Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Toimiva kylmästöinti helpottanee auton hävittämistä ratkaisevasti aikanaan, paitsi Kuusakoskea se ei kyllä kiinnosta
Vaan mihinkäs sitä ilmastointia tarvitsee jos tarjolla on avoautokin niille keleille Ja jos ennusteet pitää kutinsa niin loppuviikosta alkaa kesä
Vaan mihinkäs sitä ilmastointia tarvitsee jos tarjolla on avoautokin niille keleille Ja jos ennusteet pitää kutinsa niin loppuviikosta alkaa kesä
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Saatanallisen sateen vallitessa ilmastointi kuivaa kivasti ilmaa. Siinä ei aukeava katto ainakaan auta, pikemminkin päinvastoin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Kyllä jättää, jos niikseen sattuu. Omakohtaista kokemusta löytyy Ei varoitellut millään vikakoodeilla tai pätkimisellä vaan laukesi kerrasta käryjen kera.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Jo vain. Yksi kasetti meni silleen, kuin joku olisi välillä kääntänyt virrat pois ja taas päälle. Joku vaikka vikakoodia antava kassu olisi hyvä olla saatavilla ensihätään. (Useampi niitä onkin vaihdettu meidän perheessä. Aikaikkuna toki onkin vuodesta 2006 tähän päivään.)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
No nyt täällä pelotellaan jo sitte sytkäkasetistaki. Eli summasummarum: en saa koronaa ilmastoinnista, mutta Autoliitolle urakoiva hinurikuski sit yskii koronan kun kasetti sammuu. Ei kiva ei.
Ymmärrän tuon pointin jälleenmyyntiarvosta, mut jos pelkästään se mielessä tästä ilmastoinnin korjaisi, niin sittehän se kannattaisi myydä suoraan täyttöletkun päästä, jotta ei varmana lasahda joku letku, putki, kenno, stefa tai joku muu kriittinen komponentti järjestelmästä päivää ennen myyntiä
Mut tuosta kasetista viä, niin välillä niitä vuoden vanhoja myydään satasella. Sellasta alan tutkaileen sivusilmällä... Toisaalta sopivan purkuautonki vois saada muutamalla satasella, josta sais kriittiset osat noukittua. Mut kattoo nyt miten tää etenee. Edelleen tekis mieli ostaa se V6 NG9-3, mutta mutta... Ehkä sitte suosiolla vaan se veronkiertopystäri, niin ilmastoinnin jälkiasennuksestaki pääsisi nauttimaan. Eikä tarttis maksaa veroja vajaa 500 € vuodessa.
Ymmärrän tuon pointin jälleenmyyntiarvosta, mut jos pelkästään se mielessä tästä ilmastoinnin korjaisi, niin sittehän se kannattaisi myydä suoraan täyttöletkun päästä, jotta ei varmana lasahda joku letku, putki, kenno, stefa tai joku muu kriittinen komponentti järjestelmästä päivää ennen myyntiä
Mut tuosta kasetista viä, niin välillä niitä vuoden vanhoja myydään satasella. Sellasta alan tutkaileen sivusilmällä... Toisaalta sopivan purkuautonki vois saada muutamalla satasella, josta sais kriittiset osat noukittua. Mut kattoo nyt miten tää etenee. Edelleen tekis mieli ostaa se V6 NG9-3, mutta mutta... Ehkä sitte suosiolla vaan se veronkiertopystäri, niin ilmastoinnin jälkiasennuksestaki pääsisi nauttimaan. Eikä tarttis maksaa veroja vajaa 500 € vuodessa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Joo. Halvalla käytetty (ehjä) varakassu takakonttiin. Ei se sit enää hajoo, kun siihen on varautunut Näin se on ainakin omalla kohdalla toistaiseksi mennyt...
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Kyllä kyseessä ovat ajetut kilometrit, jotka määräävät sen kauanko kasetti kestää ja toimii. Itellä on vielä oma varakassu kiinni femmassa. Kasetti on 100tkm ajettu tk3. 6 joka vuodelta 2005. Tiedän sen siitä kun siirsin tämän kyseisen kasetin isäukon femmasta pois jossa se on ollut uudesta saakka.
Hankin hetken päästä uuden ja tämä jää varakassuksi. Itse ajan yhdellä kasetilla 100tkm ja uusin sen.
Hankin hetken päästä uuden ja tämä jää varakassuksi. Itse ajan yhdellä kasetilla 100tkm ja uusin sen.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Kyllähän noi aika pitkään kestää. Viirussa kesti alkuperäinen n. 150tkm ja alkoi heittää vikavaloa käynnistäessä, irrottaessa kasetti oli halki.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Ei näiden kanssa kannata stressata. Ei oo valo loistanu puoleen viikkoon. Eli ei muuta kuin raakasti ajoa Tosin tuota säätiedotusta kun kattoo, niin ilmastointi vois olla jees... En tiiä sit. Mut ei nyt tehdä hätiköityjä päätöksiä. Lama tulossa ja kaikkee.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Mikset vaan hae cabbea ajoon, nyt on avoautokelit.
Allekirjoittanut paiskoi alkuviikosta 150km katto auki ja vasta puolen yön lähestyessä nostin rätin.
Allekirjoittanut paiskoi alkuviikosta 150km katto auki ja vasta puolen yön lähestyessä nostin rätin.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Laiskuus voittaa aina. Ei ole paljo CE-valoa vilkutellut, eli hyvin se vanhaki kasetti pelaa. Toinen laiskuus voitti sen takakontin kanssa, eli ei kannattanut nähdä vaivaa lukon etsimiseen, kun myyjä taas lähestyi puhelimitse, että olisi sopivaa käytettyä osaa tarjolla
Ja laiskuus voitti kolmannen kerran. Ei ole pariin päivään enää ollut ongelmia lukon kanssa. Ei näytä avointa luukkua ellei luukku ole auki, ei edes töyssyissä vilkuttele valoa ja lukkokaan ei prätki, kun lukkotunnistus siis pelaa oikein. En mitään sille tehny, ehkä se on vain tämä kesä? Tai sitten Saab suuttui mulle, kun purkuosia käyn hakemassa.
Silleen iski vähän morkkis, että jos sen ilmastoinninkin olisi jättänyt oman onnensa nojaan, niin olisiko sekin korjaantunut ja täyttynyt itsestään?
Ja laiskuus voitti kolmannen kerran. Ei ole pariin päivään enää ollut ongelmia lukon kanssa. Ei näytä avointa luukkua ellei luukku ole auki, ei edes töyssyissä vilkuttele valoa ja lukkokaan ei prätki, kun lukkotunnistus siis pelaa oikein. En mitään sille tehny, ehkä se on vain tämä kesä? Tai sitten Saab suuttui mulle, kun purkuosia käyn hakemassa.
Silleen iski vähän morkkis, että jos sen ilmastoinninkin olisi jättänyt oman onnensa nojaan, niin olisiko sekin korjaantunut ja täyttynyt itsestään?
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Edellisen ranettajan perintö vaan vainoaa. Avain oli teipattu sähköteipillä ja se menetteli tähän saakka, kunnes helteiden myötä teipin mähmäinen liima alkoi harmittamaan. Ei muuta kuin teippi pois ja Lidlin liinoilla liimajämät pois. Muuten olisin käyttänyt perinteisesti Bräkleeniä, mutta sitä kohtaan on tuon pysyvän vamman jälkeen tullut pieni kunnioitus.
Patteriluukun klipsu oli poikki. Ennen liimausta yritin olla fiksu ja vaihtaa patterin tässä yhteydessä, mutta miljoonalaatikon valikoima ei täsmännyt. Eli vanhalla mennään...
Pikaliima oli loppu, mutta romulaatikon pohjalta löytyi ikivanha liimatuubi. Eikä ollu edes kuivunu! Et ei muuta kuin kunnon klöntti liimaa, pakkausteipillä varmistus yön yli ja entisöidyn avaimen kanssa kruisailua auringonlaskuun. Tein itse ja säästin.
Patteriluukun klipsu oli poikki. Ennen liimausta yritin olla fiksu ja vaihtaa patterin tässä yhteydessä, mutta miljoonalaatikon valikoima ei täsmännyt. Eli vanhalla mennään...
Pikaliima oli loppu, mutta romulaatikon pohjalta löytyi ikivanha liimatuubi. Eikä ollu edes kuivunu! Et ei muuta kuin kunnon klöntti liimaa, pakkausteipillä varmistus yön yli ja entisöidyn avaimen kanssa kruisailua auringonlaskuun. Tein itse ja säästin.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Onnittelut kansikuvakilpailun voitosta
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Kiitos!
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Ei seepra pääse raidoistaan ei. Tavallaan tää tonnin raadolla autoilu on lepposaa. Ihan sama hajooko, kaupan parkkipaikalla ei ahtaat ruudut ahdista kun mun puolesta naapuri saa kolhia kylkeä ja toisaalta tänäänki lapset lähinnä hekotti tuulen virratessa luomuna ohjaamon läpi. Ei nykynuoriso koe edes luu ulkona ajamisen iloa noilla paremmilla autoilla!
Mut se seepran raita on tää krooninen autokuume. Inkulla tulee just vuosi täyteen, mut sitä en oo vaihtamas. Hyvin se pelaa, tosin pitäs katsastaa kesän aikana.
Jos nyt väkisin haluaa laittaa tän punasen auton arvon verran rahoituskuluihin rahaa, jotta saa kympin ruoskan pätkällä, niin järki osoittais siihen tavallaan viis-kuus vuotta himoittuun Amperaan. Halvat verot, kiva viedä lapset tarhaan sähköllä jne. Sillä ajais 95 % kuukauden kilsoista sähköllä. Mutta ei, siinä ei ole mitään mieltä. Se olis järkivalinta ilman mitään hauskuutta. Hauskuutta olis mennä Turkuun potkiin renkaita:
Eka omistaja on VIN-koodin mukaan unohtanut ruksia elsd:n, mutta sen kanssa voi kaiketi elää. Kai tolla silti kylki edellä penkkaan pääsee talvella? Pikatekstailu myyyjän kans myös kertoo, että takavedon voimansiirron osat on kaiketi tehtaan jäljiltä (tietty takuukorjauksia ei huoltokirjas oo) eli melkonen aikapommi toi taitaa olla. Mut olishan siinä autoa koko rahalla.
Toisaalta toi olis niin kallis arvonalenemana ja todennäköisinä voimansiirron korjauskustannuksina, että ei sitä voi käsitellä totaalisen tunkioraatona, joka nyt on jo melkein elämäntapa mulle. Tavallaan tota pitäis vaalia sellasena viimesenä Saab-merkkisenä käyttöautona, johon nykyises elämäntilantees sais ajaa tyylillä 10 tkm vuoteen ja aina joulun välipäivinä tehdä vuosihuolto voimansiirron öljyineen. Sillähän se menis vuosikausia, ja samalla se heti kättelys investoitu osakasa perineen ja kardaaneineen kuolettuis huolettomina kilsoina tulevina vuosina.
Onko tää todellista autokuumetta vai pitäskö jonkun nyt kaivaa virtuaalinen halko käteen ja kajauttaa sillä järkeä päähän?
Mut se seepran raita on tää krooninen autokuume. Inkulla tulee just vuosi täyteen, mut sitä en oo vaihtamas. Hyvin se pelaa, tosin pitäs katsastaa kesän aikana.
Jos nyt väkisin haluaa laittaa tän punasen auton arvon verran rahoituskuluihin rahaa, jotta saa kympin ruoskan pätkällä, niin järki osoittais siihen tavallaan viis-kuus vuotta himoittuun Amperaan. Halvat verot, kiva viedä lapset tarhaan sähköllä jne. Sillä ajais 95 % kuukauden kilsoista sähköllä. Mutta ei, siinä ei ole mitään mieltä. Se olis järkivalinta ilman mitään hauskuutta. Hauskuutta olis mennä Turkuun potkiin renkaita:
Eka omistaja on VIN-koodin mukaan unohtanut ruksia elsd:n, mutta sen kanssa voi kaiketi elää. Kai tolla silti kylki edellä penkkaan pääsee talvella? Pikatekstailu myyyjän kans myös kertoo, että takavedon voimansiirron osat on kaiketi tehtaan jäljiltä (tietty takuukorjauksia ei huoltokirjas oo) eli melkonen aikapommi toi taitaa olla. Mut olishan siinä autoa koko rahalla.
Toisaalta toi olis niin kallis arvonalenemana ja todennäköisinä voimansiirron korjauskustannuksina, että ei sitä voi käsitellä totaalisen tunkioraatona, joka nyt on jo melkein elämäntapa mulle. Tavallaan tota pitäis vaalia sellasena viimesenä Saab-merkkisenä käyttöautona, johon nykyises elämäntilantees sais ajaa tyylillä 10 tkm vuoteen ja aina joulun välipäivinä tehdä vuosihuolto voimansiirron öljyineen. Sillähän se menis vuosikausia, ja samalla se heti kättelys investoitu osakasa perineen ja kardaaneineen kuolettuis huolettomina kilsoina tulevina vuosina.
Onko tää todellista autokuumetta vai pitäskö jonkun nyt kaivaa virtuaalinen halko käteen ja kajauttaa sillä järkeä päähän?
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09