Etenee etenee. SID on löytynyt (mutta vielä hakematta) ja kilsoja alkaa olla kohta 700 takana
No nyt on poikkeus, normaalisti en aja näin paljoa. Myyjän viinat loppu tankista ja pistin suosiolla ysikasia, jotta ei pätkäajon viinat sit tulvi öljykorkista ulos.
Ihan lupsakka peli tää on, toki puutteensa niinku odotinki. Suurin ongelma on nuo vuonna 2013 paistetut talvirenkaat, jotka ei kakkosvaihteella pidä edes kuivalla asfaltilla. Eli ne ei pidä asfaltilla, lumella, jäällä, soralla eikä varmaan oikeen sitte millään. Noh, All Seasonit tulossa tällä näkymää. Kelpaa sit körötellä vaikka ens talven yli.
Osan tuosta kilometrirohmuamisesta selittää tän päiväinen matka isän hallille. Pääsi ihmettelemään ostosta vähän tarkemmin, ei siltikään kovin kummoisesti. Lämppärin o-renkaita en nyt vaihtanut, kun haju on haihtunut. En tiä mikä on tarina, vai onko nyt ollu liian lämmintä kun nettitiedon mukaan ne vuotaa kunnolla vain pakkasella... No kesä on tulollaan, en siis hätäile. Mut raitisilmasuodattimesta myyjä varoitteli, et lienee vanha ja olihan se vanha. Tai ainaki täynnä mujua, tosin ton verran nyt tulee viikos jos auto on puun alla sopivaan aikaan vuodesta.
Ja Motonetin halvin tarvike (M Filter) tilalle. Huomatkaa upouusi Lidlin rassauslamppu, vakiovaruste vanhojen autojen kans touhuaville ja sopii kolkin pelkääjän jalkatilan verkkoon jatkuvaan lataukseen
Tuollekki tuli käyttöä taas.
Vanha käyttis, ratapaskaikuisuusprojekti ja nyt osienluovuttaja. Ja osat edelleen tallella.
Nyt on varapyörä kiinni! Ei enää koliset (niin pahasti) hidastetöyssyihin ajellessa.
Ja positiivisia juttuja vaan täski ruoskas: koukku näyttää siltä, että sillä uskaltaa jopa vetää kärryä! Eli ei täysin mätä.
Muuten olisin antanu sähkörasian olla kolhittuna vinos, mut siinä luki
niin pakko oikasta. Enempää ei uskalla, ettei metalli mene poikki
Se, toimiiko sähköt, niin en hoksannu kokeilla. Ehkä joskus toiste, mutta niin juntti en ole, että vedän kärryä valojen toimiessa miten sattuu!
Konehuonetta tutkiessa myös toi repsottava tiiviste pisti silmään niin pahasti, et pakko sille jotain oli tehdä.
Pop-niitithän tuohon sopi kuin nenä päähän ja saabistimaiselle, eli nuukalle, tyylille uskollisena laitoin vain joka toisesta reiästä kiinni. Pitää jättää seuraavallekki omistajalle rassattavaa.
Intercooler on ihan vakiokamaa. Tosin tarkemmin katsottuna siinä on reikä, onko sitte lentäny läski ampiainen, naula, nasta, kivi, mökkitien oksa vai mikä, mutta rikki se on.
Päikkyyn ja takasin ajellessa tuo nyt tuskin on kovin vakavaa, mutta tykkään kyllä jos auto olis kunnossa. Eli korjaan pois, viis budjettiongelmista. Muutamalla kympillä noita näemmä myydään ebayssä, ellen sitten sorru Bilteman yleismalliseen.
Tuosta budjettiongelmasta... Tonnin autoa tästä ei kyllä saa enää millään. SIDin lopullisesti paskomalla paloi rahaa, nyt tuo IC, sitte rengastukselle on pakko tehdä jotain. Tällä hetkellä ajatuksissa on hankkia All Seasonit, kun femmalla silloin koin ne ihan hyviksi. Ja varmasti voittaa noi ikivanhat kovat koppurat.
Budjetin nosto tietty on aina yhtä masentavaa, mutta toisaalta jos se kannustaisi pitämään autoa hieman pidempään, niin se olisi pitkällä tähtäimellä parasta säästöä. Aika harvoin kun vaihtamalla tiliä tekee. En mikään OG9-3:n superfani ole, mutta tuonne mahtuu hyvin minä ja lapset. Mitäpä sitä muuta odottaakkaa autolta tässä elämäntilanteessa. Ja on tossa jotain hyvääkin K Astraan verrattuna: ACC. On meinaan GM mennyt taaksepäin sen kanssa. Tuo pelaa niin hyvin kuin voi vain kuvitella. K Astran on ihan järkyttävä kapistus jo näin puolen viikon vertailulla. Ja sama vika on Insigniaski.