Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Lähetetty: Ti Maalis 03, 2020 10:39
Nyt pihistellään! En jaksa panostaa autoon paljoakaan juuri nyt. Vain raha merkkaa. Sitte kun haluan fiilistellä, niin herätän 900 Cabrioletin pitkältä talviunelta. Onnistuuko se rahansäästöllinen tavoite T7-Saabilla? En tiedä, mutta pianko se selviää. Ja tollanen vekotin tuli pihaan:
Pisaralla pisimmälle on ollut jonkin sortin villitys joskus, mutta mun ajossa jos E85:llä ajan, niin varmaan 20 l/100km menis. Eli ei kannata edes yrittää, etenkään kun perusluotettava T7 varmaan hukkuis viinaan pätkäajossa ja auton tarina olisi sitten siltä osin loppu.
Kun tarkoitus on ajaa halvalla, niin auton historia on kaiken a ja o. Tällä on perushyvä historia:
Auton mukana ei tullut muodikasta leimattua huoltokirjaa, ei edes ruutuvihkoa satuineen, mutta myyjän tuntien en tuota huoltohistoriaa epäile. Ja se yhdistettynä inhorealistiseen mielikuvaani 425 tkm ajetusta alle tonnin Saabista, niin lähtökohta on parempi kuin hyvä
Siellä se kehrää, Saabien jumalmoottori!
Sitten eurot tiskiin:
-Osto 990,00 €
-Traficomille 2,70 €
Vakuutus tuli LähiTapiolasta n. 260 €/a. Pari yhtiöö klikkailin ja hovivakuuttajani oli vajaa satasen halvempi. Kaikkia en jaksa selata läpi...
Renkaita tuli yksi kierros, nastarenkailla. Vielä en ole päättäny, että ajanko niillä ympäri vuoden. Ei jaksais vaihtaa avosta kesätassuja tähän, toisaalta nastojen rapinaakaa ei jaksais jos joskus tarhaa pidemmälle ajaa. Eli ehkä jokku vois hankkia, tai ostaa All Seasonit kun taannoin sellaset koin ihan menetteleväksi ratkaisuksi.
Uusihan tämä ei ole, mutta koen perushyväksi ja -halvaksi lähtökohdaksi. Akuuteimmat ongelmat vikalistalla:
-Haisee, myyjä ja tetammi vinkkas lämmityslaitteen kennon o-renkaita
-Takaluukun lukos häikkää, ei kyl haittaa ajoa
-E85-tuki hakematta, korjattava oman tilinumeron kera asap
Tällä ajetaan vähän, joten kovin dramaattisia käänteitä ei ole odotettavissa. Lisäksi kun sopiva vitutus iskee, niin Kuusakoski kyllä hakee. Tykkään vain kirjotella tälle kuolevalle foorumille, niin jaetaan tarinaa muillekin. Saabit kulkevat edelleen ja aate voi hyvin, todistakoot tämä sen
Pisaralla pisimmälle on ollut jonkin sortin villitys joskus, mutta mun ajossa jos E85:llä ajan, niin varmaan 20 l/100km menis. Eli ei kannata edes yrittää, etenkään kun perusluotettava T7 varmaan hukkuis viinaan pätkäajossa ja auton tarina olisi sitten siltä osin loppu.
Kun tarkoitus on ajaa halvalla, niin auton historia on kaiken a ja o. Tällä on perushyvä historia:
Auton mukana ei tullut muodikasta leimattua huoltokirjaa, ei edes ruutuvihkoa satuineen, mutta myyjän tuntien en tuota huoltohistoriaa epäile. Ja se yhdistettynä inhorealistiseen mielikuvaani 425 tkm ajetusta alle tonnin Saabista, niin lähtökohta on parempi kuin hyvä
Siellä se kehrää, Saabien jumalmoottori!
Sitten eurot tiskiin:
-Osto 990,00 €
-Traficomille 2,70 €
Vakuutus tuli LähiTapiolasta n. 260 €/a. Pari yhtiöö klikkailin ja hovivakuuttajani oli vajaa satasen halvempi. Kaikkia en jaksa selata läpi...
Renkaita tuli yksi kierros, nastarenkailla. Vielä en ole päättäny, että ajanko niillä ympäri vuoden. Ei jaksais vaihtaa avosta kesätassuja tähän, toisaalta nastojen rapinaakaa ei jaksais jos joskus tarhaa pidemmälle ajaa. Eli ehkä jokku vois hankkia, tai ostaa All Seasonit kun taannoin sellaset koin ihan menetteleväksi ratkaisuksi.
Uusihan tämä ei ole, mutta koen perushyväksi ja -halvaksi lähtökohdaksi. Akuuteimmat ongelmat vikalistalla:
-Haisee, myyjä ja tetammi vinkkas lämmityslaitteen kennon o-renkaita
-Takaluukun lukos häikkää, ei kyl haittaa ajoa
-E85-tuki hakematta, korjattava oman tilinumeron kera asap
Tällä ajetaan vähän, joten kovin dramaattisia käänteitä ei ole odotettavissa. Lisäksi kun sopiva vitutus iskee, niin Kuusakoski kyllä hakee. Tykkään vain kirjotella tälle kuolevalle foorumille, niin jaetaan tarinaa muillekin. Saabit kulkevat edelleen ja aate voi hyvin, todistakoot tämä sen