Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3512
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Mun on pakko myöntää, että ei mitään käryä. Tossahan parin kilsan pääs on asema, mutta kun en tankkaa niin en seuraa :roll: Yritän muistaa katsoa kun menen ohi.
9-3 2.0t '01
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17

Pakari
"Saabisti"
Viestit: 4279
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Abc:llä n. 1€/litra ja st1:llä n. 1,10€/litra on tällä viikolla ollut keskimääräisesti.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7
9-3 SC Vector 2,0t -06
ex:
9-5 2,0t -00
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
9-3 2,2TiD -01
NG900 2,0T -96
NG900s 2,3i -95
9-3SS 1.8t Vector -03
900c -89

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3512
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

No nyt se etanoliki painu alle euroon. Tankkasin silti bensaa, kun en jaksanut alkaa taas sulakeralliin kun adaptointi kuitenki olis menny taas mettään :lol:

Pääsin harrastamaan T7+GT17:n tyypillistä hommaa, moottoriöljyn lisäystä.

Kuva

Tosin kun ajoin vajaa 400 km lisäyksen jälkeen, niin edelleen näytti täyttä. Eli olisko ahtimen vaihdossa sitten joku putki tyhjentynyt tms. ja sen takia oli kolmannestikun verran vajaa maksimista. Ja korjaamolla sitten laitettu tuttu ja turvallinen 4,0 litraa huolimatta siitä, että joku muukin paikka tyhjeni ahtimen vaihdossa. Eli ei draamaa, vaikka en XC90:n jälkeen ole kertaakaan joutunut autoihin öljyä lisäämään :lol:

Vaikka tää vähän ruoska onkin käyttöautona, niin kyllä nuo alkukesän myötä ilmestyneet valkoiset möykyt tuolla tiellä taas muistuttavat, miksi tää ruoska on 100 kertaa kivempi kuin se litranen Astra. Pääsee ohi noista 30 km/h alle rajotusten köröttelevistä kopeista. Siis joo, ei Astrakaan jättänyt yhtäkään ohittamatta, mutta eri asia...

Kuva

Tuulilasille tekis mieli tehdä jotain, mutta en tiä sitte... Ei se halki ole, mutta niin hiekkapuhallettu, että ei siitä mitään näe tietyis tilanteis. Mä kyl jo vannoin, että tää auto lähtee Kuusakoskelle seuravaasta "kalliista" remontista, mutta onhan tuo jo turvallisuusriski :roll:

Kuva

Muuten hyvin menee, jos kaikki vittuilu unohdetaan. Yksi tuttukin sanoi, että häntä aina hymyilyttää kun näkee tän auton. En kyl tiä tarkottiko sillä omistajan hintatietoisuutta, Saabin nykytilannetta vai puhtaasti auton ulkoista olemusta. Eikä kyllä edes kiinnosta sinänsä, hyvä se on jos hymyäkin löytyy tässä ankeassa maailmassa :lol:
9-3 2.0t '01
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17

Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9681
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tämä korimalli (Ng900 ja 9-3) alkaa kyllä kadota katukuvasta. Vaikka olen täällä Itä-Suomessa, missä kaikki etelästä tuodut Saabit ajetaan loppuun, on mallin katoaminen liikenteestä alkanut pistämään silmään. Että sillä vaan, jos jotakuta ilahduttaa nähdä Saabi, niin sehän on kivaa. Mie taidan kanssa budjettisyistä ajaa tolla omallani vielä hyvän tovin. Kieltämättä turbo siellä koneen kyljessä lisää auton mielekkyyttä käyttöautona merkittävästi, vaikka ajoneuvoverossa siitä rankaistaankin jotenkin epäreilun tuntuisesti itseasiassa enemmän kuin 2,3 turbofemmassa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

McStadey
"Hirsch"
Viestit: 805
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Tuohon malliin ei varmaan lasi kovin paljoa maksa, mutta onhan se taas satasia kuitenkin :roll:

Jotkut meistä ei vaan osaa pitää edes vanhaa p**kaa huonosti :mrgreen: Tähän malliin kun jatkat niin parin vuoden päästä on käsissä jo helmi :lol:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: VW Touran 1.4TSI DSG MY16

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9917
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja AZP »

Lasi vaihtoon vaan, alkaa kuulostaa jo erään toisen loppuunajetun Saabin huoltokertomukselta. Hyvin kun pitää niin se viis tonnia vuoteen menee ihmeen helposti, vaikka ajaiskin vain kodin ja päiväkodin väliä :mrgreen:

Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9681
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kyllä se yli 300€ maksoi miun autoon. Siinä yksi syy esim. miksi sillä nyt ajetaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3512
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^^^^Mä uskon, et tän tyypin hymyily on joko vittuilua vanhasta raadosta tai sit säälihymyä ruosteista ja muusta tunkio-lookista :D

^^^Kaaret kun hitsais ja kattelis ehjän etupuskurin, niin sillä sais jo yllättävän hyväks. Mut rahaa seki maksaa :)

^^Noh noh, älä yllytä. Tän piti olla halpa ruoska.
9-3 2.0t '01
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17

Avatar
pjv
"Hölösuu"
Viestit: 1890
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 11:57
Paikkakunta: Paimio

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja pjv »

McStadey kirjoitti:
Ma Touko 11, 2020 11:03
Tähän malliin kun jatkat niin parin vuoden päästä on käsissä jo helmi :lol:
Eiköhän ne kaikki itseporautuvat ruuvit, pop-niitit ja jeesusteippi pidä huolen siitä, että tietty käyttöautotunnelma säilyy kuitenkin. :mrgreen:
Petteri #507 | Klubin puhis 1.1.2018 - | IT- ja tiedotusvastaava 1.1.2016 -
9-3 Griffin TTID '12 | 9-3 Aero '01 | 9000T CC '88 | 99 EMS '73

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3512
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Höpöhöpö, täs autos ei oo mun jäljiltä jesaria eikä itseporautuvia ruuveja! Takakaarien osalta en viä oo päättäny, et laitanko limutölkistä siivun itseporautuvilla vai lasikuitukittiä jesarin yli, mut siihenkään hommaan ei molemmille tuotteille ole käyttöä :D
9-3 2.0t '01
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17

93aero
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Su Helmi 27, 2011 20:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja 93aero »

Mertmi kirjoitti:
Ma Touko 11, 2020 13:13
Kyllä se yli 300€ maksoi miun autoon. Siinä yksi syy esim. miksi sillä nyt ajetaan.
Vaihdatin 2014 kun ostin auton niin silloin maksoi asennettuna Pilkingtonin lasi 260€
Nyt kun loppuvuodesta kyselin samaa työtä niin hinta oli muistaakseni 285€
9³ Viggen MY99
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3512
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

No nyt alkaa tulla ostokrapulaa :lol:

Kuva

Tollanen sytty eilen. En löydä SID-infosta fcodia, joten on arvoitus, mutta välillä palaa, välillä ei, käynnistyksissä siis tulee ero niin veikkaisin kasettia... Se kun oli joku 10 vai 15 vuotta vanha.

No seuraava vika on, että ilmastointi kyllä toimii, mutta jo nyt näillä +17 lämpötiloilla ei mehu riitä viilennykseen. Eli tarttis käydä taas Coltin pajalla drive-in -huollossa.

Kolmas on, että helteiden tultua takakontti ei aukea. Onneksi se on tyhjä, eli kauppakassit kulkee sitte pelkääjän penkillä.

Se ostokrapula on siinä, että nyt kun nakkaa mahdollisesti sytkäkasettiin 300 € (en siis osta ennen vikakoodien lukua), huollattaa ilmastoinnin jne, niin alkaa oleen 2500 € auto. Eli sillä olis maksanu jonku tehdasuuden Corsan pätkää melkein vuoden. Ei mitään järkeä näis vanhois ruoskis.

No okei, periaatteessa jos seuraava vuosi menee ilman remontteja, niin kuron etumatkaa kiinni, mutta se on lähinnä teoreettista höpöttelyä. Corsassa kaikki menisi takuuseen. Eli vanha viisaus pätee: köyhän ei kannata ostaa halpaa.
9-3 2.0t '01
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5567
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Eikö kontti sano mitään ku painaa nappii?
Meniskös ac jos poistais magn.kytkimest prikan..

Tää tukee kyl vahvasti sitä ettei kannata dusterii vaihtaa pois. :lol:

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9917
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja AZP »

Vanha ritsa on halpa ajella jos ei välitä kaikista tollasista pikkujutuista, kuten että helteellä ajetaan ikkuna auki ja mökkikaljat kaivetaan takapenkin selkänojan kautta ulos. Kojelaudassa valot vilkkuu, mutta mitä väliä kun karavaani kulkee. Ja kun ei kulje niin romusetä paikalle ja uutta ritsaa pihaan.

Sitten jos alkaa välittää noista ominaisuuksista ja laskea paljonko niihin saa mynttiä sulamaan, niin kyllä se uudempi auto alkaa tulla pian tasoihin.

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2797
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Ritsan jälleenmyyntihintahan on se, mitä siihen on edellisenä vuonna pistänyt + 50€.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

Vastaa Viestiin