Sivu 9/24

Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09

Lähetetty: To Tammi 09, 2020 18:07
Kirjoittaja tsaarela
Tuo Korrekin vihreä omena ei kyllä tahdo tarttua Kärcherin täydelläkään säädöllä. Tai, no ei se valu mutta ei kyllä mene minuuttiakaan, että on vaahtopinnan sijasta auton oma maalipinta.

Seurasinpa kuitenkin esimerkkiä ja turautin pesuaineet pintaan ja huuhtelin pois. Täällä oli tosin jo pilkkopimeää ja yksi aste lämmintä. Onneksi vesipiste on pannuhuoneessa.

Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09

Lähetetty: To Tammi 09, 2020 18:29
Kirjoittaja Saab.96
tsaarela kirjoitti:
To Tammi 09, 2020 18:07
Tuo Korrekin vihreä omena ei kyllä tahdo tarttua Kärcherin täydelläkään säädöllä. Tai, no ei se valu mutta ei kyllä mene minuuttiakaan, että on vaahtopinnan sijasta auton oma maalipinta.

Seurasinpa kuitenkin esimerkkiä ja turautin pesuaineet pintaan ja huuhtelin pois. Täällä oli tosin jo pilkkopimeää ja yksi aste lämmintä. Onneksi vesipiste on pannuhuoneessa.
Mä oon käyttänyt tätä esipesuaineena

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... 88QAvD_BwE

Kun raakana oon vaahdottimella ton levittänyt niin pysyy aika kauan kyljissä, annan vaikuttaa minuutin pari sitten Huuhtelua ja sen jälkeen pesu pesukintalla :D

Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09

Lähetetty: To Tammi 09, 2020 22:40
Kirjoittaja Turbo Sensonic
Saab.96 kirjoitti:
To Tammi 09, 2020 07:46
[Samaa olin ihmetellyt koko loppukesän/syksyn/alkutalven, avojen hinnat ei edes notkahtanut kuten yleensä on tehnyt ajokauden loppuessa....
Siksi ajoitin "taktisesti" tuon cabben oston lokakuulle, koska Virossa oli tällöin myynnissä kolme diesel-NG9-3:sta. Helppo hakea ja hinnat olivat vielä kohtuullisia.

Sitäkin olen ihmetellyt, että kuinka suuri hajonta noiden autojen hinnoissa on. Joku myyjä voi ihan pokkana pyytää samanlaisesta autosta 2 000 - 3 000 euroa enemmän kuin toinen myyjä :roll:

Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09

Lähetetty: To Tammi 09, 2020 22:57
Kirjoittaja Turbo Sensonic
2.polvi kirjoitti:
To Tammi 09, 2020 07:42
Olen tässä leikitellyt ajatuksella, että pitäisiköhän jonkun porukan klubista ostaa pari mällättyä tai muuten korjattavaksi myytävää yksilöä sosialistisessa hengessä yhteisomistukseen? Ainahan mieli ja elämäntilanteet voi muuttua itse kullakin, mutta kyllä varmaan monilla voi olla ajatus pitää NG93 avo piiiiitkäään.
EI kai sitä mällättyä tarvitse ostaa, kun niitä löytyy "loppuunajettuja" ja konerikkoisia aina jossain vaiheessa.

Tuosta lähes 300 000 km ajettu diesel:.

https://www.autoscout24.com/offers/saab ... roid-share

160 000 km ja risat ajettu 2.0 bensaturbo:

https://www.autoscout24.com/offers/saab ... roid-share

300 000 km ajettu bensaturbo:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... um=android

257 000 km ajettu diesel:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... um=android


Nuo eivät ole pahan hintaisia, mutta toki sitä löytyy vastaavanlaisia kovemmallakin hinnalla. Hintaa on tietysti vaikea "tuomita", kun ei ole itse nähnyt autoja ja sitä, missä kunnossa ne ovat.

Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09

Lähetetty: To Tammi 09, 2020 23:07
Kirjoittaja 2.polvi
No ei ole pahoja hintoja. Muutaman hengen kimpalla pari autoa tänne, niin olisi avon erikoisosia hetkeksi varastossa :D

Keulathan taitaa olla identtisiä eri korimalleissa, joten sieltä päästä mällätythän kävisi myös.

Itselleni kelpaisi btw. oikein mukavasti viimeisen linkin vaalea nahkasisusta muistipenkkeineen nykyisen tummanharmaa/musta tilalle.

Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09

Lähetetty: Pe Tammi 10, 2020 07:22
Kirjoittaja Turbo Sensonic
2.polvi kirjoitti:
To Tammi 09, 2020 23:07
No ei ole pahoja hintoja. Muutaman hengen kimpalla pari autoa tänne, niin olisi avon erikoisosia hetkeksi varastossa :D

Keulathan taitaa olla identtisiä eri korimalleissa, joten sieltä päästä mällätythän kävisi myös.

Itselleni kelpaisi btw. oikein mukavasti viimeisen linkin vaalea nahkasisusta muistipenkkeineen nykyisen tummanharmaa/musta tilalle.
Ymmärtääkseni cabbejen kosmeettinen ero on vain keulassa vm. 2007 ja vm. 2008 välissä, sekä takana on uudemmissa malleissa ne "ice cube" -takavalot.

Erään klubilaisen cabbeen on vaihdettu uudempi keula mällätystä NG93CV:stä 8O Ihan upean näköinen, mutta omasta mielestäni hirveä duuni 8)

Mulla oli kuskin penkin nahoissa eniten kulumaa, joten kyselin Velteck -nimisestä firmasta uusia nahkoja kuskin penkkiin. Kyseisellä firmalla on säilössä aika paljon Saabin uusia sisustuksia. Olisivat myyneet mulle koko sisustuksen 2 000 eurolla, mutta en tarvinnut tosiaan kuin sen kuskin penkin.

Sisustus siis samanlainen kuin tässä:
https://cs.copart.com/v1/AUTH_svc.pdoc0 ... d94ed9.JPG
https://cs.copart.com/v1/AUTH_svc.pdoc0 ... 2a67ce.JPG

Löysin Ebaysta brittiläisen 9-3CV:n pelkääjän paikan nahat, jotka olivat jonkin verran paremmassa kunnossa kuin omat. Lähtivät reilulla satasella, joten ne vaihdettiin autoon samalla, kun laitettiin kiinni etupenkkien lämmityselementit.

Eli tuolta Velteckiltä saisi sisustoja, mutta toki kannattaisi ennemmin ostaa tuollainen halvempi auto, jolla 1) voisi ajaa jonkin verran, ja 2) pahimmassa tapauksessa käyttää sen varaosiksi.

Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09

Lähetetty: Ma Tammi 13, 2020 22:20
Kirjoittaja Turbo Sensonic
Vielä noista cabbejen hinnoista:

tietämättä myynnissä olevien autojen teknisistä ominaisuuksista ja katsomalla pelkästään kuvia täytyy ihmetellä myynnissä olevien autojen hintahaitaria. Joidenkin autojen hintapyynnöt ovat jopa tuplat halvempiin verrattuina, vaikka kilometreissä ei ole suuria eroja ja varusteet näyttävät olevan suht samanlaiset.

Ehkä se on niin, että "eihän se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa"? :wink:

Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09

Lähetetty: Ma Tammi 13, 2020 22:34
Kirjoittaja Saab.96
Turbo Sensonic kirjoitti:
Ma Tammi 13, 2020 22:20
Vielä noista cabbejen hinnoista:

tietämättä myynnissä olevien autojen teknisistä ominaisuuksista ja katsomalla pelkästään kuvia täytyy ihmetellä myynnissä olevien autojen hintahaitaria. Joidenkin autojen hintapyynnöt ovat jopa tuplat halvempiin verrattuina, vaikka kilometreissä ei ole suuria eroja ja varusteet näyttävät olevan suht samanlaiset.

Ehkä se on niin, että "eihän se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa"? :wink:
Käytännössä dieselit on niitä edullisempia ja bensat kalliimpia, ainakin oman käsityksen mukaan. Mutta siinä että onko Vector, Aero tai xenonit ja navi niin ei tunnu vaikuttavan hintaan. Automaatit on yleisiä, manuaalit harvemmassa mutta sekään ei tunnu vaikuttavan hintaan.

Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09

Lähetetty: Ti Tammi 14, 2020 07:45
Kirjoittaja Turbo Sensonic
Saab.96 kirjoitti:
Ma Tammi 13, 2020 22:34
Turbo Sensonic kirjoitti:
Ma Tammi 13, 2020 22:20
Vielä noista cabbejen hinnoista:

tietämättä myynnissä olevien autojen teknisistä ominaisuuksista ja katsomalla pelkästään kuvia täytyy ihmetellä myynnissä olevien autojen hintahaitaria. Joidenkin autojen hintapyynnöt ovat jopa tuplat halvempiin verrattuina, vaikka kilometreissä ei ole suuria eroja ja varusteet näyttävät olevan suht samanlaiset.

Ehkä se on niin, että "eihän se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa"? :wink:
Käytännössä dieselit on niitä edullisempia ja bensat kalliimpia, ainakin oman käsityksen mukaan. Mutta siinä että onko Vector, Aero tai xenonit ja navi niin ei tunnu vaikuttavan hintaan. Automaatit on yleisiä, manuaalit harvemmassa mutta sekään ei tunnu vaikuttavan hintaan.
Tarkoitin sitä, että tietämättä missä teknisessä kunnossa auto on, niiden pyyntihinnoissa näyttäisi olevan suurtakin eroa.
Esimerkiksi kahden diesel Vectorin pyyntihinnassa näyttää olevan niin suurta eroa, että toisesta pyydetään tuplahinta, vaikka varusteet ja ajokilometrit näyttäisivät olevat suht samoja. En ole aiemmin nähnyt Saabien pyyntihinnoissa niin suurta eroa. Mutta tämä "tuomio" on siis tehty vain katsomalla myyntikuvia ja lukemalla speksit. Voihan se olla, että toiseen täytyisi tehdä enemmän remppaa kuin toiseen ja se on otettu huomioon hinnassa, mutta sitä ei pysty saamaan selville muuten kuin tsekkaamalla auton paikan päällä.

Dieselit ovat totta kai halvempia, koska niistä on enemmän tarjontaa ja Keski-Euroopassa asenne dieseleitä kohtaan on saattanut muuttua VW:n "Dieselgaten" seurauksena.

Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09

Lähetetty: Ti Tammi 14, 2020 07:50
Kirjoittaja Saab.96
Turbo Sensonic kirjoitti:
Ti Tammi 14, 2020 07:45
Saab.96 kirjoitti:
Ma Tammi 13, 2020 22:34
Turbo Sensonic kirjoitti:
Ma Tammi 13, 2020 22:20
Vielä noista cabbejen hinnoista:

tietämättä myynnissä olevien autojen teknisistä ominaisuuksista ja katsomalla pelkästään kuvia täytyy ihmetellä myynnissä olevien autojen hintahaitaria. Joidenkin autojen hintapyynnöt ovat jopa tuplat halvempiin verrattuina, vaikka kilometreissä ei ole suuria eroja ja varusteet näyttävät olevan suht samanlaiset.

Ehkä se on niin, että "eihän se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa"? :wink:
Käytännössä dieselit on niitä edullisempia ja bensat kalliimpia, ainakin oman käsityksen mukaan. Mutta siinä että onko Vector, Aero tai xenonit ja navi niin ei tunnu vaikuttavan hintaan. Automaatit on yleisiä, manuaalit harvemmassa mutta sekään ei tunnu vaikuttavan hintaan.
Tarkoitin sitä, että tietämättä missä teknisessä kunnossa auto on, niiden pyyntihinnoissa näyttäisi olevan suurtakin eroa.
Esimerkiksi kahden diesel Vectorin pyyntihinnassa näyttää olevan niin suurta eroa, että toisesta pyydetään tuplahinta, vaikka varusteet ja ajokilometrit näyttäisivät olevat suht samoja. En ole aiemmin nähnyt Saabien pyyntihinnoissa niin suurta eroa. Mutta tämä "tuomio" on siis tehty vain katsomalla myyntikuvia ja lukemalla speksit. Voihan se olla, että toiseen täytyisi tehdä enemmän remppaa kuin toiseen ja se on otettu huomioon hinnassa, mutta sitä ei pysty saamaan selville muuten kuin tsekkaamalla auton paikan päällä.

Dieselit ovat totta kai halvempia, koska niistä on enemmän tarjontaa ja Keski-Euroopassa asenne dieseleitä kohtaan on saattanut muuttua VW:n "Dieselgaten" seurauksena.
Joo, tuon saman olen huomannut. Lähes identtisiä autoja myydään 5-10 k€ haitarilla jopa suuremmalla. Osalla myyjiä on varmasti huonommat motiivit myydä kuin toisilla ja sitten on tietty niitä "parempia" yksilöitä joiden hinnan perustelut selviää vasta kun puhuu myyjän kanssa tai näkee auton. Osa myyjistä ei myöskään osaa laatia ilmoitusta kunnolla, ja jättää pois joko tietämättään, vahingossa tai tahallaan olennaista tietoa myytävästä kohteesta....

Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09

Lähetetty: Ti Tammi 14, 2020 08:39
Kirjoittaja aero
Kuinka läheltä toisiaan löydätte hintahaarukan eri päiden autoja? Alueelliset hintaerot voi selittää osan tuosta haitarista.

Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09

Lähetetty: Ti Tammi 14, 2020 15:17
Kirjoittaja tturku
Mitä tossa itse oon yrittäny kiikaroida itselleni potentiaalista -08-> TTid Aeroa noin 120tkm mittarilukemalla niin tällä hetkellä oikeastaan vain Italiasta löytyy 10-12k€ haarukkaan useampia yksilöitä. Muutama on ollut saksassa ja pari belgiassa about samalla hinta-haarukalla vuoden sisään. Italiasta sais periaatteessa ainakin halvalla tällä hetkellä. Saksassa on pidellyt aika hiljaista viimeiset vuoden.

Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09

Lähetetty: Ti Tammi 14, 2020 15:45
Kirjoittaja Saab.96
tturku kirjoitti:
Ti Tammi 14, 2020 15:17
Mitä tossa itse oon yrittäny kiikaroida itselleni potentiaalista -08-> TTid Aeroa noin 120tkm mittarilukemalla niin tällä hetkellä oikeastaan vain Italiasta löytyy 10-12k€ haarukkaan useampia yksilöitä. Muutama on ollut saksassa ja pari belgiassa about samalla hinta-haarukalla vuoden sisään. Italiasta sais periaatteessa ainakin halvalla tällä hetkellä. Saksassa on pidellyt aika hiljaista viimeiset vuoden.
Ruotsissa myös hinnat aika huipussaan 8O

Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09

Lähetetty: Ti Tammi 14, 2020 15:47
Kirjoittaja tturku
Joo, eipä ole suomessa eikä ruotsissa oikein tarjontaa. Täytynee alkaa sunnittelemaan vaikka kesäreissua tuonne Italian suuntaan yhdensuuntaisena ja sieltä sitten autoillen takaisin :roll: . Itseä lähinnä arveluttaa noissa Italian autoissa kilometrien paikkaansa pitävyys ja miten sen helposti saisi tarkastettua jos sieltä lähtee hakemaan auton.

Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09

Lähetetty: Ti Tammi 14, 2020 16:09
Kirjoittaja Saab.96
tturku kirjoitti:
Ti Tammi 14, 2020 15:47
Joo, eipä ole suomessa eikä ruotsissa oikein tarjontaa. Täytynee alkaa sunnittelemaan vaikka kesäreissua tuonne Italian suuntaan yhdensuuntaisena ja sieltä sitten autoillen takaisin :roll: . Itseä lähinnä arveluttaa noissa Italian autoissa kilometrien paikkaansa pitävyys ja miten sen helposti saisi tarkastettua jos sieltä lähtee hakemaan auton.
Lukemaa itsessäänhän ei pysty pienentämään muutoin kuin vaihtamalla koko mittaristo pienemmällä lukemalla olevaan. Näin ollen on aika harvassa että lukemia olisi muutettu....