Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Siä se klöntti edelleen on. Halpa ja hyvä
Auto ei meinaa millään käynnistyä kylmänä. Pari ekaa sekuntia käy tosi huonosti kunhan käynnistyy. Etanolilla toimi kuin unelma, mutta nyt bensaan siirtymisen jälkeen alkoivat ongelmat. Ajattelin, että jäänyt hassu seos tms. enkä kiinnittänyt asiaan huomiota. Tankkasin aamulla toisen kerran 50 l ysikasia ja nyt auto pätki jo kevyellä kaasulla. Ei muuta kuin sulaketaulun kimppuun...
Oli jo edellinen merkannut oikean sulakkeen adaptaation nollaamiseen Mä kyl väitän, et oikea sulake on #17 joten poistin molemmat. Nollauksen jälkeen ajoin ehkä kaks kilometriä ja auto parkkiin. Töiden jälkeen testireissu kylmällä koneella ja käynnisty niinku palmun alta
Ehkä tää on sitä kuuluisaa käyttöharrasteella ajamista. Noh, eipä tuostakaan tarvi taas murehtia ja ic:n paikkaamisen jälkeen varmaan oli muutenki hyvä nollata ecu.
Postis saapui uus mittaristo. Sit vain purkuhommiin ja se paikalleen. Tech on Vaasas lainas, mut jostain foorumin syövereistä luin, että vaihtamalla pelkät "aivot" säästyy Techittämiseltä sekä matkamittarin että Turbo-viisarin osalta. Eli sellasta sitte, kunhan tulis harrasteslotti kalenteriin
Auto ei meinaa millään käynnistyä kylmänä. Pari ekaa sekuntia käy tosi huonosti kunhan käynnistyy. Etanolilla toimi kuin unelma, mutta nyt bensaan siirtymisen jälkeen alkoivat ongelmat. Ajattelin, että jäänyt hassu seos tms. enkä kiinnittänyt asiaan huomiota. Tankkasin aamulla toisen kerran 50 l ysikasia ja nyt auto pätki jo kevyellä kaasulla. Ei muuta kuin sulaketaulun kimppuun...
Oli jo edellinen merkannut oikean sulakkeen adaptaation nollaamiseen Mä kyl väitän, et oikea sulake on #17 joten poistin molemmat. Nollauksen jälkeen ajoin ehkä kaks kilometriä ja auto parkkiin. Töiden jälkeen testireissu kylmällä koneella ja käynnisty niinku palmun alta
Ehkä tää on sitä kuuluisaa käyttöharrasteella ajamista. Noh, eipä tuostakaan tarvi taas murehtia ja ic:n paikkaamisen jälkeen varmaan oli muutenki hyvä nollata ecu.
Postis saapui uus mittaristo. Sit vain purkuhommiin ja se paikalleen. Tech on Vaasas lainas, mut jostain foorumin syövereistä luin, että vaihtamalla pelkät "aivot" säästyy Techittämiseltä sekä matkamittarin että Turbo-viisarin osalta. Eli sellasta sitte, kunhan tulis harrasteslotti kalenteriin
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Femmassa 17, kolkissa 28. Niin se menee.
Ja tosiaan ei se adaptaatio aina olosuhteista johtuen onnistu joten hyvä muistaa noi resettisulakkeet.
Ja tosiaan ei se adaptaatio aina olosuhteista johtuen onnistu joten hyvä muistaa noi resettisulakkeet.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Motronicissa taisi myös olla se #17. Jään mielenkiinnolla odottamaan aivokirurgista epikriisiä, kun avoon olisi haaveissa sama operaatio. En kyllä ole varma onko T5 samanlainen tehdä.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Ei riemulla rajaa kun koukullisella turbo-Saabilla ajaa. Terassiprojektikin sai uutta vauhtia, kun ei tarvi lainata tutuilta koukullista autoa.
Tiedän, että tuolla kuormalla saisi sakot. Aisapaino on negatiivinen ja sidonta ala-arvoista. Hyvin se silti tuli tuolla, kun max 30 km/h körötteli Nokian ytimestä laidalle.
Tiedän, että kuorma on vain ja ainoastaan kuljettajan vastuulla. En silti sitä ymmärrä tämmösenä mielensäpahoittajien aikakautena, kun kaikelle haetaan aina syyllinen muualta, että miten ihmeessä paikallinen terassipuukauppias ylinpäätänsä tarjoaa tuollaista kalustoa asiakkaiden käyttöön? Jos ne myy terassipuuta, niin pitäisi ainakin painottaa lujaa, että heillä on myös maksullinen kotiinkuljetus tai sitten vuokraamosta voi hakea rahalla vähän pidemmän kärryn, jossa mielellään saisi vielä kuorman etulaitaa vasten. Toinen on nuo sidontaliinat, joilla ei saa päivänvalon kestävää sidontaa suoritettua tuolle kuormalle edes löyhällä mittapuulla.
En pidä itseäni parempana ihmisenä. Tiedostin, että tuo yhdistelmä on tappoviritelmä sekä minulle että muille tienkäyttäjille, mutta siitä huolimatta köröttelin tuon kanssa hiljalleen lähiöiden läpi. Mutta entä se muakin tavallisempi tallaaja, joka ei ymmärrä autoista, sidonnasta tai kärryistä mitään muuta kuin sen, että koukulla vedetään ja töpselistä tulee sähköä? Siitä sitte peräpainosella ja käytännössä sitomattomalla reippaalla ylikuormalla motarille
Noh terassipuu oli alueen halvinta ja samalla tuli testattua, että perävaunupistokkeen sähköt toimii. Sehän on tietysti pääasia. Ja kolmantena se, että tuo kärry oli ilmainen lainata.
Tiedän, että tuolla kuormalla saisi sakot. Aisapaino on negatiivinen ja sidonta ala-arvoista. Hyvin se silti tuli tuolla, kun max 30 km/h körötteli Nokian ytimestä laidalle.
Tiedän, että kuorma on vain ja ainoastaan kuljettajan vastuulla. En silti sitä ymmärrä tämmösenä mielensäpahoittajien aikakautena, kun kaikelle haetaan aina syyllinen muualta, että miten ihmeessä paikallinen terassipuukauppias ylinpäätänsä tarjoaa tuollaista kalustoa asiakkaiden käyttöön? Jos ne myy terassipuuta, niin pitäisi ainakin painottaa lujaa, että heillä on myös maksullinen kotiinkuljetus tai sitten vuokraamosta voi hakea rahalla vähän pidemmän kärryn, jossa mielellään saisi vielä kuorman etulaitaa vasten. Toinen on nuo sidontaliinat, joilla ei saa päivänvalon kestävää sidontaa suoritettua tuolle kuormalle edes löyhällä mittapuulla.
En pidä itseäni parempana ihmisenä. Tiedostin, että tuo yhdistelmä on tappoviritelmä sekä minulle että muille tienkäyttäjille, mutta siitä huolimatta köröttelin tuon kanssa hiljalleen lähiöiden läpi. Mutta entä se muakin tavallisempi tallaaja, joka ei ymmärrä autoista, sidonnasta tai kärryistä mitään muuta kuin sen, että koukulla vedetään ja töpselistä tulee sähköä? Siitä sitte peräpainosella ja käytännössä sitomattomalla reippaalla ylikuormalla motarille
Noh terassipuu oli alueen halvinta ja samalla tuli testattua, että perävaunupistokkeen sähköt toimii. Sehän on tietysti pääasia. Ja kolmantena se, että tuo kärry oli ilmainen lainata.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Jos mää myisin puuta ja vuokraisin/lainaisin sen kuljetukseen kärryä, hankkisin/generoisin semmoset sidontapussit, mikkä sais kiinni kärryn sidontalenkkeihin ja joihin vois kärryllä olevan lautataapelin pään pussittaa niin, että se lautakuorma olis oikeesti sidottuna pituussuunnassa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Niin minäki. Ja kärrylle pituutta sen verran, aisapainon kanssa ei tarvi pohdiskella, että kuinka käy. Parashan olisi tosiaan niin pitkä, että etupää laitaa vasten ja taakse se säkki.
Mut ehkä tässäkin on sitten se ongelma, että suurinta osaa asiakkaista kiinnostaa ainoastaan laudan metrihinta ja toisena tietty se, että kärryn saa just näin helpolla lainaan, että "palauta aamulla kun kerkeet". Se muutaman tonnin maksava kunnon kärry ja aina asiakkaalta risana takaisin tuleva kiinnityssäkki ei varmaan tuo euroakaan lisää rahaa kassan pohjalle.
Mut ehkä tässäkin on sitten se ongelma, että suurinta osaa asiakkaista kiinnostaa ainoastaan laudan metrihinta ja toisena tietty se, että kärryn saa just näin helpolla lainaan, että "palauta aamulla kun kerkeet". Se muutaman tonnin maksava kunnon kärry ja aina asiakkaalta risana takaisin tuleva kiinnityssäkki ei varmaan tuo euroakaan lisää rahaa kassan pohjalle.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Olis ees otettu se pidemmällä aisalla oleva malli
Todennäköisesti ne paremmat liinat on hävinny aina lainan yhteydessä..
Sen yhden kerran kun oon oikein vuokraamosta hakenu trailerin lainaan niin sen mukana tuli vastaavat liinat
Todennäköisesti ne paremmat liinat on hävinny aina lainan yhteydessä..
Sen yhden kerran kun oon oikein vuokraamosta hakenu trailerin lainaan niin sen mukana tuli vastaavat liinat
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Laittaisivat 100 € pantin liinoihin, niin luulis palautuvan. Ite ainaki mieluummin sen maksaisin kuin ensimmäisenä ajaisin Biltemasta hakemaan 50 € edestä liinoja, joita sitte tarttee kerran viiteen vuoteen kun käy rautakaupas.
Turus joku trailerivuokraamo oli kans sellanen, että ei saanu liinoja mukaan vaan käskettiin ostaa. Sit taas Kaarinan Asta-vuokraamosta sai siististi muovilaatikos olevat liinat, eikä niistä sen isompaa numeroa tehty. Kiittivät jopa, kun kerran annoin erikseen puoliks rikkinäisen liinan, et heittää pois.
Turus joku trailerivuokraamo oli kans sellanen, että ei saanu liinoja mukaan vaan käskettiin ostaa. Sit taas Kaarinan Asta-vuokraamosta sai siististi muovilaatikos olevat liinat, eikä niistä sen isompaa numeroa tehty. Kiittivät jopa, kun kerran annoin erikseen puoliks rikkinäisen liinan, et heittää pois.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Minä viitisen vuotta sitten hain Sotkasta sohvan ja kun lastasin sitä kärrylle, kysyi myyjä että mihin asti olen menossa ja alkoi miettimään että noinkohan pysyy kyydissä. Samaan aikaan kaivoin herrasmieskruiserin takakontista liinoja ja kouraan osui 5t ns. autoliina, nykäisin sen esiin ja totesin "Jos tällä pysyy auto trailerilla, pysyy varmaan kevyt puusohvakin kärryllä". Sidoin kyllä vähän kevyemmillä liinoilla (pysyi silti!) ja myyjä samalla pohdiskeli että iso osa asiakkaista ei sido kuormiaan ollenkaan kiinni...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Eroja on. Paikallisen Joensuussa sijaitsevan Sotkan kuomukärrissä on nastarenkaat alla, vaikka se on kevytperävaunu. Mietin kyllä asiaa lämmöllä. Satunnainen lainaaja ei välttämättä tajua miten herkästi perävaunu lähtee luisuun liukkaalla tiellä ihan laillisilla kesärenkaillaan...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Eli kaikki eivät mene raha edellä, hyvä niin!
Kävin aamulla ennen töitä muutoskatsastamassa auton E85:lle ja naputtelin hakemuksen muuntotuelle sen päätteeksi. Samalla tilasin uudet finnittömät kilvet, kun vanhat EU-kilvet on molemmat niin kolhitut ja kulahtaneet. Toi kilpien vaihto on kyl halpaa yleisilmeen kohottamista, kun maksaa vain 6,5 €/kpl
Kävin aamulla ennen töitä muutoskatsastamassa auton E85:lle ja naputtelin hakemuksen muuntotuelle sen päätteeksi. Samalla tilasin uudet finnittömät kilvet, kun vanhat EU-kilvet on molemmat niin kolhitut ja kulahtaneet. Toi kilpien vaihto on kyl halpaa yleisilmeen kohottamista, kun maksaa vain 6,5 €/kpl
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Ja vanhan paskan ruuvausinto ei vaan hiivu. Otin aamumiinusliukuman lisäksi iltapäivälläkin miinusta. Eli operaatio turbo-mittari.
Siinä ne olis. Uus vasemmalla ja vanhan aivot ja matkamittari oikealla. Netis jostain luin, et on "vähän ruuvattavaa" tms. ja ei tos montaa ruuvia ollut kolmen ide-kaapelin lisäksi. Mieltäisin ennemmin, että jos mittariston saa käteen hukkaamatta ruuveja, niin aivojen vaihto on pala kakkua
Sitte vaan jänskättämään, että toimiiko. Ja toimiihan se! Tuttu kilometrilukema ja turbo-viisari elää.
Silleen tietty hankala lopputulos, että en viitsinyt lamppuja testata... Mut noh, jos vaihdan mustan kojelaudan niin siinähän se sivus menee lamppujen vaihtoki.
Tässä rahaa tuhlatessa tonnin käyttikseen voiski alkaa pohtimaan ehjää kojetaulua ja mukitelinettä. Ja rattiki on aika karmea, tosin toi ruskea lienee ihohuokosia, rasvaa, paskaa ja muuta kivaa eli vois myrkyilläki korjaantua.
Ihan mukavaa rivitaloparkkisruuvausta. Ehkä ne oikeat murheet odottaa edessäpäin. Eli ei viä saa liian innoissaan olla
Siinä ne olis. Uus vasemmalla ja vanhan aivot ja matkamittari oikealla. Netis jostain luin, et on "vähän ruuvattavaa" tms. ja ei tos montaa ruuvia ollut kolmen ide-kaapelin lisäksi. Mieltäisin ennemmin, että jos mittariston saa käteen hukkaamatta ruuveja, niin aivojen vaihto on pala kakkua
Sitte vaan jänskättämään, että toimiiko. Ja toimiihan se! Tuttu kilometrilukema ja turbo-viisari elää.
Silleen tietty hankala lopputulos, että en viitsinyt lamppuja testata... Mut noh, jos vaihdan mustan kojelaudan niin siinähän se sivus menee lamppujen vaihtoki.
Tässä rahaa tuhlatessa tonnin käyttikseen voiski alkaa pohtimaan ehjää kojetaulua ja mukitelinettä. Ja rattiki on aika karmea, tosin toi ruskea lienee ihohuokosia, rasvaa, paskaa ja muuta kivaa eli vois myrkyilläki korjaantua.
Ihan mukavaa rivitaloparkkisruuvausta. Ehkä ne oikeat murheet odottaa edessäpäin. Eli ei viä saa liian innoissaan olla
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Tuli ostettua käytetyt vanteet ja niihin sitte tilasin Coltilta uudet renkaat. All Seasoneilla mennään taas.
Vanteet oli jopa mun mittapuulla todella likaiset, mutta onneksi innokas apuri huuhteli mun tehdessä pesutyön.
Näin vaikeina aikoina en malttanut ottaa käytettyä tiskiharjaa vannepesuun, joten hyödynsin vanhan lumiharjan. Ajoi asiansa ihan hyvin
Tuollahan siis tökkisi ihan hyvin lumet, mutta skrapa on huono. En ole edes tajunnut aikaisemmin, että on skrapoja ja skrapoja, kunnes ostin toiseen autoon vähä kalliimman kuin muutaman euron Kungs Eli tolla ei raavita enää ensi talvea.
Pesin Bilt Hamberilla pahimmat ja lopuksi silaus Autoglymillä. En ole ikinä ennen ostanut vanteille omaa pesuainetta.
Sillain tuo Autoglym oli turha, että tuolla Biltillä lähti ihan yhtä hyvin jarrupöly pois. Eli taas meni kymppi hukkaan Todellisuudes halusin vain pinkin värin pesuun, mutta se onkin vain kalliimpien aineiden ominaisuus. Eli tää oli tylsää "ruiskuta ja hinkkaa" ilman väriefektiä. Noh, samapa tuo.
Se on tietty aina ikävä puoli vanteiden pesussa, että kaikki kolhut sun muut tulevat lian alta esiin, mutta eikai ne kauaa puhtaana pysy. Eli ihan sama.
Renkaiden pesua tietysti seurasi sitten se suomalaisen nuukuuden ja kurjuuden perinnetapahtuma, kun pari kertaa vuodessa köyhät kaivaa saksitunkkinsa ja alkavat esittelemään persvakojaan pitkin kadunvarsia. Eli renkaiden kausivaihto.
Se saksitunkki on aina yhtä hyvä valinta. Tällä kertaa en kiusannut itseäni Saabin omalla ritsalla, vaan käytin Bilteman Hi-Techia. Hi-Tech tai ei, niin aina se suoraan murskeen päältä nostettuna johonki suuntaan itsensä kampeaa. Työturvallisuus FTW!
Siin kohtaa kun PeHi on tuulettu tunkkauksen aikana, niin noihin saatanan jonne-vanteisiin ei tietenkään mahdu normaali lyhyt hylsy, joka on vakiokamaa Motonettia fanittavan MTX-voimahylsysarjassa.
Sitte tietenki kaivetaan se Saabin oma avain, mutta kun on taas pyöränpultit momentissa "1000 Nm iso mutterimopo rekkapenan märkä uni + 90 astetta myöpäivään", niin sen avaimen päällä pitää läskin miehen hyppiä yhdellä jalalla.
Mutta kun se ei vaan toimi niin.
No tämän jälkeen sitten tuli sellanen deja-vu, että tää sama tuska on koettu aikaisemminkin. Ja se vanneongelma. Eli se Vectra C, jonka takia piti ostaa työkaluja, eli tässä tapauksessa yksi pitkä kuusikulmainen hylsy. 17 mm. Saab on selvästi Opelille sukua.
Mutta kun se köyhän Ryobi ei edelleenkään jaksa avata sitä pulttia, jonka kanssa joku läski jo rikkoi sen Saabin omanki avaimen, niin taas muistui, että onhan mulla se pitkä kolmen varttin väännin. Ostettu muistaakseni NG9-3 2.2TiD:n kampiakselin pulttiin, kun hihnapyörä porsi. Et metrisellä kun vääntää, niin saa sen verran löysättyä, että se Ryobikin jaksaa ja naapurit ei naura enempää tälle tuskaiselle kausipelleilylle.
Vaseliinin puutteessa sitte vetäsin noihin kuiviin pultteihin aseöljyä, ettei ihan niin tuskainen jatko olisi mitä tähän saakka.
Sitte vaan Ryobin kakkosteholla riksraks ja kevyellä höyhenotteella momentin tarkistus.
Siitä sitte hieno ennen ja jälkeen.
Sillain tietty tää kaikki tuhlailu aseöljyineen oli turhaa, että nuo renkaat ovat tosiaan All Seasonit ja jarrupaloissakin oli pintaa sen verran jäljellä, että jos virkaintoinen katsastusinssi ei tätä vajaa puoli miljoonaa ajettua pommia liikaa simputa, niin tuskin alan noita pultteja enää aukomaan pl. just joku rengasrikko. Tai sit jos oikeen nuukuus iskee, niin voihan noita parin kesän sudittelun jälkeen vaihtaa nurkasta toiseen.
Muuten tää auto lähti vähän lapasesta, ja rahaa on kulunut 1601,19 €.
Siitä suurimmat turhuudet on:
-Renkaat (365,00 €), kun noilla ikivanhoilla nastoillaki olis voinu ajaa kesät talvet ihan hyvin pari-kolme vuotta ainaki.
-Turbo-viisarillinen mittaristo (40,00 €), etenki kun se mittari on 100 % jonne hitaine liikkeineen mut ostettu mikä ostettu.
-Depon umpiot (100,00 €), kun ne on uutenaki paskat ja toisaalta en tällä pimeässä aja, mut oli kiva investointi et ei näytä niin tunkiolta vedetyltä autolta.
Autohan on tosiaan muutoskatsastettu etanolille (50,00 €) eli siitä saanee 150 € nettoa. Sit pistän Hakkapeliitat Toriin 50 €. SID on korjattavana, maksaa 60 €.
Noiden ylläolevien jälkeen nurkkasumma on 1461,19 €. Mitään (rahaa vaativaa) akuuttia tän kanssa ei nyt ole. Takaluukun lukon voisi vaihtaa, kun nyt se tavallaan pelaa mutta luukku on löysällä. Laskisi varmaan melua jonkin verran sisällä, jos se tiivistyisi kunnolla kiinni. Ratti on kulahtanut, mutta niin on koko auto, niin jaksaako siihen sitte panostaa, vaikka käytettyjä saakin sopurahalla.
Nyt tietty kun lama on ihan ovella tulossa, niin kyllä täs sen verran kylmää kyytiä tulee, että tämmönen perustoimiva uusilla renkailla varustettu alle 1500 € Saab on kyllä ihan kiva statussymboli. Pitää katu-uskottavuutta yllä ja jos keltaliivit paskoo lasit, niin sopii vain toivoa ettei huumeneuloja nakkaa samalla sisälle. Muuten ewk.
Ruosteita voisi joku tylsä koronakaranteeni-ilta ottaa kiinni, mutta aika turhaa meikkailua sekin on kun en kuitenkaan hyvää osaa tehdä. Eli lamamalliin ojasta pantiton tölkki ja itseporautuvalla paikkaa ruosteen päälle? Alumiini ei nääs ruostu, kestäis pidempään kuin pelkkä kittiklöntti.
Vanteet oli jopa mun mittapuulla todella likaiset, mutta onneksi innokas apuri huuhteli mun tehdessä pesutyön.
Näin vaikeina aikoina en malttanut ottaa käytettyä tiskiharjaa vannepesuun, joten hyödynsin vanhan lumiharjan. Ajoi asiansa ihan hyvin
Tuollahan siis tökkisi ihan hyvin lumet, mutta skrapa on huono. En ole edes tajunnut aikaisemmin, että on skrapoja ja skrapoja, kunnes ostin toiseen autoon vähä kalliimman kuin muutaman euron Kungs Eli tolla ei raavita enää ensi talvea.
Pesin Bilt Hamberilla pahimmat ja lopuksi silaus Autoglymillä. En ole ikinä ennen ostanut vanteille omaa pesuainetta.
Sillain tuo Autoglym oli turha, että tuolla Biltillä lähti ihan yhtä hyvin jarrupöly pois. Eli taas meni kymppi hukkaan Todellisuudes halusin vain pinkin värin pesuun, mutta se onkin vain kalliimpien aineiden ominaisuus. Eli tää oli tylsää "ruiskuta ja hinkkaa" ilman väriefektiä. Noh, samapa tuo.
Se on tietty aina ikävä puoli vanteiden pesussa, että kaikki kolhut sun muut tulevat lian alta esiin, mutta eikai ne kauaa puhtaana pysy. Eli ihan sama.
Renkaiden pesua tietysti seurasi sitten se suomalaisen nuukuuden ja kurjuuden perinnetapahtuma, kun pari kertaa vuodessa köyhät kaivaa saksitunkkinsa ja alkavat esittelemään persvakojaan pitkin kadunvarsia. Eli renkaiden kausivaihto.
Se saksitunkki on aina yhtä hyvä valinta. Tällä kertaa en kiusannut itseäni Saabin omalla ritsalla, vaan käytin Bilteman Hi-Techia. Hi-Tech tai ei, niin aina se suoraan murskeen päältä nostettuna johonki suuntaan itsensä kampeaa. Työturvallisuus FTW!
Siin kohtaa kun PeHi on tuulettu tunkkauksen aikana, niin noihin saatanan jonne-vanteisiin ei tietenkään mahdu normaali lyhyt hylsy, joka on vakiokamaa Motonettia fanittavan MTX-voimahylsysarjassa.
Sitte tietenki kaivetaan se Saabin oma avain, mutta kun on taas pyöränpultit momentissa "1000 Nm iso mutterimopo rekkapenan märkä uni + 90 astetta myöpäivään", niin sen avaimen päällä pitää läskin miehen hyppiä yhdellä jalalla.
Mutta kun se ei vaan toimi niin.
No tämän jälkeen sitten tuli sellanen deja-vu, että tää sama tuska on koettu aikaisemminkin. Ja se vanneongelma. Eli se Vectra C, jonka takia piti ostaa työkaluja, eli tässä tapauksessa yksi pitkä kuusikulmainen hylsy. 17 mm. Saab on selvästi Opelille sukua.
Mutta kun se köyhän Ryobi ei edelleenkään jaksa avata sitä pulttia, jonka kanssa joku läski jo rikkoi sen Saabin omanki avaimen, niin taas muistui, että onhan mulla se pitkä kolmen varttin väännin. Ostettu muistaakseni NG9-3 2.2TiD:n kampiakselin pulttiin, kun hihnapyörä porsi. Et metrisellä kun vääntää, niin saa sen verran löysättyä, että se Ryobikin jaksaa ja naapurit ei naura enempää tälle tuskaiselle kausipelleilylle.
Vaseliinin puutteessa sitte vetäsin noihin kuiviin pultteihin aseöljyä, ettei ihan niin tuskainen jatko olisi mitä tähän saakka.
Sitte vaan Ryobin kakkosteholla riksraks ja kevyellä höyhenotteella momentin tarkistus.
Siitä sitte hieno ennen ja jälkeen.
Sillain tietty tää kaikki tuhlailu aseöljyineen oli turhaa, että nuo renkaat ovat tosiaan All Seasonit ja jarrupaloissakin oli pintaa sen verran jäljellä, että jos virkaintoinen katsastusinssi ei tätä vajaa puoli miljoonaa ajettua pommia liikaa simputa, niin tuskin alan noita pultteja enää aukomaan pl. just joku rengasrikko. Tai sit jos oikeen nuukuus iskee, niin voihan noita parin kesän sudittelun jälkeen vaihtaa nurkasta toiseen.
Muuten tää auto lähti vähän lapasesta, ja rahaa on kulunut 1601,19 €.
Siitä suurimmat turhuudet on:
-Renkaat (365,00 €), kun noilla ikivanhoilla nastoillaki olis voinu ajaa kesät talvet ihan hyvin pari-kolme vuotta ainaki.
-Turbo-viisarillinen mittaristo (40,00 €), etenki kun se mittari on 100 % jonne hitaine liikkeineen mut ostettu mikä ostettu.
-Depon umpiot (100,00 €), kun ne on uutenaki paskat ja toisaalta en tällä pimeässä aja, mut oli kiva investointi et ei näytä niin tunkiolta vedetyltä autolta.
Autohan on tosiaan muutoskatsastettu etanolille (50,00 €) eli siitä saanee 150 € nettoa. Sit pistän Hakkapeliitat Toriin 50 €. SID on korjattavana, maksaa 60 €.
Noiden ylläolevien jälkeen nurkkasumma on 1461,19 €. Mitään (rahaa vaativaa) akuuttia tän kanssa ei nyt ole. Takaluukun lukon voisi vaihtaa, kun nyt se tavallaan pelaa mutta luukku on löysällä. Laskisi varmaan melua jonkin verran sisällä, jos se tiivistyisi kunnolla kiinni. Ratti on kulahtanut, mutta niin on koko auto, niin jaksaako siihen sitte panostaa, vaikka käytettyjä saakin sopurahalla.
Nyt tietty kun lama on ihan ovella tulossa, niin kyllä täs sen verran kylmää kyytiä tulee, että tämmönen perustoimiva uusilla renkailla varustettu alle 1500 € Saab on kyllä ihan kiva statussymboli. Pitää katu-uskottavuutta yllä ja jos keltaliivit paskoo lasit, niin sopii vain toivoa ettei huumeneuloja nakkaa samalla sisälle. Muuten ewk.
Ruosteita voisi joku tylsä koronakaranteeni-ilta ottaa kiinni, mutta aika turhaa meikkailua sekin on kun en kuitenkaan hyvää osaa tehdä. Eli lamamalliin ojasta pantiton tölkki ja itseporautuvalla paikkaa ruosteen päälle? Alumiini ei nääs ruostu, kestäis pidempään kuin pelkkä kittiklöntti.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Katselin Youtubesta tuota mittariston irtikäyttöä. Ilmeisesti ei onnistu ilman ratin ja viiksien irroitusta?
Ovatko T7 ja T5 mittaristot keskenään vaihtokelpoisia? Elektroniikkahan otetaan alkuperäisestä, mutta saako elektroniikan heivattua esim. T5 mittaristosta T7 mittaristoon?
Ovatko T7 ja T5 mittaristot keskenään vaihtokelpoisia? Elektroniikkahan otetaan alkuperäisestä, mutta saako elektroniikan heivattua esim. T5 mittaristosta T7 mittaristoon?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Sellanen muistikuva on, et väkivallalla irtoais (ainaki femmasta) vaikka olis muovit ja viikset paikallaan. Mut toisaalta viiksien ja muovien irrotukseen menee alle minuutti (kolme ruuvia helpois paikois), niin ei ole vaivan väärti ottaa riskiä. Rattia en irroittanut. Se ei ole tiellä.
En tiedä T5 ja T7 eroista. Vaatii viisaamman. Mut jos tarvit, niin saat T7:n mittariston postikulujen hinnalla tutkimuskäyttöön.
Mittaristosta puheenollen... Uudessakin on muutama lamppu pimeänä. Noh, pianko sen uusiks irrottaa. Ilohan se on omasta tyhmyydestä kärsiä
En tiedä T5 ja T7 eroista. Vaatii viisaamman. Mut jos tarvit, niin saat T7:n mittariston postikulujen hinnalla tutkimuskäyttöön.
Mittaristosta puheenollen... Uudessakin on muutama lamppu pimeänä. Noh, pianko sen uusiks irrottaa. Ilohan se on omasta tyhmyydestä kärsiä
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09