä tilaa seuraavalle 15 litralle, jonka voi sitten käydä toukokuussa tankkaamassa ellei sitä ennen tule muuten tarve. Nyt on loppukesään saakka siis varmistettu ettei tarvi väkisin bensaa polttaa :D

Toi bensan maantiekulutus yllätti kyllä positiivisesti. Kesäkelillä vois mennä vielä vähemmän, kun nyt -10 asteen lämpötilassa osa ohjaamon lämmöstä tuotettiin väkisin sähköllä vaikka moottorin hukkalämpöäkin olisi ollut saatavissa. Ja se lämmitykseen käytetty sähköhän on kaikki pois ajosähköistä eli lisää bensankulutusta vastaavasti. Ja osa matkasta mentiin alemman kunnossapitoluokan teitä eli lumisohjossa, jolla ei taida olla kulutuslukemia parantavaa vaikutusta.

No sitten kysymys kuuluu tietenkin että miten realistisia lukemia tuo ajotietokone näyttää, eli onko 6,4 oikeasti 7,4? Syksyllä 2019 tuli testattua tuota kunnolla edellisen kerran kun ajoin Helsinkiin ja takaisin ja tankkasin täyteen sekä lähtiessä että palattuani. Ja mittarivirhe korjaten oli lukema hyvinkin tarkka. Nyt kun tankkasin täyteen niin sain reilun 4000 km:n matkalta ja kahdeksalta kuukaudelta pitkän aikavälin referenssiä. Ajotietokone näytti 1,3 litraa ja tankkiin on vastaavana aikana mennyt tavaraa yhteensä 53,54 litraa. Pieni laskelma mittarivirheen eliminoimiseksi ja Excelin ruutuun tulee todelliseksi 1,30 litraa/100 km eli kyllä se nyt vaan on tarkka. Jopa pelottavan tarkka, kun osaa huomioida mittarivirheen, joka on olemassa vain talvirenkailla :mrgreen:

Tilastoihin kirjataan tässä kuun vaihteessa:

Tammikuu:
matkaa 745 km
sähköä 225 kWh
bensaa 19,3 litraa
Rahaa näihin 50,54 €

Alusta (10/2019) laskien:
matkaa 10218 km
sähköä 2577 kWh
bensaa 153 litraa
Rahaa näihin 456 €
Kulutus ja kulut per 100 km: 1,5 litraa + 25 kWh eli 4,5 €

Tuli aika kalliita kilsoja tammikuussa siis, energiakulut oli 6,8 €/100 km. Tuon Ellivuoren reissun lisäksi ei bensaa mennytkään kuin alle kaksi litraa, eli taas osoitus siitä miten auton ominaisuuksia enemmän sen käyttötapa, ajosykli ja jopa yksittäiset matkat voi heilauttaa kaikkien aina utelemaa "paljonko se kuluttaa oikeasti" -laskelmaa aika rajusti. Mutta sen verran jo historiaa takana, että yksittäisistä isoistakin muutoksista tuo keskiarvo ei paljoa heitä, eli neljän ja puolen euron kustannuksella mennään suunnilleen sata kilsaa meikäläisen ajoja.

Vioista tulikin jo raportoitua aikaisemmin, eli se yksi viiva takalasinlämmittimessä edelleen pimeänä. Muuta ei ole ilmaantunut.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Kaupunki ajossa tuo kikottimen ymmärrän täysin jos saa ladata vielä töissä niin sinne soiva peli.

Kaverini ajaa tuollaisella käytetyllä työ matkaa 19/km sivuun.lataa kotona ja töissä ei paljon ole kuluja.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tuollaisessa ajossa tää on parhaimmillaan. 19 km työmatkan päälle jää rangea poiketa kaupassa ja asioilla, ja silti pääsee päivittäiset ajot sähköllä kokonaan. Käytännössä sähköautoilua ilman että joutuu maksamaan sähköauton hankintahintaa ja/tai kärsimään sähköautoilun haasteista. Välillä itseä harmittaa, että töihin on alle 5 km, ja sen päälle siellä ei tule nykyisin käytyä kuin noin kerran viikossa. Tuntuu että menee hyvät ominaisuudet hukkaan, kun ei ajele akkua tyhjäksi pari kertaa päivässä :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin