Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Juujuu... En usko.

Yksinkertaiselta se minusta vaikuttaa. Akku täyteen ja ajaa tyhjäksi. Katsoo montako metriä pääsi uutena, paljonko pääsee nyt ja loppu on hyvin yksinkertaista matematiikkaa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Noinhan se toimii jos sähköauto on joku Nikko, mut näistä aikuisten patteriautoista sulla on ilmeisesti vielä vähän opeteltavaa :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5307
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Myyjäliike kuitenkin esitti, että auto tulisi arvioida valtuutetussa huollossa ja muistutti, että lisäksi pakkanen vaikuttaa toimintasäteeseen ja esitetyt arvot ovat valmistajan ihanneolosuhteissa mittaamia arvoja.
Mua jäi se vaivaamaan, että suositus kaupan perumisesta tuli jonkun ranesoftan tulkkauksen perusteella. Jos siis olis viety sinne merkkihuoltoon, kuten myyjäliike esitti, niin tarina vois olla toisenlainen AZP:n teoriaan nojautuen. Olettaen tietysti, että Iltasanomat ei ole pimittänyt tietoa klikkiotsikon nimissä.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Samaa pohdin, että jos auto ei prosessin aikana käyny marmorilla laisinkaan niin pieleen on menty. Ranesofta sinänsä, eli siis Watchdog-sovellus antaa samaa dataa ulos kuin marmorinkin vehkeet, mutta marmorilla saavat tehtyä akun mittauksen (DBCAM = Drive Battery Capacity Automatic Measurement). Toi kestää tyyliin useamman tunnin (ehkä jopa koko päivän?) tehdä ja siinä mitataan akun oikea kapasiteetti, kun taas tuo käytönaikainen lukema, jota WD:kin esittää, perustuu BMU:n arvioon akun kapasiteetista. Sitä se arvioi latauksien ja ajon aikaisista datoista ja jossain on menneet laskukaavat pieleen noissa softabugisissa autoissa.

Vähän tosta jutusta haisee muutenkin sellainen että ehkä autoon ei muutenkaan olla oltu tyytyväisiä. Ja se voi johtua vaikka siitä että on kuviteltu auton kulkevan WLTP:n mukaiset kilsat talvikeleissäkin ja karu todellisuus on sitten paljastunut vasta muutaman viikon käytössä. Jutussahan mainitaan että auton ostaja oli tehnyt ennen ostosta tarkat laskelmat paljonko hän voisi säästää bensakuluissa ja toteuma ei sitten tainnut vastata ekselöintiä. Jos se koko säästö valui hukkaan sen takia että akun kapasiteetista puuttuu 20 % niin laskelmat on tehty väärin lähtöolettamin tai laskukaavassa on vikaa muuallakin kuin auton softassa.

Ja vaikeahan noita on arvioida ennenkuin autoa on pidemmän aikaa ajanut. Sähkörange ja pensankulutus kun riippuu niin monesta seikasta, eikä yhden kokemuksia voi kauhean hyvin soveltaa toiselle. Mun oletushan oli että parhaimmillaan pääsisin pitkällä aikavälillä 4 litraa/100 km kulutukseen, ja toteuma on tollanen 1,5 litraa nyt vajaan 2,5 vuoden ajalla. Eli pieleen meni täälläkin laskelmat :facepalm_man: :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja Haza »

Tuon ikäinen taisi olla juuri niitä softavammaisia. Mutta on vielä yksi vaihtoehto jota ei ole mainittu, tuon mitsun bmu:n saa “nollattua" jonka jälkeen soh 100% ja alkaa siitä sitten laskea melko vauhdikkaastikin ensi alkuun. Eli tässä tapauksessa saattaa olla myös niin että edellinen omistaja on vaikka jatkuvilla pikalatauksilla tai muuten saanut kiusattua akun huonoon kuntoon ja ennen vaihtoa tehnyt bmu resetin (ja ajellut sitten vielä hetken ettei ole epäilyttävän hyvä soh)
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

^mahdollista, mutta lukujen valossa epätodennäköistä, että akkua olis noin uudessa autossa noin vähillä kilsoilla saatu käyttämällä niin huonoon kuntoon.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja Haza »

Joo kieltämättä vaatii tuolla ajomäärällä jo valmiiksi huonon yksilön tai suorastaan yritystä että saisi akun niin huonoon kuntoon.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tammikuu:
matkaa 438 km
sähköä 184 kWh
bensaa 8 litraa
Rahaa näihin 33 €

Alusta (10/2019) laskien:
matkaa 16 907 km
sähköä 4372 kWh
bensaa 256 litraa
Rahaa näihin 816 €
Kulutus ja kulut per 100 km: 1,5 litraa + 26 kWh eli 4,8 €

Eipä tässä oikein ihmeempiä raportoitavia. Auto toimii ilman mitään vikoja, jos noita japanin insinöörin aivoituksia ei sellaisina pidä :D

Vähiin jäi kilsat taas. Alkukuusta tuli aika paljonkin ajoja, ja sellaisia pidempiä matkoja että bensaakin paloi, kuten luvuista näkyy. Viikkoon ei auto ole nyt liikkunut, kun korona tuli vierailulle. Pikkunuhalla siitä selvittiin mutta viime viikolla pysyttiin kotona tästä johtuen ja edelleen ollaan vaimon kanssa etätöissä eikä olla mihinkään ihmisten ilmoille lähdetty. Tänään nyt pitäis mennä ruokakauppaan, niin tulee autollekin käyttöä.

Edelleen auto ollut taivasalla kun talli on rakenteilla, ja huomasin että kyllä lumien harjaaminen ja ikkunoiden skrapaaminen rasittaa tuulilasia. Sellaiset hienot naarmut ilmestyny kuskin näkökentän kohdalle ja niiden suunta on sellainen että ne ei selity millään muulla kuin lumiharjalla tai skraballa. Ja mä olen ihan tietoisesti ollut noiden kanssa varovainen, kun tietää millaista vahinkoa pelkällä lumiharjalla saa laseille ja maalipinnoille. Yleensä tulee esilämmitettyä autoa niin että laseista lumet ja jäät sulaa pois ennen kuin lähtee liikkeelle, jolloin ei tarvitse lasipintoja naarmutella.

Kyllä tallia on ikävä, pitää saada toi nopeasti nyt valmiiksi.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Just kun tuossa kuun vaihteessa mietin, että en ole tähän vehkeeseen polttimoakaan vaihtanut, niin huomasin että toinen rekisterikilven valo on pimeänä. En jaksanut vielä viikolla asiassa aktivoitua kun oli niin kovat pakkaset, että näpit jäätyisi ja muovit halkeilisi jos jotain alkaisi plissaamaan, mutta pitää nyt viikonloppuna katsoa mikä hehkulanka siellä on ja löytyykö varastosta sopiva varaosa. Vai joutuuko tässä jopa laittamaan rahaa Mitsun korjaamiseen? 8O
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

AZP kirjoitti:
Ti Tammi 26, 2021 21:20
Mitsu pääsi just maanteiden sankariksi, ja mä apuriksi.
Tän talven sankarisuoritus tehty tänään. Tossa alkuillasta kun oli just syöty murkinat soi ovikello. Oven takana tuntematon nainen kysyi lapiota kun heillä on auto jumissa tien varressa.

Kävi ilmi ettå kyseessä oli meidän portin pielessä noin viikon parkissa seissyt kolmosbemari (E90). Olin sitä jo muutaman päivän katsonut että joka päivä auton renkaat uppoaa syvemmälle ja syvemmälle jäähän, kun päivällä sataa vettä ja rinteen valumavedet valuu auton alle, yön jäädyttäessä vedet. Tänään auto oli jo vanteitaan myöden jäähän uponneena, ja aika selvää että ainakaan takavetoversio ei siitä itse nouse.

Eilen kun lähdin Mitsulla jonnekin, oli auton ympärillä useampi henkilö ihmettelemässä autoa. Olisin avannut ikkunan ja kysynyt onko penari jumissa ja kaipaavatko apua, mutta kun peruutin portista ulos koko jengi lähti kävelemään pois paikalta.

Tänään sitten selvisi että eilen siinä oli käyty autokauppaa, ja nyt multa apua kaipaava pariskunta oli auton uudet omistajat, jotka oli ostaneet sen koeajamatta. Vanha omistaja siis varmaan todennut että siinä pysyy kuin tikku paskassa, kannattaa myydä pois :mrgreen:

No kun pyynti oli lapio, niin hain tallityömaalta lapion ja nappasin ämpäriin vielä sepeliäkin mukaan. Auton uusi isäntä kaiveli lapiolla jäätä renkaiden edestä, mutta eipä takaveto sillä hievahtanutkaan.

Aika pian touhua katsottuani totesin että mulla olis tossa nelivetoinen virtahepo vetokoukulla, että haenko sen ja hinausköyden? Lisäapu kelpasi ja pikku nykäisyllä kiesi nousi kuopistaan.

Reilu viikko sitten tuli lumitöitä pihassa tehdessä joku kaveri pyytämään jelppiä Mersunsa irrottamiseen siitä nyt pelastetun bemarin viereisestä paikasta. Nää parkkipaikat on siis ihan tasamaalla tien poskessa eikä siinä ole edes lumivallia auran jäljiltä, vaan autot nyt vain uppoaa näillä keleillä paksuuntuvaan jäähän jos ne seisoo useamman päivän paikoillaan.

On kyllä karmeet kelit, eikä koske vain tienvarsiparkkia. Tänään joutui Mitsullakin kiertelemään vastaantulijoiden kaistan kautta, kun Teollisuuskadulla kuopat jäässä alkoi näyttää sellaisilta ettei riitä Mitsussakaan maavara. Ja tuntuu että mitä urbaanimmassa ympäristössä ollaan, sitä kehnommassa kunnossa on tiet.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja aero »

AZP kirjoitti:
Ke Helmi 16, 2022 21:35
Nää parkkipaikat on siis ihan tasamaalla tien poskessa eikä siinä ole edes lumivallia auran jäljiltä, vaan autot nyt vain uppoaa näillä keleillä paksuuntuvaan jäähän jos ne seisoo useamman päivän paikoillaan.
Etenkin jos aurinko pääsee lämmittämään renkaita, niin siinä nollan nurkilla ne sulattaa sitten jäätä altansa ja uppoaa kivasti just siihen.
AZP kirjoitti:
Ke Helmi 16, 2022 21:35
Ja tuntuu että mitä urbaanimmassa ympäristössä ollaan, sitä kehnommassa kunnossa on tiet.
Joo, ei meillä täällä maalla ole kertaakaan tuntunut siltä, että Jaguar, Alfa tai TVR olisi yhtään liian matalia. Pikemminkin päinvastoin, voisi huoletta vielä pudottaakin ihan reilusti. Tosin parin notkollaan olevan sillanalusen kohdalla tulee kieltämättä mieleen, että Jaguarille (XE, eli ei mikään maastomöhkö) on valmistajan toimesta luvattu 30cm kahluusyvyys, vaikkei niissäkään oikeasti ole kuin vajaa 10cm vettä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Siinä autetun bemarin sijoilla on nyt muutaman päivän maannut Focus. Katsotaan onko siinä seuraava nyppäistävä :mrgreen:

Mutta ihan toiseen asiaan: mediassa sitä vaan rummutetaan miten energian hinnat keulii ja meillä Turussa se sähkö vaan halpenee :mrgreen:

Nimittäin päivän lehdestä sain lukea, että Turku Energia alentaa siirtomaksujaan, ja tämähän ei tullut sinänsä yllätyksenä että viime vuonna hyväksyttiin sähkömarkkinalain muutos, joka pakottaa monta siirtoyhtiötä alentamaan maksujaan. Ja 1.4.2022 alkaen Turku Energia laskee alvillista siirtomaksuaan 2,18 sentistä 1,75 senttiin.

Huhtikuusta alkaen meidän kotisähkön kWh-hinta koostuu näistä:
energia (Vattenfall): 4,93 snt (hinta voimassa kesään 2023)
siirto (Turku Energia): 1,75 snt
sähköverot (Sanna Marin): 2,79372 snt
Yhteensä: pyöreät 9,47 snt/kwh

Kun siis lehdestä lukee sähköautojen koeajoissa miten ajelujenkulut on laskettu "keskimääräisen 15 sentin kwh-hinnan mukaan", niin meillä täytyy leikata yli kolmannes noista laskelmista pois :mrgreen:

Tasan ei käy onnen lahjat sähkönhinnoissa. Ensinnäkin tietty mulla on osunut kiinteän hinnan kiinnittäminen hyvään saumaan, kun ei mistään taida tällä hetkellä saada kiinteää sähkönhintaa alle yhdeksän sentin. Siis energiaa ilman valmisteveroa ja siirtomaksuja.

Lisäksi siirroissa on kohtalaisen suolaisia eroja ihan lähialueillakin sen mukaan kenen piuhat seinään tulee. 30 km päässä mökillä Vattenfallin ja Sannan hinnat on samat, mutta siirto (Caruna) on 4,56 snt/kWh ja siten kokonaishinta 12,28 snt/kWh. Hinnanalennuksista ei ole Carunalta mitään kuulunut. 1.4. alkaen mökillä siis siirto on vaatimattomat 160 % kalliimpaa mökillä kuin kotona. Perusmaksuissa Turku Energian hinta on 6,98 €/kk ja Carunan vaatimaton 19,32 €/kk eli Caruna on 177 % kalliimpi. Mökin liittymä laskutetaan vielä alemman liittymäkoon mukaan kuin kotona, eli kotona oleva 3x25A liittymäkoko olisi mökillä perusmaksultaan vielä monta euroa kalliimpi.

Toisaalta se on silleen ihan ymmärrettävää, että kaupungissa se meidän siirto tulee tuosta kadulta, josta se tulee aika moneen taloon vaikkapa kilsan säteellä katsottuna. Mökillä menee pitkin metsiä ilmajohtoa satoja metrejä per kiinteistö, joten on siellä sitä rakennettua ja ylläpidettävää infraakin per liittymä ihan jonkunkin verran. Ei Wolttikaan kuskaa ruokaa tai taksi kehoja samalla hinnalla kauas korpeen kuin lähelle kaupunkiin. Eli ei ole perusteita vaatia sitä että mökillä siirron pitäisi olla samanhintaista kuin kaupungissa. Varsinkin kun tuolla päivitetyllä hinnalla Turku Energia kilpailee varmaan Suomen halvimman siirtoyhtiön tittelistä jo.

Tuossa TS:n jutussa mainittiin muuten että Turku Energia alensi siirtomaksujaan viime vuonnakin. Tämä oli jäänyt multa jotenkin huomaamatta ja nyt jälkilaskennassa kävi ilmi että kun 1.1.2021 siirto oli halventunut 2,46:stä 2,18 senttiin, niin Mitsun kuluistakin oikaistiin muutama euro pois. Reilun kahden vuoden ja 17 tkm aikana mulla ei olekaan mennyt Mitsun bensoihin ja sähköihin 816 vaan 812 euroa :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Joko törsäsit 4 euroa vai pistitkö pörssiin :lol:

Näitä sun juttuja lueskellessa tulee aina mieleen meidän talousjohtaja. Kumma juttu :mrgreen:
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Luonteeseeni ei kuulu törsätä ja tänään on lauantai niin ikävä kyllä pörssi on kiinni :mrgreen:

Ja maailmahan tarvitsee johtajia, varsinkin talousjohtajia :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Turkuenergialla on sellainen mukava tilanne, että saaristo ja pohjois-turku on Carunalla. Kaupunkiyhtiöllä on vain tiivistä kaupunkialuetta ja pääomasijoittajalla investointeja vaativa haja-asutusalue, eli molemmat on tyytyväisiä.

Lakimuutoksesta huolimatta Carunan bisnes rullaa ihan mukavasti. Pääomasijoittajalle ei voisi olla parempaa kohdetta kuin investointeja vaativa luonnollinen monopoli, josta saa lain nojalla repiä riskittömästi suunnilleen samanlaista tuottoa kuin pörssistä keskimäärin.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Vastaa Viestiin