Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
McStadey
"Hirsch"
Viestit: 805
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Aijai, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä, vai miten se meni... :roll:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: VW Touran 1.4TSI DSG MY16

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3512
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

No en mä tosta jaksa leukaa laskea. Enemmän mua ottaa päähän toi mukitelineen tullaus kuin turbon vaihto :lol: Se on tämmöselle rivitalossa perhe-elämää viettävälle maalaisjuntille hieno kokemus, että viikonlopusta yhden päivän saa rassata autoa. Ja kun ei noi käytetyt ahtimet ole kovin kalliita edes tämmöseen alle tonnin autoon :mrgreen:
9-3 2.0t '01
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9917
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kyllä se leuka painuu rintaan siinä kohtaa kun juurivaihdetusta Garretista pääsee savut :mrgreen:

Laita suosiolla käytetty Mitsu, vaikka maksaakin vähän enemmän.

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3512
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

On niin iso kaksoisleuka, ettei leuka osu rintaan vaikka Garretilla hakkais takaraivoon :mrgreen:
9-3 2.0t '01
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17

Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9681
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

No jos Garretin saa alle satasella ja itse vaihtaa, niin kai se kannattaa. Tommosen fiksin tein isäukon 9-3 :een. Omasta ensimmäisestä femmasta vaihdoin väljän Garretin tiukkaan ja vuoden päästä meni ihan romuksi kerralla. Ei siis mitään takuuta miten kauan käytetyllä pääsee. Mitsua miekin suosittelen. Yhden uuden ja yhden käytetyn asennuksen kokemuksella. :)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9917
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ei se asennus mitään ja garretit on käytettyinä ilmaisia. Mutta kun se ahtimen porsiminen on potentiaalisesti tielle jättävä vika. Kuitenkin jos autolla ajetaan keskimäärin alle kilsan siivuja päiväkotiin eikä yleensä ole aikataulua minnekään ja taloudesta löytyy toinen kulkine, niin mikäs siinä vaihdellessa.

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3512
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tällä näkymällä ei saadakkaa halvan Garretin porsimusvedonlyöntiä pystyyn. Myyjä lukee tätä ketjua ja soitteli. Oireisiin sekä auton korjaushistoriaan nojautuen on melko varma, että takapönttö vaan räjähti sisältä päin. Eli huomenna Kangasalle nosturille tsekkaan, et kuinka on. Muutenhan sen laipan vois itekki ruuvata auki, mut ei tohdi rivarin pihas...
9-3 2.0t '01
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1848
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Siellä näyttäis olevan paljon jännempää kuin täällä Mastan kanssa.
Ja kun ei noi käytetyt ahtimet ole kovin kalliita edes tämmöseen alle tonnin autoon
Onneksi sentään tuohon lauseeseen laitoit vihreän miehen hymiöksi loppuun :mrgreen:
Skoda Superb 1.5 Combi -20, Honda Accord 2.4 sedan A-08, Chevrolet Cruze LT 2.0D-11
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

aero
-
Viestit: 6336
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja aero »

JP_Vette kirjoitti:
To Huhti 23, 2020 20:37
Myyjä lukee tätä ketjua ja soitteli. Oireisiin sekä auton korjaushistoriaan nojautuen on melko varma, että takapönttö vaan räjähti sisältä päin. Eli huomenna Kangasalle nosturille tsekkaan, et kuinka on. Muutenhan sen laipan vois itekki ruuvata auki, mut ei tohdi rivarin pihas...
Kyllä ei paljoa parempaa palvelua voi pohjahintaisen käytetyn auton oston yhteydessä toivoa. Myyjän tietäen ei varsinaisesti yllätäkään, mutta silti.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3512
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^^Elämä Saabin kans on aina jännää! On käyttöautoja ja käyttöharrasteautoja :lol:

^Joo on kyl jees. Harvan myyjän kans näin toimii. Ja kävin sit visiitillä. Onks toi nyt se billet-kompura, kun se on tolleen jyrsitty muotoon? :D

Kuva

Se on nyt sitten arvoitus, että onko maffin vaihdos menny jotain vai muuten vaan porsinu. No, eipä sillä väliä. Nilkuttelin auton pajalle ja sinne se jäi. Ei suositeltu ajettavaks 150 km siirtoa, joten uskoin.

Vähän se syö miestä sijottaa tämmösen ruoskan korjaamiseen rahaa, mut noh ei ruokita lamaa jne. Ei oo koukullista autoa ja vaikka olis, niin on se trailerilla kiskominenki saman hintasta lopulta.

Silleen kyllä tää on silmiä avartava kokemus, että bussimatka Nokialle kestää Nyssen mukaan 1 h 46 min :roll: Eihän mulla muuta olekaan kuin aikaa, mut on se yksityisautoilu vaan aika jees vaihtoehto. Mut tuleepa tämäki koronatuubi testattua kerran elämäs.
9-3 2.0t '01
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17

koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1139
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja koistha »

JP_Vette kirjoitti:
Pe Huhti 24, 2020 11:05
Silleen kyllä tää on silmiä avartava kokemus, että bussimatka Nokialle kestää Nyssen mukaan 1 h 46 min :roll:
a) paljon tulee kilsoja linnuntietä vs julkisen reittejä
b) montako vaihtoa nyssestä toiseen ?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3512
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kahdella bussilla 36 km. Kolmaski oli, mut kävelin sen 300 m enkä menny kuten ohje neuvo...

Matkaa henkilöautolla 36 km. Linnuntietä en tiä.

Siis joo pääasia et pääsee kulkeen, en mä sillä, mut jos nyt vaikka tää reitti kuvais työmatkaa aamuin illoin, niin aika kynnys olis valita bussi sen oman auton sijaan. Kun sillä autolla ajaa melkein kaks kertaa edestakasi samas ajas mitä bussilla yhteen suuntaan :)
9-3 2.0t '01
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17

koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1139
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja koistha »

JP_Vette kirjoitti:
Pe Huhti 24, 2020 11:25
Kun sillä autolla ajaa melkein kaks kertaa edestakasi samas ajas mitä bussilla yhteen suuntaan :)
Eikä altistuisi sosiaalisille kontakteille :lol:
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3512
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Mut ihan oikeesti jos se tietyn piirin unelmayhteiskunta toteutuu, jossa kuljetaan vain julkisilla ja polkupyörillä, niin on Suomiki aika erilainen paikka. Et jos Paraisilla puhutaan saman lossin takana nussineista, niin sen mallin saa kohta kopioida jokaseen lähiöön. Mä jätin sen Saabin raadon aamupäivällä Tampereelle ja oon viäki tällä matkalla. Kävelen kevarilla, sen 1 h 46 min kestäneen matkan jälkeisen loppuosuuden, ja siihen meneee viä vajaa 30 min. On jäätävä pissahätäki, mut ei tääl lähiös oo edes mitää sopivaa piilopuskaa. Mahtaako ne joukkoliikennefanit edes kulkea itse busseilla, vai onko ne vaan koulukiusattuja liian isois saappais urallansa?
9-3 2.0t '01
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17

koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1139
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja koistha »

Kuulin tarinan joukkoliikennesuunnittelijasta, joka ajaa kaikkialle omalla autolla kun muuten ei ehtisi tehdä mitään. Tiedä sitten oliko vain tarina vai tosi tarina.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79

Vastaa Viestiin