Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

^kyllä se noin päin juuri kääntyy. Kun sähköauto vie kokoluokasta ja ajosylkistä riippuen jotain 12-25 kWh/100 km ja sähkö maksoi ennen luokkaa 10 senttiä (toim. huom. meillä kotona maksaa alle 10 senttiä vielä kesäkuuhun 2023 asti ellei Vattenfall mene nurin :mrgreen: ) ja nyt luokkaa 30 senttiä siirtoineen ja veroineen, niin voi laskea että entinen 1,2-2,5 euron kustannus per 100 km on noussut 3,6-7,5 euroon per 100 km. Bensassa ja dieselissä se vastaisi käytännön kulutusta tasolla 1,5-3 litraa sadalla, eli polttomoottoriautot edeleen noin triplasti nin kalliita ajaa kuin vastaava sähköauto kotilatauksella. Siihen päälle satojen eurojen erot vuosiveroissa sekä selkeä markkinamuutos joka asettaa polttomoottoriautojen tulevaisuuden kysynnän eli arvonkeihityksen hieman epävarmaksi, niin houkuttimet siirtyä sähköön on edelleen ihan validit sähkön hinnan noususta huolimatta.

Siltikin voimakkain tekijä muutoksessa lienee trendi. Eli kun muut niin minäkin, eikä uuden sähköauton valintaa enää joudu muille perustelemaan.
AZP kirjoitti:
Ma Heinä 04, 2022 20:23
Noin muuten poliittisena kannanottona kiinnostaisi tietää onko Delta-Auto edelleen venäläisten omistuksessa. Omistus on käsittääkseni rekisteröity Britanniaan, mutta sehän ei tarkoita sitä etteikö varsinaiset ketjun päässä olevat omistajat olis venäläisiä. Mulla ei ole mitään venäläisiä yksityishenkilöitä vastaan, mutta ehkä vähän liian moni britanniassa viihtyvä Iivana on kuitenkin Putinin lähipiiriä, joten siinä yksi merkittävä syy valita Turun seudulla paikallinen perheyritys Mitsuhuolloksi Deltan sijaan.
Tähän löytyikin tänään vastaus kun kävin surffimassa Deltan sivuilla: https://www.delta.fi/fi/delta-konsernin-omistus

Deltan sivuilla kävin katsomassa löytyykö Subaru Solterrasta mitään tietoja saatavuudesta. Nimittäin tässä Nissanin perässä tullut joutenolopäivien ratoksi nyt selailtua tarkemmin kilpailevienkin autojen hinnastoja ja varusteluetteloja. Ylläri oli positiivinen kun huomasin että aika monessa kilpailijassa perusmalli sisältää Nissanin tapaan aika kattavan varustelun ja tarve ruksia lisävarusteita on aika pieni, jolloin voitaisiin pysyä hankintatuen piirissä. Vaatimuslistalla siis mm. lämpöpumppu, automaatti-ilmastointi, peräkamera ja mukautuva vakkari, jotka kaikki ei ole aina oletusarvoja kalliimpienkaan autojen perusmalleissa (kuten Audi e-Tronin koeajolla viime kuussa opin). Lisäksi se koukku olisi saatava, mutta jos autoon saa jälkiasennettua koukun niin sittenhän sitä ei ole pakko ruksia mukaan heti tilatessa. Väri olisi kiva päästä valitsemaan mutta en mä kauhean nirso senkään suhteen ole.

Näyttäisi siis siltä että ainakin Hynkyn Ioniq 5, Skoda Enyaq ja Subru Solterra menisi alle hankintatuen 50 t€:n hintarajan. Toyotan BXYZÖ:n jätän katsomatta, koska Subaru on käytännössä sama auto ja tarjoaa mun mielestä enemmän vastinetta rahalle. Hynkky ja Subari on perushinnallaan ihan rajalla eli käytännössä mitään lisävarustetta ei voi ottaa. Skodaan saisi valita vajaalla parilla tonnilla varusteita, eli esimerkiksi koukun ja koiraverkon taikka sitten jättämällä koukun tilausvaiheessa pois esimerkiksi päheämmän värin.

Tänään lähti jo tarjouspyyntö ja toimitusaikakysely Nissanista Autokeskukseen ja Skodasta Rinta-Joupille. Joupilta jo tulikin vastaus että Enyaqin toimitusaika tällä hetkellä 12-14 kk. Solterraa voisin Deltalta kysyä, kun ne nykyisin Turussa merkkiä edustaa, Hynkyn osalta varmaan Autoverkkokauppa, jossa kävin moista viime elokuussa koeajamassa.

Solterrassa hienoa olisi se, että 49 900 oirolla saa nelivedon ja yli 70 kWh akun. Muotoilu sisällä ja ulkona ei vain ole ihan mun silmään toisin kuin kaikissa muissa vaihtoehdoissa. Lisäksi Subarussa käsittääkseni näin alkupään tuotannossa tarjolla vain yksivaihelaturia eikä kolmivaiheista saa rahallakaan. Jos tosielämää mietitään niin tuskin kaipaisin kolmivaihelaturia kovinkaan usein omassa käytössäni mutta näkyykö tuollainen puute sitten jälleenmyyntiarvossa?

Nissanissa uusi hinta nousee kolmivaiheisen latauksen kanssa sitten tasoihin noiden muiden kanssa siihen karvan alle 50 t€:oon, Skodassa ja Hynkyssä kolmivaihelaturi on vakiona. Skodassa varustelistalta puuttuu käsittääkseni sähköinen takaluukku (ei showstopperi) ja perusmallissa jakkaroita liikutellaan lihasvoimin. Ei haittaa mua kun meillä autoa ajaa 99 % minä, eli penkkiä ei oikeastaan koskaan säädetä. Silti edistystä siihen nähden että muistan kun ruksin Skodan autorakennustyökalulla Enyaqin joskus kun malli oli juuri lanseerattu, niin penkinlämmittimetkin piti ostaa lisärahalla.

Hyundaissa suurin akku 77 kWh noista ja ehkäpä makein muotoilu. Lisäksi jos tässä oikeasti nyt ollaan laittamassa tilausta sisään niin Skodan saa koeajoon ja Hynkky on jo ajettu, mutta Subarua ja Nissania ei taida vielä koeajoon tarjolla olla, joten sokkona mentäisiin. Ei se mulle ole showstopperi sekään, mutta aina kivampi jos tietää mitä ostaa.

Viime kädessä tietenkin kysymys siitä pitääkö sitä väkisin saada se hankintatuki, mutta varustelistoja luettuani totesin että siellä kalliimmissa versioissa ei ole mitään selaista mitä väkisin tarvitsisin, yleensä siellä oli vain isompia vanteita, nahkaa penkeissä ja kromia listoissa. Tai sitten nelivetoa ja isompia akkuja, jotka toki olisi kivoja, mutta sitten puhutaan tuen menettämisen lisäksi helposti aika monesta tonnista lisää kustannuksia, jolloin herää ajatus siitä että onko ne nyt sitte niin hintansa väärtejä, ainakin jos ajatus on että auto saattaisi päätyä vuoden omistuksen jälkeen myyntiin (tai aiemminkin jos hinta on oikea).
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Jos Subarussa pohdituttaa yksivaiheisen jälleenmyyntiarvo, niin samalla pohdinnalla vois miettiä sitäki, että onko Toyotan jälleenmyyntiarvo (Suomessa) sitten Subarua parempi. Ottamatta kantaa siis siihen, että paljonko hankintahinnassa on eroa, kun sitä en tiedä, pl. tietty vähintään kaks tonnia.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Noin yleisesti historia on näyttänyt että Subarun arvonalenema Suomen automarkkinoilla on ollut todella alhainen. Tuosta tuli joskus varmaan loppuunajetun Saabin ketjuun kirjoiteltua kun kävin muutamaa Subarua koeajamassa ja ihmettelin käytettyjen Subarujen järjettömältä tuntuvia hintoja.

Yksvaihelatauksen vaikutus jälleenmyyntiarvoon on silleen mysteeri että vielä tässä vaiheessa teknologiamurrosta ihmisiä kiinnostaa sähköautojen varustelistassa ihan muut asiat. Mutta kun tietoisuus lisääntyy ja jengi tajuaa jonain päivänä että meillä on markkinoilla kalliitakin sähköautoja, joihin kotiin hankitusta 11 kW:n latausasemasta saa vain 3,6 kW lataustehoa ja latausaika tyhjästä täyteen on siis latausasemallakin 20 tuntia.

Noissa japanialaisissa siis vakiona 7,2 kW:n yksivaihelaturi, jolloin täyden tehon saaminen käyttöön vaatii 32A virtaa yhdestä vaiheesta tai kalliimman vaiheet yhdistävän latausaseman.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

No se Mokan myyjä oli sillon sitä mieltä, että jos haluaa auton myydä joskus, niin kolmivaihe on ehdoton. Toisaalta se saatto myös tarkottaa sitä, että sen listahinnas oli 95 % katetta. Toisia renkaita ei tyrkytetty, mutta laturista halus pitää kii... Tiedä sitte, oliko ensimmäinen rehellinen myyjä vai ei... Ja tietty jos autoa pitää maks takuun ajan, niin eipä niitä käytettyjä ole markkinoilla parin vuoden päästä niin paljoa, et ostaja saa olla liian nirso.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

^varmaan enemmän mielipide kuin kiveen hakattu totuus, mutta olisin taipuvainen uskomaan myyjää tossa asiassa.

Latausnopeuden lisäksi tuo vaikuttaa omakotitalossa sähköverkon kuormanhallintaan. Vaikka pienempikin teho riittäisi, niin kolmesta vaiheesta sen ottaminen lataustehoa rajoittamalla tuo vähemmän ongelmia pääsulakkeen riittävyyden kanssa kuin kaiken tehon imeminen yhdestä vaiheesta.

Pitää udella subarumyyjältä koska se kolmivaihelataus olisi tulossa saataville Subaruun ja tuoko se lisähintaa joka keikauttaisi kokonaishinnan yli 50 t€:n. Muuten toi Subarun hinta suhteessa tekniikkaan ja varustelistaan tuntuu just sellaselta erikoistarjoukselta joka katoaa hetken päästä ja hinta lähentelee hetken päästä kuutta kymppiä :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Deltalle lähti päivällä yhteydenottopyyntö Solterrasta, ja sieltä myyjä äsken sitten soitti. Lanseerauserä on myyty loppuun ja jos nyt tilaa niin auton saa kesällä 2023, se on MY2024 ja niissä on kaikissa vakiona 3-vaihelaturi. Paha vaan että näille ei ole vielä hintoja, eli myyjä ei voi tehdä tarjousta. Arvailu oli että hinnat nousee ja saattaapi olla että perusmallikin ylittää sitten hankintatuen rajan. Se ei ole kynnyskysymys sinänsä, jos perusmalli nelarina on vaikka 52 t€, niin se olisi kyllä edelleen hyvin kilpailukykyinen hinta suhteessa nettona 48 t€:lla saataviin vajaavetoisiin kilpailijoihinsa.

Autoverkkikseen laitoin tänään tarjouspyynnön Ioniq femmasta ja sieltäkin jo soitettiinkin perään. Takavetoisen saisi arviolta huhti-toukokuussa 2023 jos tilaa nyt. Hinnat alkaen -malliin ei mahdu mitään lisävarustetta jos haluaa tuet, ja koukku myyjän mukaan tilaukseen ruksittuna syö tuet. Mutta koukku kuulemma voidaan heillä asentaan vaikka 1 päivä auton luovutuksen jälkeen jolloin ei ongelmaa. Tarjouskin jo kilahti sähköpostiin, auto hinnaston mukaisesti 49 990 €. Mitsusta tarjouksessa ihan ok hyvitys, mutta koska toimitusaika on pitkä, on hyvitys on laskettu tälle päivälle eikä ole lupaus siitä mitä hyvittävät ensi keväänä. Ymmärrän kyllä tilanteen.

Ariyakauppias Autokeskuksesta soitti myös. Sanoi että koukku ei vaikuta tukirajaan, eli todennäköisesti ihan sama kuvio kuin Autoverkkokaupassa, mutta kommunikoidaan asiakkaalle näin. Tarjous kilahti heti perään, auto 22 kW 3-vaihelaturilla hinnaston mukaisesti 49 900 oiroa eli maltillinen 90 euron ero Hynkkyyn. Hyvityshinta Autoverkkista kehnompi mutta se taiskin olla laskettu arvio ensi keväällä, joka kuitenkin vielä ”päivitetään tarvittaessa” joitain kuukausia ennen auton toimitusta.

Toimituskulut molemmilla 600 euroa, irtoavan koukun hinta 1100-1365 ja talvirengaspaketit molemmissa 3 k€, eli ihan olemattomia eroja hinnoissa Datsunin ja Hynkyn välillä, ja arvioidut toimitusajat identtiset. Rahoitustarjous oli Hynkyllä parempi, todellinen vuosikorko 1 % joka tässä korkomaailmassa alkaa olla aika jees autorahoitukselle.

Enyaq-myyjän kanssa viestiteltiin että vois käydä ensi viikolla koeajolla ja rupattelemassa tarkemmin, jos ehdin. Tarjousta siis ei vielä ole, mutta iköhän sekin tässä kysyntätilanteessa hinnaston mukaan hinnoitella, jolloin Skodassa mahtuis tukirajan alle se koukkukin, tai jättämällä sen jälkiasennukseen voisi valita erikoisvärin tai muuta. Skodan toimitusaikahan oli sitten 12-14 kk.

Nissanmyyjä sanoi että kauppasopimus on sitova allekirjoitushetkestä ja vakioperuutusehto on muistaakseni 3 % kauppasummasta ja olikohan siihen 300 oiroa päälle. Tästä voidaan joustaa jos vaikka tulotaso on pudonnut, tullut avioero tjsp, mutta ei ihan vaan sen takia että ostajan mieli muuttui. Toki tässä markkinatilanteessa kauppiaalle voi olla ihan etukin että asiakas peruu aikaisemmalla halvemmalla hinnalla tehdyn kaupan ja liike pääsee myymään auton hyvällä hinnalla ”heti ajoon”. Muilta myyjiltä ei tullutmperuutusehtoja kyseltyä.

Hyundaissa muuten näistä suurin vetomassa, suurin akku ja nopein pikalataus, Skodassa suurin peräkontti, Nissanissa ehkäpä parhaat varusteet, mutta ei mitään kovin merkittäviä eroja. Hyundain yhdistetty WLTP-toimintamatka 507 km, Nissanissa 403 km, Skodassa 403 km.

Autoverkkokaupan myyjä vetäisi sitten puhelimessa vielä jokerin hihasta. Valittelin toimitusaikoja niin sanoi että hehän myy myös muita merkkejä ja tilaamalla nyt saisi jo lokakuussa alleen Rellun Megane e-techin. Pienempi auto olis mun makuun kivampi, mutta ne vetomassat on vähän rajoittaneet valikoimaa. Vaan Rellullapa saakin vetää 750 kg jarrutonta ja 900 kg jarrullista jos valitsee tehokkaamman 220 hv version. 4,2 metriä pitkänä Rellu on selvästi kompaktimpi kuin Enyaqit ja Ariyat, mutta esim kontti on litroiltaan samaa luokkaa. Yhden videon perusteella kontin pohja on Rellussa todella matalalla, eli tilavuus tulee korkeudesta auton perän ollessa aika lyhyt. Yhdistetty WLTP 60 kWh akulla 442 km. Videoiden ja kuvien perusteella Megane on kyllä hyvännäköinen auto, mutta kovin paljoa en siihen vielä ehtinyt tutustua.

Mutta. Hinta kyseiselle 220 hv/60 kWh versiolle alkaa 47 390 eurosta ja tuossa ei ole adaptiivista vakkaria. Lopulta siis ollaan ihan samoilla hintatasoilla kuin edellä mainitut isommat verrokit, akkukapasiteettia ja tehoa on suunnilleen samat, mutta auto on selvästi pienempi. Ja Rellu. Sori relluttelijat, mulla on vähän ennakkoluuloja vaikka tiedänkin että Nissankin on lähes Rellu nykyisin. Mutta kun katsoo miten Rellujen arvo sulaa Suomen automarkkinoilla niin Skoda, Nissan tai Hyundai alkaa kuulostaa taloudellisesti järkevämmältä kohteelta sijoittaa 50 t€.

Vois tuon Rellunkin silti käydä tsekkaamassa joku päivä ennen kuin tässä mitään päätöksiä tekee. Siis jos tekee, koska edelleen vaihtoehtona on jatkaa Mitsun kestotestiä ja se Audin e-tron on edelleen ihan relevantti vaihtoehto käytettynä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja aero »

AZP kirjoitti:
Ke Heinä 20, 2022 16:18
Mitsusta tarjouksessa ihan ok hyvitys, mutta koska toimitusaika on pitkä, on hyvitys on laskettu tälle päivälle eikä ole lupaus siitä mitä hyvittävät ensi keväänä. Ymmärrän kyllä tilanteen.

...

Hyvityshinta Autoverkkista kehnompi mutta se taiskin olla laskettu arvio ensi keväällä, joka kuitenkin vielä ”päivitetään tarvittaessa” joitain kuukausia ennen auton toimitusta.
Jos markkina-anomalia jatkuu tai pahenee, niin lupasiko kumpikaan tarkastaa tarjoustaan ylöspäin, vai onko mahdollisuuden avaimet vain pudotukseen?

Peruutusajoista sen verran, että kaveri justaan tilasi ioniq5:n tuolla 1% korolla. Pystyvät perumaan vielä 1kk ennen toimitusta ilman kuluja ja kustannuksia. Siinä alkaa ostajalla olla riskitaso aika hallittavalla kohdalla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Kolometonnia talavikumeista 8O :?: :!: :?: Titaanista ja enkelin sulistako ne tehty?
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

^^ ei ollu varsinaisesti puhetta voiko tarjous nousta, mutta sinänsä sille ei ole tarvettakaan, koska kyse on optiosta eli mä voin hävittää autoni sinne mistä parhaan tarjouksen saan. Ja vaihtohyvitys on vain yksi tarjousvaihtoehdoista.

Noi Hynkyn peräytysehdot kuulostaa kyllä hyvältä, pitää kysellä niistä tarkemmin.

^mitä nopeasti Viron verkkokaupoista tsekkasin niin merkkitalvirenkaat noiden rengaskoolla (235/55R19) maksaa noin tonnin, molempien tarjouksissa mainitut Contin VikingContact 7:t vähän vielä yli. Tarvikevanteet ja vannetyöt siihen päälle olis luokkaa toinen tonni riippuen tietty mallista. Eli onhan noissa tarjouksissa hieman ilmaa mutta esson baarissa on kuultu että tarvikevanteet on huonolaatuisempia kuin tarvikevanteet. Lisäksi Hynymyyjä huomautti rengassatsista puhuessaan että jos katson markkinoilta tarvikevaihtoehtoja kannattaa tarkistaa vanteiden kantavuus kun kyse on täyssähköautosta. No, Hynyn kokonaismassa on 2430 kg, joten ottaen huomioon millaisiin möhköihin 19-tuumaisia kiekkoja usein myydään, niin en mä tiedä onko tuo nyt vielä raskaimmasta päästä. Mutta relevantti juttu tsekattavaksi toki ettei osta tonnin vannesettiä joka ei täytäkään vaatimuksia.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
mttm
"Turbo"
Viestit: 238
Liittynyt: Ma Marras 10, 2008 21:04

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja mttm »

Ihan konkreettista ja mukavaa luettavaa noiden uusien sähköautojen hinnat ja saatavuudet. Sitä tässä itse mietiskellyt, että jos on niin kova hinku saada se sähkövatkain merkiltä kuin merkiltä, niin miksi ihmiset ei osta vähän käytettyjä tai esittelyautoja? Toki niillä on samat hinnat kuin uutena, tiedän, mutta ne saa heti käyttöön eikä tarvii odotella yli vuotta.

Esim. katsoin käytetyt Ioniq5 autot, siellä on esim. 3000km ajettu tarjolla vähän päälle 50te. Saa heti.

Ja useita vastaavia esimerkkejä eri merkeillä.

Ei ymmärrä.
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja Risto »

^^ Rengaspaketteihin pitää yleensä muistaa laskea paineanturit mukaan.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

^^Mistä tuo löytyy?

Itse en löytänyt Nettiautosta yhtään alle 60 t€:n heti ajoon -esittelyautoja, sen sijaan siellä.on myynnissä kaksi pikkuakkuista 58 kWh tuontiautoa, eli mallia jota ei Suomessa myydä. Ja hintaa useita tonneja enemmän kuin isoakkuisen hinta uutena:

https://www.nettiauto.com/12994292
https://www.nettiauto.com/13002416

Kaikissa muissa lukee viimeistään tekstiosiossa "luovutus aikaisintaan xx/2023".
Viimeksi muokannut AZP, Ke Heinä 20, 2022 21:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Risto kirjoitti:
Ke Heinä 20, 2022 21:29
^^ Rengaspaketteihin pitää yleensä muistaa laskea paineanturit mukaan.
Ei ole pakollinen talvirenkaissa enkä ajatellut sellaisia väkisin riesaksi pyöriini ottaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja Risto »

^ Itse koen jatkuvasti palavan varoitusvalon isommaksi riesaksi.
mttm
"Turbo"
Viestit: 238
Liittynyt: Ma Marras 10, 2008 21:04

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja mttm »

AZP kirjoitti:
Ke Heinä 20, 2022 21:31
^^Mistä tuo löytyy?

Itse en löytänyt Nettiautosta yhtään alle 60 t€:n heti ajoon -esittelyautoja, sen sijaan siellä.on myynnissä kaksi pikkuakkuista 58 kWh tuontiautoa, eli mallia jota ei Suomessa myydä. Ja hintaa useita tonneja enemmän kuin isoakkuisen hinta uutena:

https://www.nettiauto.com/12994292
https://www.nettiauto.com/13002416

Kaikissa muissa lukee viimeistään tekstiosiossa "luovutus aikaisintaan xx/2023".
Aah, totta. Enpä tiennyt tuosta Huyndain akkuerikoiduudesta, ja esim. tätä tarkoitin: https://www.nettiauto.com/hyundai/ioniq-5/12994292

Mutta joo, en ole Huyndaita seurannut aiemmin, lähinnä kuolannut noita Fordin Mach-E autoja, joissa on useita vähän ajettuja tarjolla heti.
Vastaa Viestiin