Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5335
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Turkua helpottaa entisestään nyt myös se, että Tallink ajaa selkeästi eri aikataululla kuin Viking Line.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Onkos Ioniqista kuulunut mitään uutta? Oulussa noita tuntuu oman lisäksi joku puolen tusinaa liikkuvan. Teslat alkaa olla kohta yhtä yleisiä kuin eräätkin Octaviat. Id4 tulee sitten hyvänä kakkosena.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Eipä ole kuulumut mitään enkä ole perään kysellyt. Oletan edelleen että saan auton viimeistään kesäkuussa mutta rehellisyyden nimissä en siihen usko. Toisaalta oudolta kuulostaisi että olisivat kokonaan unohtaneet infota minua merkittävästä toimitusajan muutoksesta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Helmikuu:
matkaa 1032 km
sähköä 170 kWh
bensaa 32 litraa
Rahaa näihin 83 €

Alusta (10/2019) laskien:
matkaa 25 261 km
sähköä 6152 kWh
bensaa 426 litraa
Rahaa näihin 1359 €
Kulutus ja kulut per 100 km: 1,7 litraa + 24 kWh eli 5,4 €

Bensan kulutus lähes kokonaan Turku-Tallinna-Helsinki-Turku reissulta. Reilu litra meni parina muuna päivänä, muuten mentiin sähköllä koko kuukausi.

Tallinnan/Helsingin reissulle kertyi matkaa maltilliset 436 km. Liikkeelle täydellä akulla, Helsingissä latasin kerran reilu puolilleen ja ennen kotiinlähtöä sain akun täyteen, kun oli sopivasti Virran mahageeraamat latausasemat parkkihallissa hotellin vieressä. Samalla tuli rekisteröidyttyä Virran asiakkaaksi, mikä maksaa euron kuussa. Pääseehän siitä jatkotilauksesta toki eroon jos haluaa, mutta katsotaan nyt onko jatkossakin käyttöä moiselle palvelulle. Taitaa Turussa ainakin Toriparkin asemat olla Virran vehkeitä, eli sopis hyvin tarpeeseen jos tulee vaikka työpäivän aikana ajettua keskustaan asioille ja siitä pitää vielä mennä takaisin työpaikalle.

Tallinnassa yritin latailla Keksintötehdas Proton parkkiksella, mutta en saanut kännyappia toimimaan niin että olisin saanut laturista sähköä ulos. Siinä lumisateessa ja viimassa ei kauaa jaksanut asian kanssa tapella. Latureita tuntui kyllä olevan Tallinan alueellakin tarjolla ihan ok.

Paluumatka Helsinki-Turku tultiin muuten yhteensä 5,9 litran keskikulutuksella mikä ei ole ihan huonosti. Keli oli haastava ja siksi motarilla lähes koko matkan 80 km/h rajoitus, mikä selittää maltillista kulutusta melko paljon. Jos olis lähtenyt tyhjällä akulla liikenteeseen niin kulutus olis ollut seiskan pinnassa, eli reilu litran sai keskikulutusta alas latauksella.

Mutta nyt saattaa olla että Mitsu saa pikalähdön meidän pihalta.

Nimittäin, ne jotka on lukeneet tätä ketjua kesällä saattavat muistaa että kun tilasin Hynkyn heinäkuussa niin yksi mun kaveri tilasi samanlaisen seuraavana päivänä. Kyseisellä kaverilla on keväällä 2021 käyttöönotettu ja n. 30 tkm ajettu hyvinvarusteltu Mustang Mach-E AWD, jonka osti Laakkosen esittelykäytöstä puolitoista vuotta sitten. Tälle kaverille on tullut Autoverkkiksesta ilmoituksia Hynkyn toimituksen viivästymisestä luvatusta 06/2023 siten että ensin toimitus siirtyi kesään 2024, sitten loppuvuoteen 2023 ja nyt olis sitten sahattu takaisinpäin taas kesään 2024. Kaverilla ei hermot kestäneet, joten oli perunut tilauksen ja sopinut Sakan kanssa laittavansa tällä viikolla Passat GTE:n ja Musse vaihtoon 49 t€:n hyvityksellä.

Mullehan ei ole mitään ilmoitusta Hynkyn toimituksen siirtymisestä tullut, mutta nyt olis aika kai kysellä vähän sen perään. Nimittäin jos siirtyy kesään 2024, niin kyllä mun autokuume ajaa hankkimaan jotain tähän väliin. Ja kaveri nyt tarjos sitä Mussea mulle tuolla 49 t€:lla. Paprut Sakalta tulee kuulemma huomenna ja auto ylihuomenna, eli varmaan huomenna pitäis tietää meneekö Musse vaihdossa Passatiin eli ei. Noi AWD-Musset lähtee nettiautossa 54 t€:sta, eli perus viisi tonnia olis Saka varmaan ottamassa katetta välistä. Nyt olis paikka iskeä kohtalaisella alella siis mulle täysin sopivaan täyssähköön. Värikin on tyylikkään tummanharmaa, mukana kahdet renkaat talvisilla kitkoilla ja autossa on koukku, eli kaikki tarpeet täsmää. Autoa itse asiassa koeajoin viime kesänä kun kävivät meidän mökillä, en voi sanoa ihastuneeni mutta tykkäsin enemmän kuin olin kuvia katselemalla aiemmin ajatellut.

Tämä kuvio tuli siis ilmi tänään töiden jälkeen ja nyt on harkinnassa vakavasti. PItää huomenna soitella Verkkokaupan myyjälle ja udella miten sen Hynkyn aikataulun kanssa on. Jos jotenkin kummassa on tulossa kesäkuussa 2023 edelleen, niin taidan pitäytyä alkuperäisessä suunnitelmassa. Jos menee vuoteen 2024, niin en ole vielä parin tunnin harkinnalla keksinyt mitään hyvää syytä olla ostamatta kaverin Mussea.

Mitsua kauppasin jo mutsille kun kävin heillä. Vinkkasin ystävällisesti että 19v kaarista kukkiva Mersu ei ehkä ole enää edustavin auto ja saattaa piakkoin alkaa aiheuttaa enemmän päänvaivaa kuin omistamisen iloa. Jäivät harkitsemaan asiaa.

Suunnitelman huono puoli on se että jos nyt laittaa vaikka 1,5 vuodeksi AWD Mussen lasikatolla, 360 kameroilla ja oikeastaan vähän kaikilla varusteilla niin mitä sitten teen kun saan sen RWD Ioniq 5 Stylen, eli karvalakkimallisen vajaavetoisen? No, ei mennä liian pitkälle vielä, ja ainahan sen voi perua jos Musse saa rakastumaan :mrgreen:

Ai niin, Mitsussa ei vikoja, ei ongelmia. Siksi mä sen uskaltaisin perheenjäsenelle myydäkin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

No nyt!

Pandoran lipas on auennut peliliikkeissä ja meno on kuin Porvoon automyynnillä 247365 ja Järvenperässä parhaina vuosinaan :D

Toi Mustang on todella hieno auto. Todella kielteisiä arvioita tosin saanut koeajoissa milloin mistäkin, mutta automedioiden, kuten muidenkin medioiden, tehtävä on myydä sitä aviisia ja absoluuttisesti aivan käypiä pelejä haukutaan, jotta sitten joistain voisi sanoa, että loistava.

Huonoja autoja kun ei enää varmaan tehdä paria muutenkin kyseenalaista valmistusmaata lukuunottamatta enää missään.

Edit.
AZP kirjoitti:
Ke Maalis 01, 2023 20:11

Ai niin, Mitsussa ei vikoja, ei ongelmia. Siksi mä sen uskaltaisin perheenjäsenelle myydäkin.
Mähän kovasti markkinoin kaverille tätä sun yksilöä ja toki Outlander PHEViä ylipäätään. Tavallaan se on kiinnostunut, koska ajoprofiili on aika samankaltainen sinulla, hänellä ja minulla. Mutta toisaalta, kun miehellä on aina ollut vähän spessumpaa käyttistä 2000-luvulla esim. MB CLK, R, CL ja CLA ja ammoisina aikoina mm. Passat GTE:tä (tai vastaavaa sporttisempaa mallia), niin on se kynnys vaan kova.

En yhtään ihmettelisi, vaikka ostaisi jopa toveri aeron vanhan Jagen XE:n, ellei kerkeä menemään ennen kuin lopettaa vatulointinsa.

Ja kiitos muuten sun laskelmista kuten muidenkin. Sain tän kaverin, joka on myös nuuka, pohtimaan myös diesel-autoja, jolloin valikoima räjähti positiivisella tavalla käsiin (pakko olla neliveto, automaatti, nahkasisusta ja kaikki premium-varustelu siihen päälle plussaa).
Viimeksi muokannut 2.polvi, Ke Maalis 01, 2023 21:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja torque »

^^ tää nyt ei ihan liity, vaan onhan tuohon naapurinpihaan uusi Outlander PHEV saapunut, taisi tulla etelänaapurimaan kautta, he viettävät paljon aikaa siellä. Hän tosin vaihtaa autoa parin vuoden välein(vollea, mersuja). Ja olihan tuolla työpaikalla joku satsannut Outlander PHEViin.
Viimeksi muokannut torque, To Maalis 02, 2023 22:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mussehan on jenkki. Ne on huonosti koottuja, paskoja ajaa ja siinä missä joku ominaisuus on hyvä, niin aina löytyy toinen joka on toteutettu surkeasti. Mutta niissä on vääntöä ja rokkenrollia. Tiedän tämän koska perheessä on ollut jenkkiautoja viimeiset 34 vuotta ja ihan itselläkin pian 25 vuotta.

RWD Musse sai piiskaa TM:n vajaavetoisten ökysähköautojen vertailussa karseasta ajettavuudestaan:

https://tekniikanmaailma.fi/lehti/19b-2 ... e355f42b-4

Sitten taas heti perään GT AWD:tä kehuttiin ihan eri autoksi ajaa:

https://tekniikanmaailma.fi/lehti/19b-2 ... f23a6fa8-4

Sitten taas 2022 talviautovertailussa perus-AWD sai tasaista kasia ja ysiä kaikesta paitsi huonosta lämmityslaitteesta ja korkeasta kulutuksesta (jota tosin iso akku kompensoi):

https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-20 ... 725e462a-4

Tiiä sitten miten huono tai hyvä kippo tuo mun käyttöön olis. Tuskin umpisurkea kuitenkaan. Ainoa negatiivinen asia mitä kaveri kommentoi oli panoraamakatto, joka kuulemma hohkaa kaljuun kylmää talvella ja hukkaa hirveästi lämmitysenergiaa.

Mulla on onneksi tukka päässä ja oon yli 20-vuotisen kuplalla (ja 3,5-vuotisen töpselikärsällä) ajelun aikana tottunut ajelemaan kylmällä autolla :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7360
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Nelikko mussesta ei ainakaan itelle ole juuri moitteita tullu vastaan joten mikä ettei.

Tuskin kaverilleskaan sakkoa tuli jos perui tilauksen?
Jos siis vajaavetoinen ei enää oliskaan vaihtoehto...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

^Ei tullut sakkoa kun perui.

Katsoin 1.3.2023 voimaan tullutta Ioniq 5:n hinnastoa, niin taas on syksystä tullut tonni lisää hintaa. RWD style nyt alkaen 52 990 t€, kun mun sopparissa hinta 49 990 sisältäen erikoisvärin, ja nettonahan tuo on hankintatuen jälkeen 47 990 euroa. Eli viis tonnia on nyt hintaero mun auton hinnan ja hinnastohinnan välissä ja toimitusajat edelleen luokkaa vuoden tai enemmän.

Nettiauton halvin alle 50 Mm ajettu isoakkuinen Ioniq 5 on 51 780 euroa, ja sekin on jo 8/2021 kilvitetty eli yli puolitoista vuotta vanha auto, mittarissa 40 Mm. Toki se on kaksilla renkailla. Toimitusmaksun ja rengassatsin jälkeen mun auto tulee kuitenkin olemaan nettona luokkaa 51 t€, joten en mä näillä näkymin tuolla autolla isoa turskaa tulisi tekemään vaikka sen vastaan ottaisinkin ja haluaisin siitä hetkeä myöhemmin eroon. Toki hankintatuen pitämiseksi se auto pitäis kai sitten pitää vuoden ajan. Mutta aika näyttää sitten missä mennään noiden hintojen kanssa kun auton lopulta saan.

Eikä mulla siis edelleenkään ole sellainen olo että en sitä Hynkkyä haluaisi pitää, kunhan tässä pohdin tuota Mustang-kuviota että paljonko otan potentiaalisesti turpaan siinä kohtaa kun mulla on yksi 50 t€:n täyssähköauto kadotettavana kun en kahta kuitenkaan tarvitse.

No, soitin nyt aamusta Autoverkkokauppaan ja siellä myyjä sanoi että näyttäisi mun auton tuotantoslotti pysyneen ennallaan ja toimitusaika kuulemma edelleen voimassa. Lupasi vielä tarkistaa maahantuojalta ja palasikin asiaan hetken päästä vahvistaen että tämä tosiaan on tämän hetken tieto. Auton pitäisi olla mulla kesällä 2023, ei välttämättä ihan luvatusti kesäkuun viimeiseen päivään mennessä, mutta "kesällä" kuitenkin. Mainitsi kuitenkin että tässä on kaikenlaista epävarmuutta ilmassa (mainitsu mm. kulkutaudit, 3. maailmansodan ja komponenttipulan), eli ei se mikään kiveen hakattu lupaus ollut. Kai nuo myyjätkin on polttaneet välillä proppunsa kun tehdas yhtäkkiä ilmoittelee vuoden siirtymisistä ja asiakkaat pääosin ei kai ole näihin muutoksiin olleet tyytyväisiä.

Tuntuu kyllä vähän oudolta että toisilta sahataan käytännössä identtisen auton toimitusta vuodella ees ja taas, ja mun auto se vaan pitää slottinsa. Mutta mitä mä korealaisten sekoilusta tiedän? Ja se erottava tekijä voi olla yksi yksittäinen varuste tai eri ulkoväri.

Vähän aktiivisesti myyjä kyseli että onko tämä ok? Silleen että halusi tietää onko mulla peruutusaikeita. Sanoi sitten vielä että jos haluaa peruuttaa, niin hän keskustelee mielellään mun kanssa siitä mitä asiassa tulisi sitten tehdä. Kaveri joka peruutti omansa sanoi että ihan iloisesti sieltä oli vastattu että tämä peruutus on ok, hauskaa päivänjatkoa. Vähän jäi sellanen olo ettei autokauppiasta yhtään haittaa jos me 0,99 % rahoituksella viime vuoden hinnastolla autot tilanneet peruttais meidän ostokset ja he pääsis myymään autot nopeammalla toimitusajalla, kovemmalla hinnalla ja korkeammalla korolla jollekin muulle.

Näyttää siis ihan siltä että mun viime kesän oletukset tässä kyllä toteutuu, eli hinnat nousee, korot nousee ja aikainen lintu nappaa auton paremmalla hinnalla.

Sinänsä fiiliksenä on että olis ollut ihan ok jos myyjä oliskin sanonut että toimitus menee kesään 2024. Tällöin on hinnat todennäköisesti vain nousseet lisää ja mulla olis oikein hyvät perusteet sopia nyt kaverin kanssa kaupat Mustangista, kun odotusta olisi vielä puolitoista vuotta jäljellä. Nyt jäi vähän sellainen olo että voiko tuohon toimitusaikaan vieläkään luottaa. Ja Mustangin laitto puoleksi vuodeksi tuntuu vähän turhalta, toisaalta jo mä nyt saisin sen kaverilta autokaupan hyvityshintaan niin ei sen kanssa puolen vuoden pitoajalla voi kovin korkealta pudota.

Helpompaa tässä olis kuitenkin päätöksiä tehdä jos Hynysen toimitus olis siirtynyt kauemmas tulevaisuuteen. :?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Ei muuta kuin Muskeliautoa pihaan :mrgreen:

Sähän voit sit kilpailuttaa noi molemmat autovexissä ja katsoa kummasta saa paremman diilin. Äkkiseltään tuntuis et Foordissa saa enemmän vastinetta rahalle (4-veto), mutta jos Ioniq muuten miellyttää enemmän niin ei sille mitään voi. Ihme jos ei Mussesta kesällä saisi omiaan pois...

Jos omilla rahoilla pelaisin niin varmaan pysyisin alkuperäisessä diilissä, mutta muita voi aina kannustaa rohkeampaan toimintaan :lol:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kävin kaverilla tänään koeajamasaa ja ihmettelemässä Ponia. Vielä ei ole ollut pakko tehdä päätöksiä, koska Saka ei ole saanut kaverille Passatin kauppadokumenttejä allekirjoitettavaksi. Ehkä huomenna, ehkä menee viikonlopun yli, evt.

Tässä Mussessahan saa toki enempi autoa samalla rahalla kuin tilaamasaani Hynkyssä, mutta sehän johtuu siitä että Musse on pian 2v vanha. Ihan peruinteinen vertailuhan tää siis on että ostaako samalla rahalla vähän käytetyn ökymallin vai käyttämättömän perusmallin.

Ei tässä nyt hirvee autokuume ole päällä. Ennemminkin pohdin sitä että sitten jos en Fordia osta ja Hynyselle ilmoitetaankin uusi toimitusaika jonnekin yli vuoden päähän, niin saattais iskea pakottava tarve pistää sittenkin väliajaksi joku täyssähkö, ja siinä kohtaa saattais harmittaa että on jättänyt tän tilaisuuden käyttämättä.

Sitten taas toisaalta jos laitan Ponin, niin voiko se päätös harmittaa jälkikäteen? Ehkä jos syystä tai toisesta noiden arvot romahtaa ennen kuin saan Hynkyn ja tästä väliautosta tuleekin melko kallis seikkailu. Muuta en nyt keksi mikä voisi mennä pieleen, ja rahaahan se vain on :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
willbst
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 07:52
Paikkakunta: Turku

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja willbst »

Hyviä ajatuksia ja pohdintaa, mutta miksi kaverisi vaihtaa Voortin Volkkariin?
Jäsen #2500; Saab 9-5 STW BioPower 2000, Saab 9-5 STW 2,3t Vector 2003, Saab 9-5 Aero TS A5 sedan 2004, 9-3X 2010, ng9-5 Turbo6 2011, Dodge Challenger R/T 440 cid SE Sixpack 1970, VW Kupla 1969
aero
-
Viestit: 8713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja aero »

Jos meinaa näyttää sitä että jää käsiin, niin myyt sen hynkyn äiteelles mitsun tilalle, kun on päässyt lataamisen makuun.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

willbst kirjoitti:
To Maalis 02, 2023 20:40
Hyviä ajatuksia ja pohdintaa, mutta miksi kaverisi vaihtaa Voortin Volkkariin?
Downshiftausta. Lisäksi kaveri ei terveyssyistä edes ole ajanut autoa vähään aikaan, vaan kärry on vaimon käytössä, vaikka onkin kaverin firman nimissä ja nimellisesti siis hänen eikä vaimonsa työsuhdeauto. Mutta tavoite vaihtaa siis halvempaan. Outlander PHEViäkin oli pohtinut, mutta halusi enemmän suorituskykyä. Sitä en sitten tiedä tarjoaako Passat GTE käytännössä sitä enempää, vaikka paperilla niin tekisikin.
aero kirjoitti:
To Maalis 02, 2023 20:51
Jos meinaa näyttää sitä että jää käsiin, niin myyt sen hynkyn äiteelles mitsun tilalle, kun on päässyt lataamisen makuun.
Jos mä saan mutsin nyt yli 15 vuotta edellisen autonvaihdon jälkeen laittamaan Mitsun, niin en mä alle vuoteen sitä saa innostumaan seuraavasta vaihdosta. Mut ehkä sitten jos se toimitus meneekin sinne kesään 2024 :mrgreen:

Nopeasti pohdein tuossa sitäkin että voisko Musse yleisesti piestä Hynkyn ominaisuuksiltaan niin että haluaisinkin pitää Fordin ja unohtaa korealaisen. Mutta on siinä ne samat ominaisuudet jotka kesällä osittain kallisti valinnan hynkyn suuntaan, eli jarrullinen vetomassa 1600 kg (Ford 750 kg), Hynkyn selkeesti pidempi range 507 km (Ford jotain reilu 400 km) ja nopeampi pikalataus 240 kW +akun esilämmitys (Ford 115 kW, ei akun lämmitystä). Rangeen vaikuttaa vielä Hynkyn isompi akku (77 vs. 68 kWh) ja matalampi kulutus, johon osittain talvella vaikittaa lämpöpumppu, jota Fordissa ei taida olla.

Mikään noista ei ole mulle kriittinen, koska ajan tosi vähän pitkää matkaa ja isoa kärryä tulee vedettyä tosi harvoin. Mutta kokonaisuutena nuo ja monet muut pienemmät jutut kallistaa vaa'an Hyundaihin tässäkin vertailussa.

Lisäksi edelleen vierastan tuota Mustangin nimen käyttöä viisiovisessa perheautosaa ja vaikka luonnossa auto näyttääkin hyvältä, niin Mustang Mach-e edustaa sellaista muotoilua josta en oikein saa itse kiinni että onko auto lintu vai kala. Katumaasturiksi sitä haukutaan, mutta mun mielestä se kuitenkin on vain muovikaarilla ryyditetty joihinkin suuntiin oudosti venytetty hatchback. Ioniq 5 sen sijaan on rehellisesti perinteisen hatchbackin muotoinen, tosin tosi iso sellainen jolloin luonnossa normihatchbakin vieressä se näyttää vähän norsulta. Mutta nää nyt on tällasia mielikuva- ja makuasioita joita ei pidä ottaa vakavasti.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2850
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja Cona »

... Mutta, mutta... Entä se fiilis?! :mrgreen:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Vastaa Viestiin