Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Isot on tosiaan muutokset olleet muutamassa kuukaudessa. Tän vuoden kesäkuussa tein tuon nykyisen 24 kk sopparin ja hinta on kuukausimaksu 0,00 euroa ja sähkö 4,93 snt/kWh. Siihen päälle Turku energian kohtalaisen edullinen siirto 2,18 snt/kWh ja sähkövero huoltovarmuusmaksuineen 2,7937 snt/kWh, niin kokonaishinta on melko tarkkaan 9,90 senttiä/kWh. Turku Energian kk-maksukin on 3x25A liittymällä vain 6,98 oiroa, joka on aika maltillinen Carunan yli 20 oiron kk-maksuihin nähden.

Täytyy joulukuussa katsoa tuleeko laitettua mökille pörssisopimus, toistsaiseksi voimassaoleva vai onko nuo pidemmät sopparit jo rauhoittuneet siihen mennessä. Se kallis kausi on futuurimarkkinoilla ensi vuosi, vuoden 2023 hinnat on jo maltillisemmat. Eipä näillä tosiaan mökin kulutuksen kanssa niin väliä ole, mutta kotona voi mennä jopa 30 MWh vuodessa, jos en laita pannua öljylle talvella laisinkaan, joten parin sentin hintaero kWh:ssa on sitten jo 600 euroa vuositasolla. Tällä nykyisellä sähköhinnalla kannattaa kyllä jättää pannu sähkölle koko talveksi, jos joutuisi maksamaan jotain seitsemää senttiä kWh:lta, niin laittaisin öljyn päälle.

Autoilussahan tuo sähkönhinta ei tosiaan kovin paljoa tunnu verrattuna siihen jos ajaisi polttomoottoriautolla ja joutuisi tankkaamaan sitä 2 euron litkua viikottain.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ei oo kyllä hinnalla pilattu nuo Turku energian siirrot... Elenialla yleissiirto veroineen 8,00 snt/kWh ja 19,67 €/kk liittymästä. Sinänsä kyllä jännä, ettei Oy Turku Energia – Åbo Energi Ab ole hilannut hintojaan aidosti yksityisten tasolle paikatakseen omistajansa kroonista rahapulaa, vai tökkiikö tässä sitten se, että kaupungissa on jo valmiiks kaapelit maan alla jolloin myrskyvarmuuden nimis ei pääse rahastamaan?
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

^ei pääse rahastamaan, vaikka haluaisi. Joutuivat jokin vuosi sitten vastentahtoisesti alentamaan siirtomaksua, kun viranomaiset huomautti että tuotto nousee yli rajojen.

Nythän päättäjät rukkas tuota tuotonlaskentaa sellaiseen asentoon että 2022 vuoden alusta moni siirtoyhtiö joutuu laskemaan hintojaan. Mielenkiinnolla odotan josko Turussa laskee lisää, toki tossa hinnassa ei enää absoluuttista laskuvaraa kauheasti ole.

Sylettävän kauhea tuo Elenian kwh-hinta kyllä. Onko se siis oikeasti 8 senttiä kwh plus vielä sähköverot 2,79 päälle?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

5,21 + verot eli 8,00 snt/kWh.

Mä oon pohtinu tota sijainti sijainti sijainti tontin/talon oston kannalta pitkään silleen, että jos aidosti pärjäis yhdellä autolla (nykyses kämpäs ei pärjää), niin se on 500 €/kk eli suorana lainanmaksukykynä ilman korkoa 20 v takasinmaksuajalla 120 k€. Sit kun viä optimoittis sähköyhtiön kannalta, niin siihen saa heittää muutaman tonnin lisää. Et olis sitä muitaki optimoinnin paikkoja kuin Kauniaisten kunnallisvero :)
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Ja täsä Turun kupeessa Caruna kuppaa ihan huolella
1.9.2021 - 30.9.2021
Perusmaksu 33,15 €/kk
Päiväsiirto 4,45 snt/kWh
Yösiirto 2,74 snt/kWh
Sähkövero 2,79372 snt/kWh

Edit. Sähkö maksaa Lumpeen kautta
4.19snt/kWh (yleissähkö oli halvempi kuin erikseen)
Kk-maksu 1e
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Turkulaisilla on myös halpa vesi, mutta kokonaiskuluissa Turku ja Nokia näyttäis olevan melko tasoissa. Toki tuo on kerrostaloille tehty vertailu joten ei pientaloille ole täysin vertailukelpoinen :roll:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Sähköstä oli turinaa tuossa yllä, en ole vuosiin kurkannut sähkömittaria, kun ei siihen oikein öljylämmittäjänä ole tarvetta. Aloin sitten vähän laskeskelemaan, että jos tuohon työmatka-ajoon sähköauton joskus hankkisi, että mitä se 12000 km vuosittaisella ajolla tarkoittaisi. Jollain Konalla varmaan 15 kWh per 100 km on aika lähellä totuutta, katselin pari testiä jossa max. 80 km/h:n nopeudella taajama ja lähiöajossa, E-Niro ja sisarensa veivät alle 10 kWh satasella. Tolla viidellätoista se merkitsisi 1800 kWh vuodessa.

