Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
-
- "Aero"
- Viestit: 387
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Ostin netistä 2 relettä, on toiminut n. 4vuotta/kesää (kesäauto -02), koska kyllästyin parin tinauskerran jälkeen. (eka kolvini oli muuten made in DDR, ei voi enää reklamoida, kun ei ole maatakaan )
Onko muuten valojenvaihtokatkaisija (se pyöritettävä vas, kojelaudassa) valaistu polttimolla? Iltojen pimetessä huomasin että ei näe merkkejä. Miten pääsee käsiksi?
Onko muuten valojenvaihtokatkaisija (se pyöritettävä vas, kojelaudassa) valaistu polttimolla? Iltojen pimetessä huomasin että ei näe merkkejä. Miten pääsee käsiksi?
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Mä taas en oo kertaakaa kahdesti kolvannu näitä mun räpellyksiä Paras kesti kolme vuotta ennen auton dumppaamista...
On valonkatkasijas valo. Älä kysy mikä polttimo, mut itse katkasija vaan vedetään ulos. Jos on tiukka, niin ota alempi nappi pois, niin pääset sormella työntään samalla kun vedät.
On valonkatkasijas valo. Älä kysy mikä polttimo, mut itse katkasija vaan vedetään ulos. Jos on tiukka, niin ota alempi nappi pois, niin pääset sormella työntään samalla kun vedät.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Valokatkaisijan valaistuksesta viewtopic.php?p=1242304#p1242304
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Valonhallintareleen suhteen tulin Femman kanssa siihen tulokseen, että vähemmällä hiustenharmaantumisella pääsee, kun tilaa Kiina-marketista alun toista kympillä kotia kannettuna uuden releen, kuin että alkaa tetsaamaan rikkinäistä auki ja koittamaan elvyttää juotoksia niin, ettei tule tinasiltoja ja melkein sulata relepohjaa.
Viimeksi muokannut tsaarela, Ma Loka 05, 2020 19:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Muista nyt täs topicis, et aihe oli "...mutta eurolla pisimmälle" Ja ei nyt keskustella mukitelineestä, joka oli melkonen ylilyönti vaikkaki valtio nettos hyvät verot siitä...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Se on tietty ajankäytön priorisoinnista ym. henkilökohtaisista ominaisuuksista kiinni, mutta kyllä mä aikanaan kolkin valoreleen juotettuani totesin että uuden hankinta olis ollu paitsi kalliimpaa myös hankalampaa.
Mikäs siinä jos postimyynnistä tuleva rele putoais pyytämättä postiluukusta, mutta kun sitä pitää lähteä jonottamaan citymarketin infotiskille ja tietenkin tilausvaiheessa varmistella että tulee tilattua oikea osa. Pahimmassa tilanteessa pitää hakea kaiken maailman tullikoodeja ja syöttää muita tietoja, että romu edes liikkuu sinne sittariin.
Mikäs siinä jos postimyynnistä tuleva rele putoais pyytämättä postiluukusta, mutta kun sitä pitää lähteä jonottamaan citymarketin infotiskille ja tietenkin tilausvaiheessa varmistella että tulee tilattua oikea osa. Pahimmassa tilanteessa pitää hakea kaiken maailman tullikoodeja ja syöttää muita tietoja, että romu edes liikkuu sinne sittariin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
^Kyllä se minulle tuli ihan omaan postilaatikkoon, vaatimatta mitään tulliselvityksiä.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Talvi tulee ja vuosien tauon jälkeen pääsen taas nauttimaan lämpösestä autosta. Tähän saakka lähtöjä on varjostanut lämmitystolpan puute, kun kämpän edessä olevaa pistorasiaa on käyttänyt avopuolisoni. No nyt tuli muutos ja oli aika kaivaa ikivanha Defa varastosta. Teline vain katosi vuosien saatossa, mutta onneksi Motonet myy uusia n. 7 € hintaan, niin ei tarvitse ranettaa ämpärin kannesta tms
Ruuvit vähän tuotti tuskaa, mutta onneksi pienessä miljoonalaatikossa oli kaksi tosi pientä ruuvia.
Sitte vain suuntaus karvanoppiin (tytär on noista ihan innoissaan, kaivoin siis avosta) jotta ne heiluvat lämpimän ilmavirran tuulessa
Auton siirto ruutuun ja samalla huomasin, että pitää nopat viä siirtää peilistä aurinkolippaan, muuten eivät heilu. Ja toisaalta nyt ne häiritsevät ajamistaki vähemmän.
Lohkolämmittimen toiminnasta en tiedä enkä jaksa testata. Sisäpistoke toimii, ja selviää se lohkiskin sitte heti aamulla. Toisaalta en mä sit tiä et kiinnostaako mua oikeasti edes sen lohkolämmittimen toiminta. Jos tän auton viimeiset matkat tuli eteen kylmäkäynnistyksien vuoksi, niin sitte sen kanssa täytyy vaan elää
Talvirenkaathan on jo valmiiksi alla, mutta pitää nyt harkita jos tilais Coltilta uudet eteen. Kulutuspinta tippu ekojen tuhansien matkalla sinne kuuden millin tienoille semikovan aurauksen vuoksi ja tässä kesän mittaan kilsoja on tullut raskaalla kaasujalalla sen verran, että entistä enemmän on lähteny pintaa. Lamellit on viä olemassa, ei renkaat niin loppu ole, mutta ei ne uutta vastaavat ole vaikka ajomäärästä niin voisi päätellä. Eikä se Ahveniston ratapäiväkään varmaan lisännyt urasyvyyttä Millään ei malttais, mutta kun kyseessä on n. 150 € investointi melko oleellisen turvallisuustekijän nimiin, niin en tiä onko vaivan väärti säästääkkää. Etenkään kun noita lapsia kulkee mukana yllättävän isolla osalla ajomäärästä.
Ruuvit vähän tuotti tuskaa, mutta onneksi pienessä miljoonalaatikossa oli kaksi tosi pientä ruuvia.
Sitte vain suuntaus karvanoppiin (tytär on noista ihan innoissaan, kaivoin siis avosta) jotta ne heiluvat lämpimän ilmavirran tuulessa
Auton siirto ruutuun ja samalla huomasin, että pitää nopat viä siirtää peilistä aurinkolippaan, muuten eivät heilu. Ja toisaalta nyt ne häiritsevät ajamistaki vähemmän.
Lohkolämmittimen toiminnasta en tiedä enkä jaksa testata. Sisäpistoke toimii, ja selviää se lohkiskin sitte heti aamulla. Toisaalta en mä sit tiä et kiinnostaako mua oikeasti edes sen lohkolämmittimen toiminta. Jos tän auton viimeiset matkat tuli eteen kylmäkäynnistyksien vuoksi, niin sitte sen kanssa täytyy vaan elää
Talvirenkaathan on jo valmiiksi alla, mutta pitää nyt harkita jos tilais Coltilta uudet eteen. Kulutuspinta tippu ekojen tuhansien matkalla sinne kuuden millin tienoille semikovan aurauksen vuoksi ja tässä kesän mittaan kilsoja on tullut raskaalla kaasujalalla sen verran, että entistä enemmän on lähteny pintaa. Lamellit on viä olemassa, ei renkaat niin loppu ole, mutta ei ne uutta vastaavat ole vaikka ajomäärästä niin voisi päätellä. Eikä se Ahveniston ratapäiväkään varmaan lisännyt urasyvyyttä Millään ei malttais, mutta kun kyseessä on n. 150 € investointi melko oleellisen turvallisuustekijän nimiin, niin en tiä onko vaivan väärti säästääkkää. Etenkään kun noita lapsia kulkee mukana yllättävän isolla osalla ajomäärästä.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Turbo"
- Viestit: 228
- Liittynyt: La Marras 05, 2016 16:45
- Paikkakunta: Oulu
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Pakollinen (lapsellinen) kysymys: onko nopat ns. Ansaittu?
"Jag har en Saab" på finska "Olen mieleltäni sairas, en saa julkisesta terveydenhuollosta apua ja nyt pihani on täynnä autoja"
8 kpl Saabeja (tällä hetkellä)
8 kpl Saabeja (tällä hetkellä)
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Ei ton videon mukaan mitää sääntöjä ole karvanoppien käytölle
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Tuli itsekin jostain videopätkästä hiljaittain opittua, että karvanopilla viestitettiin aikoinaan jenkeissä, onko valmis ottamaan outlaw viivaa muiden kanssa. Eli nuorempinykänen kysymys liittyy siihen, että onko tullut erävoittoja ja sillä tavoin "ansaittu"?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Mun on pakko myöntää olevani niin pihalla koko elämäni, et karvanopat ostin 2006 koska kaikilla muillaki oli (plus ne 10+ kpl Wunderia) ja nyt laitoin ne käyttö-Saabiin kun tytär vajaa 4 v pitää niitä hauskoina
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Ei se haittaa, vielä ehtii hyvin paikallisen räkkärimarketin pihalle ajamaan p***urallia ja haastamaan vastustajia
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Taitaa ne sen aikaset karvanopat ja 10+ black classic -wunderia roikkua edelleen Ladan taustapeilissä. Taitaa vaan olla 10 vuodessa vähän haju niistäkin väljähtänyt. Taitaa olla jäniksenkarvalakkikin vielä hattuhyllyllä. Kenelläköhän siitä on se kuva kun teikäläinen "ajaa" kyseinen hattu päässä ja auto on täynnä porukkaa?
9-3 1.8t SC 2007
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Irc-gallerias. Ja just tsekkasin, niin samat Bilteman(?) karvanopat roikkuu kuin mun Saabis. Joko se Lada muuten on museoleimakelponen? Sillä välttäis varmaan Vanhasen kilometriveronki, kun tuskin vanhoihin museoraatoihin GPS-palikoita vaaditaan.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09