Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Muutama päivä sitten löysin netistä myynti-ilmoituksen tästä avosaabista. Päivän pari viestittelin myyjäliikkeen kanssa kunnes tänään löin kaupat lukkoon, näkemättä autoa. Olen toki saaanut runsaasti kuvia autosta ja selvittänyt sen varusteet, kunnon ja historian mahdollisimman hyvin. Auto on vielä Saksassa, Münchenissä ja sieltä se tulee minulle trailerin kyydissä reilun viikon kuluttua. Auto on varusteltu juuri kuten halusinkin poislukien xenonvalot, mutta jostakin oli pakko tinkiä.
Nyt sitten olen tulisilla hiilillä ja tuskailen reilun viikon verran kunnes uutukainen on kotona
Nyt sitten olen tulisilla hiilillä ja tuskailen reilun viikon verran kunnes uutukainen on kotona
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
No, eipä niillä Xenoneilla kesällä mitään tee.
Onnittelut avon johdosta! Ensi kesän avomiittiin saadaankin jo hyvä otanta.
Onnittelut avon johdosta! Ensi kesän avomiittiin saadaankin jo hyvä otanta.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Kiitoksia
Tää tulee kyllä ympärivuotiseen käyttöön joten jonkun jekun pitää keksiä paremman valotehon saavuttamiseksi
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Oikea tapa ostaa avo-auto: joulukuussa näkemättä ennen kauppoja
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Joskus täytyy ottaa riskejä nyt ei ollut mahdollisuutta lähteä noin pitkälle reissulle. Mutta perustietojen ja ja kuvien perusteella auto juuri sellainen mitä olen havitellut. Kovasti painin asian kanssa että uskaltaako vai ei....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Mulla aika sama tarina. Ainoa mikä ostamassani ei kohtaa, on ajokilometrit. Eli olisi saanut mieluusti olla max 150tkm ajettu, mutta kun tarjontaa pre-facelift Aero-automaatista ei käytännössä ole, minkäs teet.
Omanikin on vielä saapumatta/hakematta ja lähes yhtä pitkän matkan päässä, eli pohjois-pohjanmaalla.
Omanikin on vielä saapumatta/hakematta ja lähes yhtä pitkän matkan päässä, eli pohjois-pohjanmaalla.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Onnittelut hankinnasta
Joo, käytetyn auton ostajalla ei ole hirveästi varaa optimoida varusteiden määrää täydelliselle tasolle, joten täytyy ottaa se, jossa on "kaikista paras kattaus" tarjonnasta.
Auton väri näyttäisi olevan kohdillaan, ja NAVIkin siinä on Lisäksi manuaalivaihteisto ja kaksivärinen sisustus, jotka ratkaisivat valinnan meikäläiselläkin lokakuun puolivälissä
Meilläkin ympärivuotisessa käytössä, vaikka ei ole xenoneita. Kannattaa muuten pinnoittaa se katto talven ja vesikelien varalle.
Kaikenlaisia kirkkaampia halogeenivaloja on kuitenkin tarjolla. Xenon -konversiokitinkin voisi heittää kiinni, mutta vaatii aika paljon ropaamista.
Autossasi ei kuitenkaan ole lampunpesimiä (ei ole meidänkään autossa), niin Xenoneja ei saisi periaatteessa asentaa.
Lampunpesimien puuttuminen on kaksipiippuinen juttu: kurakelillä lamput ovat sumuiset (täytyy käydä itse puhdistamassa aina siloin tällöin), mutta ei myöskään mene ylimääräistä pissapojan vettä lamppujen pesuun (riittää enemmän tuulilasille).
Mitä maksaa tuollaisen kuljetus Suomeen? Hommasitko kuljetuksen itse vai jonkun suomalaisen autontuontifirman kautta?
Missä tuollainen avomiitti muuten pidetään? Täytyy varmaan tulla potkimaan sinne renkaita
Muuten, kaikille avo- ja muitakin Saabeja kuolaaville: AutoScout24 -sovellukseen saa päälle vahdin, jos tietynlaisia autoja tulee myyntiin
Vaikka onkin jo ostanut tuon cabben, niin on se kiva "kääntää veistä haavassa" ja kuolata juuri myyntiin tulleita NG9-3 Cabbeja ihan Euroopanlaajuisesti
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Omat mieltymykset rajasi mullakin valikoimaa kovasti. Halusin ensisijassa tällä uudemmalla keulalla, bensa/biopower koneella ja 6 vaihteisen manuaalin. Kun seurasin tarjontaa lähes vuoden verran josta viimeiset 4 kk erittäin aktiivisesti kävi ilmi että yli 99% näistä on dieseleitä. Lisäksi jos sattui olemaan Bensa niin oli automaatilla. Tässä toteutui yli 90 % toivelistasta kuitenkin.2.polvi kirjoitti: ↑Ke Joulu 11, 2019 17:04Mulla aika sama tarina. Ainoa mikä ostamassani ei kohtaa, on ajokilometrit. Eli olisi saanut mieluusti olla max 150tkm ajettu, mutta kun tarjontaa pre-facelift Aero-automaatista ei käytännössä ole, minkäs teet.
Omanikin on vielä saapumatta/hakematta ja lähes yhtä pitkän matkan päässä, eli pohjois-pohjanmaalla.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Tai lokakuussa näkemällä ja koeajamalla auto, mutta tietämättä sen huoltohistoriasta yhtään mitään
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Kuljetus on noin 650 - 750 euroa sen mukaan vähä mistä päin saksaa auto tulee. Tällä kertaa sain kuljetuksen peti ihan klubilaiseltaTurbo Sensonic kirjoitti: ↑Ke Joulu 11, 2019 17:17Onnittelut hankinnasta
Joo, käytetyn auton ostajalla ei ole hirveästi varaa optimoida varusteiden määrää täydelliselle tasolle, joten täytyy ottaa se, jossa on "kaikista paras kattaus" tarjonnasta.
Auton väri näyttäisi olevan kohdillaan, ja NAVIkin siinä on Lisäksi manuaalivaihteisto ja kaksivärinen sisustus, jotka ratkaisivat valinnan meikäläiselläkin lokakuun puolivälissä
Meilläkin ympärivuotisessa käytössä, vaikka ei ole xenoneita. Kannattaa muuten pinnoittaa se katto talven ja vesikelien varalle.
Kaikenlaisia kirkkaampia halogeenivaloja on kuitenkin tarjolla. Xenon -konversiokitinkin voisi heittää kiinni, mutta vaatii aika paljon ropaamista.
Autossasi ei kuitenkaan ole lampunpesimiä (ei ole meidänkään autossa), niin Xenoneja ei saisi periaatteessa asentaa.
Lampunpesimien puuttuminen on kaksipiippuinen juttu: kurakelillä lamput ovat sumuiset (täytyy käydä itse puhdistamassa aina siloin tällöin), mutta ei myöskään mene ylimääräistä pissapojan vettä lamppujen pesuun (riittää enemmän tuulilasille).
Mitä maksaa tuollaisen kuljetus Suomeen? Hommasitko kuljetuksen itse vai jonkun suomalaisen autontuontifirman kautta?
Missä tuollainen avomiitti muuten pidetään? Täytyy varmaan tulla potkimaan sinne renkaita
Muuten, kaikille avo- ja muitakin Saabeja kuolaaville: AutoScout24 -sovellukseen saa päälle vahdin, jos tietynlaisia autoja tulee myyntiin
Vaikka onkin jo ostanut tuon cabben, niin on se kiva "kääntää veistä haavassa" ja kuolata juuri myyntiin tulleita NG9-3 Cabbeja ihan Euroopanlaajuisesti
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Mulla oli kriteerit seuraavat:Saab.96 kirjoitti: ↑Ke Joulu 11, 2019 17:19Omat mieltymykset rajasi mullakin valikoimaa kovasti. Halusin ensisijassa tällä uudemmalla keulalla, bensa/biopower koneella ja 6 vaihteisen manuaalin. Kun seurasin tarjontaa lähes vuoden verran josta viimeiset 4 kk erittäin aktiivisesti kävi ilmi että yli 99% näistä on dieseleitä. Lisäksi jos sattui olemaan Bensa niin oli automaatilla. Tässä toteutui yli 90 % toivelistasta kuitenkin.
-musta
-uudella kojelaudalla, johon on helpompi vaihtaa Android -soitin/navi jossain vaiheessa.
-diesel
-manuaal
-mielellään Vector
-kaksivärinen sisustus, myös penkit
-sadetunnistin
-navi
-pysäköintitutka takana.
Mistä joutui tinkimään:
-ajokilsat (oli ajettu 246 921 km)
-ei faceliftattu
-halogenit, ei Xenoneja
-ei lampunpesimiä.
Muuten, aikanaan pääkaupunkiseudun potkuissa joku sanoi, että "suurin osa Euroopassa myytävistä cabbeista on diesel-manuaaleja. Kuka nyt sellaista haluaisi?". Vastasin siihen heti perään, että "minä", ja hymyilin perään
Tuossa muuten kuva auton katon pinnoituksesta:
https://drive.google.com/open?id=17d3y9 ... Bma1RhISRS
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
No ei ole todellakaan mikään paha hinta
Sehän on melkein sama kuin meidän autonhakukustannukset Viron Pärnusta vaimon kanssa: 169 euroa sisältäen edestakaiset laivamatkat Tallinnaan, bussimatkat Tallinnasta Pärnuun ja takaisin (olin varannut meno-paluun ihan kaikelta varalta, jos auto olisi aivan tajuton pommi - paluuliput menivät roskikseen ), sekä kahden hengen hotellhuone Pärnussa. Siihen päälle ruoat ja juomat (SuperAlko oli autokaupan vieressä ), sekä pari taksimatkaa, kun ei jaksanut kävellä laivalta bussille ja hotellilta autokaupalle.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Pitää varmaan tuo katto käsitellä ihan heti alkumetreillä.
Hyvä huomio
Hyvä huomio
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Nivalassa oli viime kesänä. Näyttää olleen myös Hämeenlinnassa muutama vuosi takaperin.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ke Joulu 11, 2019 17:17Missä tuollainen avomiitti muuten pidetään? Täytyy varmaan tulla potkimaan sinne renkaita
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Onnea hankinnalle ja kiitos Suomen cabbekannan rikastuttamisesta
Tuo kuljetuksen hinta yllätti kyllä edullisuudellaan. Jos nyt ajattelee tilannetta jossa reissaa itse autoa katsomaan, mutta sitten pitäisi valita ajaako kotiin vai ostaako kuljetuksen ja lentää kotiin, niin äkkiä kulut on melkein samat.
Lennothan on yleensä hinnoiteltu niin, että meno-paluu on halvempi kuin pelkkä meno, joten niissä ei välttämättä pysty säästämään ajamalla kotiin. Ajaen Etelä-Saksasta tulee kustannettavaksi saksalaiset siirtokilvet, reitistä riippuen 1000-2000 km polttoaineet ja 1-2 lauttamatkaa ja/tai 0-2 hotelliyötä. Sen lisäksi tietty menee pari päivää aikaa itseltä. Ei siinä kauheille tuntipalkoille pääse jos kuljetus Suomeen olisi vaikka 700 oiroa.
Tuo kuljetuksen hinta yllätti kyllä edullisuudellaan. Jos nyt ajattelee tilannetta jossa reissaa itse autoa katsomaan, mutta sitten pitäisi valita ajaako kotiin vai ostaako kuljetuksen ja lentää kotiin, niin äkkiä kulut on melkein samat.
Lennothan on yleensä hinnoiteltu niin, että meno-paluu on halvempi kuin pelkkä meno, joten niissä ei välttämättä pysty säästämään ajamalla kotiin. Ajaen Etelä-Saksasta tulee kustannettavaksi saksalaiset siirtokilvet, reitistä riippuen 1000-2000 km polttoaineet ja 1-2 lauttamatkaa ja/tai 0-2 hotelliyötä. Sen lisäksi tietty menee pari päivää aikaa itseltä. Ei siinä kauheille tuntipalkoille pääse jos kuljetus Suomeen olisi vaikka 700 oiroa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K