Tuplaysi 1976
Lähetetty: Ti Joulu 31, 2019 10:57
Tälläisen tavis gl mallin sain haltuuni. Rekattu 1975 mutta näköjään 1976 vuosimalli?
Ollut yhdellä pariskunnalla vuoteen 2015 asti ja parin väliomistajan kautta päätyi minulle.
Auto on ruostesuojattu vuoteen 1994 asti parin vuoden välein todistetusti, mittarilukema n. 90tkm on ollut mittarissa useamman vuoden katsastuspapereiden mukaan mutta tuskin kovasti ajettu kun penkit yms. Vielä siistit.
Autossa on leima voimassa ja ollut minua edellisellä vähällä ajolla.
Sen kyllä huomaa
Myyjä ei huomannut? Että auto kävi vain kolmella pytyllä..
Vaihtelin tulpat ja auttoi heti.
Päivä vaihtui ja ilma oli sateinen, taas sama ongelma. Käy kolmella. Tästä kimpaantuneena hain kaikki uudet sytkäosat ja asennuksen jälkeen pelaa niinkuin pitääkin.
Käyttelin siinä sitten lämpimäksi ja aloin epäillä etteikö flekti käynnisty lainkaan.
Sammutin ja taas hieman kiroilin mielessäni, onneksi en ollut lähtenyt hakemaan sitä ajamalla.
Tutkimusten jälkeen putsasin flektin releen ja hei, nyt se jopa naksuu kun testasin... Lopulta katsoin myös sulakkeet, olivat vihreässä muhjussa eikä virta kulkenut läpi.
Tuossa sitten tuumailin että oliko kansipahvin vaihdon (edellinen omistaja tehnyt) aiheuttanut juurikin tämä flektin toimimattomuus? Koska ei nuo releet ja sulakkeet kovin nopiasti muutu tuollaisiksi...
Öljyt tuli vaihdeltua ja ihmettelin taas että kos korjaamoille laitetaan rahaa kaasarin säädöstä niin eikö voisi edes öljyt vaihtaa ajallaan...
Pääsääntöisesti olen pirteän iloinen uudesta pirssistäni, sitä ei tulla entisöimään sillä itseäni miellyttää kulahtaneet rotat ja tulenkin vaihtamaan tähän peltiset puskurit.
Saa silti nähdä mitä muuta tulee tehtyä, jokatapauksessa
Kesäkauden käyttöauto olisi tarkoitus turostella niin että tekniikkaan uskaltaa luottaa reissuilla.
https://www.instagram.com/p/B6klG23HbkP ... j2s0lmv7kc
Ollut yhdellä pariskunnalla vuoteen 2015 asti ja parin väliomistajan kautta päätyi minulle.
Auto on ruostesuojattu vuoteen 1994 asti parin vuoden välein todistetusti, mittarilukema n. 90tkm on ollut mittarissa useamman vuoden katsastuspapereiden mukaan mutta tuskin kovasti ajettu kun penkit yms. Vielä siistit.
Autossa on leima voimassa ja ollut minua edellisellä vähällä ajolla.
Sen kyllä huomaa
Myyjä ei huomannut? Että auto kävi vain kolmella pytyllä..
Vaihtelin tulpat ja auttoi heti.
Päivä vaihtui ja ilma oli sateinen, taas sama ongelma. Käy kolmella. Tästä kimpaantuneena hain kaikki uudet sytkäosat ja asennuksen jälkeen pelaa niinkuin pitääkin.
Käyttelin siinä sitten lämpimäksi ja aloin epäillä etteikö flekti käynnisty lainkaan.
Sammutin ja taas hieman kiroilin mielessäni, onneksi en ollut lähtenyt hakemaan sitä ajamalla.
Tutkimusten jälkeen putsasin flektin releen ja hei, nyt se jopa naksuu kun testasin... Lopulta katsoin myös sulakkeet, olivat vihreässä muhjussa eikä virta kulkenut läpi.
Tuossa sitten tuumailin että oliko kansipahvin vaihdon (edellinen omistaja tehnyt) aiheuttanut juurikin tämä flektin toimimattomuus? Koska ei nuo releet ja sulakkeet kovin nopiasti muutu tuollaisiksi...
Öljyt tuli vaihdeltua ja ihmettelin taas että kos korjaamoille laitetaan rahaa kaasarin säädöstä niin eikö voisi edes öljyt vaihtaa ajallaan...
Pääsääntöisesti olen pirteän iloinen uudesta pirssistäni, sitä ei tulla entisöimään sillä itseäni miellyttää kulahtaneet rotat ja tulenkin vaihtamaan tähän peltiset puskurit.
Saa silti nähdä mitä muuta tulee tehtyä, jokatapauksessa
Kesäkauden käyttöauto olisi tarkoitus turostella niin että tekniikkaan uskaltaa luottaa reissuilla.
https://www.instagram.com/p/B6klG23HbkP ... j2s0lmv7kc