Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV
Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV
Mitä olen kuullut niin kyllä tuossakin kovilla pakkasilla kone käy, aivan niinkuin Volvossakin.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV
En tiedä. Pitäis varmaan lukea sitä ohjekirjaa, niin osaisin vastata. Sen verran sieltä löysin vastausta näihin lämpökysymyksiin, että siellä mainitaan polttomoortorin jäähdytysvettä käytettävän lämmityslaitteeseen. Sittentodettiin, että autoissa joissa on sähkölämmitin, polttomoottorin käyttö on vähäisempää, koska sen energia otetaan ajoakusta. Tuon ymmärtää niin, että se sähkövastus ei ole vakiovaruste, jolloin autojen välillä on varmaan eroa siinä miten paljon bensaa poltetaan ihan vain lämmöntuottamiseksi. Tässä sveduille tehdyssä autossa siis on sähkölämmitys, onko sitten hollantilaisissa yleensä? En tiedä.
Luulisi kyllä että noita kunnon pakkasia varten olisi joku moodi suunniteltuna, ettei konetta rääkätä heti pakastinlämpötiloista täysillä. Se nähtäneen talvella, jos Turkuun saadaan kunnon pakkaset.
Luulisi kyllä että noita kunnon pakkasia varten olisi joku moodi suunniteltuna, ettei konetta rääkätä heti pakastinlämpötiloista täysillä. Se nähtäneen talvella, jos Turkuun saadaan kunnon pakkaset.
S10+:n osalta tämä jäi nyt testaamatta, iPadi ilmoitti ekaa kertaa autoon wifittäessä että näyttäisi olevan no-internet, siirrytäänkö mobiilidataan? Vastasin siinä paritellessa ei, enkä ole saanut ilmoitusta toistumaan. Toimivaa nettiä padi ei kuitenkaan löydä, jos se on kiinni auton wifissä. A3:ssa ei sim-korttia olekaan, mutta oletan että se ei ymmärtäisi kysyä mitään.
Viimeksi muokannut AZP, Pe Loka 25, 2019 22:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV
Sain sen S10+:kin toimimaan lopulta. Uudemmassa luurissa pitää käydä liittämässä puhelin wifiasetuksissa ensin auton wifiin salasanalla ja sen jälkeen avata appi ja liittää se siellä vielä uudelleen. Vanhemmissa riittää vain apin kautta parittaminen.
Ja kyllä, S10+ osaa käyttää mobiilidataa internettiin kun ei kerran wifistä internettiä löydy. Wifi ja Mitsun appi jatkavat kuitenkin toimintaa ihan ok samalla.
Ja kyllä, S10+ osaa käyttää mobiilidataa internettiin kun ei kerran wifistä internettiä löydy. Wifi ja Mitsun appi jatkavat kuitenkin toimintaa ihan ok samalla.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV
OT:
Mitä tulee vanhojen materiaalien tilalle?
Ole kuule iloinen ettei ole samanikäistä lasivillaa
Mitä tulee vanhojen materiaalien tilalle?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEVä
OT2:
Tota lasivillaa mietinkin purkutöiden lomassa, kun mietin voisko vielä olla vittumaisempaa. Onneksi tuota tavaraa on yhteensä vain noin kolme kärryllistä joista kaksi on jo hävitetty.
Tässä on suunnitelmat vielä auki, eli korjataanko vanhaa vai puretaanko koko mörskä ja korvataan uudella. Kyseessä on noin 20 neliön vierasmökki, johon ei rakentamisen (1971) jälkeen ole tehty käytännössä mitään remonttia ja aina ollut talvet kylmänä. Viime vuosina alkanut vaivaamaan mittava hajuhaitta, eli mökissä sisällä vielä ihan siedettävä haju, mutta kaikkiin sisällä olleisiin tekstiileihin tarttuu voimakas ummehtunut haju jo parissa päivässä, eikä se lähde pois kovin helposti. Jotkut sanoneet, että mökki on varmasti homeessa, mutta itse olen hieman sitä epäillyt, koska kosteusrasitusta ei pääse oikein mistään syntymään. Mutta joillekin riittää jo mökkiin sisälle katsominen, kun siellä oli lattialla muovimatto ja seinät ja sisäkatto lastulevyä, niin pakkohan sen on olla homeessa
Mökki kuitenkin seisoo mäen laella pilariperustuksella, avonainen hyvin tuulettuva rossipohja ja aina kuiva alusta, pitkäräystäisen peltikaton vuotamisesta ei ole näkyvissä mitään merkkejä ja aluskatteettomuudesta huolimatta ullakon ryömintätilaan kurkatessa ei näkynyt mitään merkkejä kosteusvaurioista, puutavara siellä näyttää kuin olisi suoraan sahalta. Mökissä ei ole vesipistettä eikä siellä koskaan ole oleiltu pitkiä aikoja isolla porukalla, varsinkaan kylmällä kelillä. Asiaa pohtiessa en itse keksinyt mistä sinne olisi homehtumiseen tarvittava kosteus syntynyt. Nyt kun on rakenteet lattiaa lukuunottamatta avattu kokonaan, niin hometta tai lahoa tai muita merkkejä kosteudesta ei ole löytynyt, mutta sitäkin enemmän jyrsijöiden puuhastelun jälkiä. Pari luurankoa kaapissa, eli hiirikaksikko ryhmäkeskuksen sisällä, toinen pelkkää luuta, toisessa vähän nahkaakin jäljellä. Kasoittain papanoita seinissä ja välipohjassa, ja tuskin siellä vain kakkosella on käyty, eli 48 vuoden aikana villoihin lienee kertynyt litratolkulla virtsaa. Ei siis ihme että haisee.
Käytännössä uudelleenkäytettävää mökissä voisi olla runko ja ulkoverhoilu, joka tarvitsee maalauksen. Ikkunat ja ovi voisi vielä mennä, mutta nekin kannattaisi laittaa nyt uusiksi, varsinkin kun ikkunoita pitäisi lisätä 1-2 kpl kuitenkin. Peltikatto on alkuperäinen, eli pitää uusia ja saisi samalla laitettua aluskatteenkin oikein, rännejä siellä ei oikeastaan olekaan. Lattialaudat ja eristeet puran vielä ja katson mitä löytyy, sen jälkeen päätetään onko mökin runko säilyttämisen arvoinen. Helposti tulee vain sellainen olo, että jäljelle jää niin vähän, että kaikki vaan nurin ja uusi tupa tilalle.
Vastaus kysymykseen: jos vanha remontoidaan, niin kai sinne ekovillaa laitetaan hengittävällä ilmansulkupaperilla. Sopisi mineraalivillaa ja hörynsulkua paremmin tuollaiseen talvella kylmänä olevaan käyttöön. Vaikka voishan sitä peruslämpöä pitää jatkossa talvisin vierasmökissäkin, päämökissä viime talvi oli ensimmäinen lämmitetty talvi.
Tota lasivillaa mietinkin purkutöiden lomassa, kun mietin voisko vielä olla vittumaisempaa. Onneksi tuota tavaraa on yhteensä vain noin kolme kärryllistä joista kaksi on jo hävitetty.
Tässä on suunnitelmat vielä auki, eli korjataanko vanhaa vai puretaanko koko mörskä ja korvataan uudella. Kyseessä on noin 20 neliön vierasmökki, johon ei rakentamisen (1971) jälkeen ole tehty käytännössä mitään remonttia ja aina ollut talvet kylmänä. Viime vuosina alkanut vaivaamaan mittava hajuhaitta, eli mökissä sisällä vielä ihan siedettävä haju, mutta kaikkiin sisällä olleisiin tekstiileihin tarttuu voimakas ummehtunut haju jo parissa päivässä, eikä se lähde pois kovin helposti. Jotkut sanoneet, että mökki on varmasti homeessa, mutta itse olen hieman sitä epäillyt, koska kosteusrasitusta ei pääse oikein mistään syntymään. Mutta joillekin riittää jo mökkiin sisälle katsominen, kun siellä oli lattialla muovimatto ja seinät ja sisäkatto lastulevyä, niin pakkohan sen on olla homeessa
Mökki kuitenkin seisoo mäen laella pilariperustuksella, avonainen hyvin tuulettuva rossipohja ja aina kuiva alusta, pitkäräystäisen peltikaton vuotamisesta ei ole näkyvissä mitään merkkejä ja aluskatteettomuudesta huolimatta ullakon ryömintätilaan kurkatessa ei näkynyt mitään merkkejä kosteusvaurioista, puutavara siellä näyttää kuin olisi suoraan sahalta. Mökissä ei ole vesipistettä eikä siellä koskaan ole oleiltu pitkiä aikoja isolla porukalla, varsinkaan kylmällä kelillä. Asiaa pohtiessa en itse keksinyt mistä sinne olisi homehtumiseen tarvittava kosteus syntynyt. Nyt kun on rakenteet lattiaa lukuunottamatta avattu kokonaan, niin hometta tai lahoa tai muita merkkejä kosteudesta ei ole löytynyt, mutta sitäkin enemmän jyrsijöiden puuhastelun jälkiä. Pari luurankoa kaapissa, eli hiirikaksikko ryhmäkeskuksen sisällä, toinen pelkkää luuta, toisessa vähän nahkaakin jäljellä. Kasoittain papanoita seinissä ja välipohjassa, ja tuskin siellä vain kakkosella on käyty, eli 48 vuoden aikana villoihin lienee kertynyt litratolkulla virtsaa. Ei siis ihme että haisee.
Käytännössä uudelleenkäytettävää mökissä voisi olla runko ja ulkoverhoilu, joka tarvitsee maalauksen. Ikkunat ja ovi voisi vielä mennä, mutta nekin kannattaisi laittaa nyt uusiksi, varsinkin kun ikkunoita pitäisi lisätä 1-2 kpl kuitenkin. Peltikatto on alkuperäinen, eli pitää uusia ja saisi samalla laitettua aluskatteenkin oikein, rännejä siellä ei oikeastaan olekaan. Lattialaudat ja eristeet puran vielä ja katson mitä löytyy, sen jälkeen päätetään onko mökin runko säilyttämisen arvoinen. Helposti tulee vain sellainen olo, että jäljelle jää niin vähän, että kaikki vaan nurin ja uusi tupa tilalle.
Vastaus kysymykseen: jos vanha remontoidaan, niin kai sinne ekovillaa laitetaan hengittävällä ilmansulkupaperilla. Sopisi mineraalivillaa ja hörynsulkua paremmin tuollaiseen talvella kylmänä olevaan käyttöön. Vaikka voishan sitä peruslämpöä pitää jatkossa talvisin vierasmökissäkin, päämökissä viime talvi oli ensimmäinen lämmitetty talvi.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV
Miten paljon sitä vierasmökkii tarvitaa lämmitettynä, meinaa jos ihan satunnaista niin pelkät tuulensuojalevyt pitää jo jonkinverran lämpööki..
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV
Sehän tässä just vähän ristiriitaista onkin, kun kyseistä mökkiä käytetään ainakin tällä hetkellä melko vähän. Menneenä kautena siellä majoituttiin kaksi kertaa. Tästä voisi päätellä että koko tönöä ei tarvita, mutta totuus on se, että 2018 kesällä tehdyn päämökin remontin vuoksi meillä ei ole mitään muuta vierashuonetta mökillä, joten kyllä sillä vierasmökillä tarvetta on. Tänä vuonna vaan oli melko vähän yöpyviä vieraita, ja juhannuksena kavereilla oli asuntoauto mukana, niin majoittuivat siihen.
Lämmityksen tarvetta siis melko vähän, mutta en viitsi jättää eristeitä kokonaan pois, kun joskus kausi jatkuu kuitenkin lokakuulle asti. Se toinen vierasmajoituskerta tänä vuonna oli syyskuun viimeinen viikonloppu. Enkä sinänsä näe eristeiden poisjättämisestä olevan muuta hyötyä kuin pieni säästö rahoissa ja työmäärässä.
Lämmityksen tarvetta siis melko vähän, mutta en viitsi jättää eristeitä kokonaan pois, kun joskus kausi jatkuu kuitenkin lokakuulle asti. Se toinen vierasmajoituskerta tänä vuonna oli syyskuun viimeinen viikonloppu. Enkä sinänsä näe eristeiden poisjättämisestä olevan muuta hyötyä kuin pieni säästö rahoissa ja työmäärässä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV
Tuo on kyl hyvä huomio, et olisko näiski sit joku kylmien olosuhteiden paketti kans. Etenki kun ite oon taas alkanu näitä töpselihirmuja kattoon sillä silmällä ja iso osa tuntuu tulevan just Hollannista. Et jos dumppais Astran ja avopuolisolle joku hybridineliveto ja ite ottais Inkun loppuunajettavaksi
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV
No tänään kun lähti 6-7 asteen ulkolämpötilassa liikkeelle akku täynnä ja lämmitys asetettuna samaan 20 asteeseen ja pienelle puhallukselle kuin eilenkin, niin koje käynnistyi heti kun olin käynnistänyt auton. Sitten sen muutaman kilsan matkan mitä ajoin, kone halusi käydä melkein koko ajan paitsi kun otin lämmityksen testiksi kokonasn offille.
Totesin jo että jossain siinä kuuden ja kymmenen asteen ulkolämpötilan välillä menee selvästi logiikassa raja ja alle rajan auto haluaa käyttää konetta, kunnes vartin pysähdyksen jälkeen tehdyllä paluumatkalla ajoin koko matkan sähköllä, lämmityksen ollessa edelleen 20 asteen säädössä ja ulkolämpötilan samat 6 astetta.
Lueskelin eilen illalla enemmän ajatuksella ohjekirjaa. Siellä ei nyt kovin paljon avattu tuota polttomoottorin käytön tarkkaa logiikkaa, mutta todettiin että "EV-järjestelmän" lämpötila vaikuttaa moottorin käyttämiseen, ja että akuissa on lämmityssysteemi. Tänään auto seisoi piuha irti pihassa ennen lähtöä varmaan tunnin verran, eli jos niitä oli lämmitetty kaapeli kiinn ollessa, ne saattoivat olla hieman jäähtyneet kun lähdin liikkeelle. Autossa ehdin käyttää esilämmitystä hetken ennen lähtöä, joten kabiini ei ollut ihan kuusiasteinen, tosin ei siellä 20 astettakaan ollut. Eli tuo että kone halusi käydä menomatkalla mutta ei paluumatkalla, voi johtua aika monesta tekijästä, mm akkujen lämpötilasta, ohjaamon lämpötilasta ja ties mistä lämpötilasta.
Toi suunnitelma Insignian ottamisesta kovaan ajoon kuulostaa uhkarohkean hyvältä Raporttia siitä odotellessa. Mitä joskus olet vaimon ajosykleistä raportoinut, niin siihenhän töpselihybridi sopisi aika hyvin, ainakin verrattuna DPF-dieseliin.
Totesin jo että jossain siinä kuuden ja kymmenen asteen ulkolämpötilan välillä menee selvästi logiikassa raja ja alle rajan auto haluaa käyttää konetta, kunnes vartin pysähdyksen jälkeen tehdyllä paluumatkalla ajoin koko matkan sähköllä, lämmityksen ollessa edelleen 20 asteen säädössä ja ulkolämpötilan samat 6 astetta.
Lueskelin eilen illalla enemmän ajatuksella ohjekirjaa. Siellä ei nyt kovin paljon avattu tuota polttomoottorin käytön tarkkaa logiikkaa, mutta todettiin että "EV-järjestelmän" lämpötila vaikuttaa moottorin käyttämiseen, ja että akuissa on lämmityssysteemi. Tänään auto seisoi piuha irti pihassa ennen lähtöä varmaan tunnin verran, eli jos niitä oli lämmitetty kaapeli kiinn ollessa, ne saattoivat olla hieman jäähtyneet kun lähdin liikkeelle. Autossa ehdin käyttää esilämmitystä hetken ennen lähtöä, joten kabiini ei ollut ihan kuusiasteinen, tosin ei siellä 20 astettakaan ollut. Eli tuo että kone halusi käydä menomatkalla mutta ei paluumatkalla, voi johtua aika monesta tekijästä, mm akkujen lämpötilasta, ohjaamon lämpötilasta ja ties mistä lämpötilasta.
Toi suunnitelma Insignian ottamisesta kovaan ajoon kuulostaa uhkarohkean hyvältä Raporttia siitä odotellessa. Mitä joskus olet vaimon ajosykleistä raportoinut, niin siihenhän töpselihybridi sopisi aika hyvin, ainakin verrattuna DPF-dieseliin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV
Koitas auttaako mökin hajuhaittaan silica kissanhiekka, laita lautasellinen tai vaikka kaksi (halpaa kun on) mökkiin ja ihmettele seuraavalla käyntikerralla vaikutusta
Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV
Voisin koittaa, mutta sisusta on eristeineen jo lähes kokonaan purettu. Siellä tohotti loppukesällä yli kuukauden ajan otsonointikone, jolla saatiin sisällä olevista tekstiileistä lemu pois, mutta mökissä haju pysyi ja otsonoinnin jälkeen majassa olleet tekstiilit nappasivat edelleen hajua itseensä. Että en silleen uskoisi että kissanhiekka olisi otsonointia kauheasti tehokkaampi poistamaan hajut rakenteista.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV
Ekan viikon testiajelujen jälkeen pääsi jo tekemään normiauton rutiinihommia, eli tänään vaihtui alle tarvirenkaat. Ennuste näyttää aamulle pakkasta ja potentiaalista lumisadetta, ja vaikkei huomenna tulisikaan, niin olen huomenna iltapäivällä suuntaamassa duunireissulle Arabian suuntaan, palaamassa kotiin ke-to välisenä yönä, joten totesin että parempi vaihtaa nyt kuin todeta torstaiaamuna että maassa on hanki, pitäisi lähteä töihin ja autossa vielä kesäsliksit.
Tuli samalla tsekattua tietenkin tarkemmin erinäköisiä kohteita pyöränkotelojen sisällä. Takajarruissa näyttää levyt ja palat uusilta, enkä menisi vannomaan etteikö satulatkin olisi uudet. Takasatulat on näissä tietynlainen tyyppivika, eli niitä on mennyt alle viisivuotiaisiin autoihin uusiksi. Osasyy varmaan aika vähäinen jarrujen käyttö, kun regenerointi hoitaa suurimman osan hidastamisesta.
Etujarruissa sisemmät palat on melko loppu, levyt on ehkäpä alkuperäiset, koska ovat jo selvästi kuluneet, mutta vielä käyttökelpoiset. Varmaan talven aikana pitää laittaa nuo etupalat uusiksi tai viimeistään kevään renkaanvaihdon yhteydessä.
Etutolpissa iskarien suojakumit oli alapäistään molemmilla puolilla rikki. En tiedä paljonko vaikuttaa mihinkään, kun painon ollessa pyörillä iskarit vetäytyy kuitenkin aika paljon sisään ja alapään repeämät suojakumeissa ei välttmättä paljonkaan vaikuta iskariin menevään kuraan. Nuo voisi varuiksi vaihtaa, ikävä vaan että tarkoittaa käytännössä etutolppien irrottamista ja purkamista, eli silleen ihan kohtalainen duuni vain yksien kumitötteröiden uusimiseksi.
Muuten näytti ihan asialliselta, mitä nyt viisivuotiaalta autolta sopii odottaakin.
Kilpiä en ole vieläkään saanut, Sakalta soittivat pari päivää sitten, että heidän piti tehdä verottajalle autoverosta joku oikaisuvaatimus, joka lähti postitse. En tiedä tarkemmin mistä on kyse, mutta onnea vaan kaikille jos kyse on samasta prosessista kuin tuloverotuksen oikaisun hakemisessa verotuksen oikaisulautakunnasta. Se on nimittäin muutaman kuukauden projekti.
Auton käyttöönottopäivästä tulee muuten tänään tasan viisi vuotta, eli onnea töpselikärsälle!
Tuli samalla tsekattua tietenkin tarkemmin erinäköisiä kohteita pyöränkotelojen sisällä. Takajarruissa näyttää levyt ja palat uusilta, enkä menisi vannomaan etteikö satulatkin olisi uudet. Takasatulat on näissä tietynlainen tyyppivika, eli niitä on mennyt alle viisivuotiaisiin autoihin uusiksi. Osasyy varmaan aika vähäinen jarrujen käyttö, kun regenerointi hoitaa suurimman osan hidastamisesta.
Etujarruissa sisemmät palat on melko loppu, levyt on ehkäpä alkuperäiset, koska ovat jo selvästi kuluneet, mutta vielä käyttökelpoiset. Varmaan talven aikana pitää laittaa nuo etupalat uusiksi tai viimeistään kevään renkaanvaihdon yhteydessä.
Etutolpissa iskarien suojakumit oli alapäistään molemmilla puolilla rikki. En tiedä paljonko vaikuttaa mihinkään, kun painon ollessa pyörillä iskarit vetäytyy kuitenkin aika paljon sisään ja alapään repeämät suojakumeissa ei välttmättä paljonkaan vaikuta iskariin menevään kuraan. Nuo voisi varuiksi vaihtaa, ikävä vaan että tarkoittaa käytännössä etutolppien irrottamista ja purkamista, eli silleen ihan kohtalainen duuni vain yksien kumitötteröiden uusimiseksi.
Muuten näytti ihan asialliselta, mitä nyt viisivuotiaalta autolta sopii odottaakin.
Kilpiä en ole vieläkään saanut, Sakalta soittivat pari päivää sitten, että heidän piti tehdä verottajalle autoverosta joku oikaisuvaatimus, joka lähti postitse. En tiedä tarkemmin mistä on kyse, mutta onnea vaan kaikille jos kyse on samasta prosessista kuin tuloverotuksen oikaisun hakemisessa verotuksen oikaisulautakunnasta. Se on nimittäin muutaman kuukauden projekti.
Auton käyttöönottopäivästä tulee muuten tänään tasan viisi vuotta, eli onnea töpselikärsälle!
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV
Kohta vuosi mennyt ja omaverossa edelleen vain lukee, että vastaanotettu tms. Alan kohta uskomaan, että se on muutaman vuoden projekti.AZP kirjoitti: ↑Su Loka 27, 2019 19:05Kilpiä en ole vieläkään saanut, Sakalta soittivat pari päivää sitten, että heidän piti tehdä verottajalle autoverosta joku oikaisuvaatimus, joka lähti postitse. En tiedä tarkemmin mistä on kyse, mutta onnea vaan kaikille jos kyse on samasta prosessista kuin tuloverotuksen oikaisun hakemisessa verotuksen oikaisulautakunnasta. Se on nimittäin muutaman kuukauden projekti.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV
Ootas kun pääset valittamaan oikaisulautakunnan päätöksesta hallinto-oikeuteen. Yli 1,5 v ollut käsittelyssä, viimeinen vastinepyyntö saatu joulukuussa 2018 ja tällä viikolla kun kysyttiin että mikä on käsittelyn aikataulu, oli vastaus että ei osata yhtään sanoa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV
No täs puhutaan niin pienestä rahasta, että en taida jaksaa kovin pitkälle valittaa. Muutaman satasen etuus oli kirjattu verolliseks tuloks, vaikka on verovapaa etu. Sama virhe toistui myös seuraavana vuonna, mutta sen hoksasin oikaista jo esitäytetys veroilmotukses, niin se napsahti laakista verovapaaks.
Joskus muinoin valitin Kelan opintotukien perinnästä ja se oli kans luokkaa vuosi per valitus mitä heillä kesti arpoa se automaattinen vastaus. Samaa paskaahan se on kaikessa muussakin valtiolle valittamisessa, että vuosi menee että heilahtaa ja varmaan 99,9 % saa vastaukseksi saman rutiinitekstin, johon on vaihdettu lähinnä päivämäärä ja rutisijan nimi.
Joskus muinoin valitin Kelan opintotukien perinnästä ja se oli kans luokkaa vuosi per valitus mitä heillä kesti arpoa se automaattinen vastaus. Samaa paskaahan se on kaikessa muussakin valtiolle valittamisessa, että vuosi menee että heilahtaa ja varmaan 99,9 % saa vastaukseksi saman rutiinitekstin, johon on vaihdettu lähinnä päivämäärä ja rutisijan nimi.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09