Viimeinen 1/4 tankillisesta menee hurjan nopeasti.
Täs yksilös taas viimeinen 1/4 tankillista tippuu kerrasta opiskelijavalolle. Tää viimenenki tankkaus, niin menin tankkaamaan, kun olin ihan varma, että mittari on rikki. Ja menihän sinne sitten 48 litraa, kun viimeksi opiskelijavalolla tankatessa meni vain 54 litraa. Eli olis tolla neljännestankillisella viä sitte 50 km päässy ennen valon syttymistä
Talvikelin hurjuudesta... On sen verran lämmin, että jo puolilta päivin talvi on muisto vain. Tänäänki aamupäivällä tuli lunta, mutta ei se montaa tuntia maassa pysynyt. Eli ei ole kateutta aiheuttava talvi, vaan rehti kura lentää sekä asfaltilla että soralla
On mulla ollut sellanenkin Volkkari, jossa viisari siirtyi alkuun alaspäin oikein vauhdilla ja vasta mittarin päästyä puoleenväliin, tahti hidastui merkittävästi. Itse asiassa sen ekan puoliskon viisari laski ilman että autolla ajoi metriäkään.
Nimittäin vanha mahorkalta haiseva talonmies myi mulle kultaisella 90-luvulla ’83 1.1 Polon, jossa oli bensatankin täyttöputken liitoksessa pieni reikä, ja bensa valui pientareelle jos tankkasi täyteen. Puolessa tankissa kyseinen vuoto ei enää haitannut, kun litkun taso oli tankissa riittävän alhaalla. Varmaan vahingossa unohtui talonmieheltä kertoa tästä ihanuudesta, oli kiva yllätys kun kävin pian autokauppojen jälkeen tankilla, jätin auton kadunvarteen teatterinäytöksen ajaksi ja takaisintullessa auto seisoi haisevassa bensalätäkössä
Äläs nyt, kultasen 2000-luvun Corolliski on samaa vaivaa. Tosin ne ei vuoda täyttöputkesta, vaan pellitankin saumasta. On sellanen kolo, jossa muhii kura ja lopulta menee läpi. Yhden sellasen korjasin kemiallisella metallilla
Tankkihommissa kannattaa toki aina muistaa, että bensatankkia ei kannata pestä eikä putsata. Sen virheen tein kerran, että pesin Oldsin irtonsisen tankin painepesurilla, ja sainkin tankkaamisen jälkeen ihanat fläshbäkit talonmiehen Polottimesta, kun bensaa valui sieltä sun täältä ympäri tankkia. Ne kurat, mujut ja ruosteet on siellä tukkimassa ne tuhannet pikkureijät, joita pellitankissa ilmeisesti aina on, ja kun ne pesee pois, on tankki kuin sveitsiläistä juustoa
Sanoisin Juho et sulla on anturi rikki, onkoha seisonu lähes tyhjäl tankil jossain vaiheessa et ois hapettunut tai joku edelline omistaja tankannu aina paril kympil valon syttyes niin tuo osio kulahtanu
No samaha se tankata täytee ja käydä vähä aiemmi tankilla nytten kun tankkausväli on muuttunu päivistä viikkoihi..
Itse pyrin venyttämään tankkausvälin aina maksimiin. Esim. nyt kun on vähän ajoa niin bensavalo taisi ehtiä palaa viikon ennen kuin lopulta menin tankkaamaan kun ajotietokone näytti 45 km Kyllähän sinne 58l tankkiin menikin tuota menovettä sitten 57l ja risat
En tiedä tekeekö hallaa pidemmän päälle, mut yleensä ei oo sentään tapana seisottaa tällä tavalla tyhjänä viikkotolkulla, kun normaali tankkausväli on 3 vko.
Ihan pienellä ei Turkanen meikäläisen ajossa mene, mutta jos vertaa femmaan niin tankatessa tililtä katoaa jotakuinkin sama summa (RE85 vs E10), mutta tankilla ajaa melkein tuplat
Vaan eipä tässä oo sitä in potkuakaan
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Äläs nyt, kultasen 2000-luvun Corolliski on samaa vaivaa. Tosin ne ei vuoda täyttöputkesta, vaan pellitankin saumasta. On sellanen kolo, jossa muhii kura ja lopulta menee läpi. Yhden sellasen korjasin kemiallisella metallilla
Collegan Corollassa oli vuotava tankki. Kerran reteästi kurvasi parkkiin työpaikalle ja auto jätti yhtenäisen 10m metrin bensavanan. Arveltiin toisen työkaverin kanssa sytyttää vana tuleen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Sanoisin Juho et sulla on anturi rikki, onkoha seisonu lähes tyhjäl tankil jossain vaiheessa et ois hapettunut tai joku edelline omistaja tankannu aina paril kympil valon syttyes niin tuo osio kulahtanu
No samaha se tankata täytee ja käydä vähä aiemmi tankilla nytten kun tankkausväli on muuttunu päivistä viikkoihi..
Ei tää sillain ole ongelmallinen, että olen sen opiskelijavalon kuitenki koeponnistanu pariin kertaan, eli tiedän sen toimivan. Toki muuten se on tällä tahdilla ihan sama, että käykö tankilla päivän aikasemmin vai myöhemmin... Toista se oli ennen, kun jos lähti opiskelijavalo loistaen ajoon, niin joutu tankkaan kaks kertaa yhdellä starttauksella Silloin toimiva mittari oli aika oleellinen osa arkea.
Asiasta ihan muihin. Olis veronkiertopystäri kahdella tonnilla chättiautos.
Sit Facen Ampera-ryhmässä joku kyseli, et onko kiinnostusta Suomen halvimmalle Amperalle. Saattaa olla kyseessä se 9900 € maksanu Lempäälästä, jossa olin jonos kakkosena. No en ole ostamas tällä kertaa, koska ei ole käteistä niin paljoa, mutta vähän kutkuttais...
^Amperaan ei fyrkkaa, joo, mutta entäs toi pystäri. Siis kumpi nyt kutkuttaa enempi ?
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Toi veronkiertopystäri enemmän kutkuttais, mut kun se on jossain Maalahdes saakka... Se on päivän reissu käydä kattomas sitä Ja sit jos se on joku homeelta haiseva lados maannu helmi, niin päivä hukkaan. Et tavallaan kiinnostais, mut sit ei kuitenkaan yhtään. Etenkään, kun oon saanu nyt tän kolkin fiksattua ja peppunetto on isohko, jos sen tonnilla hukkaa taas seuraavalle
^Toi on sieltä Vaasan läheltä, tais olla aika paljon kalliimpi huuto jossain vaiheessa. Anna mennä vaan, kerran se kirpasee. Kyllä muakin edelleen nuo museohimmelit kutkuttaa, kun nyt Mazdalla olen jo muutaman vuoden päässä totuudesta. Ammutaan lisää, kohta osuu
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
En mää kerkee. Pitäs tuija-aita lannottaa, nurmikkoa korjata, kukkalaatikoita rakentaa, autotki pestä... Et lopeta se yllyttäminen, mä yritän täysillä vältellä Vaasan reissua Ja sen Amperanki sais kyl pätkällä, eihän se käteistä tartte
^Surkeita tekosyitä. Etkä sä mua yllyttämään tarvitse, osaat ihan ite ! Sun syytä silti, että ajauduin itsekin taas katselemaan kasarilaitteita
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Keskiviikko on uus maanantai. Mukiteline tarttis tullata. Taas menee oravan nahkoja.
Sit kävin Pirkkalas ja kotiin lähtiessä motarin rampilla yskäsi eikä kulkenu kummosesti. SID-infon mukaan mAir pääsee vain 700 tienoille. Pari ihmettelyä ja kyllä se sinistäki pölläyttää kun päästää kaasun. Toki pahimmat käryt kai palaa katis...
No käytetty GT17 löyty jo Coltilta, et ei muuta kuin asentelun iloa. Viä pitäs nilkutella toi raato 150 km päähän. Onneks on Autoliiton plussajäsenyys
Eli olis pitäny hakea se veronkiertopystäri. Toisaalta onni onnettomuudessa, kun nyt samalla saa sen termostaatinki vaihdettua, kun vedet pitää kuitenki laskea koneesta.