Mistä muuten otat virran päiväajovaloille? Joku purkki väliin vai suoraan jostain piuhasta, kuten noissa pykälää vanhempaa suunnittelua olevissa on?
Niille on otettu virrat suoraan johtosarjasta, eikä vilku ku sammuttaa auton.
Palataanpas tähän. Onko nää siis nyt tuolla toisaalla ohjeistetut automaattisesti toimivat päiväajo- ja ajovalot sumarien johdoissa? Vai suoraan sumarien tilalla ja käytät käsin? Vai mallia valokatkasin nollassa ja päiväajovalot silloin päällä?
Jos on tuo jälkimmäinen, niin miten sen saa kytkettyä? Itse kun olen googlannut asiaa, olen päätynyt siihen lopputulokseen, että releillä on rakennettava. Mutta aina voin olla väärässä
Mistä muuten otat virran päiväajovaloille? Joku purkki väliin vai suoraan jostain piuhasta, kuten noissa pykälää vanhempaa suunnittelua olevissa on?
Niille on otettu virrat suoraan johtosarjasta, eikä vilku ku sammuttaa auton.
Palataanpas tähän. Onko nää siis nyt tuolla toisaalla ohjeistetut automaattisesti toimivat päiväajo- ja ajovalot sumarien johdoissa? Vai suoraan sumarien tilalla ja käytät käsin? Vai mallia valokatkasin nollassa ja päiväajovalot silloin päällä?
Jos on tuo jälkimmäinen, niin miten sen saa kytkettyä? Itse kun olen googlannut asiaa, olen päätynyt siihen lopputulokseen, että releillä on rakennettava. Mutta aina voin olla väärässä
Nää on se viimeinen vaihtoehto, eli valokatkaisin nollassa palaa päivä ajovalot. Mulle ne kytki Ari, hän myös techitti ne toimiaan. Nyt tosin ilmeni säätöä niihin kun vaihdoin ajovalokatkaisijan niin lakksi toimimasta. Pitänee käyttää Tech2:ssa se kiinni taas että lähtee pelaamaan. Mutta jos haluat saat multa Arin yhteystiedot nii voit kysyä miten se kytkentä meni tarkalleen.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009 http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Onko johdotus siis alun perin ollut sumareiden käytössä ja Techillä ohjelmoitu toimimaan valokatkaisimen 0-asennosta?
Itse tein muuten Mohikaanin valoista havainnon, että 0-asennossa sammuvat valot ihan tyystin. Tosin nyt rupesin miettimään, että oliko auto käynnissä, kun kokeilin. Joka tapauksessa muistelin, että Femmassa paloi nolla-asennossa valot ainakin käynnissä ollessa.
^^Nooh päivä kerrallaan. Pakko kyllä myöntää, että kun ajan ton vajaan kilsan aamusin tarhaan ja takasi, on tylysti vain parkit päällä... Nuuka mikä nuuka. Toisaalta päiväajovalojen hinnalla kyllä räpsyttelee xenoneitaki aika pitkään.
^Femmaski saa nolla-asennon sammutettua. Ja toisaalta suoraan valokatkasijan takaa ohjauksen päiväajovaloille nolla-asennos. Ei tartte valohoitoa siihen...
Onko johdotus siis alun perin ollut sumareiden käytössä ja Techillä ohjelmoitu toimimaan valokatkaisimen 0-asennosta?
Itse tein muuten Mohikaanin valoista havainnon, että 0-asennossa sammuvat valot ihan tyystin. Tosin nyt rupesin miettimään, että oliko auto käynnissä, kun kokeilin. Joka tapauksessa muistelin, että Femmassa paloi nolla-asennossa valot ainakin käynnissä ollessa.
Mulla on sumareiden johdot riisuttu kokonaan pois autosta. DRL:r on suoraan ajovalojen johtosarjaan kytketty.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009 http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Ostin Saabiin uudet vanteet ensi kesäksi, nämä ovat TSW Nürburgring vanteet koossa 19"x8,5" ET 32. Näillä vanteilla saa avo aivan uuden ilmeen keväällä.
Vanteilla olevat renkaat ovat kokoa 235/35/19, joista kaksi on kohtuu hyvää ja kaksi melkolailla loppu.
Pitää miettiä onko tuo koko paras mahdollinen vai pitääko valita hieman surempi rengaskoko....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009 http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Punnaappa piruuttas sitten kun on renkaat irti.. Nuo TSW:n sorvitakovanteet ei yleensä tuppaa olemaan ihan markkinoiden raskaimpia, joten voi kokoonsa nähden olla jopa ihan inhimillistä lukemaa vaa'alla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Punnaappa piruuttas sitten kun on renkaat irti.. Nuo TSW:n sorvitakovanteet ei yleensä tuppaa olemaan ihan markkinoiden raskaimpia, joten voi kokoonsa nähden olla jopa ihan inhimillistä lukemaa vaa'alla.
Pitää joo punnita ne irrallaan jos tulee mahdollisuus. Netin perusteella pitäisi painon olla n 9 kg luokkaa
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009 http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Joo, ton diffusorin asennus onnistuu myös tohon umpinaiseen puskuriin. Mulle tulee diffuusori ensi kesäksi. Pitäs alkaa suunnitella sen asennusta pikkuhiljaa
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009 http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
No siitä hankintakuvasta oma ihmettelyki alko.
Vanhemman aeron takapuskurin helmassa on tollane pieni musta osuus ja loppu puskuri ilmeisesti ihan sama kuin perusmalleissa. Oikein lähikuvaa en löytäny..
No siitä hankintakuvasta oma ihmettelyki alko.
Vanhemman aeron takapuskurin helmassa on tollane pieni musta osuus ja loppu puskuri ilmeisesti ihan sama kuin perusmalleissa. Oikein lähikuvaa en löytäny..
Toi vanhemman mallin puskuri on ihan erilainen, siihen vaihdetaan koko puskurin alaosa jos haluaa Aero mallin helman jossa pakoputken päät on näkyvissä. Uudemmassa pystyy ton keskiosan diffusorin (Aero/Hirsch/TurboX) asentaa myös Vector/Linear puskuriin.
Käy katsomassa kuvat minun omilta nettisivuilta http://www.tonikoskinen.com/saab_9-3_sc_blue.html
Siellä on kuvat asennuksesta kun asensin vaimon farkkuun Aeron takahelman viime keväänä. Avoon asennus onnistuu ihan samalla tavalla.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009 http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Toissa päivänä posti toi kauan odotetun paketin Pietarista, takadiffuusorin ja TurboX etuspoilerin. Kevään aikana pitää alkaa muokkaamaan pakoputkistoa tuplaputkeksi ja sitten asennella diffuusori ja spoileri paikalleen.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009 http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.