Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

159 kyl kelpais, kiitos tarjouksesta, mutta valitettavasti mulla on pari tuhatta syytä jatkaa kolkilla :)

Kuva
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kuvan perusteella tekisi mieli kysyä että miten isoja istutuslaatikoita teillä olikaan täynnä mansikkaa, kun kylmäkalusteitakin on kuin sarjapakastajalla :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Mitä mansikoista, mut heti tontin rajalla kaupungin puolella kasvaa villivadelmaa, anopin mökillä on marjapuskia ja omenapuita sosetta varte jne :D
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Alkaa tuo maatuminen vaivaan siinä määrin, että päätin pelastaa osia talteen jos vaikka joku joskus haluaa parsia tätä kuntoon orkkisosilla.

Kuva

Toinen puoli meniki sitte enemmän rikkomiseks kuin pelastamiseks. Oli sen verran timmis kunnos metalli :(

Kuva

Auto on nyt kulkenut viimeiset 1,5 tankkia viinan voimin ja on se vaan kiva käry kun käynnistykses tulee. Adaptaatio on pelannu ilman sulakeresettiä, et en sit tiedä mikä vaivas tos alkutaipaleella siirryttäes viinasta bensaan.

Tää romu käy ja kukkuu kiitettävästi. Remonttia on silti näköpiiris, kun taloyhtiön piha asfaltoidaan ja tää näyttäis olevan ainoa kunnolla reviiriään merkkaava auto :lol: Kampuran stefahan se hikoilee. Ei paha rasti jos vaan jaksais ottaa työn alle...

Sitä ilmastoinnin kompuraaki oon tosissani miettiny, jos Autodocilta tilais. Samalla kun sen vaihtaa, menis toi stefaki. Sit vissiin alavesiletku pitää irrottaa, niin se termariki menis. Ja ne lämppärin o-renkaat. Sellanen päivän täsmäremontti... Kuulostaa niin fiksulta, et pitää tosissaan harkita. Rahaahan siinä silti palaa, se on selvä, mutta halvempaa kuitenki kuin auton vaihto.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja Cona »

Erikoista, että pientareen puoli on mädempi kuin kuskin puoli. Mulla oli jo 10 vuotta sitten kolkin vasen kynnyskaari samassa kunnossa kuin tässä, joten hyvin on kestänyt. :D

Laitat nyt vaan loputkin kuntoon niin on sit aina varalla auto, joka lähtee kuin palmun alta, kun se perheen ykkösauto sippaa. :wink:

Itekin meinasin ihan entisöidä vaihtamalla Mondeon rallattavat imusarjan läpät, yleisin korjaus on läppien jumitus auki/poistaminen. :facepalm_man:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1228
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

JP_Vette kirjoitti:
Ke Heinä 01, 2020 18:12
159 kyl kelpais, kiitos tarjouksesta, mutta valitettavasti mulla on pari tuhatta syytä jatkaa kolkilla :)

Kuva
On laadukkaat kylmäkoneet. Meillä on tuon Liebherrin valmistamat, Mielen nimellä varustetut jääkaappi ja pakastin. Jos jostain täytyy sanoa, niin se pakastimen sulatusääni on kova. Mutta sulatuskin on toiminut täydellisen hyvin. Näissä Mielen versioissa ovet on täysin suorakulmaiset, ilman mitään viistettä. Auetessaan ne vaatii harmittavaisesti hiukan kaapin leveyttä enemmän tilaa! Nurkka-asennuksessa oli haastetta, nyt ovet toimii juuri ja juuri niin, etteivät ota mihinkään kiinni.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^^Nojuu onhan nää aika yksinkertasia käyttöautoja. Purkuosat ei maksa mitään ja tietotaidon tuki korjaamiselle on infernaalista. Silleen järkihonma jatkaa taivalta, vaikka suoraan sanottuna ei yhtään ns. nappais. Mut toisaalta kun autoa vaihtamalla ei enää saa kummosta mielihyvää, kun viikos kuitenki se uusikin on jo nähty, niin en tiä sit kannattaako vaihtaa.

Toinen on se inhorealismi, että vaikka mun autotouhut ovat näyttäneet aika railakkailta viime vuodet, tuli sille huolettomalle kokeilulle loppu kun vaihdoin työtehtäviä viime jouluna ns. pehmeät arvot edellä. Ihan övereihin ei enää riskinottohalu riitä. Etenki kun on tullut laskettua autoihin käytettyä rahaa vähä turhankin rehellisesti, niin pientä krapulaa on havaittavissa.

Toisaalta mennyttä ei saa takaisin, niin ei nyt muistella vanhoja. Suurin virhe oli XC90, jolla tuli otettua takkiin vuoden kokeiluna aivan liikaa. Mahtuu matkaan toki hyviäkin hetkiä muutamasta jobbauskokeilusta ym. (koko autoharrastuselämää ei ole tänne kirjoitettu) mutta on tää vaan kallista terapiaa jos vertaa vaikka kaljan juontiin kotisohvalla. Et sekin kannustaa kemppiliimailemaan noita helmoja tynnyripellistä, eikä hakeen pätkällä XWD:tä Turusta heti kun T7 vituttaa :D

^Nojuu paree olis olla hyvät, oli sen verran kalliit. Toki ne tuoteturvat makso kans kylkeen aika paljo.

Ääni on näis vähän hassu, tai no ehkä se on siitä kun nää ei oo koskaan täysin hiljaa. Vanhathan oli täysin hyshys kun kompura sammu, mut nää hurisee jatkuvasti pienellä äänellä. En tiä onko kompurat sitte invertterillä vai onko nois joku aktiivipuhallus lauhduttimelle kun näis lauhdutin on tos edes alhaalla. Mut hiljaa ne käy silti...

Ovet on typerät, kun toi kahva vie tilaa. Vanhois molemmat ovet aukes oikealla kädellä, mut nää piti asentaa tolleen muodikkaasti kun ovi tökkäs kahvaan ääriasennos :( Ehkä tohon tottuu...

Ihan täysin toi saksalainen insinöörityö ei vakuuta.

Kuva

Eli jääkaapin kosketusnäyttö. Ylä- ja alaosan lämpötilapyynnit, simppeliä. Lämpötilaa painamalla sen saa säädettyä, yläosasta. Alaosaa painamalla ei tapahdu mitään, vaan sen lämpötila säädetään toisaalta asteikolla 1...9

Kuva

Kokeilemalla selvitin, että 1-teholla lämpötila on nollas, 9-teholla samas mitä yläosan lämpötila eli täs tapaukses viisi astetta. Mutta mitä tahansa tuohon asettaa, näyttää alkunäyttö aina samaa nollaa. Eli toi on yhtä turha kuin Saabin lämpömittari, joka näyttää lämmön sijaan jotain lämpötila-alueita. Toisaalta se Saabin viisari sentään liikkuu, Liebherr on ja pysyy nollas :lol:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Pee
"Hirsch"
Viestit: 897
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 16:20
Paikkakunta: Kuhmo

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja Pee »

Cona kirjoitti:
La Heinä 04, 2020 20:48
Erikoista, että pientareen puoli on mädempi kuin kuskin puoli. Mulla oli jo 10 vuotta sitten kolkin vasen kynnyskaari samassa kunnossa kuin tässä, joten hyvin on kestänyt.
Omista koslista aina keväällä kyllä huomannut kun kevään/alkukesän ensipesua tekee niin kyllä se pelkääjän puoli on aina ollut enemmän likainen ja vaatinut enemmän työstöä. Varsinkin ovien alaosat.
Kummasti ne Saabin bensaluukun kannetkin kukkii kivasti siellä pientareen puolella.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tänään taas syttyi helikopteri mittaristoon. Johan se jo pitkän aikaa sammuksissa olikin, enkä nollannut koodeja välissä tai mitään. Kaveri oli palauttanut Techin jo aikasemmin pitkäaikaisesta lainasta, niin kaivoin postipaketin esiin ja aloin tulkkaan.

Kuva

Kai tuo edelleen viittaa siihen sytkäkasettiin. Pitää kattella jostain sytkäkasetin hintanen purkuauto uudehkolla kasetilla ja muilla kriittisillä osilla :D Pitäs ens talven yli säännöllisesti ajella Turkuun tällä, niin tulee vähän matka-ajoakin, jossa ei nappais välille jäänti vain sen takia, että edessä häämöttävää välttämätöntä remonttia yritti lykätä loputtomasti.

Samalla kun Tech oli kiinni, päätin vähän kaivaa hevosia esiin.

Kuva

Tuo turbo-mittari kun on masentava, kun ei se juurikaan nouse punaselle. No kun laitto nollasta +50 %, niin johan nousi punasen loppuun saakka. Ongelmaksi tuli vain, että se +50 % on siis koko mittarin skaalalle, eli moottorijarrutuksella näyttää tältä

Kuva

Eli ihan jonne ^2 tai 3. Noh, pistin maltillisen +10 % niin mittari nousee reippaasti punaselle ja samalla kuitenki alarajakin on jokseenkin fiksu, eikä överi.

Kuva

Kuva

Samalla tuli muutama typeryys fiksattua, etenki kun sisäilmankierto haisee kamalalta kaikissa autoissa ja lisäksi ilmastoimattomassa aika tukala ajatuski helteellä...

Kuva

Lämpöviisaria olen aina ihmetellyt, että kuinka turha se voikaan olla nykyautoissa, mutta laskin sekin nousurajaa tuntuvasti. Eli nyt siitä ehkä voi olla jotain iloakin tositilanteessa?

Kuva

Samalla tuli myös ihan uusi juttu eteen 8O

Kuva

Ei enää riitä, että on kyttämoottori, kyttärenkaat ja kyttäjouset, kun Saabeissa voi laittaa Techilläkin oikean moodin päälle. No vilkasin mitä tuo tekee, ja jätin nyt laittamatta. Tosin ei kyllä mun elämään vaikuttais, vaikka laittaiski päälle. Eli kun avaa takaluukun, niin lukko pysyy auki vaikka ajaiski välis.

Piti viä ottaa takalasin pyyhin pois päältä pakittaessa. Eli jos pyyhkijät on päällä, niin hinkkaa myös takalasia? En löytänyt. Saako sen Tehcillä, vai onko ainoa mahis napata johto pois? Täysin turhahan se pyyhin nyt muutenki on, eli sinänsä sama ottaa johtoki irti.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10276
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Takapyyhkijä on kyllä suuren osan aikaa turha. Etenkin tuo automatiikka on pöljä, eli etupyyhkijät + Pakki saa sen päälle. Omastakin joutaisi pois... Joskus syksyllä kun ikkunat ja peilit on huurussa, takapyyhkijällä saa nopsasti näkyvyyden taakse. Eipä juuri muuta iloa ole ollut. Joskus kokeilin, niin kyllä se takalasin pissapoikakin omassa toimii. Pitkään vaan saa sitä aina huudattaa. Letku vissiin tyhjenee tai jotain...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja AZP »

OG-kolkissa ei kyllä tullut juurikaan koskaan takasulkaa vaivattua. Lasi pysyy puhtaana ajossa hyvin. Sen sijaan farkkusaabissa lasi tuntui menevän poutasäälläkin kurasta umpeen. Ei sieltä lasin läpi tarvi kovin usein kuikuilla, mutta selvästi pystyperäisessä on pyyhkijälle tarvettakin. Viistoperässä ihan turha vehje.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Mä en kyl farkuiskaan pyyhi takalasia koskaan. Katon aina sivupeileistä kaikis autois ja toisaalta nykyään taustapeili on säädetty niin, et näen lapset ja siinä asennos taakse ei muutenkaan näkis. Työautos taas hinkkaan takalasia sen takia, et vilkut on lasin takana jostain kumman syystä. Paremmin ne näkyis katolla, kuten mun Astras oli, ja pysyis puhtaanaki ilman apua. Eli sanoisin, et täysin turha kapistus kaikis autois :D

Se Turun xwd... Makso 8500 €, päivä kaks sitte tippu 7000 € ja nyt poistettu Nettiautosta. Vähän arvoin jo, mut myöhästyin. Toisaalta aika pian seki olis ollu kympin auto kun sopivia osia porsii... Ja saahan niitä jatkoski sillä hintaa, tuskin on nousupaineita hinnois :)
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7550
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Itsellä on samanlainen og kolkki se varustuksella, tähän mennessä ( ajettu n.185t ) on kaksi garrettia antautunut. Jumalattomien savupilvien saattelemana. Nyt on mutkassa mitsu, garretti kestää sen n.100tkm. Kaksi takapönttöä on jo mennyt, olisiko tällä re85 stagella osuutta että tuo edellinen pönttö hajosi yllättävän nopeasti. Tuntuu muodostuvan vettä putkeen yllättävän paljon, pienessä pakkaskelissä putkesta tulee yllättävän pajon tuota vesihöyryä. No jarrut on käyty läpi kaikki, satulat,levyt,jarruletkut,kengät uusittu kaikki. Tälläkin oli taipumus merkata paikkansa, no asettui sillä että kaikki akselit jotka tulivat moottorista ulos, stefat vaihdettiin, myös vaihteensiirtäjän tiiviste uusittiin, myös ohjaustehostimen kaikki letkut on uusittu. Cd vaihtaja on lisätty, samalla tuli korjattua ruostevaurio joka löytyi samasta tilasta heti pyöränkotelon takaa. Että tällaista täältä, muuten on pelannut hyvin kärry. Ai niin molemmat alatukivarret on myös uusittu. Niin ja koiranluut, apulaitehihnan kiristäjä, sekä itse hihna. Kytkinlevy asetelma, painelaakeri, pakoputki etupätkä joustinosalla.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ja kolkki vaan kulkee. Silloin tällöin jaksaa edelleen muistutella helikopterivalolla valohoidon tarpeesta, mutta en jaksa lukea vikakoodeja kun se kuitenki on taas sytkäkasetista. Tänään kuitenkin tapahtui jotain poikkeuksellista, pyysi nimittäin lisää vettä! Ja ei kun pullo käteen.

Kuva

Tällä on nyt ajettu 4 tkm turbon vaihdon jälkeen ja muistaakseni ennen sitä lisäsin kans kerran vettä. Eli johonki sitä hukkuu... Nooh mun ajoilla ei hirveästi kiinnosta, mutta on kuitenkin yksi aktiivinen vika lisää listalla :)

IntSaabin mainontaa vähän aluksi häpeilin tämmösen raadon kanssa, mutta lopulta järki voitti ja unohdin ajattelun, että kaikki Saabit olisivat kuin pakasta vedettyjä. Sen verran ruosteita häpeilen, että liimasin tarran lokariin, jossa se on ikään kuin muistuttamassa pellin alla sykkivästä viinahuuruisesta T7-sydämestä. Aluksi ajattelin laittaa takaoven alalaitaan tms, mutta siellä on ne mädäntyneet kaaret vieressä ja tietysti auto on muutenkin aina pesemättä, niin tuo on myös kohtalaisen puhdas paikka useimmiten.

Kuva

Muuten auto vaan kulkee. Vähän kyl kuumetta olis ostaa joko 9-3 XWD tai sitten suosiolla se Ampera. Toisaalta Ampera olisi niin tylsä, jotain kivaa näis Saabeis vaan on. Toisaalta sekä nelikon että Amperan hinnalla saisi myös sen NG9-5:n, niin miksei sitte kerrasta sellasta? Nooh, onneksi pankkitili on mikä on, niin alle tonnilla ostettu Saab palvelee ihan hyvin, vaikka vähän vettä joutuisikin lisäileen puolen vuoden välein :lol:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ampera ei ole tylsä. Mutta pidä tuo linja, vielä pitkään pysyy taloudessa etanolifemma jolla voi vetää vaikka kantoja maasta jos ei muuta keksi
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Vastaa Viestiin