Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Niin meinaatko että autokaupat on leiponeet sen pari tonnia lisäkatteeseen tai rahoitusehtoihin ja ostajalle kyseinen tuki on vain hämäystä?

Kyllä mä ainakin sain vaihtohyvitysarvion ihan Mitsun odotettuun markkinahintaan ja Ioniq 5:n osalta täytyy sanoa että kilpailijoihin (jotka on pääosin jo hankintatukirajan väärällä puolell) hinnastohinta on vähintäänkin kohdallaan eikä sitä pysty siis haukkumaan ylihinnoittelusta oikein millään. Rahoitusehdotkin oli niin edulliset ettei halvemmalla oikein pääse ja tinkivaraakin oli kuitenkin metallivärin 690 euron verran.

Ennemmin tuntuu että haluavat pitää perusmallin tuon 50 t€:n psyykkisen rajan alle vaikka katteistaan tinkimällä.

Eli sanoisin että itselleni se 2t€ näkyy siten että maksan nettona autosta sen 2000 euroa vähemmän ja käytännössä ostan tuolla summalla koukun asennuksen ja osan talvirengassatsia, jotka tulisi ostettua joka tapauksessa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7342
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Pitäis varmaan kysyy et onko tuo jo haettu corsaan. Rupee oleen niin paljon aikaa tilauksesta ettei oikein muista koska lupasivat hakee
:roll:

Käsirahaksi tuo laskettiin.
Kauppasopimuksessa toi 2000e on vaan kohdassa maksu toimitettaessa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

^niin tolleen teknisesti siis mulla ei tullu kauppasopimukseen tai minnekään mitään mainintaa tuesta. Eli se tulee mulle rahana ja sillä selvä, toki rahoitustarjous on laskettu silleen että Mitsun arvo toimii käsirahana n. 17 t€:n arvolla, ja jos sen myöhemmin tarkistettava hyvitysarvo on vähemmän niin toimitan sitten rahaa erotuksen verran.

Lopullinen Mitsun hyvitys on siis määrittelemättä koska eivät halunneet vuoden päähän sitoutua auton arvoon.
Viimeksi muokannut AZP, La Elo 27, 2022 21:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja Cona »

No tässä käytiin sitä mielikuvaefektiä jo läpi, mutta on aina vaikea uskoa, että taloudellisesti toi 2 donaa mahdollistaa tai romuttaa uuden sähkiksen hankintaa.

Lähinnä kaipasin siis jotain konkretiaa, että kuinka monta euroa vähemmän sitä osaria on kuussa maksettavana, kun tuo hankintatuki on pelissä mukana etc.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

30 oiroa kuussa vähemmän mun tapauksessa, eli jos otan 2000 euroa vähempi rahoitusta ja sekä 72kk pituus että viimeisen erän euromääräinen suuruus pysyy ennallaan, niin kk-erä putoaa n. 30 €.

Niin ja tuohon mahdollistaa tai romuttaa hankinnan -kysymykseen, niin sehän tekee sen vain jos mitoittaa auto-ostoksensa aivan viimeisten varojensa ja tulojensa mukaan. Muuten kyse on aina omasta valinnasta joka tietenkin on hyvinkin henkinen asia.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja Cona »

Tätä mietin, kiitos konkretiasta.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

AZP kirjoitti:
Pe Elo 26, 2022 10:53
Laitoin vielä perään kysymyksen että kommunikoivatko kansalaiselle mitään hakemuksen tilanteesta ennen auton saamista, vai saanko jännittää auton rekisteröintiin saakka sitä että olenko ehtinyt hakea tukea ennen varojen loppumista tai onko hakemuksessani jotain fataaleja virheitä tai puutteita. Mun luottamus viranomaisiin on nimittäin sellainen että pieni pelko on siitä että joskus ensi kesänä auton saatuani saan vastauksen "Hakemuksesta puuttui ruksi kohdasta 567.B, joten se hylätään, ja uusia hakemuksia ei enää 1.4.2023 alkaen oteta vastaan. Hyvää päivänjatkoa!"
Sain vastauksen, joka kuuluu näin:
Sinun ajoneuvollesi on varattuna budjetista 2000 euroa. Sitten kun auto on rekisteröity, niin hakemus käsitellään ja selviää myönnetäänkö tukea vai ei. Tässä välissä ennen auton ensirekisteröintiä ei Traficomilta lähde hakijoille erillistä viestiä.
Tulkitsen tuota niin, että määrärahan puutteeseen ei tuen saaminen mun kohdalla enää tyssää, mutta jos hakemuksessa on mennyt jotain teknisesti pieleen niin siitä kuulen vasta sitten kun auto on kilvissä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ja jos jotain on mennyt teknisesti pieleen, niin sieltä tulee selvityspyyntö. Toki jos tukiehdot ei täyty, jotka nyt on melko selkokieliset, niin se on eri asia.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Huoltopäivä Mitsulle, 220 euron pikkuhuolto asialistalla. Siihen tuli sitten 55 oiroa päälle, kun huoltomies soitti töiden lomassa ja sanoi että tarkistaessaan ilmanputsarin huomasi ilmansuodattimen olevan aika likaisessa kunnossa ja kysyi saako vaihtaa. Kuittasin että vaihdetaan ja jäin miettimään että eikös se olisi pitänyt isossa huollossa vuosi sitten vaihtaa.

No tiskille päästyäni todettiin huoltoneuvojan kanssa että ilmansuodattimen vaihtoväli on 60 tkm, eli sitä ei ole kuulunut vaihtaa kuin viimeksi Ruotsissa tehdyssä huollossa juuri ennen kuin auto tuli mulle. Tuo huolto on ainoa josta huoltokirjassa on ei-merkkiliikkeen leima, joten epäilykset herää siitä että tuossa huollossa ei ole suodatinta vaihdettu, ehkäpä vain pelkät öljyt ja öljynsuodatin (toivottavasti edes ne :D ). Tuon huollon jälkeen on ajettu 25 tkm, ja siitä kuitenkin luokkaa 90 % sähköllä, joten siinä ajassa ei suodattimen olisi pitänyt kovin pahaksi mennä. Vähän hölmö olo itsellä siitä että en ole tuonne putsariin mennyt kurkkaamaan jolloin olisin voinut todeta saman itse ja vaihtaa suodattimen jo aiemmin.

55 oiroa suotimesta on tietty aika suolaisesti kun Motonet myy moista (toki ei kolmen timantin logolla) 17,90 oirolla ja vaihtotyö on varmaan kaksi minuuttia. Mutta tällä kertaa näin.

Muutenkin oli poikkeuksellisen tarkka huoltomies tänään hommissa. Kuittiin tuli merkintöinä lisäksi että sumuvalojen kuvio on pielessä ja tämä johtuu siitä että umpiot on asennettu väärin päin 8O . Sekin on ruotsin peruja, koska mun aikana on roplattu vain toista sumuvaloa, joka oli rikki kun auton ostin ja se vaihdettiin kaupan jälkeen Sakan piikkiin. Tuolloin asentaja on tietenkin voinut katsoa mallia toisesta paikallaan olleesta umpiosta ja asennus on suoritettu samoin eli väärin päin. Tutkin asiaa kotona ja totesin että tekstit kuvussa ainakin on päälaellaan ja FB:n töpselikärsäin ryhmästä vielä valokuvalla varmistin että muilla on lamput 180 astetta eri asennossa.

Muut mainitut huomiot oli vanhentunut renkaanpaikkapullo (vanhentunut jo 02/2018) sekä iäkkäät renkaat. Renkaissahan on viikkomerkintä keväältä 2014, mitä tämän ketjun alussa jo ihmettelin ostettuani auton mittarilukemalla 126 tkm mutta alkuperäisillä kesärenkailla joissa pintaa noin 8 mm. Tämä mysteeri ei ole mulle selvinnut, mutta noilla renkailla ajattelin nyt jatkaa vielä ensi keväänä sen aikaa kun tämä auto mulla on. Seuraava omistaja päättäköön vaihtaako renkaat iän vuoksi vai ei. Itse olen ollut päivämääränirso pääasiassa talvirenkaiden kanssa, koska niissä vanhuuden huomaa kyllä pidossa ihan normiajossakin kun on kunnon talvikeli. Näiden kesärenkaiden osalta olen lähtenyt siitä että ne on otettu käyttöön silloin 2019 kun auto mulle tuli ja siihen asti autolla on todennäköisesti ajettu jollain muilla kesärenkailla. Jostoku suositus renkaiden iästä on sellainen, että kuusi vuotta käytössä tai 10 vuotta kokonaisikää olis ikäloput, ja näissä tilanne on siis 3/8 vuotta nyt, joten ei aiheuta toimenpiteitä ennen kuin tämä auto multa häviää.

Tarkkuus on hyväksi ja muutenkin täytyy taas kehua Turun Auto-Centerin palvelua. 220 oiroa merkkihuollosta on mun mielestä kohtuullisesti, tuo suodattimen hinta nyt vähän rikkoo tätä kuvaa, mutta muuten homma toimii niinkuin voi olettaa.

Huollon ajaksi on tullut tavaksi ottaa koeajoon jotain mielenkiintoista. Tällä kertaa koitin saada huollon kanssa saman katon alta ajoon Kia EV6:n, mutta molemmat esittelyautot oli kuulemma Turun Messukeskuksessa jossain näytillä. Auto-Centerissä ei myöskään vielä ollut e-Niron esittelyautoa koeajettavaksi, joten piti vilkuilla naapureihin, kun ei kiinnostanut ottaa ei- tai osasähköautoa koeajoon. Periaatteessa olis voinut olla kiinnostava koeajaa Mitsun Eclipse Cross PHEV, jossa sama voimalinja kuin viimeisissä Outlander PHEVeissä oli. Mutta tällä kertaa ajattelin käydä kokeilemassa jotain, jota en sähköautokokeiluissani ole ennen päätynyt kokeilemaan:

Kuva

https://www.nettiauto.com/13070368

Long Range, Dual Motor, Lasikatto, tupla sitä ja tupla tätä. 462 hv. 15 tkm ja kilvitetty Saksassa 12/2021. 65 900 oiroa. Huikeaa.

Kolmonenhan ei silleen ole mun harkintalistoilla ollut pääosin tästä syystä:

Kuva

Kontissa tilaa suunnilleen saman verran kuin Mitsussa verhon alla, mutta toi käytettävyys on vaan niin surkeaa, että ei voi harkita. Miksi oi miksi Tesla ei voinut jatkaa ässän linjoilla ja laittaa koloseenkin isoa takaluukkua? Tai siis jos kuvasta katsoo miten toi luukku aukeaa, niin sehän ei ole pieni, mutta se paljastaa auetessaan surkean kokoisen reijän jonne pitäisi kaikki tavara tunkea. Olis pakko laittaa Y tai X jos Teslaan lähtisi, ässäkin tietty menis mutta sillä ei saa vetää postikorttiakaan, joten ei ole mun vaihtoehto.

Lisäksi kolmosen takapenkki oli kyllä mulle säädetyn kuskinpenkin takana aika ahtaan oloinen. Tuli vähän NG-kolkin takatilat mieleen. Kyllä meidän lapset siellä menisi mutta jossain vaiheessa pituuden lisääntyessä vois alkaa sellanen potkiminen takaosastolta että pitäisi ihan sen vuoksi lähteä autokauppaan. Töpselikärsässä ja varsinkin Ioniq femmassa on takapenkki ja sisätilat muutenkin ihan eri luokkaa.

Mutta jos nyt unohdetaan nämä perhearjen kamaluudet hetkiseksi ja kuvitellaan että olen menestyvä ja menevä sinkkumies jolla kuljetettavana lähinnä mallinmitoissa olevia seuralaisia hanttarin penkillä ja satunnaisesti salikassi, rahasalkku tai golfbägi takaluukussa, niin olispahan upeaan elämään upea auto. Siis tolleen yksin koeajaessa kokemus oli kyllä ihan nautittava. Alusta on sporttisen tukeva, eli joidenkin mummojen paikat irtoaa ja haukkuvat kivireeksi; voimaa on ihan sikana ja se tulee sähkövoimalinjalla tietenkin heti eikä vasta kun muut on menneet. Aika kovin nitkahti niskat vielä yli satasen motarivauhdissa kun painoi tallan pohjaan. Ei tuota enempää voimaa voi oikeasti kaivata.

Enkä kaipaakaan, kun nyt palaan tähän turkulaisen kurahousulapsia kuskaavan perheenisän rooliin. Vähemmälläkin pärjää.

Infotainmentiin en ehtinut kovin paljon tutustua, koeajon aikana kävin muistuttamassa omasta keski-ikäistyvästä kuolevaisuudestani hoitamalla Naantalissa pari kiinteistöhuoltohommaa, ja kun sain ne hoidettua niin pitikin jo ajella takaisin autokaupalle. Mitsusta sain suullisen 18500 oiron hyvitystarjouksen ja narrasin lähtiessäni jääväni harkitsemaan. Siis väliraha olisi suunnilleen sama kuin mitä Hynkyn listahinta. Kun asian miettii noin päin ja pohtii noita tiloja, niin Hynkyssä saa kyllä isosti enemmän autoa rahaansa kuin mitä kolosteslassa. Mutta näin ajattelee tietenkin vain nolo kurahousuiskä.

Palataan siis arkeen ja listataan kuun lottonumerot:

Elokuu:
matkaa 726 km
sähköä 103 kWh
bensaa 18 litraa
Rahaa näihin 51 €

Alusta (10/2019) laskien:
matkaa 20933 km
sähköä 5237 kWh
bensaa 336 litraa
Rahaa näihin 1067 €
Kulutus ja kulut per 100 km: 1,6 litraa + 25 kWh eli 5,1 €

Aika perus elokuu. Loma jatkui vielä alkukuusta, nuo bensa-ajelut tuli oikeastaan siinä parilla maakuntamatkalla ja lisäksi yks keikka lastatun peräkärryn kanssa mökiltä.

Huoltokirjaan laitettiin lukemaksi 147 333 km, jossa oli lisäystä vuoden takaiseen huoltoon 6840 km. Vikoja ei ole ilmaantunut, mitä nyt lamput keulalla väärinpäin :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7342
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja tetammi »

On kyllä käsittämättömän huonon oloinen kontti..
Tuonne kun erehtyy laittaan jotain muuta kuin golfbägin ja joutuu vähä jarruttaan niin tälläne lyhyenläntä joutuu ryömii tuonne sisään et saa ne pois :lol:

Oon kyllä monta hehkutusta tuosta kolmosesta lukenu mutta toi kontti sivuutetaan aina maininnalla et jos tilaa kaipaa niin kannattaa hommata Y. En muista ees nähneeni kuvaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

^Kokeiltiin viime viikolla Helsingin reissulla sekä kolmosta että Yytä ja Y oli kyllä erittäin tilava kaikin puolin. Kolmonen on koriltaan tosiaan urheilullisen mallinen ja takakontin lastausaukko melko onneton. Tavaratilaa löytyy toki molemmista etupellinkin alta ihan merkittävästi, sadan litran molemmin puolin. Mach E:ssä taitaa olla lähes yhtä suuri etukontti, Ioniq 5:sta ja EV6:sta löytyy myös mutta nelivetomalleissa sinne ei mahdu kuin tyhjä salkku…
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
lauriolio
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

AZP kirjoitti:
Ke Elo 31, 2022 20:52
Tarkkuus on hyväksi ja muutenkin täytyy taas kehua Turun Auto-Centerin palvelua. 220 oiroa merkkihuollosta on mun mielestä kohtuullisesti, tuo suodattimen hinta nyt vähän rikkoo tätä kuvaa, mutta muuten homma toimii niinkuin voi olettaa.

Nyt oli niin hyvä myyntipuhe, että enköhän tuon meidänkin kansanauton vie Autocenterille Deltan sijasta, kun määräaikaishuolto on kalenterissa noin lokakuulle :)
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

^kyllä mä kolmen huoltokerran kokemuksella voin tosiaan Auto-Centeriä suositella. Ja tää viimeinen kerta oli silleen asiakaskokemuksena vielä tavanomaistakin jämäkämpi.

Hynkyn tilauksen ajoitukseen liittyen täytyy nyt onnitella itseään ihan oikeanlaisesta markkina-analyysistä. Yksi syy marssia autokauppaan kesälomilla oli usko siihen että hinnat nousee pian ja samalla menee sauma hankintatukeen kun perusmallin hinta kohoaa yli 50 t€:n. Tänään päivittyi hinnasto.

Tässä vanha:

Kuva

Ja tässä uusi:

Kuva

RWD Stylen hintaan siis 2000 euroa eli tuen menettämisen myötä nettona 4000 euron korotus hintaan noin kuukausi sen jälkeen kun auton tilasin. Edelleen HI5 on luokassaan halvimpia isoakkuisia autoja, eli korotusvaraa on vielä lisää. Varsinkin kun mallin kysyntä on maailmalla ja Suomessakin tosi hurja. Tämähän ei toimitusviiveiden vuoksi vielä näy ensirekisteröintitilastoissa, mutta IL oli tutkinut vähän tarkemmin että mitä siellä autokaupan tiskien ääressä tällä hetkellä oikein myydään:

https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/b ... 05ac3c2501
Hyundailla myynnit ovat Ioniq 5:n siivittäminä nostaneet täyssähköjen osuuden yli 60 prosentin ja puskeneet polttomoottorit marginaaliin.
Hyundailla on tällä hetkellä listoilla kaksi täyssähköautoa: Kona ja Ioniq 5. Nämä kaksi mallia siis vastaavat jo lähes kahdesta kolmasosasta tällä hetkellä tehtävistä uusien Hynkkyjen kaupoista. K-Autolla, jossa edustettuna kuitenkin aika liuta hyvin suosittuja merkkejä, täyssähköautojen osuus kaupoista on noin puolet. Samoin Volvolla. Markkinamurros, sano.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Selittäiskö se noussutta hintaa, että tuo auto on kokenut jonkun faceliftin ja pituutta on tullut puoli metriä lisää?
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

^nyt en ihan ymmärrä mitä tarkoitat? MY2023 Ioniqin hinnastoja molemmat eikä mitään faceliftiä saatikka pituuden muutosta ole tapahtunut koko mallin tuotannon aikana.

Vai meinaatko sitä että yllä olevissa kuvissa autot ei näytä mittasuhteiöltaan ihan identtisiltä?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin