Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Todennäköisesti hän suunnittelee joukkoliikennettä, koska siitä maksetaan, ja ilman maksua hänellä ei olisi varaa elää kuten haluaa :roll:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ei kai joukkoliikennesuunnittelijan tarvitse olla joukkoliikenneintoilija ja kulkea vain joukkovälineillä? Duuni se on siinä missä muutkin ja perinteisestihän suutarilla ei ole kenkiä. On sitä tupakoivia lääkäreitäkin ja oman kokemukseni mukaan melkein kaikki lääkärit vetää viinaa yli kohtuukäytön rajojen. Tunnen rahoitusalan ihmisiä jotka tekee ihan typeriä talouspäätöksiä omassa elämässään, mutta mikäs siinä jos rahat riittää.

Totuushan on se että joukkoliikennettä suunnittelemalla ei meitä kaikkia saa joukkoliikenteen käyttäjiksi enää. Se johtuu useasta historiallisesta seikasta, joista yksi merkittävin on kaavoitus, joka 1950-luvulla ja sen jälkeen siirtyi periaatteeseen, jossa kaupunkien alueet eriytyivät voimakkaasti asuin-, liike- ja teollisuusalueiksi. Ja maan hinnan vuoksi sekä yksityisautoilun mahdollistamana asuin- ja teollisuusalueet siirtyivät koko ajan kauemmas keskustoista ja myös toisistaan, koska moni ei halua asua teollisuuslaitoksen naapurissa.

Samalla kun elintasoa on nostettu sillä että kansa erikoistuu osaamisellaan, ollaan päädytty tilanteeseen, jossa työpaikkaa ei voi valita enää asunnon sijainnin mukaan, ei edes se perheen toinen elättäjä. Ennen jos toinen oli duunissa laitoksessa A, niin muutettiin siihen naapuriin ja toinen perheen aikuisista (jos ei hoitanut täyspäiväisesti kotia) otti duunin joko samasta laitoksesta tai naapurilaitoksesta, mutta ei tosiaankaan 30 km päästä, ellei sinne sattunut kulkemaan melko suoraa julkista yhteyttä.

Nyt halutaan asua tässä ja olla töissä toisaalla, toinenkin puoliso käy töissä ja todennäköisesti jossain ihan muulla suunnalla. Ellei kaikkia kaukolähiöiden ja maaseudun idylliin rakennettuja asuinalueita romuteta ja pakoteta ihmisiä asumaan tiiviimmin ja samalla siirretä myös työpaikkoja takaisin sinne missä ihmiset asuu, niin kaikki eivät joukkoliikenteellä päivittäisiä matkojaan kulje.

Tämän lisäksi isot automarketit ja kauppakeskukset kaupunkikeskustojen ulkopuolelta pitäisi purkaa ja lähikaupat tuoda takaisin, koska nykytilanteessa ihan vain lapsiperheen ruokaostosten tekeminen ilman autoa on usein lähes mahdotonta.

Absoluuttisen tuloksen saavuttamiseksi ei siis auta yksityisautoilun kieltäminen tai joukkoliikenteen kehittäminen, vaan koko viimeisten vuosikymmenien aikana rakennetun alue- ja yhteiskuntarakenteen romuttaminen ja uudelleenrakentaminen, ja se ei demokraattisessa markkinataloudessa onnistu.

Tämä ei tarkoita sitä etteikö joukkoliikennettä voisi kehittää niin että yhä useampi sitä voisi järkevästi käyttää, eli käyttäjämääriä kyllä voidaan saada nostettua järjestelmällisellä työllä. Ja toki on jokaisen oma päätös missä asuu ja osittain sekin missä työpaikka on, joten jokainen voi omalta osaltaan tehdä ratkaisuja sen eteen, että joukkoliikenne voi olla itselle toimiva ratkaisu. Esimerkiksi itse olemme ihan tietoisesti jääneet asumaan mahdollisimman lähelle kaupunkia ja töitä, duunimatkat on 2 ja 4,5 km, päiväkotiin on matkaa 500 m ja ruokakauppaan hieman vähemmän. Siksi pärjäämmekin yhdellä käyttöautolla, johon kertyy kilsoja vuodessa noin puolet keskimääräisestä suomalaisesta lukemasta.

Pakkorakona meillä autoa on käytettävä oikeastaan mökillä käymiseen, ja sinnehän ei ole mikään pakko mennä (eikä kuulemma edes suositeltavaa nyt, mutta kyllä me sinne vaan tänään lähdetään :mrgreen: ).
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Ei kai se ongelma ole se että yksityisautolla ajetaan pitkiä työmatkoja, vaan tällaiset allekirjoittaneen kaltaiset kermaperseet, jotka ajaa autolla 5 km työmatkaa, vaikka bussi menee kohtalaisen läheltä 7 min välein ja matka-ajassa on alle 10 min eroa. Pyörälläkin pääsisi mutta oon ollut laiska. Enkä ole ainoa, koska tässä samalla alueella on paljon rivareita joissa on yksi autopaikka/asunto. Tienvarret on aina täynnä autoja koska isolla osalla talouksista on kaksi autoa joilla ajellaan sinne työpaikalle.

E: Ongelmalla tarkoitan siis joukkoliikennesuunnittelijan ongelmaa saada meikäläiset auton ratista sinne bussiin
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja McStadey »

AZP kirjoitti:
Pe Huhti 24, 2020 13:10


Pakkorakona meillä autoa on käytettävä oikeastaan mökillä käymiseen, ja sinnehän ei ole mikään pakko mennä (eikä kuulemma edes suositeltavaa nyt, mutta kyllä me sinne vaan tänään lähdetään :mrgreen: ).
Ei kai siinä mökkeilyssä ole ongelmaa jos saman sairaanhoitopiirin alueella pysyy :roll:

Aiheeseen liittyen: Aika rumasti on turbo ottanut osumaa :evil:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja AZP »

^no sehän se on meillä, että jos sairastun mökillä, niin ajan samalla vauhdilla ohi Paraisten terveyskeskuskesta Turkuun saakka hoitoon. Ja ihan konkreettisena esimerkkinä nelisen viikkoa sitten veistin sormesta palan irti mökillä, ja toimin juuri edellisen lauseen mukaan.

Eli ihan sama olenko mökillä vai kotona, mutta hallituksen viestihän on ollut että mökille ei saa mennä ilman mitään sivulauseita siitä missä se mökki sijaitsee. Yksi peruste ollut se että mökillä tapahtuu vahinkoja ja vahingot kuormittaa terveydenhoitojärjestelmää, joka haluaa keskittyä koronan uhreihin. No onneksi kellekään ei ole koskaan kotona mitään tapahtunut :mrgreen:

Vähemmän aiheen vierestä: onhan se päästöjen kannalta ongelma jos paljon porukkaa ajaa pitkää työmatkaa. Enemmän kilsoja, enemmän päästöjä. Päästötavotteiden kannalta olisi hyvä jos jokainen asuisi työpaikkansa lähellä kuten asia oli vielä sata vuotta sitten, mutta kun se ei oikein sovi tähän tämän päivän elintason edellyttämään tuottavuuden ylläpitämiseen. Mutta ehkä tästä suosta noustaa etätyöt edellä ja ylimääräinen suhailu työpaikoille vähenee.

Ja autolla meen minäkin töihin, kun olen laiska ja arvostan omaa vapaa-aikaani. Fölin reittiopas sanoo, että vaikka asutaan ruutukaava-alueen laidalla ja työpaikka on toisella laidalla, niin julkisilla menisi 29-40 minuuttia 4,5 kilsan työmatkaan, koska joutuu joko vaihtamaan onnikkaa tai kävelemään vähän runsaammin. Vertailuna autolla menee vajaa 10 minuuttia ja fillarilla 10-15 min. Vaimo fillaroi ja busseilee, koska on keskustassa töissä. Ja aina kun mä kuljen kotoa keskustaan, niin bussilla, fillarilla tai kävellen menen minäkin, jos ei ole tavaraa kuljetettavana tai muuta syytä mennä autolla. Duunissakin on firman Jopot, joilla käyn keskustassa työasioissa ja lounailla (paitsi kun mennään kermapersetyökavereiden kanssa lounaalle, koska heille on aina liian kylmä, kuuma, kostea, kuiva, liian maanantai tai tukka menee sekaisin jos menisi fillarilla).
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Minusta Moottori-lehdessä asia kiteyttiin ihan hyvin. Yksittäinen autolla ajettu matka voi olla muutama kilsa, mutta päivässä tulee käytännössä kuitenkin useampi kymmenen kilsaa, kun kaikki päivän matkat ketjutetaan yhteen. Varmaan aika tyypillinen yhdellä autolla ajettu matka on koti-päiväkoti-työpaikka-päiväkoti-kauppa-koti-treenipaikka-koti.

Hoidapa tämä julkisilla tai fillarilla. No jotkut hoitaa. Itse en ainakaan kauheasti perusta ajaa millään tanskalaisella laatikkopyörällä. Jos ei tarvi kuin muutama kilsa mennä kodin ja duunipaikan väliä, niin sen toki pyöräileekin.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

No se on just toi matkaketjujen osamatkojen pituus, jolla tilastot saadaan näyttämään pahalta autoilijoille.

Mut takasi aiheeseen. Siis saadaan kirjotella bussipolitiikastakin, itehän sen alotin. Vois käydä huomenna koronatinkimäs tätä:

https://m.nettiauto.com/saab/9-3/111157 ... 2&vifNav=Y

Vähä uudempi, automaatti jne. Ainut vaan, et jakopää maksaa saman mitä tähän punaseen on turboremppoineen mennyt :roll:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja AZP »

^^ joo noi matkaketjut on sitä tosielämän arkipäivää.

Ja meillehän kaupunki teki viime vuonna sellaiset, että kun vanha päiväkoti purettiin ja uutta alettiin rakentamaan, lapset hajautettiin kahteen eri väistötilaan, josta toinen on kaupungin toisella laidalla.

Tässä vois elellä ihan näppärästi autotonta elämää jos duunipaikka olis tuossa viereisellä konttorialueella tai jaksaisi fillaroida nykyiseen duuniin. Kaikki palvelut on lähellä ja bussi keskustaan kulkee 10 min välein. Mutta vähän olisi ollut hankala viedä toinen muksu tuohon kilsan päähän ja sitten siitä kahdella bussilla toinen lapsi päiväkotiin ja siitä kahdella bussilla töihin. Ja iltapäivällä sama juttu toiseen suuntaan vielä sillä rajoituksella, että kotia lähempänä oleva muksu piti hakea viimeistään klo 16. Onnistuisiko ilman autoa? En kokeillut. Onneksi uusi päiväkoti valmistui maaliskuun alkuun ja väistötiloista päästiin. Toki viikon siinä ehti uudesta päiväkodista nauttia, kun jäätiin sitten kotiin eristykseen ja auton tarve väheni huomattavasti :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2843
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja Cona »

Onpa tosiaan Garrett saanu siipeensä.

Jatketaan OT:llä AZP:n viitoittamana. Ikinä en ole nähnyt tällaisia työmatkaruuhkia kun nykyään kehyskuntien ulosmenoväylillä. Tuusulantie, Klaukkalan ympäristö, Turunväylä jne, siis ennen koronaa. Mutta eniten ihmetyttää, että kämpät maksaa siellä kehyskuntien hittitaajamissa ihan saman kuin esim. Vantaalla. :roll:

HSL on löytänyt lopulta Keski-Uudellemaalle, mutta en millään jaksa uskoa, että julkisen liikenteen käyttäminen lisääntyy. Ei kait se juurikaan lisääntynyt Länsi-Metronkaan aikaansaamana?!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Edelleen OT

^^ Lapsi piti hakea hoidosta viimeistään klo 16. Koska sai viedä? Entä jos ei ehdi hakemaan tuohon mennessä, tuleeko siirto kauempana sijaitsevaan päiväkotiin? Kuka toimistotyöaikaa tekevä ylipäätään kerkiää lapsen päiväkodille kello neljäksi?

Mää en ymmärrä tätä yhteiskuntaa. :mrgreen: Jos olisi lapsia joita viedä päivähoitoon, niiden hoitopäivä olisi pakosta 6:20-16:45. Toisaalta täällä asuu useita satoja pendelöijiä, eli ei lienisi ongelma.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja AZP »

Sai viedä 7.45 ja piti hakea viim. klo 16.00. Tämä johtui pelkästään tuosta väistötilajärjestelystä. Poika on siis sellaisessa ulkoryhmässä, joka on kaiket päivät pihalla tai jossain metsäretkellä. Tarvitsevat kuitenkin päiväkodin joka hoitaa ruuan ja jossa nukkua päiväunet silloin kun ei ole esim. telttaa pystyssä pihassa tai metsässä. Koska siellä kaupungin toisella laidalla olevassa päiväkodin väistötilassa (jonne tyttö meni, koska on tavallisessa sisäryhmässä) ei oikein ollut tälle ryhmälle sopivaa pihaa, niin väistivät normipäiväkodin lähellä sijaitsevaan leikkipuistoon. Sieltä ryhmä tukeutui noissa ruoka- ja uniasioissa toiseen kaupungin päiväkotiin.

Ulkoryhmässä on 14 lasta ja 2 työntekijää, joiden työaika päättyy viimeistään klo 16.00. Kai se voisi päättyä myöhemminkin, mutta sitten se alkaisi aamulla myöhemmin ja lakisääteisen hoitajamitoituksen täyttäminen kahteen pekkaan ei oikein onnistuisi. Normaalissa tilanteessa lapsi voi jäädä päiväkotiin muistaakseni puoli kuuteen asti; klo 16 jäljellä olevat ulkoryhmän lapset kipataan päiväkodin normipihan puolelle muiden työntekijöiden valvottaviksi. Mutta koska nyt tukeutuivat väistön aikana eri päiväkotiin eli ei hallinnollisesti omaan kustannuspaikkaansa, eikä kyseinen leikkipuisto sijaitse tukeutumispäiväkodin välittömässä yhteydessä (välimatka 150 metriä), niin tämä kippaus ei kuulemma onnistunut. Eli lapsi oli pakko hakea klo 16 tai olisi mennyt ylitöiksi, jolloin muutaman kerran jälkeen olisi varmaan tullut vinkkiä, että lapsi voisi siirtyä tavalliseen sisäryhmään.

Meiltä tämä onnistui, kuten kaikilta muiltakin ryhmän 13 lapselta, nimittäin kukaan ei siirtynyt pois ulkoryhmästä. Meidän osalta tästä voi kiittää joustavaa työnantajaani, jolle oli ok että saavun töihin ysin maissa ja hilpasen klo 15.25 ja palkkakuitissa tämä ei näkynyt. ”Kunhan hoidat työsi”, sanoi pomo jolla on kolme pientä lasta ja omistaa myös päiväkodin, eli tietää jotain tämmöisistä huolista.

Olisinhan sitä voinut olla töissä jo ennen puolta ysiä, jos olisin vienyt pojan jo heti 7.45. Tai vielä radikaalimmin: olisin voinut viedä tytön väistöpäiväkotiin klo 7.30, siitä poika ulkoryhmään 7.45 ja duunissa olisin ollut kasilta. Olisin myös voinut olla töissä klo 15.45 saakka, jos olisin hakenut ensin pojan ja vasta sitten tytön sieltä kaupungin toiselta laidalta. Mutta kuten yllä mainittua, olen laiska, eli en jaksa herätä niin aikaisin että oltaisiin oltu ulkoryhmän portilla jo 7.45 ja toisaalta pojan hakeminen ensin ja tytön toisena (tai tytön vieminen ensin ja pojan toisena) olisi ollut logistisesti idioottia, koska se pojan ryhmä sijaitsi lähellä kotia ja varsinainen päiväkodin väistötila ihan toisaalla. Ja kun kerran pomo joustaa, niin miksi herätä aikaisin ja suhata ruuhka-aikaan edestakaisin ympäri kaupunkia :mrgreen:

Duunini hoidin joka tapauksessa, tulipahan vähän tehoa päiviin kun oli pakkorako lähteä tiettyyn aikaan eikä lorvia töissä niin pitkään kuin huvittaa. Kun olin duunireissussa niin isovanhemmat hoitivat kuskauksia. Käytännössä tyttö oli silloin aina anoppilassa yökylässä, koska vaimon duuni ei jousta ihan yhtä hyvin, ja hän kulkee töihin tosiaan pyörällä tai julkisilla, ja sinne kaupungin toiselle laidalle olisi nyt vaan ollut ihan perse lähteä ketään viemään tai hakemaan.

Sori nyt tuli pitkä off topic, mutts kun kysyttiin niin piti vastata.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10276
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

JP_Vette kirjoitti:
Pe Huhti 24, 2020 11:05
^^Elämä Saabin kans on aina jännää! On käyttöautoja ja käyttöharrasteautoja :lol:

^Joo on kyl jees. Harvan myyjän kans näin toimii. Ja kävin sit visiitillä. Onks toi nyt se billet-kompura, kun se on tolleen jyrsitty muotoon? :D

Kuva

Se on nyt sitten arvoitus, että onko maffin vaihdos menny jotain vai muuten vaan porsinu. No, eipä sillä väliä. Nilkuttelin auton pajalle ja sinne se jäi.
Mulla on mennyt yksi GT17 tosiaan näin:
Kuva

Ihan se yhdellä motarille kiihdytyksellä kosahti. Eli ei minusta mitään "poikkeavaa". Ne vaan on niin huonoja...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Semmosia ne sit on, kai sen kans on pakko elää vaikka mustan femman kans oliki jees fiilikset Garretista :) Noh, eipä se tässä autoilun konkurssissa paljoa paina vaihtaa ahdinta sillon tällön.

Vähän polttelis käydä Pirkkalas kattomas sitä V6-kolkkia, mut en sit tiiä... Viiden tonnin auto, 500-1000 € jobbarin piiloviat, 500 € renkaisiin, 500 € käyttöönottohuoltoon. Aika haipakkaa siitä tulee seitsemän tai kahdeksan tonnin raato :roll: Ja kun se jakopää tosiaan maksaa mitä maksaa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Mut just tommosee lyhyeen matkaan tuota V6:sta voi harkita. Komian näköne muutenki :mrgreen:

Jotenki taas kuulostaa siltä ettei ite kannata harkita talviauton vaihtamista halvempaan :lol:

Rattivaihteelle. Tuossa tilanteessa me järjestettiin työt siten että toine vei ja toinen haki niin hoitopäivät pysy muksuilla säällisen mittaisina.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Jos halvemman talviauton haluat, niin osta tommonen punanen OG9-3, uudehkoilla renkailla :D
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin