vm.2000 9-5 Aero automaatti
Re: vm.2000 9-5 Aero automaatti
Saab on ollut erittäin vähällä käytöllä muiden projektien vuoksi. Viimeksi vaihdatin tuulilasin Kimmeluxilla
Hankin joka tapauksessa muutaman vuoden Ahvenistoa kiertäneen S13 Nissanin ja oon käynyt sillä pari kertaa radalla ajamassa, mm. heinjoella ja eilen olin Joutsassa JoSeMoRa:lla driftaamassa koko päivän KBC drift sundaylla. Radalle oli yli 3 tunnin ajomatka ja varikolla oli vähän orpo olo kun mietin "entä jos jotain hajoaa", mutta kaikki onneksi toimi tosi hyvin koko päivän ja pääsin myös kotiin turvallisesti vaikka auto sai ihan oikeasti töppöstä siellä radalla
Joka tapauksessa tänään aloin selaamaan internettiä autonkuljetuskalustoa etsien ja sattumalta jonkun karavaanarisivuston kautta huomasin että 9-5 saabilla on korkeahko vetomassa rekisteriotteessa. Tarkistin asian traficomin sivuilta ja tällä saa vetää 1800 kg jarrullista massaa, joten hiphei sattumalta saan tästä itselleni mielettömän hyvän vetojuhdan rata-autoiluun kun hommaan 1800 kg kokonaismassalla olevan autonkuljetustrailerin jolla on kantokykyä yli 1220 kg joka on Nissanin paino.
Mitä tähän mennessä löysin ainakin uutena saa kys.trailereita varsin edullisesti, käytettynä myös. Mutta uutenakaan eivät ole kovin kalliita
Kuinka siisti näky se tuleekaan olemaan kun pamautan radalle tällä turbo suhisten ja perässä vedän S13 drifteriä trailerilla
Hankin joka tapauksessa muutaman vuoden Ahvenistoa kiertäneen S13 Nissanin ja oon käynyt sillä pari kertaa radalla ajamassa, mm. heinjoella ja eilen olin Joutsassa JoSeMoRa:lla driftaamassa koko päivän KBC drift sundaylla. Radalle oli yli 3 tunnin ajomatka ja varikolla oli vähän orpo olo kun mietin "entä jos jotain hajoaa", mutta kaikki onneksi toimi tosi hyvin koko päivän ja pääsin myös kotiin turvallisesti vaikka auto sai ihan oikeasti töppöstä siellä radalla
Joka tapauksessa tänään aloin selaamaan internettiä autonkuljetuskalustoa etsien ja sattumalta jonkun karavaanarisivuston kautta huomasin että 9-5 saabilla on korkeahko vetomassa rekisteriotteessa. Tarkistin asian traficomin sivuilta ja tällä saa vetää 1800 kg jarrullista massaa, joten hiphei sattumalta saan tästä itselleni mielettömän hyvän vetojuhdan rata-autoiluun kun hommaan 1800 kg kokonaismassalla olevan autonkuljetustrailerin jolla on kantokykyä yli 1220 kg joka on Nissanin paino.
Mitä tähän mennessä löysin ainakin uutena saa kys.trailereita varsin edullisesti, käytettynä myös. Mutta uutenakaan eivät ole kovin kalliita
Kuinka siisti näky se tuleekaan olemaan kun pamautan radalle tällä turbo suhisten ja perässä vedän S13 drifteriä trailerilla
Re: vm.2000 9-5 Aero automaatti
^Kaverilla on tämmönen, oon jokusen kerran lainannut: https://trailertukku.fi/tuotteet/autotr ... -x-188-cm/
Tuo 335kg omamassa on oiva - se jättää femman vetokyvystä kivasti 1465kg kuormalle, joten kehtaa tarvittaessa roudata hieman Nissania isompaakin kyytiläistä. Matalan drifterin kanssa voi toki olla, että kannattaa miettiä jatkoa ajorampeille.
Tuo 335kg omamassa on oiva - se jättää femman vetokyvystä kivasti 1465kg kuormalle, joten kehtaa tarvittaessa roudata hieman Nissania isompaakin kyytiläistä. Matalan drifterin kanssa voi toki olla, että kannattaa miettiä jatkoa ajorampeille.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: vm.2000 9-5 Aero automaatti
Tulipa otettua tämäkin tieliikennekäyttöön kun piti peräkärryllä heittää vähän tarvikkeita.
Airbagin valo sammui itsestään, yks juttu vähemmän...
Fcod4465 taulussa, CE valo kojelaudalla ja lambdan arvo tyhjäkäynnillä 2500, mistäköhän nyt kiikastaa? Kiihdyttäessä Lamb-arvo 0
Airbagin valo sammui itsestään, yks juttu vähemmän...
Fcod4465 taulussa, CE valo kojelaudalla ja lambdan arvo tyhjäkäynnillä 2500, mistäköhän nyt kiikastaa? Kiihdyttäessä Lamb-arvo 0
Re: vm.2000 9-5 Aero automaatti
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: vm.2000 9-5 Aero automaatti
Suabbi seisoskeli pari kuukautta tuolta lokakuulta kunnes tällä viikolla tajusin että se pitää katsastaa. Ei muuta kuin avaimet virtalukkoon ja käyntiin, annoin lämmetä ja vaihdoin talvirenkaat alle.
Tänään katsastuksessa käsijarru piti liian epätasaisesti niin sai vielä muutamaksi tunniksi hylkäyspäätöksen, mutta paikallisliikkeen tiskiltä sai uudet kengät alle parilla kympillä suoraa hyllystä joten otin ne matkaan ja koska omassa tallissa oli odottamassa jo uudet palat eteen ja taakse vein pirssin työpäivän ajaksi vain korjaamolle jotta vaihtavat jarrupalat ja -kengät sekä katsastavat sen vielä saman päivän aikana.
Pari vuotta omistusta tuli täyteen eikä voi kuin ihmetellä kuinka suorastaan ärsyttävän hyviä autoja saabit on. Jos näitä olisi koskaan valmistettu takavetoina tehtaalta asti olisi bemareilla ja japanilaisilla ilkeitä haastajia ratapäivillä.
Jostain syystä tuntuu että ovat erittäin aliarvostettuja, harrastetapahtumissakin S-sanaa ei saa sanoa ääneen. Yleensä sitten kun joku näitä alkaa harrastaa, alkavat myös arvostamaan saabin insinöörien töitä. Juuri hiljan juttelin yhdenkin nimeltämainitsemattoman henkilön kanssa joka rakentaa 2-litrasta T5 konetta toisenmerkkiseen autoon kovat tehotavoitteet mielessään ja oli ihmetellyt kuinka hyvä kone se on jo vakiona ja todellakin suunniteltu kestämään.
Lisäksi harmittavan vähän on harrastetapahtumia saabien ympärillä (lue: ei yhtään) Viime kesänä olin joka viikonloppu jossain autotapahtumassa ja kävin pari kertaa radallakin, mutta yhteenkään en mennyt saabilla.
Tänään katsastuksessa käsijarru piti liian epätasaisesti niin sai vielä muutamaksi tunniksi hylkäyspäätöksen, mutta paikallisliikkeen tiskiltä sai uudet kengät alle parilla kympillä suoraa hyllystä joten otin ne matkaan ja koska omassa tallissa oli odottamassa jo uudet palat eteen ja taakse vein pirssin työpäivän ajaksi vain korjaamolle jotta vaihtavat jarrupalat ja -kengät sekä katsastavat sen vielä saman päivän aikana.
Pari vuotta omistusta tuli täyteen eikä voi kuin ihmetellä kuinka suorastaan ärsyttävän hyviä autoja saabit on. Jos näitä olisi koskaan valmistettu takavetoina tehtaalta asti olisi bemareilla ja japanilaisilla ilkeitä haastajia ratapäivillä.
Jostain syystä tuntuu että ovat erittäin aliarvostettuja, harrastetapahtumissakin S-sanaa ei saa sanoa ääneen. Yleensä sitten kun joku näitä alkaa harrastaa, alkavat myös arvostamaan saabin insinöörien töitä. Juuri hiljan juttelin yhdenkin nimeltämainitsemattoman henkilön kanssa joka rakentaa 2-litrasta T5 konetta toisenmerkkiseen autoon kovat tehotavoitteet mielessään ja oli ihmetellyt kuinka hyvä kone se on jo vakiona ja todellakin suunniteltu kestämään.
Lisäksi harmittavan vähän on harrastetapahtumia saabien ympärillä (lue: ei yhtään) Viime kesänä olin joka viikonloppu jossain autotapahtumassa ja kävin pari kertaa radallakin, mutta yhteenkään en mennyt saabilla.
Re: vm.2000 9-5 Aero automaatti
Asensin do88:n ahtoputket. Eipä tuossa nyt kovasti eroa mihinkään taida olla aiempaan verrattuna. Työ kesti alle tunnin, osat meni hyvin paikoilleen
Ja maffi ei ole oikkuillut yhtään tuossa paikassa vaikka kohta vuoden ollut painepuolella. Hieman on öljyä putkissa, pitää varmaan huohotukseen laittaa keruusäiliö
Ja maffi ei ole oikkuillut yhtään tuossa paikassa vaikka kohta vuoden ollut painepuolella. Hieman on öljyä putkissa, pitää varmaan huohotukseen laittaa keruusäiliö
Re: vm.2000 9-5 Aero automaatti
Muisto kesältä näin talven keskelle
Re: vm.2000 9-5 Aero automaatti
Ei tule ajettua tällä ikinä, kerää vain lunta päälleen jota täällä pohjois-karjalassa riittää. Viimeksi öljyt ja suodatin vaan vaihdettu tammikuussa
Tuntuu vähän että projekti alkaa olla lopussa kun en enää keksi mitään tekemistä sille ellei vaihdelaatikkoa ala vaihtamaan 5-loviseen uudempaan joka pitäisi ilmeisesti kuitenkin onnistua ilman sen suurempia ongelmia
Sais ahtoja nostettua ja vääntöä enemmän, kone sen kyllä kestäis. Sitten pitäis ehkä hiljalleen jonkinlainen lukko keksiä perälle, en ole tutustunut edes tarjontaan
Tuntuu vähän että projekti alkaa olla lopussa kun en enää keksi mitään tekemistä sille ellei vaihdelaatikkoa ala vaihtamaan 5-loviseen uudempaan joka pitäisi ilmeisesti kuitenkin onnistua ilman sen suurempia ongelmia
Sais ahtoja nostettua ja vääntöä enemmän, kone sen kyllä kestäis. Sitten pitäis ehkä hiljalleen jonkinlainen lukko keksiä perälle, en ole tutustunut edes tarjontaan
Re: vm.2000 9-5 Aero automaatti
Onkohan tämä vaihtanut omistajaa?
Meinaan tuskin toista kaksväristä löytyy...
Havaintopaikka Raision gigantin piha.
Meinaan tuskin toista kaksväristä löytyy...
Havaintopaikka Raision gigantin piha.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992