



Nyt sitten olen tulisilla hiilillä ja tuskailen reilun viikon verran kunnes uutukainen on kotona


Kiitoksia
Joskus täytyy ottaa riskejä
Onnittelut hankinnasta
Omat mieltymykset rajasi mullakin valikoimaa kovasti. Halusin ensisijassa tällä uudemmalla keulalla, bensa/biopower koneella ja 6 vaihteisen manuaalin. Kun seurasin tarjontaa lähes vuoden verran josta viimeiset 4 kk erittäin aktiivisesti kävi ilmi että yli 99% näistä on dieseleitä. Lisäksi jos sattui olemaan Bensa niin oli automaatilla. Tässä toteutui yli 90 % toivelistasta kuitenkin.2.polvi kirjoitti: ↑Ke Joulu 11, 2019 17:04Mulla aika sama tarina. Ainoa mikä ostamassani ei kohtaa, on ajokilometrit. Eli olisi saanut mieluusti olla max 150tkm ajettu, mutta kun tarjontaa pre-facelift Aero-automaatista ei käytännössä ole, minkäs teet.
Omanikin on vielä saapumatta/hakematta ja lähes yhtä pitkän matkan päässä, eli pohjois-pohjanmaalla.
Tai lokakuussa näkemällä ja koeajamalla auto, mutta tietämättä sen huoltohistoriasta yhtään mitään
Kuljetus on noin 650 - 750 euroa sen mukaan vähä mistä päin saksaa auto tulee. Tällä kertaa sain kuljetuksen peti ihan klubilaiseltaTurbo Sensonic kirjoitti: ↑Ke Joulu 11, 2019 17:17Onnittelut hankinnasta![]()
Joo, käytetyn auton ostajalla ei ole hirveästi varaa optimoida varusteiden määrää täydelliselle tasolle, joten täytyy ottaa se, jossa on "kaikista paras kattaus" tarjonnasta.
Auton väri näyttäisi olevan kohdillaan, ja NAVIkin siinä onLisäksi manuaalivaihteisto ja kaksivärinen sisustus, jotka ratkaisivat valinnan meikäläiselläkin lokakuun puolivälissä
![]()
Meilläkin ympärivuotisessa käytössä, vaikka ei ole xenoneita. Kannattaa muuten pinnoittaa se katto talven ja vesikelien varalle.
Kaikenlaisia kirkkaampia halogeenivaloja on kuitenkin tarjolla. Xenon -konversiokitinkin voisi heittää kiinni, mutta vaatii aika paljon ropaamista.
Autossasi ei kuitenkaan ole lampunpesimiä (ei ole meidänkään autossa), niin Xenoneja ei saisi periaatteessa asentaa.
Lampunpesimien puuttuminen on kaksipiippuinen juttu: kurakelillä lamput ovat sumuiset (täytyy käydä itse puhdistamassa aina siloin tällöin), mutta ei myöskään mene ylimääräistä pissapojan vettä lamppujen pesuun (riittää enemmän tuulilasille).
Mitä maksaa tuollaisen kuljetus Suomeen? Hommasitko kuljetuksen itse vai jonkun suomalaisen autontuontifirman kautta?
Missä tuollainen avomiitti muuten pidetään? Täytyy varmaan tulla potkimaan sinne renkaita![]()
Muuten, kaikille avo- ja muitakin Saabeja kuolaaville: AutoScout24 -sovellukseen saa päälle vahdin, jos tietynlaisia autoja tulee myyntiin![]()
Vaikka onkin jo ostanut tuon cabben, niin on se kiva "kääntää veistä haavassa" ja kuolata juuri myyntiin tulleita NG9-3 Cabbeja ihan Euroopanlaajuisesti![]()
Mulla oli kriteerit seuraavat:Saab.96 kirjoitti: ↑Ke Joulu 11, 2019 17:19Omat mieltymykset rajasi mullakin valikoimaa kovasti. Halusin ensisijassa tällä uudemmalla keulalla, bensa/biopower koneella ja 6 vaihteisen manuaalin. Kun seurasin tarjontaa lähes vuoden verran josta viimeiset 4 kk erittäin aktiivisesti kävi ilmi että yli 99% näistä on dieseleitä. Lisäksi jos sattui olemaan Bensa niin oli automaatilla. Tässä toteutui yli 90 % toivelistasta kuitenkin.
No ei ole todellakaan mikään paha hinta
Nivalassa oli viime kesänä. Näyttää olleen myös Hämeenlinnassa muutama vuosi takaperin.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ke Joulu 11, 2019 17:17Missä tuollainen avomiitti muuten pidetään? Täytyy varmaan tulla potkimaan sinne renkaita![]()