Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

^ ^^ Vaan kumpi lähtee viivalta kiivaammin?

No joo, Ford Mach E olisi ollut helpommin sulateltava.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
aero
-
Viestit: 8699
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja aero »

tsaarela kirjoitti:
Pe Loka 16, 2020 19:16
^ ^^ Vaan kumpi lähtee viivalta kiivaammin?
Tyypillinen kommentti teslakuskeilta, joille linkoefekti (kieltämättä hieno) on lähes tulkoon kaikki kaikessa. Mutta vaikka viivalta irtoamisella onkin oma merkityksensä, on urheilu-, poni- ja muskeliautoissa vähän muutakin ominaisuutta, joka niistä tekee urheilu-, poni- tai muskeliautoja. Se on se kokonaisuus, ei yhden osa-alueen summa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13219
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Hienoin linkoefekti löytyy kyllä siitä ainoasta oikeasta Linkosta :mrgreen:

Kuva
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Totta. Tuollaista ajaessa tuntuu siltä, että linkoa vasta jännitetään.

AZP on moneen kertaan täällä kerettiläiseksi, roviolla poltettavaksi, havaittu.

Toista se oli vanhaan hyvään aikaan, kun tehtiin aidolla my 1997 sitruunan värisellä Berlingolla pistokeikka etelästä Ouluun. Neljä äijjää ja n. 300kg kampetta mukana. 1.4-litraisen ranskalaisen, ahtamattoman, eli aidon polttomoottorin murskaava vääntö on jäänyt mieleen.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13219
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Seuraa töpseliautosooloseksiä. Jos siis aikuisviihde tai sähköllä etenevät ajoneuvot aiheuttavat mielipahaa, kannattaa lopettaa lukeminen. En ota mielipahasta vastuuta. Turha tulla mussuttamaan että miksi tällaista pitää lukea, jos kerran menit itse lukemaan.

Vuosi takana. Itse asiassa vähän standardivuotta enemmänkin koska karkausvuosi osui kohdalle. Jos tarkkoja ollaan, niin tässä on mukana ostopäivän 19.10.2019 ajeluja sekä kaikki tämän päivän ajelut, eli dataa yhteensä jo 367 päivältä. Mutta ei tämä päiväntarkkaakaan tilastointia ole, joten menköön :mrgreen:

8436 kilometriä. Se on tietty vuodessa monelle vähän, mutta mulle aika standardi jo monen vuoden ajan. Ekalla Saabilla tuli päästeltyä reilu viisi vuotta tahdilla 8500 km/v ja toisella vajaa viisi vuotta tahdilla 9200 km/v. Ennen Saabia ajoin Mazdalla pari vuotta reilu 7000 km/v, silloin asuin ja työskentelin keskustassa, eli töihin käveltiin eikä ajettu. Ei nää isosti kokonaismäärät tästä tunnu elävän, vaikka itse muuttaa, työpaikka vahtuu, työpaikka muuttaa, tulee perheenlisäystä, autot vaihtuu, korona, etätyöt yms. kaikki vuoden 2020 paska.

Otetaas energiakulut nyt ekana:

Alusta laskien (12 kk):
matkaa 8436 km
sähköä 2034 kWh
- maksullista sähköä 1735 kWh = 186 €
- ilmaista sähköä 300 kWh
bensaa 134 litraa = 190 €
kulutus yhteensä (24 kWh + 1,6 litraa)/100 km
toteutuneet energiakulut yht. 376 € -> 4,5 €/100 km

Katotaas mitä mä uumoilin tän ketjun aloitusviestissä, että paljonko mulla menis:
AZP kirjoitti:
Su Loka 20, 2019 21:58
Polttoaine/sähkökustannukset arvioin jonnekin 400-600 euron välille vuodessa (Saabissa 1000-1100 €/v), ja verot Mitsussa on noin 160 euroa vuodessa (Saab 716 €). Vakuutus on Saabissa ollut halpa, luokkaa 360 euroa vuodessa, kun Mitsulla hinta nousee nyt noin tuplaksi.
No energiakulut meni kivasti jopa alle oman haarukan. Vuosiverot laski vuodenvaihteessa ja on nyt 119 euroa vuodessa. Vakuutuksestakin sain keväällä kilpailutuksen kautta kivasti pois ja hinta on nyt 588 €/v.

Elikkäs laskelmaa kokonaiskuluista:
Enegiat: 376 €
Verot: 120 € (huomioitu viime vuoden korkeampi vero, mutta auto sai kilvet vasta marraskuussa, joten veroja ei ole maksettu koko vuodesta
Vakuutus: 633 €
Käyttökulut: 52 € (2x sulat ympäriinsä, toiset tosin käyttämättöminä takakontissa vielä)
Huoltokulut: 344 € (määräaikaishuolto, jarrupalat, peräöljyt tarvikkeineen ja raikkari)
Korjauskulut, fiksit ja niksit: 19 € (takaluukun pahvin kiinnikkeet ja tuulilasin kiillotusaine)
Varustelut: 344 € (koirakalteri, kattotelineet, takaluukun kumimatto, peräkärrytöpselin adapteri, yms.)
PIssapoikaa en ole vuoteen ostanut, autopesussa on käyty ehkä viitisen kertaa, eli laitetaan siitä satanen päälle, vaikkei niitä ylhäällä olekaan.
Yhteensä näistä: 1988 oiroa vuodessa

Tähän sitten pitää arpoa jotain arvonalenemaa. Siihen ei oikein ole validimpaa keinoa kuin käyttää tuttua 15 % arvonalenemaolettamaa ja validoida saatu luku nettiautossa. Se olis pauttiarallaa 3400 euroa, joka näyttää Nettiauton haulla suunnilleen oikeansuuntaiselta arviolta.

Pyöristämme kokonaiskulut 5400 euroon. Ihan ei päästy tasan viiteen tonniin, joka oli Saabin vakiolukema vuodelle. Mutta aika lähelle kuitenkin. Ja kai sitä jotain pitää maksaa siitä että alla on isompi ja nelivetoinen auto, jonka kanssa on kyllä saanut aika paljon vähemmän liata omia käsiään kuin mitä loppuunajetulla Saabilla. Että kyllä tämä eka vuosi vahvisti nyt mun hypoteesin siitä että kalliilla töpseliautolla voin päästä samoihin kokonaiskuluihin kuin halvalla loppuunajetulla Saabilla. Taloudellisesti siis ihan fiksu vaihto tuli tehtyä vuosi sitten, vaikka kyllähän tuo silmä edelleen hakeutuu aina Saabeihin kun niitä liikenteessä vastaan tulee.

Ja tästä eteenpäin tuo vuosittainen arvonalenema euroissa tietty pienenee koko ajan, ellei markkinalla tapahdu mitään erikoista. Toisaalta tuleviin vuosiin tulee sitten sellaisia kulueriä joita ei nyt ekana vuonna ollut, kuten renkaiden uusintaa, isompaa huoltoa jne. Eli potentiaalisesti pysytään tässä viiden tonnin pinnassa, pahimmassa tapauksessa reilusti yli. Paljon tuota pienemmällä ei tätä pysty pitämään, kun miettii että mistään noista ylläolevista nyt oikeasti ei pysty omalla toiminnallaan merkittäviä säästämään.

Autosta itsestään löytyy kaikki kokemukset tästä ketjusta, mutta yhteenvetona voi sanoa että mitäänhän autosta ei vuoden aikana ole hajonnut eikä muutenkaan ole mitään ongelmia esiintynyt. Mitsussa on mukava matkustaa ja sitä on ihan kiva ajaa, jopa ulkonäkö on alkanut miellyttää jonkin verran silmää, vaikkei tämä nyt mikään NG-kolkin veroinen kaunotar ole edelleenkään. Talviominaisuudet jäi kyllä viime talvena pääosin testaamatta, kun ei lunta ja jäätä kauheasti näkynyt.

Akun kunto kun aina näissä monia mietityttää, niin tässä yksilössä se on edelleen keskimääräistä Mitsua paremmassa kunnossa. Heti auton ostaessani mulla ei ollut sopivaa OBD-palikkaa akun kunnon lukemiseen, joten ekan lukeman sain vasta joulukuussa. Tuolloin SOH oli 33,2 Ah eli 87,4 %. Siitä se on tullut 1-2 kk välein alas 0,1 Ah:n pykälillä, kerran pudotus oli talvella jostain syystä 0,5 Ah. Mitsufoorumilta ja kaikentietävästä Facebookista olen ymmärtänyt, että tämä on jossain määrin normaalia, että pudotus on joko 0,1 tai 0,5 Ah. Viimeisin päivitys on tämän kuun alusta, jonka jälkeen lukema on ollut 32,0 Ah eli 84,2 %. Autolla kuitenkin ikää kuusi vuotta ja lasissa 135 tkm, joten lukema on ihan tyydyttävä. Ja tosiaan suurimmassa osassa Outlandereita on akun kunto tullut nopeampaan alas, siitä löytyy laajaa tilastotietoa PHEV Watchdog-sovelluksen maksaneille käyttäjille avoimesta tietokannasta.

Sellainen huomio vielä, että tuo Ah/%-lukema on siis BMU:n (Battery Management Unit) laskema arvio kapasiteetista. Näissä on ollut sellaista taipumusta, että BMU on pessimistinen ja sen resetoinnilla SOH on asettunut ajan kuluessa huomattavasti korkeampiin tasoihin kuin ennen resettiä. Itse en ole alkanut resetoimaan, koska luvut on ilman sitäkin hyvällä tasolla.

Akun kapasiteettitakuuhan on näissä 8v tai 160 tkm, ja rajana 70 %. Kaikista näistä ollaan vielä aika kaukana. Ja prosenteista viis, tällä ajaaa edelleen sen noin 40 km sähköllä optimiolosuhteissa, joten paljoa ei range uudelle häpeä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja Haza »

Voin luvata pikku teaserina kirjoitella melkein vastakkaisia ajatuksia yhteenvetona kunhan löydän jonkun hölmön ostamaan tuon oman mitsun..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13219
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Odotan mielenkiinnolla :mrgreen:

Favebookin kärsäryhmässä kommentoin että vuosi huoletonta mitsuilua takana, vastauksena tuli toiselta mitsuilijalta kommentti, että heilläkin vuosi takana ja ohjelmassa oli vain muinaismoottorin porsiminen, akuston vaihto, 4x pajalla jarrujen takia ja muutama muu pikku vaiva :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2846
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja Cona »

Voiko olla, että halpa plugari on yhtä lailla riski kuin halpa tavisauto?! :D
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13219
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

^autojahan nämä on, ja suurimmaksi osaksi samaa tekniikkaa kuin tavisautot. Suunnilleen samat murheet siis näissä tulee vastaan iän, huonon pidon, kilsojen ym. seikkojen seurauksena. Ja sen päälle sitten tietenkin vielä erikseen sähköisen voimalinjan potentiaaliset murheet. Vuoden kun tässä on lueskellut suomalaisia ja kansainvälisiä foorumeita ja FB-ryhmiä, niin on syntynyt jonkinlainen kuva siitä minkälaisia tyyppimurheita Outlander PHEVissä tulee useimmiten vastaan. Kuten yleensä, siitä ei oikein saa selvää miten yleisiä murheet on, koska harva siellä raportoi ongelmattomuudesta, kuten asia on vähän kaikilla foorumeilla.

Off topicia sivuten: oli aikaisemmin juttua siitä, että usein näkee lehdistössäkin virheellisesti väitettävän, että töpselikärsässä on CVT-vaihteisto. Erehdys johtunee siitä että bensakoneisessa Outlanderissa sellainen on, ja toisaalta PHEVissä alle 65 km/h nopeuksissa bensamoottorin ja pyörien välillä ei koskaan ole kiinteää yhteyttä, vaan bensakone ainoastaan tuottaa sähkömoottoreille virtaa tarvittaessa, ja siksi moottorin kierrokset ja nopeus ei ole synkassa.

No Honda sotkee näköjään tätä maailmaa lisää uudella Jazz Hybridillä (itsevetävä), jonka koeajo on uusimassa TM:n digilehdessä otsikolla "Uusi Jazz-hybridi laulattaa vaihteita joita siinä ei olekaan". Nimittäin voimalinja on Jazzissa hyvin samankaltainen kuin Mitsussa, eli bensakoneella on pyöriin olemassa vain yksi välitys, jonka voi kytkeä päälle maantienopeuksien lähestyessä. Tätä pienemmillä nopeudella mennään aina sarjahybridinä eli bensa tuottaa sähköä ja sähkömoottori liikuttaa autoa.

Hauskaahan tässä on se, että Honda on nimennyt tämän järjestelyn e-CVT:ksi, eli hömelöimmät autotoimittajat menevät aivan varmasti lankaan ja kertovat lukijoilleen että Hondassa on remmivaihteisto. Vielä hauskempaa on se, että Honda on todennut että ostajat ei varmaan tykkään siitä remmivaihteiston omaisesta moottorin kierrosluvun ja auton nopeuden välisestä epäsynkasta, ja ohjelmoineet bensakoneen pykältämään kierroksia perinteisen vaihteiston tapaan kiihdytyksissä. Siis eli tasaisesti sähkömoottorilla kiihdytettäeissä generaattorin kierroksia muutellaan ihan vain jotta olisi tuttu ja turvallinen fiilis äänimaailman suhteen.

Eihän tuosta puutu enää kuin että ajettaisiin pelkällä sähköllä liikuttaessa kaiuttimista pörinää sisätiloihin, jotta autoilijalle tulee mukavan tuttu olo, eikä tarvi ihmetellä että onko auto rikki, kun ei kuulu mitään ääniä. Jotenkin en osaa päättää ollaanko Hondalla tyhmiä, pitääkö Honda autojen ostajia tyhminä vai onko ne auton ostajat oikeasti tyhmiä :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
aero
-
Viestit: 8699
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja aero »

Milläs se bensakone muuten noissa kytketään? Onko siellä ihan vaan tavallinen kytkin joka on yleensä auki vai tuupitaanko lisäksi jotain rattaita eri asentoon tms? Vai onko välissä jopa jotain momentinmuuntimen kaltaista pehmentämään kytkemistä?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13219
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mitsussa ainakin ihan perinteinen levykytkin, eli kytkentään tarvittavat liikkuvat osat minimoitu. Oletettavasti Hondassakin, ei tällaisessa käytössä varmaan kannata mitään momentinmuunninta väliin laittaa, maksaa vain rahaa ja pilaa hyötysuhdetta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
aero
-
Viestit: 8699
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja aero »

Sitä minäkin kuvittelen, mutta yllättäviä ratkaisuja löytyy aina joskus :). Käyttömäärä jää helposti vähemmälle kuin koneen ja vaihteiston välissä, niin ei luulisi kulumankaan olevan ongelma.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5174
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja Risto »

Aikoinaan, kun Mitsubishit olivat vielä korkealaatuisia tuotteita mm. kullattuine sähköliittimineen, oli Galant 2,3 td:ssä manuaalivaihteiston yhteydessä momentinmuunnin.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13219
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

No Mitsuhan on tuolloin korkealaatuisuusaikanaan ollut ilmeisen innovatiivinen vaihteistojen suhteen. Coltista oli joskus 80-luvulla saatavilla manuaalivaihteisto, jossa oli kertoja. Siis olikohan siinä neljä vaihdetta eteen + kertoja eli kahdeksanvaihteinen keppivaihteisto pikkuautossa 8O

Ja onhan toki tän töpselikärsänkin voimalinja innovatiivinen siinä mielessä, että aika moni muu valmistaja on pitäytynyt näiden hybridien kanssa kuitenkin perinteisessä voimalinjassa, jossa on vaihteisto ja nelivedossa voima menee taakse kardaanilla. Sähkömoottori sitten siinä polttomoottorin ja vaihteiston välissä, eli senkin voima välittyy vaihteiston kautta pyöriin. Jotenkin tuntuu, että monella valmistajalla lataushybridi meinaa enemmänkin jatketta perinteiseen polttomoottoritekniikkaan, kun taas Outlanderissa on lähdetty vähän Opel Amperan tyyliin siitä, että auto on sähköauto, jossa on polttomoottori pidentämässä toimintamatkaa ja tarjoamassa lisätehoa kun sitä tarvitaan.

Sinänsä myös jännä, että Mitsubishi, joka nyt ei 2000-luvun puolella enää oikein ole loistanut minään uuden teknologian ykköskehittäjänä, on lähtenyt jo (yli?) kymmenen vuotta sitten kehittämään jotain niinkin vuonna 2020 trendikästä kuin plugarikatumaasturi. Siis näin jälkikäteenhän on helppo todeta, että ratkaisu on ollut päivänselvä: SUVien markkinaosuus on vain kasvanut koko ajan ja nyt tulee plugarit todella lujaa, joten näiden yhdistelmähän on varma voittokortti. Mutta millä varmuudella näin uskalsi sanoa joskus vuonna 2010 ja paljonko vaati johdolta rohkeutta antaa vuori rahaa tämän teknologian kehittämiseen? Varsinkin Mitsun kokoiselta autovalmistajalta, joka ei nyt yksinään ole paistatellut millään globaalilla TOP10 autonvalmistajien listalla (nykyisin toki osana Datsun-Rellu-Mitsu -allianssia). Yleensähän nämä erikoisuudet tulee joko maailman suurimmilta valmistajilta taikka saksanpreemiumeilta, joilla on hyvien katteidensa ansiosta varaa kehitellä kaikkea jännää, ja imagonsakin takia tarve olla teknologian aallon harjalla.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
aero
-
Viestit: 8699
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja aero »

Äipän trediassa oli muuten kanssa kertoja.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin