Sivu 15/24

Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09

Lähetetty: To Helmi 27, 2020 18:35
Kirjoittaja tetammi
Siis näitä meinasit
Kuva

Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09

Lähetetty: To Helmi 27, 2020 20:54
Kirjoittaja Turbo Sensonic
tturku kirjoitti:
To Helmi 27, 2020 16:38
Noi Booth bagit on kyllä aikamoisia hirvityksiä :lol: Paljon halvemmallahan selviää kun käy hakemassa vaikka jumppapatjan, leikkelee sopivan kokoseksi ja biltemasta noita kapeita kuorman sidontaliinoja, ja ei muuta kun muumimatkalaukkua köyttämään kontin päälle :lol:
Jos oikein ymmärsin, niin kyse oli niistä takakontin päälle laitettavista "tarakoista", ei noista bägeistä:

http://carluggagerack.co.uk/2/saab-93-luggage-rack/

Meidän cabbeen ei edes voisi tuollaista bägiä laittaa, kun on navin haineväantenni takakontin päällä.

Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09

Lähetetty: To Helmi 27, 2020 21:34
Kirjoittaja mestari
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 2d84718565

olikos tuo varteenotettavaa mallia :D

Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09

Lähetetty: To Helmi 27, 2020 21:56
Kirjoittaja tetammi
mestari kirjoitti:
To Helmi 27, 2020 21:34
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 2d84718565

olikos tuo varteenotettavaa mallia :D
Olishan se. Ajettavuus on ihan eri luokkaa ja katto on sen verran nopeempi et joskus oon liikennevaloissa avannu :mrgreen:

Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09

Lähetetty: To Helmi 27, 2020 22:24
Kirjoittaja mestari
mihin vertaat ajettavuutta

Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09

Lähetetty: To Helmi 27, 2020 22:42
Kirjoittaja tturku
Ng900 ja og9-3 koppaan varmaan. Komppaan täysin tetamia noissa kommenteissa.

Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09

Lähetetty: Pe Helmi 28, 2020 06:40
Kirjoittaja Turbo Sensonic
mestari kirjoitti:
To Helmi 27, 2020 22:24
mihin vertaat ajettavuutta
Olisiko ollut siihen aiemmissa linkeissä esitettyihin Ford Street Ka:han ja OG9-3 cabbeen?

NG9-3 cabbessa on jäykempi kori kuin noissa em. autoissa.

Ostettuamme tuon cabben kaveri meni sen jälkeen "avovillityksessä" ostamaan viimeisen sukupolven avo-Escortin.
On kyllä aivan eri planeetalta ajettavuuden ja katon käyttöystävällisyyden osalta kuin NG9-3 cabbe.
Onhan se Escort tietysti vanhempi autokin, joten ehkä sitä pitäisi pikemminkin verrata NG900/OG9-3 cabbeen.

Tässä muuten YouTubesta löytynyt pätkä NG9-3 cabben turvallisuudesta:
https://www.youtube.com/watch?v=M8d7QkXfD-g&t=29s

Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09

Lähetetty: Pe Helmi 28, 2020 08:55
Kirjoittaja tetammi
mestari kirjoitti:
To Helmi 27, 2020 22:24
mihin vertaat ajettavuutta
No oikeastaan mihin muuhun vanhempaan avosaabiin.
Lähinnä siis tohon aiemmin linkittämääs og9-3

Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09

Lähetetty: To Maalis 12, 2020 14:09
Kirjoittaja Saab.96
Lopultakin aika ja budjetti salli hoitaa seuraavan huollon, eli moottorin ja vaihteiston öljynvaihdot sekä RVS käsitteöyt molempiin.

Kuva

Aloitin rattinappien työstämisen hiomalla mustat muovipinnat p1200 vesihiomapaperilla. Sitten suojasin rattinapit tarkasiti teipillä ja ruiskutin muovitartunta pohjamaalin ja harmaan pohjamaalin. Pohjamaalien kuivuttua ruskutin pintaan kaksi kerrosta mustaa Jet Black värimassaa ja kaksi kerrosta kirkasta lakkaa.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kun maalit olivat kuivuneet reilun vuorokauden poistin kaikki suojateipit ja kiinnitin rattinapit uuteen rattiin. Sitten irroitin vanhan ratin autosta ja asensin kokomustan aeron ratin autoon. Nyt alkaa oma visio kojelaudassa näkymään, kokonaisuus alkaa nyttämään siltä miltä sen pitääkin. Vielä on maalattavaa jäljellä ja niistä myöhemmin lisää....

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09

Lähetetty: To Maalis 12, 2020 17:09
Kirjoittaja Cona
Tässähän on ripaus luksusta. 8) Tyylikästä. Onko tarrapommit nyt historiaa?! :D

Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09

Lähetetty: To Maalis 12, 2020 17:18
Kirjoittaja Saab.96
Cona kirjoitti:
To Maalis 12, 2020 17:09
Tässähän on ripaus luksusta. 8) Tyylikästä. Onko tarrapommit nyt historiaa?! :D
Tarrapommit on nyt kokeillut ja nähdyt :lol:

Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09

Lähetetty: To Maalis 12, 2020 17:50
Kirjoittaja tetammi
Ratti näyttää kyllä hyvältä nyt mut airbagin harmaus jotenki puskee ny päälle :lol:

Tollane laadukas autoteippi ilmeisesti taipuu aika kivasti pienel lämmityksellä? Nimimerkillä käyttiksen kiiltomustaksi maalatut kojetaulun osat häikii melkoisesti.. :roll:

Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09

Lähetetty: To Maalis 12, 2020 18:03
Kirjoittaja Saab.96
tetammi kirjoitti:
To Maalis 12, 2020 17:50
Ratti näyttää kyllä hyvältä nyt mut airbagin harmaus jotenki puskee ny päälle :lol:

Tollane laadukas autoteippi ilmeisesti taipuu aika kivasti pienel lämmityksellä? Nimimerkillä käyttiksen kiiltomustaksi maalatut kojetaulun osat häikii melkoisesti.. :roll:
Airbägi pitää käsitellä jolla sisustan hoitoaineella...

Ratin inserteissä ei teippi viimeksi pysynyt muissa osissa kyllä. Mut nyt maalaan kaikki osat ni tulee parempi.

Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09

Lähetetty: Ke Maalis 25, 2020 19:32
Kirjoittaja Saab.96
Ostin tämän Saab ng9-3 Aeron etupuskurin piristämään avon keulan ilmettä. Ennen asennusta se vaatii kuitenkin teippauksen poiston hionnan ja maalauksen.

Kuva

Kuva

Kaunis ja lämmin kevätsää kannusti taas avaamaan kattoa ja nautiskelemaan. Lämmintä oli yli +10 joten ajellessa alkaa jo tarkenemaan.

Kuva

Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09

Lähetetty: Su Huhti 05, 2020 19:47
Kirjoittaja Saab.96
evät on hiipinyt jo niin pitkälle että on pakko aloittaa kesävanteiden kunnostus. Nämä vanteet osoittautuivat suhteellisen helpoiksi hioa koska hiomakone mahtui melkein joka väliin.

Kuva

Kuva

Ennen kuin pääsin aloittamaan mitään maalaushommia päätin päivittää "maalaustelineet" parempiin. Kiinnitin tallin kattoon neljä koukkua joista sain vanteet roikkumaan, nyt saan maalattua vanteiden ulko- ja sisäpuolen samaan aikaan. Pohjamaalin ruiskuttaminen menikin paljon näppärämmin nyt kun vanteet ovat hyvällä korkeudella.

Kuva

Kuva

Pohjamaalit saivat kuivua yön yli ja aamulla pääsin jatkamaan suoraan värimassan kanssa. Ruiskuttaminen sujuu todella paljon mukavammin nyt, sekä työskentelykorkeuden että ulottuvuuden puolesta. Sain hyvin nopeasti värimassan ruiskutettua vanteisiin ja sen jälkeen lisäsin maalin päälle vielä turkoosia helmiäishilettä ennen lakan ruiskuttamista.

Kuva

Kuva

Helmiäishileen piti kuivua tunnin ennen kuin pääsin ruiskuttamaan lakan. Tämän uuden maalaustelineen ansiosta pääsen lakkaamaan vanteen ulko- ja sisäpuolelta samaan aikaan, näin lakka on kiiltävää molemmilla puolilla koska maalinsumut eivät sotke pintoja. Lakkasin vanteet kahteen kertaan ja kolmannella kerralla kävin läpi pahimmat kohdat jotta ei jäisi kuivia paikkoja. Lopputuloksena on kyllä hienot ja kiiltävät vanteet.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva