Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2813
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Asvaltin karkeus varmasti vaikuttaa omalta osaltaan.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9928
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

repa kirjoitti:
To Huhti 09, 2020 19:57
Vähän ohi aiheen, ja tämä on ainoastaan minun mielipiteeni, jos sallitaan. Minulla oli Mitsu Outlander, diesel, automaatti, navit ja nahat. Siis kaikki varusteet. Vuosimalli -12, ostin sen noin kolmevuotiaana, kilsat n.130 tkm. Ajettiin n. 50 tkm sillä, auto muuten ok mutta kun koko ajan oli jotain remonttia. Ennen takuun päättymistä, siis 150tkm. ilmeneni jäähdytysnesteen häviämistä. Sitä korjattiin lähes kolme viikkoa, kun pientä takapakkia tuli kannentiivisteen väärin asentamisesta jne. Sen jälkeen oli kaikenlaista pikkumurhetta erilaisten vikakoodien kanssa. Siihen asti kun vaihdoin merkkiä. Kyllä Mitsu taistelee Nissanin kanssa siitä kumpi on huonompi "japsi" auto.

Kiitos ja anteeksi.
Eipä mitään, kokemuksiahan täällä ollaan jakamassa. Tässä autossa ei ole ollut nyt puolen vuoden aikana mitään murheita ja yleiskunto ikään ja kilsoihin nähden on ihan mainio. Mutta yksilöitähän nämä, ja toisilta tehtailta niitä maanantaiyksilöitä pääsee ulos enemmän kuin toisilta. Mulla ei itselläni ole ollut omassa nimissä Nissan-Datsunia, mutta kasvoin sellaisten takapenkillä ja äidin Primeroilla tuli ajeltua satunnaisesti vielä opiskeluaikoina, perheessä oli siis ainakin yksi Datsun tai Nissan vajaa 30 vuotta putkeen. Ei ne viattomia autoja olleet, mutta ei niistä nyt jäänyt mieleen mitään kovin erityisiä ongelmiakaan. Uusin yksilö oli tosin vm. 2000, joten paljon on voinut tällä vuosituhannella laadussa muuttuakin.

Mitsuja ei ole lähipiirissä ollut ennen tätä autoa, yhdellä kaverilla oli tosin pitkään Carisma, jota kehui hyväksi autoksi, poislukien Volvolle sukua olevat osat, joita sai välillä korjailla.

Japseista yleensä on lähipiiristä pääosin laadukkaita kokemuksia, mutta ei nekään immuuneja vioille, kulumiselle ja varsinkaan ruosteelle ole.

Rengasmeteliin tosiaan kevään karkeat tiet vaikuttaa paljon, enemmän kuin itse renkaat. Rengasmeluhan syntyy yhdistelmästä ajoalustan pinta + renkaat + auton rakenteet. Tuossa yhtälössä kun joku kombo ei ole synkronissa niin tulos on meteli. Samat renkaat jotka menee Insigniassa hiljaa, voi mennä Mitsussa ulvoen jnpp.

Mutta karkeaa asfalttia ei pääse karkuun. Hyvin on muistissa viime- tai edelliskesältä säikähdys mökkimatkalta, kun juuri paistettu uusi asfaltti vaihtui vuotta aiemmin uusittuun asfalttiin Saaristotiellä. Se oli kuin joku olisi palosireenin käynnistänyt Saabin sisällä, ja alla oli kuitenkin tuoreehkot Goodyearin laatukesärenkaat. Ja se vanhempikin asfaltti oli toeiaan vasta vuoden vanhaa. Tosin Saabissa oli kyllä Eibachin madallusjousien asentamisen jälkeen mielestäni selvästi kovempi rengasmelu, eli kuten mainittua: kaikki elementit tien ja korvan välillä vaikuttaa.

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9928
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Se on taas kuunvaihde. Päivitetääs tilastoja.

Huhtikuu 2020:
matkaa 757 km josta 135 km talvirenkain ja loput kesärenkain
sähköä 184 kWh
- maksullista sähköä 184 kWh = 20 €
- ilmaista sähköä 0 kWh, kun en käynyt työpaikalla ja senkin kerran kun kävin laturin omaavassa Lidlissä, oli latauspaikat täynnä
bensaa 8,8 litraa (Watchdogin mukaan) = 13 €
kulutus yhteensä (24 kWh + 1,2 litraa)/100 km
toteutuneet energiakulut yht. 33 € -> 4,4 €/100 km

Alusta laskien eli 6,5 kk ajalta:
matkaa 5165 km
sähköä 1353 kWh
- maksullista sähköä 1097 kWh = 115 €
- ilmaista sähköä 256 kWh
bensaa 80 litraa = 117 €
kulutus yhteensä (26 kWh + 1,5 litraa)/100 km
toteutuneet energiakulut yht. 232 € -> 4,5 €/100 km

Kun katsoo alkuvuoden kuukausia, niin näyttää mun kk-kilsat pysyvän vakiona 720-820 km välillä vaikka ajotarpeet onkin eläneet tässä talven ja kevään aikana. Tammi-helmikuussa ajot kertyi siitä perinteisestä arkipyörittelystä päiväkodin, työpaikan, kodin yms. välillä. Konttorilla duunissa olen istunut viimeksi 6.3. jonka jälkeen olen käynyt siellä parin kertaa katsomassa postit ja hakemassa jotain. Lapset ei ole nyt 1,5 kuukauteen olleet päiväkodissa. Kotona on siis pysytty, silti kilsoja tullut ihan samaan tahtiin, mutta se on kertynyt harvemmin ajetuista pidemmistä matkoista, pääasiassa mökille ja kärry perässä. Se näkyy tuossa bensankulutuksessa, eli sähkörangen raja on ylitetty ja siten bensaa palanut tavanomaista useammin. Toisaalta on jääneet myös ilmaiset sähköt työpaikalla nauttimatta, joten sähkörahaakin on mennyt enemmän.

Voi siis tulkita että jos elettäisiin normaaliarkea, rahanmeno olisi vähäisempää. Tosin saattaapi myös olla että lähes samat mökkireissut olisi tehty ilman koronaeristystäkin. Joka tapauksessa ei olla kyllä koskaan käyty mökillä näin ahkerasti huhtikuussa, yleensä mökkikausi on alkanut vasta touko- tai kesäkuussa.

Ja pitää muistaa että huhtikuussa olisi nipistetty 33 oirosta, eli tuosta kun alettaisiin säästämään, niin ei puhuta kovin radikaalista euromääräisestä säästöstä.

Suunnittelemattomat ajotarpeet pilaa muuten tehokkaasti noita lukuja, huhtikuussa kävi kerran niin että piti lähteä mökiltä kesken viikonlopun kotiin pikakäynnille hakemaan sinne unohtuneita remonttitarpeita. Kotona ei tietenkään ehtinyt ladata paluumatkaa varten, joten se tultiin bensalla. Ja nyt alkuviikosta piti ajaa konkreettisesti tulipalokiireellä maalle autolla jota en ollut ladannut aamupäivän ajojen jälkeen, kun en ajatellut että olen lähdössä minnekään kauemmas. Tuosta kuukauden bensankulutuksesta voisi vähentää 70 % jos ei olisi talo palanut ja uretaanivaahdot unohtuneet kotiin.

Mutta ehkä bensan palaminen ei nyt ollut se suurin murhe tällä viikolla :twisted:

Yksi huhtikuussa myös bensaa syönyt sattuma oli sellainen jossa lähdin normaalisti latauskaapelin irrotettuani pitkän latauksen jäljiltä ajoon ja totesin että akku ei ollutkaan täysi, minkä seurauksena en päässyt sähköllä päivän matkoja. Tämä jäi ihmetyttämään, koska lataus näytti toimivan ihan normaalisti, kun kytkin johdon uudelleen autoon. Eilen illalla kaapelin kytkiessäni löysin sitten vian: latauskaapelin ohjausyksikön syöttökaapeli pätkii, jos johtoa kääntää tiettyyn asentoon.

Kaapelissahan on tämännäköinen vehje:

Kuva

Sukojohtoa on siis vain tuollainen nysä, joten aika moni jättää varmasti vehkeen roikkumaan johdostaan, jos pistorasian vieressä ei ole sopivaa tasoa tai muuten mahdollisuutta ripustaa vehjettä narustansa roikkumaan. Ja vaikka laite ei johdosta roikkuisikaan, on johtoa kuvan tapaan usein kierrettävä aika tiukasti että pistoke sopii rasiaan. Ei siis ihme että kaapelista katkeaa johtimet.

Mitsuhenkilöiden nettikeskusteluista olen ymmärtänyt, että tämä kaapelivika ei ole mitenkään harvinainen. Kotoa löytyy valmiiksi kumikaapelia ja taitaa jossain olla irtopistotulppakin riittävällä IP-luokituksella, joten askarrellaan uusi syöttöjohto ja tällä kertaa vähän pidempänä.

Eli ensimmäinen vika ilmaantunut, tosin sekään ei ole autossa, vaan sen mukana tulleessa varusteessa.

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3513
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

AZP kirjoitti:
Pe Touko 01, 2020 09:55
Eli ensimmäinen vika ilmaantunut, tosin sekään ei ole autossa, vaan sen mukana tulleessa varusteessa.
Ja sekin vika lienee edellisen omistajan väärinkäytöksestä periytynyttä, eli ei varsinaisesti edes laitteen syytä, vaan käyttäjän? :)
9-3 2.0t '01
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5577
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Ikäviä tuollaiset tulipalot vaikka ei ollutkaan hengenvaaraa eikä vaikuta normiarkeen.

Naapurista palo kans isoisovanhempien talo jokunen vuosi sitten. Siitä kun huomasin pienen lepatuksen ikkunasta ja kävelin pellonpoikki kattomaan 100metrin päähän niin oli täys roihu ja palokunnan kerkiessä paikalle niin lähinnä kattoivat ettei viereiset rakennukset pala.

Aika edukaita on kilsat silti olleet vaikka ylläreitä on tullutki.

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9928
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

^^ vaikea sanoa paljonko edellinen omistaja on väärinkäyttänyt laturia ja mikä on synnynnäistä heikkoutta taintuon ylilyhyen kaapelin piikissä. Jotain pisteitä antaisin itse kaapelin lyhyydelle, joka melkein pakottaa epäergonomiseen asetteluun.

^selviskö koskaan mikä talon sytytti?

Juzze
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: To Marras 01, 2018 21:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja Juzze »

AZP kirjoitti:
Ti Helmi 04, 2020 21:14
Joo ja meidän reilu 180 lämmitettävää neliötä omaavan talon pannussa on yhteensä 6 kW vastuksia. No ei sillä yksin taloa kunnon pakkasilla lämmitetäkään, mutta onhan nuo autojen lämppärit kohtuullisen tujuja. Saabin Eberikin 5 kW.

Mutta autoon halutaankin lämmintä heti eikä vasta illalla ja lisäksi autohan vuotaa lämpöä kuin seula. Lämmöneristeitä on samaa luokkaa kuin keskimääräisessä brittiläisessä asunnossa, ikkunapintaa kuin kasvihuoneessa ja tietenkin yksinkertaisilla laseilla. Puhallin hoitaa ilmanvaihtoa kuin tuulitunnelissa ja kaikki lämmin ilma pusketaan sellaisenaan harakoille.

Tänään ajoin aamulla esilämmitetyllä töpselikärsällä melko tarkkaan 20 km ennen kuin sähkö loppui. Ulkona 7-8 astetta pakkasta ja sisätilapyynti 20 astetta. Kun kabiini on esilämmityksellä kunnolla lämmin liikkeelle lähtiessä, ei polttokone käynnisty noillakaan lukemilla ennen kuin sähkön loputtua tai tehontarpeen niin vaatiessa. Vastus huusi käytännössä koko ajan sitä 4,5 kilowattia ja range siis suunnilleen puolittui normaalista. Eli toisin sanoen kulutus suunnilleen tuplaantui. Sähköautoissa olisi siis aika valmistajienkin alkaa pohtia auton lämmöneristystä ja energian talteenottoa, ne kun tuskin on hukkalämmöllä lämpeävissä muinaisautoissa olleet mitään kehityskohteita mutta vaikuttavat merkittävästi sähkökulkineiden energiakulutukseen.
Ei muutaku auto jj customille tai vastaavalle äänieristykseen ja samalla lämpöäeristävääkin lattiaan, kattoon ja kaikkiin oviin, niin alkanee pakkasilla lämmityksen tarvekkin vähenemään, sekä se ainoa melunlähde, eli renkaat hiljenemään entisestään. Näitähän ei polttomoottoreiden kans tarvi niin ajatella kun sitä hukkalämpöä riittää kyllä vielä tänäpäivänäkin.
*RIP-9-5 2.3t biopower 2007*

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9928
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Näitä on jonkunverran porukka äänieristellyt. Nettijuttujen mukaan Outlander PHEV on kovin äänekäs auto, mutta riippunee vähän siitä mihin on tottunut, missä ajaa ja mitkä renkaat on alla. Dieselsaabin jälkeen kaupunkitalviajossa kitkoilla mun korvaan Töpselikärsä oli jumalaisen hiljainen. Nyt yli puoli vuotta Saabista luopumisen jälkeen ensiasennuskesärenkailla maantiellä on jumaluus hävinnyt. Mutta rengasmeluhan se on suurin tekijä, joten renkaat kannattaa valita tarkkaan jos on melulle herkkä.

Lämmöneristävyyteenkin tuo voisi vaikuttaa riippuen käytetyistä materiaaleista. Ilmavaihtojärjestelmän energiatehokkuuteen tai lasipintojen hukkaan on vaikeampi vaikuttaa.

Mutta oli kyllä viime talvi niin leuto että mun käytössä (pätkäajossa) ei lämmityslaitetta juurikaan kaivannut. Ja logiikka on sinänsä ihan ok, että pidemmällä matkalla lämpöä kaipaa useammin, kun autossa istutaan pidempään ja mielellään ilman talvivaatteita ja esilämmityksen tuoma lämpö ehtii kadota siinä vaiheessa kun akku aljaa olla ajettu tyhjäksi. Siinä kohtaa käynnistyy sitten bensakone joka tapauksessa, joten sitä hukkalämpöä on tarjolla kun sitä eniten kaipaa.

Tollanenkin juttu tuli luettua liittyen hybridien lämmityslaitteisiin: https://www.is.fi/autot/art-2000006489658.html

Onhan se tyhmää jos aina kun haluaa lämpöä, on pakko käynnistää jonkun litkun polttaminen. Mutta en mä sitä allekirjoita mitä tuossa todetaan, että Suomessa tarvitsee lämmityslaitetta suurimman osan vuotta. Se voi olla kiva suurimman osan vuotta, mutta ei välttämätöntä. Jos vaatii että autossa on aina vähintään 20 astetta lämmintä, niin sitten on eri asia, mutta tarviiko oikeasti olla?

Lämmön tuottamiseen polttonesteen polttaminen Webastossa Volvon tapaan on mun silmin ihan ok, koska hyötysuhde on korkea ja samalla säästetään akkua ajamiseen, eli vältellään polttomoottorin hyötysuhteeltaan surkeaa käyttöä liikkumiseen. Polttomoottorin pyörittely vain lämmöntuottamiseen on jo ihan idioottia, eli terveisiä Hyundain tuotekehitykseen. Volvossakin sais kyllä olla sähkövastus tai tietenkin mieluiten lämpöpumppu tukemaan pienempiä lömmitystarpeita, ei tarttis sitä Webastoa katkokäyttää lyhyillä pätkillä vain huurtuneiden ikkunoiden avaamiseen.

Mulla nyt ei helmikuussa asennetun vastushuijauksen jälkeen ole ollut enää ongelmia lämmityslaitteen käynnistämän moottorin kanssa. Lämpöä saa vastuksesta kun sitä kaipaa, ja jos kaipaa lisätehoa lämmittimeen, niin moottorinhan saa käynnistettyä napista silloin kun itse haluaa.

aero
-
Viestit: 6356
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja aero »

AZP kirjoitti:
Su Touko 03, 2020 09:13
Dieselsaabin jälkeen kaupunkitalviajossa kitkoilla mun korvaan Töpselikärsä oli jumalaisen hiljainen. Nyt yli puoli vuotta Saabista luopumisen jälkeen ensiasennuskesärenkailla maantiellä on jumaluus hävinnyt. Mutta rengasmeluhan se on suurin tekijä, joten renkaat kannattaa valita tarkkaan jos on melulle herkkä.
Rengasmelu on muuten helposti todella ärsyttävä melu. Sen ei oikeastaan tarvi olla edes kova, mutta on luonteeltaan sellainen että hermo kiristyy helpolla. Ne joko ulisee, humisee tai rapisee herkeämättä eikä ääni muutu kovin helpolla (pl. ajolinjan vaihto urista pois). Joku moottorimeteli kun elää vauhdin ja vaihteen mukaan ihan eri tavalla, niin se ei ole ainakaan minusta läheskään niin ärsyttävää.
AZP kirjoitti:
Su Touko 03, 2020 09:13
Onhan se tyhmää jos aina kun haluaa lämpöä, on pakko käynnistää jonkun litkun polttaminen. Mutta en mä sitä allekirjoita mitä tuossa todetaan, että Suomessa tarvitsee lämmityslaitetta suurimman osan vuotta. Se voi olla kiva suurimman osan vuotta, mutta ei välttämätöntä. Jos vaatii että autossa on aina vähintään 20 astetta lämmintä, niin sitten on eri asia, mutta tarviiko oikeasti olla?
Tarvii toki muistaa, että Suomi on pitkä maa ja teikäläinen kuitenkin asuu siinä lämpimimmässä nurkassa. Asuu moni muukin, ei siinä, mutta ei siitä ihan mahdottomia tartte eteenpäin paeta, että talvella on normaalisti kylmää ja syksyllä märkää, jotka molemmat antavat aihetta lämmittämiselle jo ihan turvallisuuden puolesta, kun näkyvyyttä miettii - etenkin jos auto ei viihdy sisätiloissa. Puoli vuotta on pitkä aika, mutta ei välttämättä kauheasti liioiteltu, vaikkei ihan sitä kahtakymppiä kaipaisikaan.

Sinällään tykkään ideasta webastosta plugarihybridissä, kun sillä saa kulutettua eli uudistettua sitä bensaa. Se kuitenkin pääsee ihan eri hyötysuhteille kuin jos litkusta tehdään myös liikettä. Toki ainoana lämmittimenä kuulostaa täydeltä aivopierulta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9928
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Joo ei sovi yleistää mun kokemuksia kaikille sopiviksi. Siksi mainitsinki että en itse allekirjoita tuota, eli mun käytössä ei pidä paikkaansa. Siihen lämmityslaitteen säännöllisempään tarpeeseen riittää se että auto majailee vuoden ympäri taivasalla kotona ja töissä ja varsinkin jos töihin pitääkin lähteä kuudelta eikä kasin jälkeen kuten mulla. Ja vielä jos sijaitsee Kuopiossa tai Rovaniemellä jnpp. Ja kuten mainittua tää mun eka töpselitalvi ei ollut edes mikään talvi, ens talvena tarve voi olla jo ihan muuta.

Ja lämmityslaite se on esilämmitinkin. Jos ei sitä olisi niin tarina olis taas hieman erilainen.

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5577
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Luin kans tuon moottori-lehden jutun. Melkosia eroja.
Aika vaikeeta olis päättää mikä voimalinja sopeis ittel.

Volvon lämmitys on ok mut toisaalta se et liukkaalla käynnistää aina moottorin kun tarvii neli(etuvetoa).
Olis voinu liukkaammalla kelillä olla kulutuslukemat aika paljo rumemmat.

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9928
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Eilen vaihdoin sen latausjohdon syöttökaapelin. Nyt on puolitoista metriä pidempi kaapeli, eikä tarvi kenenkään roikottaa kontrolliboksia kaapelin varassa, kun boksin ylettyy jättämään lattialle vaikka pistorasia olisi vähän korkeammallakin.

Kuluja tuli osista nolla euroa, tosin jotain se pistotulppa on aikanaan maksanut kun sen ostin, samoin ylijäämäkaapeli. Sen sijaan työkaluista tuli 29,90 euroa, koska joku Jokohama-San on päättänyt sulkea tuon kontrolliboksin torxeilla, jossa on tiitti keskellä, eli ruuvauskärjessä täytyy olla keskellä reikä. Tunnetaan kai nimellä TR- tai Torx Tamper -kanta (varmaan tamperelaisten keksintö :mrgreen: ).

Noita löytyy kyllä esim Puuilosta joku sarja joka maksaa reilu kympin, Biltemasta osana laajempaa vajaan 20 euron sarjaa jne. Olin eilen liikenteessä Etran lähistöllä niin kävin siellä ja mukaan osui 50-kärkinen Bahcon setti, jolla edellä mainittu kolmenkympin hinta. Tiedä nyt sitten jyvittäiskö tuosta setistä 1/50 x 29,90 = 0,60 euroa tähän korjaukseen, vai kuinka paljon :mrgreen:

aero
-
Viestit: 6356
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja aero »

^Kyllä tommosella tamperproof-torxilla on kuule Svantekin keksinyt laittaa jakajanreiän tulpan ysitonniseen vuonna 1988. Melkeen sanosin että ihime saabisti kun on kalupakista puuttunut moiset :D
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9928
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

No löytyipähän yksi kriteeri aidolle saabistille lisää, ja onneksi mä täytän nyt senkin :mrgreen:

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9928
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Siitä analyyttistä ja puolueetonta infoa Mitsubishi Outlanderista:

Avoid The Mitsubishi Outlander, Its The Worst Family SUV

Luin jutun läpi ja odotin että koska sieltä tulee se perimmäinen syy, miksi Outlander on kaikkein huonoin auto luokassaan. Ensin kerrotaan miten se on lähtöhinnaltaan Jenkeissä luokkansa edullisin (mikä on siis jutun mukaan negatiivinen asia, koska halpuus viittaa huonouteen), Sitten kehutaan Mitsun taloudellisuutta (mikä varmaan on huono kun öljyn hintakin painui jokin aika sitten negatiiviseksi :mrgreen: ). Veekutvosella varustettu Outlander on kirjoittajan mielestä alitehoinen, koska se kiihtyy nollasta 60 mailiin tunnissa 7,4 sekunnissa. No onpa hidas.

Seuraavaksi kehutaan että on neliveto saatavilla, mikä ei ole tänäpäivänä mikään automaatio tässäkään luokassa. Sitten todetaan että kirjoittaja uskoo että Mitsun alusta tarjoaa pehmeää ja hiljaista kyytiä. Siis "uskoo", eikö kirjoittaja ole ajanut Outlanderia? Kolmas penkkirivi on ahdas, ja kun se on käytössä, niin tavaratila on pieni, yllätys yllätys. Turvavarusteita kehutaan.

Ja siellä viimeisessä kappaleessa se sitten tuli:
But the Mitsubishi Outlander needs to be avoided because it’s boring
No niinpä! :lol:

Tuon hienon autojournalismin kruunun muita juttuja kun selailee, niin huomaa että oliskohan kyseessä joku autoiluvihamielisten valeuutissivusto? Etusivulta poimittuja muita otsikoita:

"Why the 2020 Jaguar E-Pace Isn't Great on Value"
"The Worst Toyota Sequoia Model You Should Never Buy"
"2021 Chevy Suburban Tahoe GMC Yukon Mileage Is Crap! Why?"
"2020 Nissan Sentra: You Could Do A Lot Better When It Comes to Compact Cars"
"You Need To Pass On The Buick Enclave"
"Which Terrible Cars Would People Never Buy Again?"

On siellä ihan positiivisiakin juttuja, mutta silmään pistää negatiivisten otsikoiden määrä heti etusivulla.

No palatakseni Outlanderiin, pitää olla tuon sivuston kanssa samaa mieltä siitä, että Outlander on tylsä auto. Ei mulla ole yli puolen vuoden aikana syntynyt minkäänlaista intohimosuhdetta tähän autoon tai automerkkiin. Muotoilu sisällä ja ulkona ei herätä mitään erityisiä tunteita kumpaankaan suuntaan, korkeintaan tietyt ominaisuudet, kuten jatkuva piipitys erilaisissa tilanteissa, kevyesti ärsyttää. Kuten olen joskus todennut, en vilkaisisikaan Outlanderiin jos se ei olisi lataushybridi, ja vieläpä markkinoiden ainoa järkevänhintainen lataushybridi, joka täyttää minun autoilutarpeeni.

Vastaa Viestiin