Aika tarkkaan 8.5 vuoden kulutus, eli siitä kun etäluettava mittari vaihdettiin, on ollut meidän talossa yhteensä 38000 kWh, eli n. 4500 kWh/vuosi. Kyllähän siinä jo sähköauto näkyisi kummasti pienelläkin ajosuoritteella !
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

^ Kyllähän noissa lukemissa sähköauto näkyisi kummasti, ja vielä enemmän se näkyis bensalaskussa :mrgreen:
AZP kirjoitti:
La Marras 13, 2021 17:51
Laitoin Kumhot myyntiin. Jos niistä sais vaikka saman kuin mitä naapurille maksoin, niin kustannus jää aika olemattomaksi tästä päivityksestä.
Tämä toteutui tänään, eli rengaspäivityksen hinnaksi tuli työstä maksettu 30 euroa ja vähän omaa vaivaa. Foorumin kauttahan nämäkin sitten meni kaupaksi, täähän on Toriakin parempi alusta hukata kaikki turha tavara :mrgreen:

Ja tänään olikin sitten eka päivä kun talvirenkaita todella tarvittiin Turussa. Eipä lipsuneet Goodyearitkaan lumella.

Taas aletaan olla loppukuussa ja ajot sujuneet ilman että on tarvinnut runkolaakereita vaivata. Kone ei siis ole käynnistynyt kertaakaan, kilsoja kertynyt maltilliset vajaa 400 km. Vähän haasteita lataamiseem ja sähköajoon tuo se että autoa ei mielellään jätä omaan pihaan yöksi jotta tallia pykäävät raksamiehet pääsee tontille pakuineen aamulla eikä tarvi autoja vekslata sitten jos mä olen lähdössä autolla liikenteeseen. Tai jos en ole lähdössä ja auto on pihassa, niin se on siinä vähän raksahommien tiellä. Piha on kyllä iso, mutta tilaa vie n. 15 lavallista harkkoja jotka on vielä odottamassa tallin rungon kasaamista.

Töissä lataamista on taas haitannut sekä siellä käymättömyys (lue: etätyöt) sekä se että mun autopaikalla makaa tallista evakkoon joutunut Oldsmobile. Nyt kävi kuitenkin ilmi että duunikaverilla on autohallissa latausasemalla varustettu paikka tyhjänä ja voin käyttää sitä toistaiseksi. Duunikaveri omistaa siis samasta kiinteistöstä toimistotilan ja autohallipaikan jotka on olleet vuokrattuina jollekin startupille. No tää vuokralainen on kuulemma mennyt tai menossa konkkaan rahoituksen tyssättyä, ja autopaikalla ei ole nyt käyttäjää ennen kuin uusi vuokralainen löytyy. Kiitän ja kumarran, Mitsu pääsee nyt edes töissä lämpimään talliin ja johdon päähän.

Huomaa meinaan että kun auto säilyy nyt yöt taivasalla niin auton sisälläkin on kosteampaa, ja tämä ilmenee tuulilasin voimakkaana jäätymisenä myös sisäpuolelta. Kun ei ole tallillisena ihmisenä joutunut raappaa ja lumiharjaa juurikaan vaivaamaan moneen talveen, niin on aika ankeaa olla lähdössä liikkeelle kun ulkopinnan rapaamisen jälkeen joutuu hieromaan vielä tuulilasin sisäpintaakin. Onneksi on toi esilämmitys auton kaukosäätimen nappulan takana, niin useimmiten saa ikkunan paljaaksi kun muistaa napauttaa sen päälle riittävän ajoissa ennen lähtöä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tämä onkin kamalaa tämä talliton elämä näin talvella. Siitä on nyt sellanen 15 vuotta kun olen viimeksi elänyt talvella ilman autotallia tai -hallipaikkaa. En yhtään muistanut miten kamalaa tämä on. Tällä viikolla on aamuisin ollut laseissa varmaan neljän tuuman jääkerros joka pitäisi poravasaralla piikata irti, latausluukku jumii, latausportissa oli selvästi jäätä kun tökkeliä piti murjoa sisään, tänään ei vasen takaovi auennut kun tiivisteet jäätyneet kiinni, automaattisesti kääntyvät peilit rutisee ja jopa jumittaa yms. jne. kamalaa. Miksi meidän esi-isät muutti näille leveysasteille? Eiks ne tajunnu että autoilu on ihan perseestä tässä ilmastossa? Vai oliko niillä kaikilla autotallit? :mrgreen:

Noi ei noi luukkujen jäätymistä lukuunottamatta ole ihan kauheita kohtaloita, kun autossa on kuitenkin kaukokäynnistyksellä toimiva lämmityslaite, joka oikeila asetuksilla laittaa nappulasta painaen päälle myös peilin- ja takalasinlämppärit sekä pyyhkimien kohdalla tuulilasissa olevat vastukset. 10 asteen pakkasellakin riittää kymmenisen minuuttia puhallusta tuulilasille, niin ne jäät saa harjalla siitä vedettyä sivuun. Peilien automaattikäännön laitoin asetuksista pois. Ja en mä joka päivä ole autoillut edes, kun on taas epätyöpainotus päällä, auto on siis saanut seistä umpijäässä suurimman osan viikkoa.

Mutta kyllä toi autotalli pitää saada nopsaan pystyyn että saa auton edes katon alle. Tekee pahaa raapia laseja kun miettii minkälaiset skraadut moisesta väkivallasta lasin pintaan jää.

Tänään startataan pitkästä aikaa pitkälle reissulle, eli kaikki 170 km pääkaupunkiseudulle. Taidan käydä tankkaamassa lähtiessä niin saadaan vuoden toinen täyteentankkaus tehtyä, laskurit resetoitua ja kulutuslukemat täsmäytettyä todellisiin tankkauksiin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

^Kuulostaa kyllä oudon vaivalloiselta kun ittellä taas ei ole ikinä ollut käyttöautolle edes katospaikkaa. :D

Peilien kääntö toimii ympäri vuoden hienosti, lasit sulaa sisätilanlämmittimen avustuksella, moottori lämpiää samalla, ovet ja luukut toimii normaalisti. Oikeastaan ainoana miinuksena takalasin ja takaluukun saumaan kertyy jäätä joka narisee ajaessa, kiitos yksilöllisen muotoilun. Ja tässä on kyse sentään Citroenista. :lol:

Eli joko Mitsu on huono talviauto tai kyse on vain roikan puutteesta. :mrgreen:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Roikkahan on mitsun luontainen olotila, ja sellasen päässähän se lepää aina kun mahdollista. Ja kuten mainittua, sähkö auttaa suurimpaan osaan noista ongelmista, mut ei sentään tökkelin murjomiseen tai latausluukun jumimiseen. Peilien talvisuunnittelu voi olla vähän kyllä vajavaista kun ne aika helposti alko heti takeltelemaan kun meni pakasille. Latausporttiin pääs vettä varmaan muutama päivä sitten kun auto oli sateessa latauksessa. Sekin ongelma olis jääny kokematta kun olis ollut katto päällä.

Yks ongelmanlisääjä tässä on se että pyrin nyt pitämään autoa kadulla jotta raksaukkelit saa rauhassa pykätä pihassa tallia, ja kadulle en roikkaa oikeen viitti vetää. Sitten kun esim eilen illalla siirsin auton kadulta pihaan niin ikkunat oli pakko saada auki tai 30m matkalla kajautan auton portinpylvääseen :D

Mut siis toi lämppäri toimii ilman roikkaakin, kunhan ajoakussa on energiaa, eli ei se siihen roikan ulottuuvuuteenkaan kaadu. Eli kylmästi löin eilen illalla kakesta auton lämpiimään vartiksi sitä 3m siirtoa varten :mrgreen:

Tää kaikki vaan tuntuu hankalalta kun on tottunut avaamaan tallinovet ja ajamaam ulos kuivalla jäättömällä autolla. Tottumiskysymys, sano :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Talvikamaluus ei sitten siihen loppunut. Lähettiin ykköstietä kohti toistaseks pääkaupunkina toimivaa kalastajakylää, ni alettiin vaimon kanssa ihmettelemään kuka ulvoo auton katolla. Ääni oli kuin laakeri olis menossa mutta tuli ihan väärästä suunnasta. Vauhtia kun sai nostaa 120:een (joo, oli kesärajotukset jonnekin Lohjalle saakka, jopa tunneleissa 120), niin ulina vaan yltyi.

Pohdein kattotelineitä mutta ei ne ennen ole tollasta ääntä pitänyt ja ne on olleet varmaan vuoden jatkuvasti paikoillaan. Lopulta en keksinyt mitään muuta kuin että telineissä on kuuraa, joka aiheuttaa ulinaa. Toppasin lepopaikalle ja lumiharjalla vedin telineistä, kaiteesta ja kattopellistä kaiken kuuran pois mitä hellyydellä sain. Kattopellissä oli sellanen 5mm kerros karheaa kuuraa.

Siihen loppu ulinat. Enpä ole tollaseenkaan ilmiöön koskaan ennen törmännyt 8O
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Talvikamaluus jatkuu vieläkin, nyt kun auto seisoo ulkona ja lämpötila painui tänään iltapäivästä 14 pakkasasteeseen, niin piti käydä testaamassa joko ollaan siinä rajassa jossa auto toteaa akun olevan liian kylmä ajoon ja pakkokäynnistää polttomoottorin. Ja kyllähän se sen käynnisti heti kun auton nappulasta päälle laittoi. Akkukennot oli Watchdogin mukaan -9...-10 -asteisia, ja sekalaisten FB-ryhmäkeskustelujen perusteella sellaisessa käsityksessä olen ollut että tuo 10 pakkasastetta on jonkinlainen sähköajon alaraja akun lämpötilalle. Tämä ei siis tarkoita ettäkö sitten mentäisiin vain polttomoottoriautona, vaan ajetaan hybridimoodissa ja akun lämmettyä ajossa käsittääkseni toiminta normalisoituu. Tätä en kuitenkaan lähtenyt testaamaan, kun ei ollut mitään asiaa minnekään ajella, vaan kävin vain autossa lukemassa kuunvaihteen luvut.

Marraskuu:
matkaa 789 km
sähköä 154 kWh
bensaa 30 litraa
Rahaa näihin 63 €

Alusta (10/2019) laskien:
matkaa 15 927 km
sähköä 3974 kWh
bensaa 239 litraa
Rahaa näihin 746 €
Kulutus ja kulut per 100 km: 1,5 litraa + 25 kWh eli 4,7 €

Bensan keskikulutus oli siis marraskuussa 3,8 litraa sadalle, eli karmein kuukausi tähän mennessä. Litramäärissä vain heinäkuu 2020 on mennyt ohi, mutta silloin ajoja tuli yli 1000 km.

Marraskuu eteni silleen kaksijakoisesti että kuun 27. päivän aamuun mennessä polttomoottori oli käynnistynyt nolla kertaa. Sitten lähdettiin 400 km Etelä-Suomen turneelle, joka menikin hyvin pitkälti hybridimoodissa, toki lähtiessä oli akku täynnä ja kohteessa sain pari kertaa ladattua lyhyehköt pätkät, yhteensä ehkä akullisen. Tämä reissu taittui melko pitkälti moottoriteitä talvioloissa, joten kulutuskin oli sen mukainen: 7,5 litraa sadalle lataamisista huolimatta.

Täyteen tankkaus osui nyt sellaiseen hetkeen että siitä pystyi täsmäämään loka-marraskuun vaihteen kilsoihin todellisen tankkauksista laskettavan kulutuksen. Eli siis koska polttomoottori ei marraskuussa ennen tankkausta ollut käynnistynyt kertaakaan, oli kaikki autoon minun aikanani tankattu bensa poltettu lokakuun loppuun mennessä. Täsmäsin siis exceliin kulutuslukemat lokakuun loppuun ja laskin siihen päälle marraskuun luvut Watchdogin mittauksen mukaisesti. Siksi yllä olevassa "alusta asti" -laskelmassa on enemmän euroja ja litroja kuin mitä saa ynnäämällä tässä ketjussa ylempänä ilmoitetut lokakuun kumulatiiviset yhteen marraskuun kk-lukemien kanssa. Viimeksi tällaisen täsmäytyksen olen tehnyt puolitoista vuotta sitten, joten oli jo aikakin. Noin seitsemän litraa löytyi lisää. Euroissa lisäystä tuli enemmän (18 €), koska bensan litrahinta on vaihdellut aika rajusti enkä ole lähtenyt kuukausittain tankissa olevan bensan keskhintaa laskemaan, vaan on menty tietynlaisella hihavakiolla. Eli vaikka toisin huhutaankin, niin en minäkään mikään pilkunviilaaja kululaskelmissani ole :mrgreen:

Seitsemän litran virhe syntyi 9654 km:n matkalla, eli virhe on luokkaa 0,07 litraa/100km. Ei ihan huono tarkkuus Watchdogin kulutusmittauksessa siis, tosin kun virhe syntyy 1,5 litran keskikulutuksella, niin suhteellisestihan se onkin sitten jo viitisen prosenttia.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Osoitat kyllä ihailtavaa kyvykkyyttä sietää epätäsmällisyyksiä.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

No aina oon ollut vähän tällanen taiteilijaluonne, luvutkin on joskus vain sinnepäin :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin