Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13155
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

^paitsi että olettamalla tekevänsä asunnolla aina voittoa voi vain pettyä, mutta olettamalla autoilun kulut vähintään viideksi tonniksi voi vain yllättyä positiivisesti :mrgreen:

Mutta markkina on kyllä sekaisin, se on ihan selvä että se on tän halpuuden takana. Toki siis käyttökulut on Mitsussa muutenkin alhaiset mun käytössä, mutta toi historiasta poikkeava arvonalenema on tässä se salaisuus.

Toki olin autoa ostaessani sitä mieltä että päinvastoin kuin mitä pahat kielet silloin puhuivat, ladattavat autot tulisi pitämään arvonsa paremmin kuin perinteisillä voimanlähteillä kulkevat. Mutta en mä nyt suoraan sanottuna tällaista hulabaloota uskonut näkeväni kuin mitä viimeisen vuoden aikana on tapahtunut. Jos olisin tällaisen aavistanut niin olisi mennyt jo viime vuonna uusi sähköauto tai pari tilaukseen ja tiliä olis jo tehty :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2835
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja Cona »

...siinä on aina se jos. Niin kauan kuin tuotetta ei ole realisoitu niin kyseessä on spekulatiivinen arvo. :wink:

Juttelin erään metallialalla olevan tekijän kanssa ja oli keväällä kieli pitkällä odotellut teräksen huippuhintojen aikaan, että jos vielä vähän nousisi ja hillonut tavaraa.. no nyt hinta on puolet siitä, mitä keväällä. :roll:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Verottajakin muistuttaa kuluttajia tässä erikoisessa markkinatilanteessa.
https://www.is.fi/autot/art-2000009155693.html
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
aero
-
Viestit: 8639
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja aero »

^No perskuta. Tasapuolisuuden nimessähän tuon pitäisi toimia toisinkinpäin - pitäisiköhän ilmoittaa persnetolla myydyn Jaguarin rahahukka pääomatulovähennykseen ja katsoa, mitä verottaja sanoo :D
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Heitänpä minäkin lusikkani soppaan. Työkaveri pisti vastikään uutta työsuhdeautoa tilaukseen. Oli päätynyt Volvon XC40 Rechargeen, koska se oli ollut vuokraltaan halvempi kuin Ioniq 5. Hänen tapauksessaan vuokrahinta Ioniqille olisi ollut yli tonnin kuussa ja Volvo oli tullut rapian satasen halvemmaksi. Omassahan vuokra ennen tuönantajan väliintuloa oli rapia 800 €. Itse, kun mietin noita vaihtoehtoja, niin Volvo jäi aika aikaisessa vaiheessa pois, kun oli ainakin hankintahinnaltaan selvästi Hynkkyä kalliimpi. Taisi jopa Polestar olla Volvoa halvempi ja sekin oli kuitenkin melkein kympin Hynkkyä kalliimpi niillä varusteilla, mitkä olisin halunnut.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5299
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Juho80 kirjoitti:
Ti Loka 25, 2022 07:38
Verottajakin muistuttaa kuluttajia tässä erikoisessa markkinatilanteessa.
https://www.is.fi/autot/art-2000009155693.html
Is jakaa väärää tietoa vaikka on ton esimerkin Jaakonki apinoinu suoraan verottajan esimerkistä. Ei se oo tonnin voitto, vaan yli tonnin myyntihinnan voitto. Mun luetunymmärtämisellä...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3092
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja viggen »

Käytetäänkö samaa käytäntöä, jos vaihtaa auton saa enempi mitä itse on maksanut :?: 8O
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13155
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

aero kirjoitti:
Ti Loka 25, 2022 09:57
Tasapuolisuuden nimessähän tuon pitäisi toimia toisinkinpäin
Tasapuolisuus + verottaja = syntax error

Kieltämättä tekis mieli kokeilla joskus jos olis niin hyvässä tilanteessa että olis voitolla myytävä auto, että myisi samaan aikaan sitten toisen auton tappiolla, mieluiten vielä suuremmalla tappiolla kuin mitä voitolla myytävästä saa voittoa. Sitten laittais veroilmoitukseen molemmat kaupat ja saisi autokaupoista yhteensä syntyneen tappion pääomatulojen vähennyksiin. Jos verottaja alkais riitauttamaan että vain voitolla myytävä auto menee verotukseen, niin sitten hakemaan oikaisulautakunnan, hallinto-oikeuden ja viimekädessä KHO:n kautta oikeuskäytäntöä siihen miten symmetrisesti näitä asioita oikein kuuluu katsoa.
JP_Vette kirjoitti:
Ti Loka 25, 2022 13:01
Is jakaa väärää tietoa vaikka on ton esimerkin Jaakonki apinoinu suoraan verottajan esimerkistä. Ei se oo tonnin voitto, vaan yli tonnin myyntihinnan voitto. Mun luetunymmärtämisellä...
Olet oikeassa ja tämä näkyy olevan oikaistu IS:n juttuunkin nyt.

Edelleenkään ei autoverkkokaupasta ole kuulunut mitään uutta toimitusaika-arviota Hynkylle. Silti olen jo alkanut selailemaan mahdollisia väliaika-autoja kun autokuume painaa päälle. Kaksivetoisia Ioniqqeja, isoakkuisia single motor Polestareja ja 80-akkuisia Enyaqqeja saisi noin 53-57 t€ hintatasolla vähänkäytettyinä eli heti käteen. Nelivetoisia sitten jollain 62-65 t€:lla, samalla rahalla irtoaisi AWD Id.4 tai Model Y long rangena ja AWD:nä. Mutta syystä tai toisesta kaksivetoisia isoakkuisia ID.4:sia myydään luokkaa 47-48 t€:lla. Siis joku tämmönen: https://www.nettiauto.com/13209028

Tesla Model 3:kin vois mennä väliaikaisena autona, tosin jos se Hynkyn toimitus menee kesään 2024, niin väliaikaisuus tarkoittaisi tässä kohtaa yli 1,5 vuotta. Enempiajettuja (luokkaa 100 tkm tai yli) kolmosia sais 45 t€:lla, mikä ei vähänajettuun ID.4:seen verrattuna tunnu mitenkään houkuttelevalta. E-troneja olen myös vilkuillut edelleen, ne on kaikki nelivetoja ja pikkuakkuiset lähtee nyt noin 52 t€:sta mutta ne on sitten karvapersevarusteltuja hintahaitarin alapäässä. Isoakkuisesta pitää pulittaa sitten alkaen n. 62 t€, järkevillä varusteilla tonni-pari enemmän, mikä taas vois tuntua ihan varteenotettavalta vaihtoehdolta verrattuna ylempänä mainittuihin kansanautoijen nelivetoversioihin.

Mutta nyt jäitä hattuun, sano. Tollasille rahasummille löytyy kyllä fiksumpaakin käyttöä :D Tässä vaan lokakuu edennyt Mitsun kanssa sellasilla bensankulutuksilla että alkaa sylettää. On meinaan tullut viikonlloppuisin ajeltua pidempää reissua muutamaan kertaan kun taas arkipäivisin on kelit olleet niin nätit että olen vielä ajellut Kuplalla. Lopputuloksena sellainen yli viiden litran keskikulutus ajotietokoneessa 8O
Viimeksi muokannut AZP, Ti Loka 25, 2022 18:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5299
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

AZP kirjoitti:
Ti Loka 25, 2022 18:00

Kieltämättä tekis mieli kokeilla joskus jos olis niin hyvässä tilanteessa että olis voitolla myytävä auto, että myisi samaan aikaan sitten toisen auton tappiolla, mieluiten vielä suuremmalla tappiolla kuin mitä voitolla myytävästä saa voittoa. Sitten laittais veroilmoitukseen molemmat kaupat ja saisi autokaupoista yhteensä syntyneen tappion pääomatulojen vähennyksiin. Jos verottaja alkais riitauttamaan että vain voitolla myytävä auto menee verotukseen, niin sitten hakemaan oikaisulautakunnan, hallinto-oikeuden ja viimekädessä KHO:n kautta oikeuskäytäntöä siihen miten symmetrisesti näitä asioita oikein kuuluu katsoa.
Luulen, että jos veronmaksajalla on joka vuosi paljon käsikoplausta veroilmotukses, niin tommonen auton myyntitappion kirjaaminen vois mennäkki läpi. Sitte taas jos joku perusduunari, joka lähinnä selittelee vuosittain omaa autoa työpaikalle menoon laittais vähennyksen, niin se jäis varmaan heti selvityspyyntöhaaviin vain, koska se poikkeaa omasta historiallisesta massasta. Sitä en sitte tiedä, että kuinka iso lasku siitä tulee, jos jättää lukematta syventävän vero-ohjeen, avaamatta netis ne kaikki infopallurat ja vain reiluuden nimissä naksuttelee vähennyksiä itselleen.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13155
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

^Aiheettomasti vaaditusta vähennyksesta kuten tollasesta tapiosta joka ei ole vähennyskelpoinen, määrätään veronkorotus, joka on 0,5-10 % perusteetta vaaditun vähennyksen määrästä, minimimäärä on 75 euroa. Laitat kymppitonnin myyntitappion autosta vähennyksiin, niin se maksaa sulle sitten 75-1000 € riippuen miten kiukkusella päällä verotäti on.

Siinä ei auta selittely että ei lukenut ohjeita tai ei ymmärtänyt lukemaansa. Se on yhtä hyvä selitys kuin liikenteessä pollarille selittää että ei osaa liikennesääntöjä.

Veronkorotus määrätään usein ihan tulkinnanvaraisista asioista ja hyvällä ja painokkaalla perustelulla voi jo määrätyn veronkorotuksen saada peruttua ja vaaditun vähennyksen hyväksyttyä ilman että asiasts tarvii mennä oikaisulautakuntaan tai oikeuteen. Kokemusta on.

https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/ve ... onkorotus/
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3092
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja viggen »

Täällä voi tehdä ns. öppet yrkande, silloin ei tule veronkorotusta. :idea:
Avoin vaatimus on, kun verovelvollinen esittää veroilmoituksessa selvityksen verovähennyksestä. Avoin hakemus tehdään kohtaan "Muut tiedot" tai ilmoituksen erityisliitteeseen ja sitä käytetään pääasiassa silloin, kun verovelvollinen ei ole varma, onko tietty kulu vähennyskelpoinen. Avoimen hakemuksen tehneen ei tarvitse maksaa lisäveroa, jos Ruotsin verovirasto hylkää vähennyksen.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5299
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^^Siis jos luetunymmärtäminen ei ole selitys, niin saako niiltä sitte edes tarkkoja neuvoja vai ovatko nekin ympäripyöreitä ja tulkinnanvaraisia, jotka eivät sido neuvojaa mihinkään? Siis joo, jotain lahjaverojen ennakkopäätöksiä voi hakea, mut vähennyksis.

^Toi kuulostaa fiksulta ja työllistävältä. Suomessahan tommonen tois varmaan sellaset käsittelyajat, että nuorellaki kaverilla perikunta sais sen päätöksen. Joku lahjaveroki täällä kestää kuukausitolkulla, vaikka lahjan arvon on ensin kertonut verottajalle kaupanvahvistaja ja sitten itse lahjan saaja vielä heti perästä.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13155
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

JP_Vette kirjoitti:
Ti Loka 25, 2022 20:10
aako niiltä sitte edes tarkkoja neuvoja vai ovatko nekin ympäripyöreitä ja tulkinnanvaraisia, jotka eivät sido neuvojaa mihinkään?
Sellasiin selkeisiin tilanteisiin saa selkeitä neuvoja mutta kaikki tulkinnanvaraisuudet jäävät kyllä puhelinpalvelusta kommentoimatta. Ja kommentoivat mitä vaan, niin ne kommentit ei sido verohallintoa.

Esimerkiksi jos nyt soittaisi verohallintoon ja kysyisi että mites käsitellään tuloverotuksessa tuollaiset yksityishenkilön autokaupat joista toinen voitolla ja toinen tappiolla, niin tasan varmasti et saa mitään selkeää vastausta. Jos kysyt vain voitollista autokauppaa niin vastaus on varmaan että menee pääomaverolle, tai jos kysyt tappiollista autokauppaa niin vastaus on varmaan että sellasesta mitään vähennystä saa. Mutta jos noi yhdistää mun mainitseman esimerkin tapaiseksi keissiksi, niin menee varmasti verotädillä purkka väärään kurkkuun eikä lausu mitään.

Tollasessa tapauksessa voi sitten hakea ennakkoratkaisua ennen kuin ryhtyy toimiin, mutta se kestää muutaman kuukaudenja päätös muistaakseni maksaakin joitain satasia.

Edes verohallinnon säännönmukaisessa verotuksessa tekemään päätökseen ei voi täysin luottaa. Verohallinnossa toimii nimittäin erillinen yksikkö nimeltä veronsaajien oikeudenvalvontayksikkö (VOVA). Sen tehtävänä on valvoa että veronsaajat eli kunnat ja valtio saavat veronsa, eikä verohallinto töpeksi tai ole laiska verojen keräämisessä. Eli jos verohallinto hyväksyisi esimerkkitapauksessa että ei-elinkeintotoimintaan (eli siis verovelvollinen ei ole autokauppias) kuuluvan autokaupan tappion saa vähentää toisen autokaupan voitosta, niin VOVA voi viedä asian oikaisulautakuntaan ja verohallinnon tekemä päätös voidaan todeta siellä vääräksi. Seurauksena sitten vähintään maltillinen 7 % viivästyskorko maksettavalle verolle ja mahdollisesti rangaistuksena vielä se veronkorotus. Oikaisulautakunnan päätöksestä voi valittaa hallinto-oikeuteen ja sen päätökseen voi hakea valituslupaa korkeimmasta hallinto-oikeudesta. Käsittelyajat on pitkiä, tällä hetkellä oikaisulautakunnassa vähintään vuosi ja yhden HO:n keissin kohdalla tuomarit puntaroi asiaa kolme vuotta, KHO taas mietti valituslupaa vuoden ja antoi kielteisen päätöksen. Lopputulemana verovuoden 2015 asia sai päätöksensä vuonna 2022, tosin KHO:n päätökseen haettiin vielä viimeisenä oljenkortena päätöksen kumoamista, joka on edelleen käsittelyssä. Meinaan se 7 % korko kerryttää jonkin verran pääomaa kun asiaa käsitellään vielä 7 vuotta verovuoden päättymisestä.

Oikeuslaitoksessa vero-osaaminen on välillä mitä sattuu, ja tulkinnanvaraisissa kysymyksissä päätökset voi olla mitä tahansa. Eniten tilanteesta nauttii verokonsultit, jotka näitä valituksia ja veroilmoituksia laatii, mutta kantavat tietenkin konsultin vastuun, eli laskuttavat työstään mutta hävityissä tapauksissa verovelvollinen maksaa viulut, veronkorotukset, verot ja viivästyskorot. Voittavissakin tapauksissa yleistä on että verovelvollinen maksaa omat oikeudenkäyntikulunsa.

Tästä nyt voi päätellä että mitään satasten tapausta ei kannata viedä eteenpäin muutoin kuin jos on pinkka kunnossa ja asia menee silleen tunteisiin että ei voi jättää sitä silleensä vaan haluaa katsoa sen loppuun.

Toi Ruotsin malli kuulostaa tosiaan ihan fiksulta, kun ei ole riskiä rangaistuksesta. Suomessa ei oikein voi luottaa siihen että saa järkevän päätöksen, sitä ilmentää jo se että esimerkiksi omassa tapauksessani vähennyksiä haettuani sain lisätietopyynnön, johon vastasin perusteellisesti. Sen jälkeen sain ilmoituksen että vähennyksiä ei hyväksytä ja rangaistuksena tulee veronkorotus. Laitoin tähän vielä vastineen jossa väänsin rautalangasta miten vähennys liittyy tulonhankintaan ja että en tyydy verohallinnon päätökseen vaan vien sen oikaisulautakuntaan, niin sain vastauksena päätöksen jossa vähennys hyväksyttiin, veronkorotus peruttiin ja kaikki olikin ok. Eli rangaistustilanteesta päädyttiin kertaheitolla päätökseen jonka mukaan asiassa ei ollut mitään huomautettavaa. Selvä merkki siitä että päätöksiä tehdään verohallinnossa ihan miten sattuu ja ammattitaito on kadoksissa. Ehkä se mun viimeinen vastine sitten päätyi astetta isomman kekkosen pöydälle joka ymmärsi lukemansa ja sanoi alaiselleen että lopeta dorkailu ja hyväksy se vähennys.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13155
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Lokakuu:
matkaa 810 km
sähköä 109 kWh
bensaa 35 litraa
Rahaa näihin 80 €

Alusta (10/2019) laskien:
matkaa 22 223 km
sähköä 5456 kWh
bensaa 381 litraa
Rahaa näihin 1200 €
Kulutus ja kulut per 100 km: 1,7 litraa + 25 kWh eli 5,4 €

Ei oikeastaan mitään muuta raportoitavaa. Jossain edellisissä viesteissä tuli jo kommentoitua että lokakuu meni kaksijakoisesti niin että joko ajettiin pitkää matkaa tai peräkärry perässä keskipitkää, pienemmät ajot ajeltiin vielä aika pitkälti Kuplalla. Siinä yksinkertainen syy karmeaan 4,3 litran keskikulutukseen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13155
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tänään meni kitkat Mitsuun alle mittarilukemalla 148 899 km. Sellainen hieman yli 4 tkm tuli kesärenkaille tällä kaudella matkaa, ja digimauserilla suoritetut mittaukset näytti vähän sellaiselta että pintaa ei kulunut pois oikeastaan ollenkaan. En tiedä alkaako renkaat jo kovettua sen verta että tosiaan eivät enää kulu vai mistä on kyse.

Tänään huomasin että hanttarin puolen karttavalo ei toimi, pitää tutkia onko kyseessä kontaktihäiriö polttimon kannassa vaiko meneekö ihan jopa polttimo vaihtoon. Muuten ei raportoitavaa vikalistaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin