Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Päätin aloittaa avon takapuskurin diffuurorin asennuksen. Puskurin irroitus oli aika suoraviivainen juttu ja se irtosi nopeasti. Sitten avasin takapalkin pulttaukset etta sain asennettua oikean puolen pakoputkelle kannakkeen.
Pakoputken kannake asennetaan takapuskurin poikkittaispalkin alle. Sitten leikkasin takapuskuriin aukot pakoputken päille ja jotta diffuusori istuu puskuriin tarvitsee sitä leikellä jonkin verran.
Pakoputken kannake asennetaan takapuskurin poikkittaispalkin alle. Sitten leikkasin takapuskuriin aukot pakoputken päille ja jotta diffuusori istuu puskuriin tarvitsee sitä leikellä jonkin verran.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Lähtikö palkki nätiste irti?
Olis voinu ittekki käyttää irti kun koukkuu asensin
Olis voinu ittekki käyttää irti kun koukkuu asensin
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Olihan siinä kierteissä pa**aa mutta varovasti ja paljon rasvaa väliin niin lähti nätisti.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Jotta saisin diffuusorin istumaan puskuriin kunnolla jouduin leikkaamaan puskurin keskiosasta alhaalta kulman pois kokonaan. Tämä jälkeem tein vielä lovet duffuurorin yläreunan kiinnikkeille ja diffuusori istuu paikalleen hienosti.
Tänään saapui myös kaksi uutta rengasta uusille vanteille, koko on sama mitä vanteilla jo oli eli 235/35/19.
Diffuussorin kiinnitin puskuriin popniiteillä, käytin kolme yhteensä per puoli. Kaksi heijasrtimen alle ja yhdet alakulmiin. Nyt diffuussori on kiinni puskurissa, sitten kiinnitin irti leikkaamani palan joka tulee takaluuukun pohja alle omalle paikalleen. Lopuksi sovittelin puskuria takaisin paikalleen autoon.
Nyt kun puskuri on kiinnitetty taas autoon kiinnitin vielä diffuussorin kuudella popniitillä puskurin palaseen joka on kiinni takaluukun pohjan alla, nyt kiinnitys on kunnollinen. Kylläpä se perän ilme muuttui kun diffuussori on paikallaan, olen todella tyytyväinen seköä ulkonäköön että osan laatuun. Seuraavaksi pitäisi suunnitella tuplaputkistoa.
Tänään saapui myös kaksi uutta rengasta uusille vanteille, koko on sama mitä vanteilla jo oli eli 235/35/19.
Diffuussorin kiinnitin puskuriin popniiteillä, käytin kolme yhteensä per puoli. Kaksi heijasrtimen alle ja yhdet alakulmiin. Nyt diffuussori on kiinni puskurissa, sitten kiinnitin irti leikkaamani palan joka tulee takaluuukun pohja alle omalle paikalleen. Lopuksi sovittelin puskuria takaisin paikalleen autoon.
Nyt kun puskuri on kiinnitetty taas autoon kiinnitin vielä diffuussorin kuudella popniitillä puskurin palaseen joka on kiinni takaluukun pohjan alla, nyt kiinnitys on kunnollinen. Kylläpä se perän ilme muuttui kun diffuussori on paikallaan, olen todella tyytyväinen seköä ulkonäköön että osan laatuun. Seuraavaksi pitäisi suunnitella tuplaputkistoa.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Toimii hyvin mustassa. Huomaamaton, mutta silti huomattava ero
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Hyvältä näyttää! Minun pitäisi jostain myös hommata maalaamaton diffuusori, niin pääsisi eroon pienestä kolhusta toisen heijastimen alapuolella.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Aloitin takaiskunvaimentimien vaihdon pari viikkoa sitten. Perä ylös pukkien päälle ja takarenkaat irti. Ensimmäiseksi puhdistin kaikki kierteet liasta ja voitelin ne kunnolla. Iskareiksi valitsin Bilsteinin tuotteet. Hyvin alkuun lähtenyt homma kuitenkin otti ja tyssäsi alkuunsa kun iskareiden alapultit ovat uskomattoman tiukassa. Hyvistä yrityksistä huolimatta en saanut pultteja auki.
Tässä välissä kävin taas kokeilemassa saanko pultteja auki, mutta viimeksi ei onnistunut. Nyt oli onni matkassa tai öljy oli tehnyt tehtävänsä ja sain oikean puolen iskarin vaihdettua. Samalla laitoin kesärenkaan oikealle taakse valmiiksi kevättä varten. Vasemman puolen alapultti tosin on edelleen kovaa kiinni. Yritin jopa tunkin ja pitkän räikän avulla saada lisää voimaa pultin avaamiseen. Päätin taas luovuttaa hetkeksi, jos seuraavalla kerralla saisi tämänkin auki.
Tässä välissä kävin taas kokeilemassa saanko pultteja auki, mutta viimeksi ei onnistunut. Nyt oli onni matkassa tai öljy oli tehnyt tehtävänsä ja sain oikean puolen iskarin vaihdettua. Samalla laitoin kesärenkaan oikealle taakse valmiiksi kevättä varten. Vasemman puolen alapultti tosin on edelleen kovaa kiinni. Yritin jopa tunkin ja pitkän räikän avulla saada lisää voimaa pultin avaamiseen. Päätin taas luovuttaa hetkeksi, jos seuraavalla kerralla saisi tämänkin auki.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Hommaa sopivan mittainen kestävä metalliputki mitä käytät vipuvartena vääntövarren tai räikän kanssa, jos ei öljy auta tai lämpö.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Pidempi varsi ei enään mahtunut liikkumaan auton alla, kokeilin. Mutta onneksi naapuri riensi apuun ja tarjosi parempaa pulttipyssyä lainaan. Se riitti sainpas Iskarit vaihdettua!Chemical man kirjoitti: ↑Ti Maalis 23, 2021 17:56Hommaa sopivan mittainen kestävä metalliputki mitä käytät vipuvartena vääntövarren tai räikän kanssa, jos ei öljy auta tai lämpö.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
No olipa kiinni
Lämpöä et kokeillu?
Pitäis kyl hommata joku kosaania kuumempi ja sirompi poltin tuollaisia varten.
Muutaman kerran noita puuilossa kattellut mut vaihtoehtoja on liikaa ja varmasti hyvä ollu kalliimpi mitä tarve ollu
Melkein näkyy talviajo noissa alustan osissa
Hyvän näköset vanteet tulossa
Lämpöä et kokeillu?
Pitäis kyl hommata joku kosaania kuumempi ja sirompi poltin tuollaisia varten.
Muutaman kerran noita puuilossa kattellut mut vaihtoehtoja on liikaa ja varmasti hyvä ollu kalliimpi mitä tarve ollu
Melkein näkyy talviajo noissa alustan osissa
Hyvän näköset vanteet tulossa
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Okei. Se ahtaus ja tilanpuute on aina ongelmana näitten kanssa. Pääasia että vaihto onnistui.Saab.96 kirjoitti: ↑Ti Maalis 23, 2021 19:16Pidempi varsi ei enään mahtunut liikkumaan auton alla, kokeilin. Mutta onneksi naapuri riensi apuun ja tarjosi parempaa pulttipyssyä lainaan. Se riitti sainpas Iskarit vaihdettua!Chemical man kirjoitti: ↑Ti Maalis 23, 2021 17:56Hommaa sopivan mittainen kestävä metalliputki mitä käytät vipuvartena vääntövarren tai räikän kanssa, jos ei öljy auta tai lämpö.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Iskareiden vaihdon jälkeen vaihdoin myös oikean etu-alatukivarren uuteen, siellä oli pallonivelessä väljää.
Pikkuhiljaa alkaa palaset loksahdella paikoilleen, nyt on vielä pari pikkuhomma ennen ajokauden alkua hoidettavana.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Nyt on avo käytetty katsastuksessa ja otettu liikenteeseen, ajoa ei vielä ole tullut kun konttorille ja takaisin.
Lähden taas kerran kokeilemaan uutta rättikaton puhdistus- ja hoitosarjaa. Renevon setti sisältää puhdistusaineen, värinpalautusaineen ja vedenhykivyyttä paranatavan aineen. Pesin katon ohjeiden mukaan, eli levitin peuaineen pensselillä kyllästäen kankaan puhdistusaineella. Sitten hankasin katon pesukintaalla joonka jälkeen annoin aineen vaikuttaa noin 20 min. Sitten huuhtelin pesuaineen pois. Nyt katon pitää antaa kuivua kunnolla joka jälkeen olisi Soft Top Revivier:in vuoro. Lopuksi laitan joko Reneovon tai Fabsil Gold kyllästeen kattoon.
Lähden taas kerran kokeilemaan uutta rättikaton puhdistus- ja hoitosarjaa. Renevon setti sisältää puhdistusaineen, värinpalautusaineen ja vedenhykivyyttä paranatavan aineen. Pesin katon ohjeiden mukaan, eli levitin peuaineen pensselillä kyllästäen kankaan puhdistusaineella. Sitten hankasin katon pesukintaalla joonka jälkeen annoin aineen vaikuttaa noin 20 min. Sitten huuhtelin pesuaineen pois. Nyt katon pitää antaa kuivua kunnolla joka jälkeen olisi Soft Top Revivier:in vuoro. Lopuksi laitan joko Reneovon tai Fabsil Gold kyllästeen kattoon.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Alkukesän ja kevään avokelit on hyödynnetty
Ihan laakereillaan ei kuitenkaan ole maattu
Kauan etsin ratkaisua tuplaputkistolle avoon ja lopulta se löytyi eBay:stä. Ostin kuvan haaroituksen ja äänenvaimentimet joiden pitäisi mennä avoon ilman isompaa jumppaa. Aloitin irroittamalla vanhan pakoputken kumikannakkeet ja laskin putken lattialle. Mittasin uuden putken avulla kohdan josta katkaisen vanhan putken, sitten vain puukkosaha laulamaan ja vanha putken pätkä pois.
Sovittelin uuden putken liitokset toisiinsa ja nostin putken roikkumaan kannakekumien varaan. Sitten alkoi hienosäätö ja sitähän riitti. Sain pari tuntia kulumaan taistellessani liitoksien ja kannakkeiden kanssa jotta putkien päät istuisivat nätisti omiin koloihinsa, vaati yllättävän paljon taistelua saada ne kohdilleen. Ilmeisesti uuden putken äänenvaimentimien kannakkeet eivät olleet täydellisesti oikeissa kohdissa. Lopputulos on kuitenkin hyvä, nyt auton perä näyttää siltä miltä pitääkin!
Ihan laakereillaan ei kuitenkaan ole maattu
Kauan etsin ratkaisua tuplaputkistolle avoon ja lopulta se löytyi eBay:stä. Ostin kuvan haaroituksen ja äänenvaimentimet joiden pitäisi mennä avoon ilman isompaa jumppaa. Aloitin irroittamalla vanhan pakoputken kumikannakkeet ja laskin putken lattialle. Mittasin uuden putken avulla kohdan josta katkaisen vanhan putken, sitten vain puukkosaha laulamaan ja vanha putken pätkä pois.
Sovittelin uuden putken liitokset toisiinsa ja nostin putken roikkumaan kannakekumien varaan. Sitten alkoi hienosäätö ja sitähän riitti. Sain pari tuntia kulumaan taistellessani liitoksien ja kannakkeiden kanssa jotta putkien päät istuisivat nätisti omiin koloihinsa, vaati yllättävän paljon taistelua saada ne kohdilleen. Ilmeisesti uuden putken äänenvaimentimien kannakkeet eivät olleet täydellisesti oikeissa kohdissa. Lopputulos on kuitenkin hyvä, nyt auton perä näyttää siltä miltä pitääkin!
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Mitäs tälle avolle nykyään kuuluu?
Nimim. Oma vielä tallissa odottamassa katsastusta.
Nimim. Oma vielä tallissa odottamassa katsastusta.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05