Tuplaysi 1976

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
merlin
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: To Elo 10, 2006 20:15
Paikkakunta: Askola

Tuplaysi 1976

Viesti Kirjoittaja merlin »

Tälläisen tavis gl mallin sain haltuuni. Rekattu 1975 mutta näköjään 1976 vuosimalli?
Ollut yhdellä pariskunnalla vuoteen 2015 asti ja parin väliomistajan kautta päätyi minulle.
Auto on ruostesuojattu vuoteen 1994 asti parin vuoden välein todistetusti, mittarilukema n. 90tkm on ollut mittarissa useamman vuoden katsastuspapereiden mukaan mutta tuskin kovasti ajettu kun penkit yms. Vielä siistit.
Autossa on leima voimassa ja ollut minua edellisellä vähällä ajolla.
Sen kyllä huomaa :lol:
Myyjä ei huomannut? Että auto kävi vain kolmella pytyllä..
Vaihtelin tulpat ja auttoi heti.
Päivä vaihtui ja ilma oli sateinen, taas sama ongelma. Käy kolmella. Tästä kimpaantuneena hain kaikki uudet sytkäosat ja asennuksen jälkeen pelaa niinkuin pitääkin.

Käyttelin siinä sitten lämpimäksi ja aloin epäillä etteikö flekti käynnisty lainkaan.
Sammutin ja taas hieman kiroilin mielessäni, onneksi en ollut lähtenyt hakemaan sitä ajamalla.
Tutkimusten jälkeen putsasin flektin releen ja hei, nyt se jopa naksuu kun testasin... Lopulta katsoin myös sulakkeet, olivat vihreässä muhjussa eikä virta kulkenut läpi.
Tuossa sitten tuumailin että oliko kansipahvin vaihdon (edellinen omistaja tehnyt) aiheuttanut juurikin tämä flektin toimimattomuus? Koska ei nuo releet ja sulakkeet kovin nopiasti muutu tuollaisiksi...

Öljyt tuli vaihdeltua ja ihmettelin taas että kos korjaamoille laitetaan rahaa kaasarin säädöstä niin eikö voisi edes öljyt vaihtaa ajallaan...

Pääsääntöisesti olen pirteän iloinen uudesta pirssistäni, sitä ei tulla entisöimään sillä itseäni miellyttää kulahtaneet rotat ja tulenkin vaihtamaan tähän peltiset puskurit.
Saa silti nähdä mitä muuta tulee tehtyä, jokatapauksessa
Kesäkauden käyttöauto olisi tarkoitus turostella niin että tekniikkaan uskaltaa luottaa reissuilla.

https://www.instagram.com/p/B6klG23HbkP ... j2s0lmv7kc
99 2d vm. 1975

Avatar
merlin
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: To Elo 10, 2006 20:15
Paikkakunta: Askola

Re: Tuplaysi 1976

Viesti Kirjoittaja merlin »

kyllä sitä aina välillä miettii miksi sitä myy edellisen auton pois ja kun kuitenkin hankkii melkein samanmoisen tilalle.

Onneksi näihin saa nuita perusosia ihan motonetista ja tarvikkeesta.
Vilkkuvivulta on pitkien valot sökänä , toimii hetken irroituksen jälkeen mutta sitten kyykkää taas. Laitoin vanhanmallisen lattiavaihtimen tilalle.

Auto on ollut nyt viikon verran ajossa ja muutamia satoja kilometrejä tullut kurvailtua , vielä tulisi mieleen vaihtaa ainakin bensaletkut , kun näyttää
joltain halpis koneen muoviletkulta.

muutoin on tullut laiteltua tosiaan tässä parin kuukauden sisään hiljalleen

flektin anturi , lämpömittarin anturi , termostaatti , tulpanjohdot , tulpat , virranjakajaan kärjet ja muut vermeet ( konkkaa en ole vielä löytänyt ) ,
jäähdytinnesteet , jäähdyttimen korkki , töötti , radio , talvirenkaat , öljyt , suodattimet , kaasarin säätöä , mittaristoa jne... pikkuasioita mistä ei ole pitänyt edes listaa.

Samalla vaivalla olisin jo katsastanut edellisen kotteronkin :D tosin onhan tämä paljon ehyt peltisempi versio.
Harmittaa kun en siitä irroittanut peltipuskureita ennenkuin myin pois... Takaluukunkin voisin vaihtaa päittäin niin ei tarvitsisi tuotakin ruostuttaa :D
Toivottavasti löytyy se nykyinen omistaja niin voisi kysellä hänen suunnitelmistaan...

https://www.instagram.com/p/B7WPde2gtrg ... _copy_link

https://www.instagram.com/p/B7Oe2l_gGr3 ... _copy_link
99 2d vm. 1975

Avatar
merlin
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: To Elo 10, 2006 20:15
Paikkakunta: Askola

Re: Tuplaysi 1976

Viesti Kirjoittaja merlin »

Onneksi oli vaarivainaan konepelti vielä mökillä , kävin testiajolla ja irroittelin tuulihaan itselle , se kun puuttui
99 2d vm. 1975

Vastaa Viestiin